Access 2007 hakukenttä

Access alottelija

Onko hakukenttien arvoja mahdollista saada "yhdistettyä" seuraavasti.

Jos lomakkeella asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "väri" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "punainen, vihreä, keltainen"

Ja jos taas asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "koko" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "XS, S, M"

5

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa222

Rakennenäkymässä vaan muokkaat kenttätyypin halutuksi, esimerksi "alasvetovalikoksi", ja sen jälkeen lisäät ne arvovaihtoehdot mitä haluat.

• Access aloittelija

Osaan kyllä tehdä normaalin hakukentän ja asettaa sille arvot.

Ongelmana on siis miten saan nuo hakukentän arvot muuttuman toiseen hakukentään haetun arvon perusteella?

• Access

tarkoitat varmaan että sinulla on kaksi esim comboboxsia joista toiseen kun valitset jonkun alueen niin sen vaihtoehdot tulee näkyviin toiseen jne..
      Yksi hyvin simppeli ehdotus on että tee taulu jossa sinulla on eka sarakkeessa tyyppi ja toisessa arvo. Eli tyyppi voisi olla vaikka väri ja arvo punainen, seuraava taas väri ja vihrea, Ja sitten seuraava koko ja M ja koko ja S jne..
      Eli joko näin tai sitten jos sinulla on nuo tiedot kaikki eri tauluissa yhsitä ne union kyselyllä. Ja sitten noihin kahteen comboboksiin niin toisessa näkyy tuo tyyppi ja toisen combon kyselysstä tuo edellinen antaa sen tyypin jne.. Auttaisikohan tämä...

• Access aloittelja

Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

Esimerkkinä:

Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4

• Dige
        Access aloittelja kirjoitti:

Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

Esimerkkinä:

Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4

Mä tekisin kyllä samalla tavalla kuin edellinen vastaaja, eli toiseen kenttään kyselyn sen ensimmäisen kentän arvon mukaan. Ei pitäisi olla mahdoton tehdä, vaikken ihan vastaavaa itse olekaan tehnyt.

Olettaisin myös että tuon voisi toteuttaa filtteroimallakin. Riippuu kamalasti siitä miten itse tietokannan rakenne on tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      99
      4260
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      356
      1065
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1012
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      992
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      871
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      861
    7. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      816
    8. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      78
      801
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      797
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      796
    Aihe