Mihinkä mahtaa perustua TV-lupamaksut nykypäivänä?
Jos ihminen ei katso lainkaan ylen tv-lähetyksiä,niin mistä pitää maksaa?
Maksetun television käytöstä (ylelle???)?
Maksettujen maksukanavien katselusta (ylelle???)?
Ilmaisten (mainoksilla maksettujen)kanavien katselusta (ylelle???)?
Onko koko yle kusetusta?
Perusteet TV-lupamaksulle?
6
765
Vastaukset
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Aikoinaan lupamaksut oli keino rahoittaa ylen toimintaa. Tapahan on suht helppo - ei tarvi edes hirveesti miettiä ohjelmien tasoa tai sisältöä kun homma pyörii joka tapauksessa. Jos lupamaksut muuttuisivat maksukorttiperiaatteelle niin kuinkahan sitten kävisi??!! Kuinka moni on halukas maksamaan korttimaksua että näkisi ylen kanavia ja minkä summan? Kyllä tämä järjestelmä on jo aikansa elänyt. Pitäisi ehdottomasti miettiä uusia ratkaisuja ja tämä maksullinen tv-kortti on paras mutta ei ehkä ylen mielestä.
- Anna-Maja
"Onko koko yle kusetusta?"
Ei ole vaan - 720 ruotsinkielisen hyväpalkkainen suojatyöpaikka.
Siitä kannattaa jo maksaa yli 200 euroa vuodessa - muuten ne Suomen ruotsalaiset olisivat tekemässä optioita Fortumissa ja muissa valtion yhtiöissä.- mieseoonx
"Onko koko yle kusetusta?"
Ei ole vaan - 720 ruotsinkielisen hyväpalkkainen suojatyöpaikka.
Siitä kannattaa jo maksaa yli 200 euroa vuodessa - muuten ne Suomen ruotsalaiset olisivat tekemässä optioita Fortumissa ja muissa valtion yhtiöissä.
Tämä onkin hyvä syy maksaa tv-lupamaksunsa.Muutenhan niillä penteleillä suojatyölaisilla menisi vielä paremmin.
- organisaatio,
sille pitää haistattaa pitkä pee
- mittäääää
Elä sotke tähän kommareita, oon itte kokoomuslainen ja kova oikeistolainen, Ylellä oo mitään tekoa kommunismin kanssa. Hyvä on tämmönen systeemi, jotta keräävät lupamaksua, tulee halvemmaksi meikäläisille veronmaksajille.
HYvää ohjelmaa tulee Ylen kanavilta ja Fst5 on loistojuttu, en viitsi juuri muita katsoakaan, kun tulee sitä kaupallista valmiiksi naurettua soopaa taviksille. Tosi hemmot katsoo Ylen kanavia ja jaksaa makssa luvat, taavit vaan inisee.
Perusteet ja paljon muutakin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Televisiomaksu
Näyttää siltä, että varsin monessa nimenomaan Länsi-Euroopan maassa on jonkinlainen maksu. Perusteista voi olla sitten kullakin oma mielipide.
Itse en kannata nykymuotoista tv-maksua, mutta se on toinen juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683