Minulla on toisessa akvaariossani home/loisongelma, johon olen hankkinut Malachite Green lääkkeen. Kysyisin nyt osaako joku sanoa kuinka kauan lääkkeen annetaan vaikuttaa akvaariossa ennen seuraavaa veden vaihtoa ja suodattimen puhdistusta? Lääkkeen mukana tulevissa ohjeissa ei tätä sanota :/
Olen ajatellut laittaa toisen, vielä tyhjänä olevan ja kypsyttämättömän akvaarioni suodattimen tähän toiseen akvaarioon kypsymään, mutta koska uskallan sen sinne laittaa ettei lääkejäämiä enää ole akvaariossa?
Kuinka kauan lääke vaikuttaa?
7
449
Vastaukset
- ?_?_?
Ohjeissa sanotaan, että suodatin otetaan pois/kytketään pois päältä. Minulla on akvaariossa 2 suodatinta, voinko jättää toisen pörisemään ja ottaa toisen vain pois. Kuurin jälkeen laittaisin sitten altaaseen vain sen suodattimen, minkä olin ottanut kokonaan pois.
Miten akvaario voi olla ilman suodatinta useita viikkoja?
Akvaario on 60 l ja suodattimet
Fluval 2 ja Eheim Pickup 2008 - fish KING
?_?_? kirjoitti:
Ohjeissa sanotaan, että suodatin otetaan pois/kytketään pois päältä. Minulla on akvaariossa 2 suodatinta, voinko jättää toisen pörisemään ja ottaa toisen vain pois. Kuurin jälkeen laittaisin sitten altaaseen vain sen suodattimen, minkä olin ottanut kokonaan pois.
Miten akvaario voi olla ilman suodatinta useita viikkoja?
Akvaario on 60 l ja suodattimet
Fluval 2 ja Eheim Pickup 2008Tarkoittanee, kun on kerran huonosti selitetty, suurissa ulkosuodattimissa suurin teho menee ja jää suodattimen massoihin (ulkosuodatin). Pelkällä sisäsuodattimella ei ole mielestäni asiaan sellasista saman kaltaista vaikutusta.
Ulkosuodatin kannattaa tässä vaiheessa pestä ja jättää kuivaksi lääkityksen ajaksi JOS sitä ei voi laittaa toiseen akvaarioon suodattamaan lääkityksen ajaksi.
60 litraiseen aikas mojova suodatus, miten kalat jaksavat uida moisessa koskessa? :)
Jättäisin tuon pick upin lääkityksen ajaksi toimintaan ja toi fluvali pois ja huoltoon siksi aikaa. - ?_?_?
fish KING kirjoitti:
Tarkoittanee, kun on kerran huonosti selitetty, suurissa ulkosuodattimissa suurin teho menee ja jää suodattimen massoihin (ulkosuodatin). Pelkällä sisäsuodattimella ei ole mielestäni asiaan sellasista saman kaltaista vaikutusta.
Ulkosuodatin kannattaa tässä vaiheessa pestä ja jättää kuivaksi lääkityksen ajaksi JOS sitä ei voi laittaa toiseen akvaarioon suodattamaan lääkityksen ajaksi.
60 litraiseen aikas mojova suodatus, miten kalat jaksavat uida moisessa koskessa? :)
Jättäisin tuon pick upin lääkityksen ajaksi toimintaan ja toi fluvali pois ja huoltoon siksi aikaa.on siis kuivillaan kuten koko akvaario johon se tulee. Ajattelin vain hyödyntää toista akvaariotani (tätä mitä lääkitsen) kypsyttämisessä ja laittaa ulkosuodattimen siihen kypsymään, mutta en tiedä uskallanko jos lääkejäämiä on vielä pitkänkin ajan ja vedenvaihtojen jälkeen pienessä akvaariossa.
Fluvalini on sen verran vanha, ettei siitä oikein virtausta enää kaksisesti tule. Se on ollut pikkuakvassa vasta muutaman viikon, ajattelin laittaa sen sinne joksikin aikaa ja sitten siirtää uuteen kypsytettävään akvaarioon jos sieltäkin vähän bakuja pössähtäisi :) - fish KING
?_?_? kirjoitti:
on siis kuivillaan kuten koko akvaario johon se tulee. Ajattelin vain hyödyntää toista akvaariotani (tätä mitä lääkitsen) kypsyttämisessä ja laittaa ulkosuodattimen siihen kypsymään, mutta en tiedä uskallanko jos lääkejäämiä on vielä pitkänkin ajan ja vedenvaihtojen jälkeen pienessä akvaariossa.
Fluvalini on sen verran vanha, ettei siitä oikein virtausta enää kaksisesti tule. Se on ollut pikkuakvassa vasta muutaman viikon, ajattelin laittaa sen sinne joksikin aikaa ja sitten siirtää uuteen kypsytettävään akvaarioon jos sieltäkin vähän bakuja pössähtäisi :)sähkömoottori kun ei uuvu koskaan, onko kaikki suuttimet, vanut yms. muut osat taatusti huollettuja ettei missään ole lietettä tukkimassa moottorin antamaa virtausta? ;)
- mutta toimii
fish KING kirjoitti:
sähkömoottori kun ei uuvu koskaan, onko kaikki suuttimet, vanut yms. muut osat taatusti huollettuja ettei missään ole lietettä tukkimassa moottorin antamaa virtausta? ;)
se tosiaan joten kuten. Osat on huollettu. Tuppaa vaan hyytymään tosi nopeasti, muutaman päivän jälkeen on jo puhti selkeästi poissa.
Tuossa linkin ohjeessa lääkitysprosessi kokonaisuudessaan kestää 11 päivää. Voiko tuon jälkeen laittaa ulkosuodattimen tähän lääkittyyn altaaseen kypsymään vai lilluuko vedessä vielä lääkejämiä kuinka kauan veden vaihdoista huolimatta? - fish KING
mutta toimii kirjoitti:
se tosiaan joten kuten. Osat on huollettu. Tuppaa vaan hyytymään tosi nopeasti, muutaman päivän jälkeen on jo puhti selkeästi poissa.
Tuossa linkin ohjeessa lääkitysprosessi kokonaisuudessaan kestää 11 päivää. Voiko tuon jälkeen laittaa ulkosuodattimen tähän lääkittyyn altaaseen kypsymään vai lilluuko vedessä vielä lääkejämiä kuinka kauan veden vaihdoista huolimatta?ohjeen mukaan, muutamalla runsaalla veden vaihdolla sekä suodattimen pesulla tai aktiivihiili patruunaa käyttämällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126