Gdanskiin huhtikuussa?

Ekaa kertaa

Olemme lähdössä Gdanskiin maalis-huhtikuun vaihteessa. Kannattaako lähteä? Kertokaa kokemuksia paikasta hyvät/huonot puolet. Mahtaako silloin vielä olla tarpeeksi lämmintä.. Ajattelimme yöpyä Scandicissa, onko mielitpiteitä? Entä taksit, onko luotettavia.
ja...wizz air.. uskaltaako lentää... ?

8

2330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhtikuu on puolaksi "kwiecień". Tämä tarkoittaa "kukintakuukautta". Huhtikuu on siis ihana, kevättä ilmassa, paljon vihreyttä ja kukkia ympärillä. Maaliskuu on ehkäpä varhaiskevättä, hyvällä onneella saattaa olla jopa 15 astetta lämmintä (joskus), huonolla räntäsadetta. Joten mieluiten menkää huhtikuun puolella.

      • Wizzair on ihan OK, joskus myöhästelee, mutta käyttää varsin uusia, luotettavia Airbus koneita. Lennetty on.


      • Ekaa kertaa
        pee1 kirjoitti:

        Wizzair on ihan OK, joskus myöhästelee, mutta käyttää varsin uusia, luotettavia Airbus koneita. Lennetty on.

        Kiitos vastauksista! Kertokaan vinkkejä, missä kannattaa käydä sen parin päivän aikana.
        Jotain nähtävyyksiä, hyviä ruokapaikkoja, missä hinta/laatusuhde kohdallaan.


      • Ekaa kertaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Kertokaan vinkkejä, missä kannattaa käydä sen parin päivän aikana.
        Jotain nähtävyyksiä, hyviä ruokapaikkoja, missä hinta/laatusuhde kohdallaan.

        Jos jaksat vähän odottaa, linja-auto (paikallisliikenteen linja B, pikavuoro) vie ydinkeskustaan, tässä iltalähdöt:
        19:20, 19:50
        20:20, 20:50
        21:35.

        Lippu maksaa 2,80 zł (0,65 €), voimassa 45min.
        60 min. lipun hinta on 4,20 zł (jos jatkat jonnekin) tai sitten 24 tunnin 9,10 zł (2 euroa).


      • 210
        pee1 kirjoitti:

        Jos jaksat vähän odottaa, linja-auto (paikallisliikenteen linja B, pikavuoro) vie ydinkeskustaan, tässä iltalähdöt:
        19:20, 19:50
        20:20, 20:50
        21:35.

        Lippu maksaa 2,80 zł (0,65 €), voimassa 45min.
        60 min. lipun hinta on 4,20 zł (jos jatkat jonnekin) tai sitten 24 tunnin 9,10 zł (2 euroa).

        Linja-auto B kulkee nyt numerolla 210 (ei enää B), hinta jopa laski (2,50 zl eli 0,55€), ajankohtaiset aikataulut: http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-210-11-1-2.html

        Wrzeszcz- kaupunkiosan ja kentän välillä kulkee nyt 110:n lisäksi myös linja 126.


    • siella kaynyt

      Kyl wizz airilla uskaltaa lentaa, vaikka oon kuullut, et lennot ei aina ihan ajallaan, eli voipi joutua odottelemaan.

      Taksit saattavat kuulemma vieda kiertoajelulle, eli joudut maksamaan ylihintaa pikku kujien kautta kulkevasta kyydista. Taksit, huomasin, olivat aika innokkaita turistin huomatessaan ja saattavat pysahtya luoksesi melko innokkaana ilman mitaan huikkaustakaan. Varmin tapa valttya huijaukselta on soittaa taksi etukateen jolloin voit kuulemman mukaan saastaa jopa 30 prossaa hinnasta tai sit pyytaa jonkun muun esim jossain purkkilassa tai hotellilla soittamaan puolestasi..nain ainakin me saatiin kohtuuhintainen, hyva kyyditys.

      Kaupunki itsessaan saattaa tuohon vuodenaikaan olla hieman karu mut paikalliset on melko auttavaisia ja mukavia, englannilla parjaa yllattavan hyvin. Ratikat on aika pelottavia, kauhean ahtaita ja vanhanaikaisia mut bussit naytti oikein hyvilta, eli kannattaa etukateen tosiaan lueskella joukkoliikenteesta, koska paikan paalla se voi tuntua aika hammentavalta jos ei ensiksi oo tutustunut. Hyvaa matkaa!

      • Ekaa kertaa

        Kiitos hyvistä vinkeistä =o)


      • Reppumatkaaja
        Ekaa kertaa kirjoitti:

        Kiitos hyvistä vinkeistä =o)

        Kaikin puolin oivallinen valinta pitkälle viikonloppumatkalle. Koko viikoksi ei nähtävää riitä. Suosittelen puutarhakaupunginosa Olivaa ja Sopotia, jonne voi vaikka kävellä rantaa pitkin edellisestä. Vanhan kaupungin ydin on upea, mutta kortteli pari sivuun, niin olisi jo "pientä laittoa". Wizzairia ei voi moittia. Asiallista palvelua, eikä aivan yhtä karjavankkurimeininkiä kuin esim. Ryanairilla. Lähtö Turusta on hieman hankalasti terminaali 2:sta, jonne ei ainakaan viime keväänä päässyt bussilla, vaan oli pitkähkö kävely 1-terminaalista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe