Siedätyshoidosta

Koululaisen äiti

Hei!

15-vuotiaalla pojallani on erittäin voimakas koivun ja lepän siitepölyallergia. Lääkäri puhui siedätyshoidon aloittamisesta. Nyt odotammekin lähetettä korvapolille jossa keskustellaan siedätyshoidosta. Onko jollakin tietoa mitä siedätyshoito maksaa, paljonko tulee itselle maksettavaksi?

4

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma menossa

      Kysyit lapsen siedytyshoidon hintaa. Oma lapsi on käynyt nyt alkusyksystä lähtien ja toistaiseksi on mennyt tosi hienosti. Ekat 15 kertaa sairaalassa ja sitten siirrytään tk:n puolelle loppuajaksi - yhteensä 3 vuotta. Homma kysyy oikeasti sitoutumista niin lapselta kuin aikuisiltakin. Polikäynti keväällä on ollut ainut maksullinen käynti tähän hoitoon liittyen. Kysyin sitä kerran, ja sain tiedon, että alaikäisille siedätys on ilmainen ! ja yli 18-vuotiailta kertamaksu on 8 euroa. En tiedä onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä menee sekä heinä- että siitepölysiedätys. Muista kysyä jo valmiiksi riittävän iso antihistamiinilääkitysresepti, jotta riittää vielä syksyksikin aina piikkipäivänä otettavaksi. Siedätys voidaan aloittaa ainoastaan silloin, kun luonnossa ei ole siitepölyjä eli syksyllä.

      • Maksaa ne lääkkeetkin

        Olen nyt käynyt koivun siedätyksessä kohta kaksi vuotta ja timoteitäkin on siedätetty viime syksystä. Jyväskylässä siedätys maksaa 7euroa/kerta opiskelijalle. Siedätyksessä käydään siis aluksi, eli nostovaiheessa, kerran viikossa, kunnes päästään ylläpitoannokseen, jolloin käynnit harvenevat kahden viikon kautta neljään (tai kaupungista riippuen kuuteen) viikkoon. Terveyskekskuksen hinnoista en tiedä, sillä minua ei ole siellä siedätetty, kun en ole kirjoilla JKLssä. Kerran vuodessa on lisäksi lääkärikäynti, joka kustantaa normaalin poliklinikkamaksun.


      • Itse siedätyksessä
        Maksaa ne lääkkeetkin kirjoitti:

        Olen nyt käynyt koivun siedätyksessä kohta kaksi vuotta ja timoteitäkin on siedätetty viime syksystä. Jyväskylässä siedätys maksaa 7euroa/kerta opiskelijalle. Siedätyksessä käydään siis aluksi, eli nostovaiheessa, kerran viikossa, kunnes päästään ylläpitoannokseen, jolloin käynnit harvenevat kahden viikon kautta neljään (tai kaupungista riippuen kuuteen) viikkoon. Terveyskekskuksen hinnoista en tiedä, sillä minua ei ole siellä siedätetty, kun en ole kirjoilla JKLssä. Kerran vuodessa on lisäksi lääkärikäynti, joka kustantaa normaalin poliklinikkamaksun.

        Ja piti vielä lisäämäni, että joissain kaupungeissa pitää itse hankkia turvapussin sisältö (antihistamiini, kortisonitabletit, adrenaliinikynä), jotka tietenkin kustantavat jonkin verran. Mutta JKLssä ne on saanut sairaalalta.


      • sain...
        Maksaa ne lääkkeetkin kirjoitti:

        Olen nyt käynyt koivun siedätyksessä kohta kaksi vuotta ja timoteitäkin on siedätetty viime syksystä. Jyväskylässä siedätys maksaa 7euroa/kerta opiskelijalle. Siedätyksessä käydään siis aluksi, eli nostovaiheessa, kerran viikossa, kunnes päästään ylläpitoannokseen, jolloin käynnit harvenevat kahden viikon kautta neljään (tai kaupungista riippuen kuuteen) viikkoon. Terveyskekskuksen hinnoista en tiedä, sillä minua ei ole siellä siedätetty, kun en ole kirjoilla JKLssä. Kerran vuodessa on lisäksi lääkärikäynti, joka kustantaa normaalin poliklinikkamaksun.

        Outoa. Itse sain Jyväskylässä lääkäriltä kuulla, että hinta olisi 500-1000€--> per allergeeni. Lisäksi kertoili kovasti, että ei se välttämättä todellakaan edes auta ja jos auttaa, niin tuskin enää 5-15 vuoden päästä ja sitten olisi taas sama edessä :S


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe