Access 2007 hakukenttä

Access alottelija

Onko hakukenttien arvoja mahdollista saada "yhdistettyä" seuraavasti.

Jos lomakkeella asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "väri" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "punainen, vihreä, keltainen"

Ja jos taas asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "koko" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "XS, S, M"

5

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa222

Rakennenäkymässä vaan muokkaat kenttätyypin halutuksi, esimerksi "alasvetovalikoksi", ja sen jälkeen lisäät ne arvovaihtoehdot mitä haluat.

• Access aloittelija

Osaan kyllä tehdä normaalin hakukentän ja asettaa sille arvot.

Ongelmana on siis miten saan nuo hakukentän arvot muuttuman toiseen hakukentään haetun arvon perusteella?

• Access

tarkoitat varmaan että sinulla on kaksi esim comboboxsia joista toiseen kun valitset jonkun alueen niin sen vaihtoehdot tulee näkyviin toiseen jne..
      Yksi hyvin simppeli ehdotus on että tee taulu jossa sinulla on eka sarakkeessa tyyppi ja toisessa arvo. Eli tyyppi voisi olla vaikka väri ja arvo punainen, seuraava taas väri ja vihrea, Ja sitten seuraava koko ja M ja koko ja S jne..
      Eli joko näin tai sitten jos sinulla on nuo tiedot kaikki eri tauluissa yhsitä ne union kyselyllä. Ja sitten noihin kahteen comboboksiin niin toisessa näkyy tuo tyyppi ja toisen combon kyselysstä tuo edellinen antaa sen tyypin jne.. Auttaisikohan tämä...

• Access aloittelja

Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

Esimerkkinä:

Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4

• Dige
        Access aloittelja kirjoitti:

Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

Esimerkkinä:

Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4

Mä tekisin kyllä samalla tavalla kuin edellinen vastaaja, eli toiseen kenttään kyselyn sen ensimmäisen kentän arvon mukaan. Ei pitäisi olla mahdoton tehdä, vaikken ihan vastaavaa itse olekaan tehnyt.

Olettaisin myös että tuon voisi toteuttaa filtteroimallakin. Riippuu kamalasti siitä miten itse tietokannan rakenne on tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      25
      1833
    2. En halua miestä joka

Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll
      Ikävä
      264
      1717
    3. Keskisarja todettiin rasistiksi

Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän
      Maailman menoa
      441
      1550
    4. Mitähän tapahtuisi?

Jos meidät tiputettaisiin tunniksi samaan huoneeseen kaksin? 😏
      Ikävä
      138
      1515
    5. Yllättyisit miten iso, paksu ja esteettisesti kaunis minulla on!

Haluaisin tehdä sillä vaikutuksen sinuun ihana nainen. ❤️❤️🧡💛💚
      Tunteet
      14
      1269
    6. Olitkohan koskaan

yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos
      Ikävä
      86
      1099
    7. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      21
      1020
    8. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      281
      945
    9. Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."

Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j
      Ensitreffit alttarilla
      13
      937
    10. Etkö muka halua

Et nähdään.
      Ikävä
      89
      917
    Aihe