Hei, haluaisin opiskella historian ja uskonnon opettajaksi. Olen abiturientti ja nämä yliopisto asiat on mulla vielä vähän hukassa. Eli haluaisin tietää haenko tavalliseen luokanopettajakoulutukseen vai pitääkö heti aluksi hakea erikseen opiskelemaan hi ja ue opettajaksi?
Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä ja yliopistojen valintaoppaasta, mutten ole saanut vastausta kysymykseeni. Olen todella kiitollinen jos joku viitsisi viisastuttaa minua, sillä haut lähestyvät. Olisi myös kiva kuulla teidän kokemuksianne opinnoista. Onko vaikea päästä? Mikä oli viime vuoden pääsykoekirja?
Kiitos etukäteen
apua
3
388
Vastaukset
- hi/ue opeksi
vai pitäisikö minun hakea lukemaan historiaa ja uskontoa ja sivuaineena opiskella sitten opettajan opintoja?
koska sivuaineisiin on pääsykokeet?
kiitos vielä paljon!- Yks neuvoja
Tarkoituksesi on kaiketi opiskella siis aineenopettajaksi esimerkiksi yläkouluun ja lukioon. Silloin sinun tulee pyrkiä lukemaan pääaineena historiaa tai teologiaa. Toisen noista aineista valitset pääaineeksi ja toisen sivuaineeksi. Pääaineesta opiskelet siis laajemmat opinnot ja teet gradun. Opettajan pedagogiset opinnot suoritetaan tutkintoon kuuluvana sivuaineina tai tutkinnon jälkeen erillisinä opintoina. Tuohon en osaa sanoa, kumpaa ainetta on helpompi päästä lukemaan historiaa vai uskontoa. Mutu-tuntumalla luulisin teologian opiskelupaikan irtoavan helpommin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1493981Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392607Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte612005Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli771874Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2041742- 721055
Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n211052Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon140752- 61734
Anniina Valtonen odottaa - Sai 2-vuotiaalta lapseltaan napakan heiton!
Suosikkimeteorologi Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Hän on kertonut odottavansa toista lasta. Valtonen22732