Oletteko kuulleet sanontaa: jos Matin-päivänä sataa lunta, on vielä seitsemän hattua kannon päässä? ja tarkoittaa sitä että seitsemän lumipyryä on vielä tulossa.
Mutta jos Mattina paistoi aurinko niin silloin Matin silmä vettä vuoti. Ja se tarkoitti sitä että vesi alkaa jo räystäältä tippua.
No täällä sataa nyt lunta, joten, odotettavissa on siis vielä ne seitsemän hattua kannon päähän...
Seitsemän hattua...
2
741
Vastaukset
- kannon päälle
asettaa, olen kuullut minä. Silloin kevät on jo niin pitkällä,että kannonpäät ovat tulleet esille lumen alta. Myös että Matinpäivän jälkeen tulee vielä monta poika ja ukkopyryä. Kustaa Wilkunan oppeja, voi olla että muistan väärin. Hatuista ja pyryistä kuitenkin oli kyse, munnun sanonnoissa.
Että Onnea Kaikille MATEILLE Nimmaripäivänään.
nm Wilkunaan pitäisi taas tutustua paremmin, on nyt alekirjoissakin pitäiskö... - Pirre*
siis hattuja tiijjossa, ja eikös sanoneet myös että "mitä mattina sitä muarriina", eli onko sitten pilivista ja saitta Marian päivänä, - toivottavasti vain vesisadetta..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264