Leirikoulu/ vankileiri?

?????????????????????????

Tyttäreni, 12v, on menossa keväällä vanhempien maksamaan leirikouluun.
Ope on ilmoittanut, että koska kyseessä EI ole hupiretki, mukaan ei saa ottaa esim. Nintendo DS-peliä/ kannettavaa tai muitakaan viihdykkeitä.

Olenko ymmärtänyt oikein, että siis leirikoulu on vankileiriä vastaava kokemus, että siellä ei saa tehdä samaa mitä kotonakin tekisi? Kyllä tyttäreni saa kotona koulun jälkeen pelata jne.
Ja tästä huvista on siis ihan omasta pussista maksettu...Kaikenlisäksi opettaja valitsi oman maun mukaisen kohteen eli Lapin kun luokka olisi halunnut Helsinkiin.

Onko muillakin samanlaista?

34

4564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta ei kotikaan

      Tyttäresi osallistuu leirikouluun 24/7. Ei siellä ole aikaa tuhlattavaksi nintendojen pelaamiseen.

      • Nimetön

        Tietääkseni jokaisella on oikeus vapaa-aikaankin ja elpymiseen. Ei töissäkään olla 24/7.


      • kynnyskysymys
        Nimetön kirjoitti:

        Tietääkseni jokaisella on oikeus vapaa-aikaankin ja elpymiseen. Ei töissäkään olla 24/7.

        Vapaa-aja on varmaan tarkoitus viettää ohjatusti, eikä haluta että osa sulkeutuu peleineen ryhmistä. Toisekseen ei haluta mukaan kallita laitteita, jotka voivat hukkua tai rikkoontua.

        Jos pelituokio koulun jälkeen on kynnyskysymys, niin sinne leirikouluun ei ole pakko lähteä, vaan opetus voidaan järjestää ihan normaalisti koululla.


    • miksi koko

      lystin maksavat vanhemmat suostuivat Lapin matkaan? Ihan turha jälkikäteen valittaa.

    • äiti minäkin

      onko se vankileiri jossa ei saa pelata nintendoa? On kyllä surku että tyttärellesi tulee vieroitusoireita kun ei saa ottaa omia viihdykkeitä mukaan. Olisit tyytyväinen että nykyään joku viitsii lähteä vetämään leirikoulua, siinä on kova vastuu.Mitähän siitä tulisi kun kaikki tekisivät sitä mitä tekevät kotona.Leirikoulussa on samat säännöt voimassa kun koulussa. Olisit äitinä keskustellut opettajan kanssa kun tiesit mitä luokka haluaa, ei ole pakko osallistua jos ei halua.Vai oletko niitä ihmisiä, jotka ottavat kantaa jälkijunassa?

      • ............

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.


      • ...
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        Ihan vain tähän väliin varovasti tiedoksi, että yhdenkään opettajan velvollisuuksiin ei kuulu leirikoulun järjestäminen tai valvominen. Olkaa kiitollisia, jos teidän koulustanne löytyy opeja, jotka ovat valmiita tällaiseen ylimääräiseen toimintaan ja vastuunottoon. Useissa kouluissa jopa yhden päivän luokkaretkistä on luovuttu niiden aiheuttamien ongelmien vuoksi. Itse näkisin, että jos opettaja suostuu ottamaan vastuulleen VAPAAEHTOISESTI lapsilauman viikoksi (24/7), on hänellä myös oikeus sanella reissun säännöt.


      • sinä
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        odotat leirikoululta? Olet kuitenkin vanhempana suostunut, että lapsesi lähtee leirikouluun. Miten se sinusta pitäisi järjestää?


      • äiti kans
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        sinunkin mennä johonkin kouluun, kummallisia sanoja sinun kirjoituksessasi. Oleppa skarppina,jos et osaa kirjoittaa oikein apua kyllä löytyy.


      • on jotain
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        muuta, kuin mitä yleensä tehdään. Onneksi irrottautudutaan välillä niistä pelien aiheuttamista kahleista ja annetaan lapselle mahdollisuus päästä kokemaan jotain ihan uutta.

        Joskus voi käydä jopa niin, että lapsella onkin hauskaa, eikä siihen tarvittukaan niitä palivempaimia. ja jos niin kävisi, niin toivottavasti jäisi päälle.

        Lapsesi saattaa vielä vuosienkin päästä haikailla niitä hetkiä..


      • ............
        äiti kans kirjoitti:

        sinunkin mennä johonkin kouluun, kummallisia sanoja sinun kirjoituksessasi. Oleppa skarppina,jos et osaa kirjoittaa oikein apua kyllä löytyy.

        Taitaa olla joku työtön möhkö siinä toteamassa.
        Phuiii....
        MEnepä kattomaan oikeinkirjoituksia.
        Olen kyllä korkeakoulussa möhkö!


      • äiti kans
        ............ kirjoitti:

        Taitaa olla joku työtön möhkö siinä toteamassa.
        Phuiii....
        MEnepä kattomaan oikeinkirjoituksia.
        Olen kyllä korkeakoulussa möhkö!

        senkun jatkuvat :) :) :) :O Tuollainen ei korkeakouluun edes pääse, osaatko edes nimeäsi oikein kirjoittaa?


      • edes pari kuukautta
        ............ kirjoitti:

        Taitaa olla joku työtön möhkö siinä toteamassa.
        Phuiii....
        MEnepä kattomaan oikeinkirjoituksia.
        Olen kyllä korkeakoulussa möhkö!

        Lapsellesi tekee taatusti hyvää olla sinusta erossa... jutut on sitä luokkaa että huh huh.


      • Kurppananpeetu
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        Olethan sinäkin valinnut vanhemmuuden itse. Vai oliko vahinko? Etkö viitsisi hoitaa vanhemmuuden tuomia velvollisuuksia ja kasvattaa lapsestasi sellaisen ihmisen, joka pystyy sopeutumaan sääntöihin? Ei maailmassa monikaan asia järjesty sen mukaan, mitä 12-vuotias haluaa!


      • ****************
        ............ kirjoitti:

        Kuka on puhunut vieroitusoireista? Aika kieroutunut visio, mutta kummunnneeko sinulla omasta elämästäsi tällaiset ajatukset...
        On aivan normaalia, että tuonikäinen lapsi haluaa pelata pelejä ja vapaa-aikana se on suotavaa. Ja mitähän siitä tosiaan tulisi jos pikkutyttä pelaisi.. niin ajatella!
        Nyt eletään nykyaikaa eikä aikaa jolloin sinullakin oli puuhalko leluna, vähän leluja ja nekin patterin vlissä... ja taitaa perintö siirtyä lapsillekin.
        Kantaa on otettu. Se jos tiedustelen asiaa tällä saitilla ei taida tarkoittaa, että tämä olisi kannanottoni.
        Jokainen valitsee ammattinda itse ja jos tuntuu ettei viitsi hoitaa ammatin tuomia velvollisuuksia niin eikun työttömien jonoon.

        =D.
        Näin pari vuotta myöhässä.

        Tekstissä 10 riviä ja äkkiä laskettuna 9 kirjoitusvirhettä/ välimerkkivirhettä.

        Tämän kirjoittajan tulisi ehkä viettää vapaa-aikansa vaikkapa lukemalla ja opettaa sama tapa lapselleen (pelaamisen sijasta).


    • huoleti

      leirikoulussa on niin paljon touhua ja toimintaa, että pelit ja kännytkät unohtuvat. Mukavaa, että muksuilla joskun niin paljon touhua, että arjen turhat virikkeet jäävät hetkeksi unholaan. Jätä siis suosista pelit kotiin:)
      nimimerkillä kokemusta on...

    • järjestää,

      opettaja tekee työn, opettaja valvoo ja opettaja sanelee säännöt. Vanhemmat miettivät kelpaako säännöt ja hyväksyvät tai hylkäävät. Jos hyväksyvät, maksavat ja lähettävät sinne lapsensa, jos hylkäävät, niin eivät maksa, eivätkä lähetä lastaan.

    • wilma60

      Leirikoulussa on kyllä niin paljon tekemistä, että siinä pelit kyllä unohtuvat. Lapsille tekee hyvää olla välistä poissa pelien ääreltä ja keksiä vapaa-ajalle muutakin puuhaa. Tuo "pelikielto" on tietääkseni ihan yleistä ja ei ainakaan meidän koululla saa ottaa leirikouluun mukaan muuta kuin kännykän. Ja sekin on pidettävä periaatteessa koko ajan kiinni.

      Minä olen varmaan julma äiti mutta en anna lasten ottaa pelivehkeitä mukaan kun lähdemme lomalle. Lomallaa keksitään muuta puuhaa kuin pelien ääressä oleminen. Joku lautapeli saattaa olla mukana ja sitä iltaisin pitkän ulkoilupäivän jälkeen porukalla pelataan. Ja eipä lapset kyllä peli- tai tietokoneita tunnu kaipaavaankaan.

    • sellasta puolta

      asiasta, että jos härvelit syystä tai toisesta katoaa, otatko vastuun?

      Ei sais olla niin pelikone riippuvainen, ettei muutamaa päivää kestä ilman.

      Voihan lapsesi ottaa vaihteeksi lautapelin mukaan, tuskin se on kiellettyä, jos asiasta yhdessä päätetään.

      Olin lapseni luokkaretkellä mukana yhtenä valvojana, eikä siellä todella ollut aikaa pelata millään härvelillä. Opettaja oli järjestänyt tosi kivoja esityksiä ja "tietokilpailuja" ja kaikilla oli hauskaa. En kuullut kenenkään valittavan.

      • vapaa maa lapin maa

        Vankileirikö se olisi, jos Nintendo pitäisi pois jättää?

        Kärsiikö joku teidän perheessä uhmaiästä?

        Lapsesi on korkea aika oppia, että elämässä on paljon mukavampaa nautittavaa kuin pelivärkit ja pääkaupunki. Tulet näkemään, että hän palaa reissusta hehkuvana. Sinuna iloitsisin lapsen puolesta siitä, että hänen opettajansa on vastuullinen ja vie lapsia vapaaehtoisesti retkelle ja valitsee vieläpä lapsille turvallisen, korkeatasoisen kohteen!


    • meduusan verkko

      Leirikoulu ei ole vankileiri vaan leirikoulu, jossa koulua käydään "leirillä".

      Jos olette kovin peliriippuvaisia, kannattaa hankkia apua jo nyt. Terve lapsi ja terve aikuinen ymmärtää rajoituksia.

      • ..................

        Jos ihminen harrastaa tai tekee jotain säännöllisesti, ei kannattaisi alkaa puhumaan riippuvaisuudesta narkkarit!
        Jos esim ihminen hiihtää, joogaa, pelaa shakkia tms. onko hän jokku v**tun riippuvainen friikit??


      • joka ei
        .................. kirjoitti:

        Jos ihminen harrastaa tai tekee jotain säännöllisesti, ei kannattaisi alkaa puhumaan riippuvaisuudesta narkkarit!
        Jos esim ihminen hiihtää, joogaa, pelaa shakkia tms. onko hän jokku v**tun riippuvainen friikit??

        pysty olemaan leirikoulun aikaa erossa tietokonepeleistä, on huolestuttavan riippuvainen niistä.
        Vanhempi, joka ei osaa lapselleen selittää, että joskus tehdään jotakin muutakin kuin pelaillaan, on kypsymätön.


      • Järki kätöseen!
        .................. kirjoitti:

        Jos ihminen harrastaa tai tekee jotain säännöllisesti, ei kannattaisi alkaa puhumaan riippuvaisuudesta narkkarit!
        Jos esim ihminen hiihtää, joogaa, pelaa shakkia tms. onko hän jokku v**tun riippuvainen friikit??

        Juuri tästähän on kysymys. Sekä hiihtäjät ja joogaajat että shakinpelaajat pystyvät ihan hyvin olemaan tekemättä sitä joka päivä. Eikö lapsesi päivä ole täydellinen, jos ei saa harrastaa tietokonepelejä? On siinäkin "harrastus"!

        Minä harrastan puutarhani hoitamista päivittäin, mutta minulle on itsestään selvää, että sitä ilman on elettävä silloin, kun alkukesästä perheen kanssa matkustamme muutamaksi viikoksi Välimeren huvilallemme. Silloin ei mieheni myöskään voi harrastaa joukkueensa kanssa jalkapalloa eivätkä lapsemme sen enempää suunnistusta kuin pianonsoittoakaan. Eikä siitä kukaan valita, on niin paljon muuta tekemistä ja ajattelemista.


    • Heheh

      Vankileiri?
      Sain kyllä hyvät naurut tosta, kiitos. :D
      Kaikkea muuta kuin vankileiri.
      Ei siellä esim lasketa matikkaa, joten loman kanaltahan sen voi ottaa.
      Ainoa ongelma et joutuu herää aikaisin.

    • wilma60

      Leirikoulu on kaikkea muuta kuin vankileiri. Meillä jokainen lapsi on vuorollaan odottanut leirikoulua innoissaan ja jokainen on tullut leirikoulusta enemmän kuin tyytyväisenä. Ei siellä ole tarvittu mitään pelivehkeitä ja kännykänkin on jokainen jättänyt kotiin. Leirikoulut on tehty aina lähellä asuinpaikkaa oleviin kohteisiin ettei matkoihin mene turhaan aikaa. Ja kun matka on lyhyt niin voi valita paljon enemmän aktiviteettejä. Meillä vanhemmat eivät ole koskaan leirikoulua maksaneet vaan koululaiset itse ovat tiennanneet rahaa leirikouluun. Juuri nyt syksyllä oli yksi lapsi leirikoulussa ja rahaa jäi vielä 1000 euroa käytettäväksi myöhemmin. Jos on aktiivinen luokka ja opettaja niin rahojen keruu sujuu ilman vanhempien apua.

    • Upeope

      Minulla alkoi tehdä sydämestä pahaa, kun vertaat pelikonekieltoa vankileiriin. Tiedätkö, millaista maailman lukemattomilla vankileireillä on ollut ja on edelleen?

      On täysin itsestään selvää, että ope voi ja hänen pitää sanella säännöt ja valita kohde. Hänellä ei totisesti ole mitään velvollisuutta järjestää leirikoulua ja ottaa vastuuta luokasta 24/7!

      Minusta sinun tulisi olla syvästi kiitollinen, että lapsellasi on niin ihana opettaja, että hän tällaiseen rumbaan alkaa. Sinulla ei todennäköisesti ole mitään käsitystä, miten kauhean iso työ leirikoulun järjestäminen on.

      Minä en enää moneen vuoteen ole leirikoulua edes ajatellut, luokkaretketkin sisällytän lukujärjestyksen mukaiseen työaikaan enkä ikinä lähde mihinkään huvipuistoihin. Ne eivät millään tavalla tue koulun tavoitteita eivätkä ole koulun toimintaperiaatteiden mukaisia. Huvipuistokäynnit ovat vanhempien vastuulla ja päätettävissä.

      Minua jäi hämmästyttämään, minne Helsingissä luokka olisi halunnut. Eihän Helsinki sinällään kerro retken tavoitteista eikä sisällöstä yhtään mitään. Tosin siellä on mielin määrin todella järkeviäkin kohteita, mutta niiden koluaminen viikon ajan tuntuu kyllä yliannostukselta.

      Asenteellasi teet pahasti hallaa lapsellesi. Jos minä olisin kyseinen opettaja, saattaisin vähän muista ilmitulevista seikoista riippuen jopa harkita lapsesi sulkemista pois leirikoulutoiminnasta. Annat hänelle ilmiselvän mallin siitä, että hänellä pitää olla mahdollisuus ainaisella kitinällä pilata muidenkin retki.

      • opettaja alakoulussa

        Mietin ihan samaa. Ei tulisi enää nykymaailmassa mieleenkään lähteä luokan kanssa leirikouluun. Kun se työmäärä nimenomaan ei enää jää siihen ohjelman ja käytännönjärjestelyjen pohtimiseen sekä 24/7 vahtimiseen ja vastuuseen. Nykyään kun vanhemmat kyseenalaistavat kaiken ja jokaisella perheellä tuntuu olevan omat säännöt, joita koulunkin tulisi noudattaa, menee järjestelyjen lisäksi kaiken perustelemiseen niin tuhottomasti aikaa. Sikisi on huomattavasti helpompaa karsia tuollaiset provosoivat reissut ja retket kokonaan pois lukuvuoden ohjelmasta. Siinä saa vaan paskaa niskaan, jos yrittää järjestää lasten mieliksi jotain arjesta poikkeavaa, yhteishenkeä nostattavaa ja yhteistä kivaa kun mikään ei kuitenkaan kelpaa nykypennuille ja perheille (poikkauksiakin toki on).

        Työ on myös viikon osalta vapaaehtoistyötä, kuten myös kaikki työajan ylittävät päiväretket. palkkaa kun ylitunneilta ei tule. Tähän kun lisää vielä sen ylimääräisen suunnittelutuntien määrän ja vanhempien taltuttamiseen käytettävän tuntimäärän, niin eipä voi kukaan sanoa, että olisi houkuttelevaa ryhtyä koko touhuun. Samasta syystä koulussamme ei enää järjestetä yökouluja. Retket huvipuistoihinkin on karsittu luokkartekilistalta, kun omalle vastuulle ei enää nyky-yhteiskunnassa uskalla ottaa tuollaisen lauman temmeltämistä huvipuistoalueella. Ei voi enää luottaa siihen, että homma toimii ja lapsiin voi luottaa, kun kaikenlaista älytöntä saadaan päähän jo koulun piha-alueella välitunneilla. Sitten tulevat taas vanhemmat linjoja pitkin...

        Surullista, että tämä meno on menyt tämmöiseksi ja kaikkea pitää ajatellan oman oikeusturvan kautta.


    • LolleroRosbui

      Meillä oli tuossa syyskuussa leirikoulu ja hauskaa oli! ei sinne pelejä tarvitse, kun oltiin Rautavaaralla. meidän leirikoulu oli aivan mahtava, mutta me itse luokkamme kanssa rahat keräsimme! aloitettiin leirikoulun suunnittelu 3-4 luokalla ja järjestettiin diskoja ja sellaisia. Saattin kauhea kasa rahaa ja valittiin itse kohde äänestämällä ja päätimme ohjelman itse! leirikoulu ei tod ole vankileiri, paitsi jos opettaja sen kohteen ja sun muut "huvit" päättää... meillä ei ollut YHTÄÄN opiskelua ja koko ajan oli hauskaa. leirikoulumme kesti neljä päivää ja kolme yötä. siinä ehti hyvin seinäkiipeillä, meloa, suojalkapalloa pelata, korikiipeillä, askarrella ja viettää VAPAA-AIKAA! vapaa-ajalla tehtiin kaikkea mukavaa; pelattiin yhdessä, luettiin, juteltiin ja hengailtiin ulkona. diskokin meillä oli ja leiri oli MAAILMAN PARAS! vankileiri se ei ole! meille jäi paljon rahaa ja nyt hankitaan ehkä luokkasormukset kaikille loppurahoilllaaa! :)

    • yksin aina olin.....

      Minulla ei ole koskaan ollut leirikoulussa hauskaa. Aina jätettiin kaikkien porukoiden ulkopuolelle ja nimiteltiin. Enää en aio mennä. Leirikoulun tarkoitus kuitenkin on olla hauska ja kohottaa luokkahenkeä. Minun kohdallani se ei koskaan sitä ole ollut.

    • 14-Vuotias

      hei näin todellapaljon jälkeen päin kommentoin että, ei voi etukäteen sanoa onko leirikoulussa kivaa. suurin osa leirikouluista on urheilu henkisiä, ja sitten se riippuu siitä että miten paljon urheilusta pitää.


      Mutta nyt aihe jonka takia kommentoin.
      En voi uskoa että nähä ihmiset jotka täällä laittavat noinkin negatiivista kommenttia, ovat aikuisia!

      -kirjoitusvirheitä voi sattua kenelle tahansa, varsinkin kun tietokoneella kirjoittaa.

      -Lapsi ei ole mikään nisti, jos pitää peleistä.

      En ollut uskoa näkemääni kun luin.

      JA LAPSET EIVÄT MUKA OSAA KÄYTTÄYTYÄ, ''eivät netissä, eivät ulkona ja kaduilla, eivätkoulussa, eivätkä missään''

      no, eivät osaa kaikki aikuisetkaan..

      Alkuperäiselle kirjoittajalle: Toivottavasti lapsellasi oli mukavaa sielä leirikoulussa (:

    • jaska jokunen

      Voi lapsi parka. Heh. :D No olen minäkin joskus leireillä ollut, mutta että leirikoulu..

    • Mävaan

      Moi, mä oon itse 12 ja lähden neljän päivän päästä leirilouluun bengtsärii, saarelle
      Jossa on majakka. Otamme puhelimet ja muut omalla vastuullamme mukaan.
      Vapaa aikaa on aamulla, päivällä ja illalla, silloin tehdään mitä huvittaa, uidaan pelataan leikitään. Meillä on varmasti ainakin toosi kiva leirikoulu. Nukumme myös yhden yön majakassa :D

    • kandipaatti

      Se voisi olla sinunkin pikku Pippeliinallesi ihan kasvattava kokemus kokea yhdessäoloa ja sellaista vapaa-ajanohjelmaa, joka ei koostu ykkösistä ja nollista. Ehtii sitä sitten kotiin palattua pelata vaikka kaikki maailman pelit putkeen, koska sinä kasvattajana et näemmä muuta osa lapsellesi tarjota.

      Vankileiri = ilman pelikonsolia? Kuuntele nyt vähän itseäsi. Ehkä opettaja ei myöskään halua vastuulleen 38 kallista pelikonetta, joista varmasti Lapinreissulla ainakin pari hajoaisi jonnekin jänkhälle ja sitten ihmeteltäisiin, kenen vika sekin taas oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe