hamsteri pitää kummallista ääntä???

hamsteri

Voiko hamsu vaan nuhan takia pitää sellaista outoa naksutusta? Kun se hengittää niin ihan kuin sen nenä olis tukos ja se naksuu. Ainakin silloin kun se on kädessä. Onks kellään muulla ollut samaa?

12

4210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä....

      Ei kannata odottaa vastausta sellaiselta, joka ei välttämättä voi sanoa sitä varmaksi!!!! Kannattaa HETI mennä eläinlääkäriin... Vaikka se ei näytä haittaavan eläintä mitenkään, silti se VOI olla jotain vakavaa!

    • katri

      Meidän hamsterista kuuluu kans välillä naksutusta. Ainakin kerran sillä oli kai jäänyt jotain jumiin johonkin hengitysteihin, se naksutti ja rahisi koko päivän. Samaa naksutusta kuuluu viikoittain, mutta onneksi ei pitkiä aikoja, saattaa naksuttaa pari minuuttia ja sitten olla taas ihan tavallinen.

      Mutta jos naksutus ei näytä loppuvan, niin kannattaa kysyä eläinlääkäriltä. Tosin multa on aina kysytty vaan, et syökö hamsteri tai onko se muuten tavallinen... Jos hamsteri lopettaa syömästä, niin sitten on kuulemma vasta aika huolestua...

      • Tiipukka

        Hamsteri naksuttelee pelätessään, se niinsanotusti "varoittelee" ihmistä; "kohta minä puren, laske minut alas, minua pelottaa". Eli ei mitään hätää. :)


      • Tiinu
        Tiipukka kirjoitti:

        Hamsteri naksuttelee pelätessään, se niinsanotusti "varoittelee" ihmistä; "kohta minä puren, laske minut alas, minua pelottaa". Eli ei mitään hätää. :)

        Hyvä Tiipukka kun oikaisit tuon asian! Itse sanon sitä hampaiden naksuttelua hamsterin kiroiluksi.


      • hamsteri
        Tiipukka kirjoitti:

        Hamsteri naksuttelee pelätessään, se niinsanotusti "varoittelee" ihmistä; "kohta minä puren, laske minut alas, minua pelottaa". Eli ei mitään hätää. :)

        Siis se pitää sitä silloin kun sille on antanut vaikka herkkunapin, sen jälkeen ihan itse haluaa tulla käteen eikä pelkää yhtään. Koskaan ei ole purrut ja luottaa kyllä minuun jo niin paljon ettei se puolustus ääntä ole ainakaan... Juuri silloin ääntä kuuluu kun se on tulos sillai käteen.


      • Forever
        hamsteri kirjoitti:

        Siis se pitää sitä silloin kun sille on antanut vaikka herkkunapin, sen jälkeen ihan itse haluaa tulla käteen eikä pelkää yhtään. Koskaan ei ole purrut ja luottaa kyllä minuun jo niin paljon ettei se puolustus ääntä ole ainakaan... Juuri silloin ääntä kuuluu kun se on tulos sillai käteen.

        Kiroilemista..tuo tosiaan on.. Onko sinulla useampia hamstereita? Meidänkin pojat pitävät välillä tuollaista naksutusta..ja joskus hampaiden yhteen hankaamistakin.. Voi johtua siitäkin,jos kädessäsi on jokin hamsterille uusi haju,tai se huomaa/vaistoaa jotain uutta,se alkaa naksuttelemaan..

        Ole onnellinen,ettei hasterisi vielä "kilju" eli huutele.. :)tai vikise.


      • Hec
        Forever kirjoitti:

        Kiroilemista..tuo tosiaan on.. Onko sinulla useampia hamstereita? Meidänkin pojat pitävät välillä tuollaista naksutusta..ja joskus hampaiden yhteen hankaamistakin.. Voi johtua siitäkin,jos kädessäsi on jokin hamsterille uusi haju,tai se huomaa/vaistoaa jotain uutta,se alkaa naksuttelemaan..

        Ole onnellinen,ettei hasterisi vielä "kilju" eli huutele.. :)tai vikise.

        Vastaan ehkä pikkasen liian myöhään. Mutta olen kuullut hamsterini naksuttelevan useinkin. Joskus naksuttelua kuuluu jos esim koira tulee huoneeseen ja
        seuraa hamsteria. Silloin hamsteri voi olla peloissaan tai muuten vaan vihainen. Ja toinen jos kuuluu pesämökistä outoa naksuttelua, hamsteri ilmeisesti nakertaa jyviä. Sillä hamsterihan varastoi safkaa omaan mäkkiinsä.


      • amalia9w

        "varastoi safkaa omaan mäkkiinsä." Onko sillä oma mc donalds siellä häkissä?? :O Vai sellanen ... Tietokone I pod juttu, eiks ne oo mäkkejä? :o:o:O Haluun hamsun!!!!!


    • tupsu hamsu

      hei tietäiskö kukaan miksi hamsuni on ruvennut puremaan? ensin se ei purrut mutta yhtäkkiä se on ruvennut puremaan kun se on kädessä onko se sairas vai mitä?

    • Hamsterini

      Mitä tarkoittaa kun hamsteri pitää outoa ääntä kuin se vinkuisi ta senmoista kimeaa inisemistä ? Voisiko joku vastata mahdollisemman nopeasti .

      • Anonyymi

        Minun hamseri piti kovaa aanta sitten kun laskin sen alas se ooot paniiki kohtaukse ja kun tulin koulusta niin se hyppasi minun plalle onko se normaalia vastatkaa nopeee pliios😢😢😢😢?????


    • Anonyymi

      Minun hamsteri pitää ääntä kun sitä silittää kun se nukkuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe