Kuinka kauan elokuvat säilyy katsottavana digiboksin kovalevyllä ennen kuin salaus on purettava? Canal ja TV1000 kanavilta tallennetut leffat.
Toppfield ja salauksen purku??
6
1871
Vastaukset
Tuo riippuu täysin operaattorista ja siitä milloin avaimia nyt astutaan vaihtamaan. Avain voi vanheta minuutissa tai se voi kestää pari viikkoa. Homma on vähän kuin kysyisi, että milloin tulee auto, jos menee kadulle seisomaan.
- kuukausia
Olen Soneran kaapelissa ja kyllä pari kuukautta vanhoja tallennuksia on pystynyt katsomaan. Vanhempiakin, mutta siihen ei kannata enää luottaa.
Boksilla tuskin on asian kanssa merkitystä, mutta minulla on Topfield 5100PVRc HDMI. - SmithChart
Salausavaimet vaihtuu aika harvakseltaan niin kauan kun salaus toimii ts. kukaan ei ole julkaissut netissä salausavaimia julkisesti. Sitten jos/kun ne jonain päivänä julkistetaan niin avaimet alkaa ainakin Canalin kanavilla vaihtua noin joka toinen päivä ja tätä rumbaa sitten jatkuu kunnes asiakkaille on vaihdettu kokonaan uudet maksukortit. Viimeksi tämä rumba käytiin läpi jokunen vuosi sitten, kun hakkerit olivat onnistuneet murtamaan Canalin satelliittikortin. Muutama kuukausi sitä jatkui ja sitten tuli postissa uusi kortti, sen jälkeen touhu rauhoittui (ja arvatenkin nettiavaimilla ei enää kanavat näkyneet). Kuitenkaan paria päivää useammin ei avaimia ole koskaan vaihdettu, eikä se ole kovin viisastakaan koska jo parin päivän päivitysvälistä aiheutuu todella paljon häiriöitä asiakkaille ja toisaalta avaimien vaihtelusta ei ole enää mitään hyötyä sen jälkeen jos joku on onnistunut hakkeroimaan master avaimen auki (ne julkaisee vaan aina uudet avaimet netissä sitä mukaa kun operaattori niitä vaihtaa).
Kortilla on myös vanhoja avaimia eli levyllä olevat tallenteet eivät mene käyttökelvottomaksi välittömästi avaimen vaihtuessa. Vasta sitten, kun kaikki kortin avaimet ovat vaihtuneet kertaalleen "ympäri" eli tallennushetkellä voimassa ollut avainkin on kirjoitettu yli. Sitä en tiedä montako avainta kortille mahtuu kerrallaan, mutta aivan varmuudella niitä on enemmän kuin nykyinen, käytössä oleva avain.
Teoriassa (en ole kokeillut käytännössä) kortti saattaisi myös "päivittyä takaisin" tallennushetken mukaisille avaimille, kun jätät laitteen toistamaan salattua tallennetta riittävän pitkäksi aikaa. Salausdatan on kuitenkin mukana tallenteessa, jotta tiedoston katselu olisi mitenkään mahdollista. Silloin siellä on mukana myös valtuutusdata. Se kuitenkin kiertää aika hitaasti kaikki kortit lävitse, joten tallennusta pitää olla ihan hyvän matkaa jotta toimii. Ja aivan hyvin voi olla jokin esto joko kortin tai virittimen softassa, joka estää tällaisen "taakse päin" päivittymisen vanhan tallenteen avulla. Mutta ainahan voit kokeilla, jos on jo vahinko tapahtunut...- tallennukset
Mitä itse koitin Maximum T-8000 digiboksilla tallentaa silloin kun oli voimassa PLUSTV-kortti. Tallensin SUBTV juniorilta ja otin kortin pois. Eli mitä tallensin Juniori-kanavalta, niin tallennukset näkyivät ilman korttia. Eli boksi poistaa salauksen tallennuksiin.
- päivittymisestä
Kokemusta on tuostakin, että vanha tallenne, joka aluksi näyttää mustaa alkaa jossain vaiheessa näkyä.
Useimmiten lopulta näkyy koko ohjelma alusta asti, mutta niinkin on käynyt, että esim. alusta 10 min. ei näy, vaikka kuinka odottelisi ja toistaisi. Tähän en keksi teknistä selitystä, vaan olen tyytynyt tilanteeseen. - purkakaa prkl
päivittymisestä kirjoitti:
Kokemusta on tuostakin, että vanha tallenne, joka aluksi näyttää mustaa alkaa jossain vaiheessa näkyä.
Useimmiten lopulta näkyy koko ohjelma alusta asti, mutta niinkin on käynyt, että esim. alusta 10 min. ei näy, vaikka kuinka odottelisi ja toistaisi. Tähän en keksi teknistä selitystä, vaan olen tyytynyt tilanteeseen.Koska vain osa on salattu. Purkakaa ne salaukset, eli play ja samalla rec!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841