Siedätyshoidosta

Koululaisen äiti

Hei!

15-vuotiaalla pojallani on erittäin voimakas koivun ja lepän siitepölyallergia. Lääkäri puhui siedätyshoidon aloittamisesta. Nyt odotammekin lähetettä korvapolille jossa keskustellaan siedätyshoidosta. Onko jollakin tietoa mitä siedätyshoito maksaa, paljonko tulee itselle maksettavaksi?

4

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma menossa

Kysyit lapsen siedytyshoidon hintaa. Oma lapsi on käynyt nyt alkusyksystä lähtien ja toistaiseksi on mennyt tosi hienosti. Ekat 15 kertaa sairaalassa ja sitten siirrytään tk:n puolelle loppuajaksi - yhteensä 3 vuotta. Homma kysyy oikeasti sitoutumista niin lapselta kuin aikuisiltakin. Polikäynti keväällä on ollut ainut maksullinen käynti tähän hoitoon liittyen. Kysyin sitä kerran, ja sain tiedon, että alaikäisille siedätys on ilmainen ! ja yli 18-vuotiailta kertamaksu on 8 euroa. En tiedä onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä menee sekä heinä- että siitepölysiedätys. Muista kysyä jo valmiiksi riittävän iso antihistamiinilääkitysresepti, jotta riittää vielä syksyksikin aina piikkipäivänä otettavaksi. Siedätys voidaan aloittaa ainoastaan silloin, kun luonnossa ei ole siitepölyjä eli syksyllä.

• Maksaa ne lääkkeetkin

Olen nyt käynyt koivun siedätyksessä kohta kaksi vuotta ja timoteitäkin on siedätetty viime syksystä. Jyväskylässä siedätys maksaa 7euroa/kerta opiskelijalle. Siedätyksessä käydään siis aluksi, eli nostovaiheessa, kerran viikossa, kunnes päästään ylläpitoannokseen, jolloin käynnit harvenevat kahden viikon kautta neljään (tai kaupungista riippuen kuuteen) viikkoon. Terveyskekskuksen hinnoista en tiedä, sillä minua ei ole siellä siedätetty, kun en ole kirjoilla JKLssä. Kerran vuodessa on lisäksi lääkärikäynti, joka kustantaa normaalin poliklinikkamaksun.

• Itse siedätyksessä
        Maksaa ne lääkkeetkin kirjoitti:

Olen nyt käynyt koivun siedätyksessä kohta kaksi vuotta ja timoteitäkin on siedätetty viime syksystä. Jyväskylässä siedätys maksaa 7euroa/kerta opiskelijalle. Siedätyksessä käydään siis aluksi, eli nostovaiheessa, kerran viikossa, kunnes päästään ylläpitoannokseen, jolloin käynnit harvenevat kahden viikon kautta neljään (tai kaupungista riippuen kuuteen) viikkoon. Terveyskekskuksen hinnoista en tiedä, sillä minua ei ole siellä siedätetty, kun en ole kirjoilla JKLssä. Kerran vuodessa on lisäksi lääkärikäynti, joka kustantaa normaalin poliklinikkamaksun.

Ja piti vielä lisäämäni, että joissain kaupungeissa pitää itse hankkia turvapussin sisältö (antihistamiini, kortisonitabletit, adrenaliinikynä), jotka tietenkin kustantavat jonkin verran. Mutta JKLssä ne on saanut sairaalalta.

• sain...
        Maksaa ne lääkkeetkin kirjoitti:

Outoa. Itse sain Jyväskylässä lääkäriltä kuulla, että hinta olisi 500-1000€--> per allergeeni. Lisäksi kertoili kovasti, että ei se välttämättä todellakaan edes auta ja jos auttaa, niin tuskin enää 5-15 vuoden päästä ja sitten olisi taas sama edessä :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4032
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2641
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      138
      2563
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2013
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1483
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1357
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1354
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      157
      1068
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1037
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      998
    Aihe