Moi! Missä vaiheessa raskautta äitiyspakkauksen voi tilata ja mistä se tilataan? Kiitos jo etukäteen!!
äitiyspakkaus
17
5425
Vastaukset
- mamma2008
se 22 vkoa vai olisko se nyt 154 pvää täynnä raskautta niin sain neuvolasta sellasen lapun mukaan jonka sit laitoin kelalle niin sain pakkauksen.
Käy kattomassa Kelan sivuilta pakkausta!
Muistan kun haettiin se miehen kanssa postista, IHANAA!!! OLI!!!
terv mamma - ollut viisas...
...olisin jättänyt pakkauksen ottamatta.
Nimittäin niitä äitiyspakkauksen vaatteita ja makuupusseja tuli paljon lahjoituksena, ja ihan saman tyylisiä vuodesta toiseen ne vaateet. Ei mitään kivoja, eikä tullut käytettyä kertaakaan. Talvella meillä on ollut vaunuissa kunnon lämpöpussi eikä se onneton makuupussi.
Toppapuku oli surkea! Lakki ei mahtunut päähän vaikka pukuun vauva hukkui. Tossut ei pysyneet jalassa. Mitähän muuta. Vastasyntyneelle siinä pakkauksessa ei ollut yhtään sopivaa vaatetta, kaikki liian suuria. Ostaisin vauvalle muutaman 56 cm kietaisubodyn ja puolipotkareita ja gollegepukuja pari ja ulkovaatteet. Vastasyntynyt ei tarvi yövaatteita erikseen. Ja sit loput sitä mukaa kun kasvaa...
Vaikka olisi rahasta tiukkaa, en silti ottaisi pakkausta. Vaan rahan.- ja toiset ei kehtaa ottaa.
Vaatteet ja tarvikkeet ovat ihan peruskamaa, juuri sitä mitä vauva kaipaa. Harsot ovat hyödyksi pulautuksia ja kuolaa pyyhkiessä, makuupussi lämmittää, ja peiton voi laittaa päälle jos tarvitsee.
Toppapuku lämmittää vaikka se olisikin hiukan iso. Lahkeita voi kääriä.
Vastasyntyneelle sopivia vaatteita ei pakkaukseen voi laittaa, sillä pakkaus on suunniteltu niin että se pääsee käyttöön kaikille, myös niille joiden vauva on syntyessään 4-5,5kg. Vastasyntynyt ei tarvitse yövaatteita erikseen, ei, mutta ei tarvitse minkään ikäinen jos oikein pilkkua viilataan.
Kylpylämpömittarilla saa luotettavasti veden lämpötilan mitattua, näytevaipoista huomaa että minkämalliset vaipat ovat omalla yksilöllisellä vauvalle sopivimmat ja tietää mitä kannattaa ostaa. Pehmoalusta on kätevä hoitopöydälle, ja myöhemmin siitä saa kahtia leikkamalla kaksi lämpöistuinalusta, vaikka rattaisiin tai pulkkaan ja toinen äidille.
Äitiyspakkaus on huolella mietitty, ja hyödyllinen. Kaikki eivät saa monta pakkauksellista vanhoja äitiyspakkaustarvikkeita lahjoituksena, ja toiset eivät kehtaa ottaa vastaan. Vaatteiden tarkoitus on lämmittää vauvaa, ei ilahduttaa vastaantulijoiden silmää.
- Äiti05--
Mulla neuvola on tasan rv23 ja silloin saa sen lapun että on nuo päivät täynnä. Voi siis vaihdella että on just sen rv 22 jälkeen kun saa mutta niillä main kuitenkin.
Kelasta tilataan lomakkeella, mukaan liitetään se lappu minkä sitten saa neuvolasta.
Mitä tulee pakkaukseen niin itse suosittelen kyllä ottamaan. Mun pakkauksessa vuonna 05 ainakin oli pelkästään hyvää tavaraa ;-)- oli 08
Olin hyvin yllättynyt kun sain jouluna pakkauksen. Erittäin nättejä vaatteita,jopa haalari tosi hieno,pelkän beigen värinen,ei näyttänyt ollenkaan pakkauksen haalarilta. Pakkauksessa tulee muutakin hyödyllistä.. vaippoja lämpömittari, sakset, hammasharja ym.. Vaatteet olis isommallekuin vatsasyntyneelle mutta ihan sama mulle,tarvii se niitä isompiakin vaatteita,joita myös olen jo ostanyt niin ei tarvi ostaa niin paljoa kerralla kun vaihtaa kokoa..
- karsea
oli 08 kirjoitti:
Olin hyvin yllättynyt kun sain jouluna pakkauksen. Erittäin nättejä vaatteita,jopa haalari tosi hieno,pelkän beigen värinen,ei näyttänyt ollenkaan pakkauksen haalarilta. Pakkauksessa tulee muutakin hyödyllistä.. vaippoja lämpömittari, sakset, hammasharja ym.. Vaatteet olis isommallekuin vatsasyntyneelle mutta ihan sama mulle,tarvii se niitä isompiakin vaatteita,joita myös olen jo ostanyt niin ei tarvi ostaa niin paljoa kerralla kun vaihtaa kokoa..
se beige. En ostais ikinä vauvalle beigeä haalaria! En pojalle enkä tytölle.
Vesilämpömittari on täysin tarpeeton, kynsisakset ja hammasharja ei paljon maksa, kuten ei hiusharjakaan.
Vaipat oli lähinnä näytekappaleita, muutama hassu vaippa...
Vaatteita ei kannata hamstrata etukäteen, vaan sitä mukaa kuin tarvii, paitsi jos asuu kaukana kaupoista. Markettireissuilla tarttuu mukaan aina jotain vaatetta vauvalle. Alerekeistä saa 5 eurolla söpöjä mekkoja, housuja, parilla eurolla bodeja jne. Laskekaapa siitä pakkauksen todellinen arvo... - hoohoijaaa
karsea kirjoitti:
Vesilämpömittari on täysin tarpeeton, kynsisakset ja hammasharja ei paljon maksa, kuten ei hiusharjakaan.
Vaatteita ei kannata hamstrata etukäteen, vaan sitä mukaa kuin tarvii, paitsi jos asuu kaukana kaupoista. Markettireissuilla tarttuu mukaan aina jotain vaatetta vauvalle. Alerekeistä saa 5 eurolla söpöjä mekkoja, housuja, parilla eurolla bodeja jne. Laskekaapa siitä pakkauksen todellinen arvo...Ei alerekistäkään saa bodyjä parilla eurolla, ei ainakaan täälläpäin. Paitsi ehkä jostain alenalesta jossa on vain kysi koko 86cm:stä jäljellä...
Itse ne ole ottamassa pakkausta, koska käytettynä saa hyväkuntoisia vaatteita ja nuo vähät tavarat mitä pakkauksessa on voi ostaa uutena ja ne ei paljon maksa. - kaksi bodya
hoohoijaaa kirjoitti:
Ei alerekistäkään saa bodyjä parilla eurolla, ei ainakaan täälläpäin. Paitsi ehkä jostain alenalesta jossa on vain kysi koko 86cm:stä jäljellä...
Itse ne ole ottamassa pakkausta, koska käytettynä saa hyväkuntoisia vaatteita ja nuo vähät tavarat mitä pakkauksessa on voi ostaa uutena ja ne ei paljon maksa.hinta yht. 5 euroa. H&M myy myös edullisia vaatteita eikä nuo muuallakaan ole hinnalla pilattuja. Tosi usein on alennusrekeissä pikkurahalla esim. yöpukuja...
Saa sellaiset vaatteet joista itse tykkää, kun ostaa itse. Tietenkään en kiellä pitämästä jos jonkun mielestä äitiyspakkaus on maailman mahtavin.
Meillä on aina muutama siistimpi asu ja ns. kotivaatteita, jotka juuri näitä halpoja tai käytettyjä. - Lapset 06 ja 07
kaksi bodya kirjoitti:
hinta yht. 5 euroa. H&M myy myös edullisia vaatteita eikä nuo muuallakaan ole hinnalla pilattuja. Tosi usein on alennusrekeissä pikkurahalla esim. yöpukuja...
Saa sellaiset vaatteet joista itse tykkää, kun ostaa itse. Tietenkään en kiellä pitämästä jos jonkun mielestä äitiyspakkaus on maailman mahtavin.
Meillä on aina muutama siistimpi asu ja ns. kotivaatteita, jotka juuri näitä halpoja tai käytettyjä.Esikoiselle saimme vuoden 05 pakkauksen ja olin pääasiassa tyytyväinen. Vaatteista ehdoton suosikki on ns. kevyttoppapuku, joka on etenkin vaunupukuna toimii ensimmäisen vuoden todella loistavasti ja on ihanan pehmoinen. Varsinaisen toppapuvun lakkeineen laitoin hyväntekeväisyyteen, kaikkia muita olen käyttänyt ja suurin osahan oli ihan neutraaleita, jotka kävi muiden vaatteiden kanssa oikein hyvin. Muutama kuosi ei miellyttänyt, mutta en usko, että sellaista pakkausta kukaan onnistuisi tekemäänkään, jossa kaikkia miellyttää kaikki.
Harja, kynsisakset, pyyhe ja makuupussi ovat olleet kovassa käytössä myös kakkosella, jolle en enää pakkausta ottanut. Meilläkin on itse ostettu lämpöpussi, mutta se on niin lämmin, että olen kyllä käyttänyt makuupussia vaunuissa paljon enemmän, myös viileinä kesinä.
Vaatteita sain todella paljon sisarusteni lapsilta, joten en varsinaisesti niitä olisi edes tarvinnut, mutta juuri noiden kaikkien muiden tavaroiden (sideharsot, pyyhe, peitto, lakana, kynsisakset, vaippanäytteet, makuupussi) erikseen osteleminen ja niiden perässä juokseminen ei houkuttanut. En varmasti olisi osannut edes ostaa oikeanlaisia, kynsisaksethan on juuri hyvät pienten kynsien leikkaamiseen (ettei vahingossa leikkaa liian syvältä tms), harja pehmoinen ja irrottaa hyvin karstaa, pyyhe ja peitto sopivan kokoisia
Vaatteita saa halvalla muualtakin, se on selvä, mutta moni ei kyllä jaksa niiden perässä juosta, joten pieni selviytymispakkaus alkuun on ihan tervetullut, jos ei niitä sitten muualta saa. - iitukkamro
Lapset 06 ja 07 kirjoitti:
Esikoiselle saimme vuoden 05 pakkauksen ja olin pääasiassa tyytyväinen. Vaatteista ehdoton suosikki on ns. kevyttoppapuku, joka on etenkin vaunupukuna toimii ensimmäisen vuoden todella loistavasti ja on ihanan pehmoinen. Varsinaisen toppapuvun lakkeineen laitoin hyväntekeväisyyteen, kaikkia muita olen käyttänyt ja suurin osahan oli ihan neutraaleita, jotka kävi muiden vaatteiden kanssa oikein hyvin. Muutama kuosi ei miellyttänyt, mutta en usko, että sellaista pakkausta kukaan onnistuisi tekemäänkään, jossa kaikkia miellyttää kaikki.
Harja, kynsisakset, pyyhe ja makuupussi ovat olleet kovassa käytössä myös kakkosella, jolle en enää pakkausta ottanut. Meilläkin on itse ostettu lämpöpussi, mutta se on niin lämmin, että olen kyllä käyttänyt makuupussia vaunuissa paljon enemmän, myös viileinä kesinä.
Vaatteita sain todella paljon sisarusteni lapsilta, joten en varsinaisesti niitä olisi edes tarvinnut, mutta juuri noiden kaikkien muiden tavaroiden (sideharsot, pyyhe, peitto, lakana, kynsisakset, vaippanäytteet, makuupussi) erikseen osteleminen ja niiden perässä juokseminen ei houkuttanut. En varmasti olisi osannut edes ostaa oikeanlaisia, kynsisaksethan on juuri hyvät pienten kynsien leikkaamiseen (ettei vahingossa leikkaa liian syvältä tms), harja pehmoinen ja irrottaa hyvin karstaa, pyyhe ja peitto sopivan kokoisia
Vaatteita saa halvalla muualtakin, se on selvä, mutta moni ei kyllä jaksa niiden perässä juosta, joten pieni selviytymispakkaus alkuun on ihan tervetullut, jos ei niitä sitten muualta saa.Me ainakin otimme pskkauksen vaikka vaatteita oli jo etukäteen ostttukin ihan tarpeeksi.. vähemmän niitä äitiyspakkauksen vaatteita ttuli pidettyä, mutta kyllä se hyodyllinen on. Vuosi vuodelta on vain siistimpiä vaatteitä. Kyllä se pakkaus on mielestäni hyvä juttu ja paljon arvokkaampi kuin joku 140 mikä rahana saa.
Totta on ettei vauvalle kannata hirveästi uutta ja kallista ostaa. Meilläkin poika tuntui kavavan kaikista ulos heti eikä kaikkia "parhaimpia" vaatteita ehdittu edes pitää. - tyytyväinen vähäänkin
karsea kirjoitti:
Vaatteita ei kannata hamstrata etukäteen, vaan sitä mukaa kuin tarvii, paitsi jos asuu kaukana kaupoista. Markettireissuilla tarttuu mukaan aina jotain vaatetta vauvalle. Alerekeistä saa 5 eurolla söpöjä mekkoja, housuja, parilla eurolla bodeja jne. Laskekaapa siitä pakkauksen todellinen arvo...Heips! Olen aina suggestoinut miettimään, että pakkaus on lahja valtiolta. Lahjoja on aina mukava saada!!! Rahanakin saa, mutta se menee ennenkuin huomaatkaan, yleensä ruokakauppaan...
- MIES.
Hirveä rutina ja valitus "ku ei oo sitä ja ei oo tätä ja seon kauheen näkönen ja värikin on ihan väärä ja sitä ja tätä...".
Valtio kustantaa teille ilmaiset synnytykset, seurannat, sairaalahoidot, lääkkeet, äitiyspakkaukset, lapsilisät yms. yms.
ja te vain jaksatte valittaa, mikään ei kelpaa. Pitäisi kaikki tuki lopettaa ja katsotaan sitten joko alkaa tyytyväisyyttä edes hiukan löytymään.- yks äippä
JUU EI,sairaalasta tuli lasku että ei se kaikki ilmaista ole.
Mun mielestä ainaski ekalle lapselle kandee ottaa se pakkaus
.Jos ei tykkää ni ei kaikkia tarvi pitää mut on siinä kuiteski paljo hyödyllistäkin.
Ei kyllä ittellä tullut mieleen heti ekana lähtee osteleen uusia vaatteita ,ku oli muutaki tekemistä. - N N
Kyllä kuule kaikista sairaalapäivistä maksetaan poliklinikkamaksut ja osastolla olemiset. Lapsilisät ja muut vanhempainetuudet maksetaan ihmisten maksamista veroista, joten ei valtiolta mitään ILMAISEKSI tule, ainakaan työssäkäyvälle ja veroja maksavalle kansalaiselle. Ilmeisesti yllätys sulle, että synnytyksen jälkeen sairaalasta tulee lasku kotiin -ja voi olla isokin lasku, jos joutuu useamman päivän olemaan..
Siinä olen samaa mieltä, että äitiyspakkaus on hieno juttu. Itse olen ottanut molemmille lapsilleni. Vaatteet yms. ovat aina tulleet tarpeeseen, ja pääosin miellyttäneet silmää.
Jos ei ÄP miellytä, sen voi aina ottaa rahana. - just just
Ilmesiesti vielä lapseton mies :) Vaihtaisin mielelläni paikkaa mieheni kanssa nyt kun olen raskaana. Onhan hänen elämänsä mullistunut, mutta pientä se on verrattuna tähän.
Ja odotusaikana menee rahaa vaikka ei haluisikaan. Minä olen diabeetikko joten tarkastukäyntejä on ihan liikaa. Tähän mennessä on pelkkiin lääkäri yms. käynteihin mennyt jo pitkästi yli 300 euroa ja olen vasta 18.viikolla raskaana. - ameriikoissa
just just kirjoitti:
Ilmesiesti vielä lapseton mies :) Vaihtaisin mielelläni paikkaa mieheni kanssa nyt kun olen raskaana. Onhan hänen elämänsä mullistunut, mutta pientä se on verrattuna tähän.
Ja odotusaikana menee rahaa vaikka ei haluisikaan. Minä olen diabeetikko joten tarkastukäyntejä on ihan liikaa. Tähän mennessä on pelkkiin lääkäri yms. käynteihin mennyt jo pitkästi yli 300 euroa ja olen vasta 18.viikolla raskaana.maksaisit joka pennin itse. Tiesitkö sinisilmä että tuo 300 euroa on vain murto-osa niistä lääkäri sun muista kuluista joita sinunkin tutkimiseen on mennyt. Varmaan 30000 euroa on lähempänä totuutta ja sinä vain valitat!
- Kahren ipsun äitee
just just kirjoitti:
Ja odotusaikana menee rahaa vaikka ei haluisikaan. Minä olen diabeetikko joten tarkastukäyntejä on ihan liikaa. Tähän mennessä on pelkkiin lääkäri yms. käynteihin mennyt jo pitkästi yli 300 euroa ja olen vasta 18.viikolla raskaana.Eihän kenenkään pakko ole jälkikasvua ´hankkia´, mutta onneksi sinulla on nyt jotain makusteltavaa mahdollisten ystäviesi kanssa kun on niin hurjan vaikea raskaus menossa ja myöhemmin takana ;b En tiedä, olettaako joku oikeasti että lapset ja odotuskaan olisivat mitenkään ilmaisia, rahaa saa menemään vaikka kuinka paljon vaikka ei haluaisikaan. Yllättävääkö? Ei minusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733