Espoossa on kerrostaloasunto. "Ihan kiva". Hintapyyntö noin 200k.
Mielestäni kyseinen hinta ei ole linjassa muiden kyseisellä alueella ja lähialueilla olevien asuntojen hintojen kanssa. Lisäksi asuntojen hintapyynnöt eivät ole vielä lähteneet Espoossa seuraamaan asuntojen arvokehitystä.
Olenko ihan mulkku jos tarjoan asunnosta 75% eli 150k tai jopa 145k tavoitteenani saada se 155k hintaan?
Sylkeekö kiinteistövälittäjä kasvoilleni? Kannattaako tarjous tehdä puhelimessa tai kypärä päässä?
Rahaa minulla olisi laittaa enemmänkin, mutta en tietenkään tahdo maksaa yhtään enempää kuin on tarve. Jos joku muu ostaa sen niin se on voi voi... Satun pitämään kyseisen asunnon pohjaratkaisusta. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään "must have".
Eli miten tuollaiseen matalaan tarjoukseen reagoidaan? Mitä on odotettavissa? Tarvitseeko tarjouksen summaa perustella mitenkään? Mitä vasta-argumentteja on luvassa?
AJANMUKAISEN tarjouksen tekeminen
5
1503
Vastaukset
- Joohoooooseppi
Piti vielä lisätä, että olen täysin aloittelija asuntokaupoissa. Näytöissä olen käynyt ehkä 50 kertaa, mutten ole ikinä tarjonnut.
- Varmaan
...Olenko ihan mulkku jos tarjoan asunnosta 75% eli 150k tai jopa 145k tavoitteenani saada se 155k hintaan? ....
Enpä tiedä sinun mulkkuudesta, mutta et sinä sitä asuntoa tuolla hinnalla saa. Tarjotahan aina voi, mutta jotain realismia pitää siinä tarjouksessakin olla.- ja jetsulleen
Ei toivoakaan saada tuolla tarjouksella ko asuntoa, pahoittelen.
- asuntonsa myynyt
Tarjota saa aina ja asiansa osaava kiinteistövälittäjä ottaa tajouksesi vastaan ilman päälle käyntiä tms.
Tosiasiassa välittäjä ei luultavsti edes vie tarjoustasi myjälle vaan hylkää sen välittömästi, asiallisesti ja kohteliaasti.
Kun tein välityssopimuksen omastani kysyi kiinteisvälittäjä millaisista tarjouksista haluan tiedon ja mitkä saa hylätä suoraan. Sovimme välittäjän kanssa että jos tarjous n.80% hintapyynnöstä tai yli hän ilmoittaa tarjouksen heti, Muutoin hän hylkää tarjouksen ja mainitsee siitä kun tapaamme tai soittelemme muista asiaoista. (Kahden tarjouksen ja kahden vastatarjouksen jälkeen sain asunnostani n. 95% hintapyynnöstä eli likimain välittäjän antaman hinta-arvion verran)
Mitään toivoa sinulla ei ole saada 200 000 eurollapyynnillä olevaa asuntoa 155 000 eurolla, juonitpa miten tahansa. Korkeaan hintapyyntöön on yleensä joku syy esim. asunnon ikä, sijainti, rempat ja talonyhtiön kunto. Jos välittäjä osaa asiansa ja aunnon myyjä ei ole ihan "kahajtanut", asunnon hintapyynnöissä on ilmaa yleensä maksimissaa 20% ja normaalisti 2-7%, ei enmpää. - kepillä jäätä
Aina voi koittaa kepillä jäätä ja tarjota. Hyvin epätodennäiköistä on, että saat asunnon tuohon hintaan, mutta joskus voi käydä yllättävästikin...tähän maailman aikaan ihmisillä on mitä kurjempia tilanteita ja joillain jopa pakko myydä. Itse tekisin niin, että soittaisin välittäjälle ja sanoisin, että olen kiinnostunut asunnosta, mutta olisin valmis maksamaan siitä 155te. Sitten kuulet kyllä, miten välittäjä suhtautuu, että onko mitään toivoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409