Access 2007 hakukenttä

Access alottelija

Onko hakukenttien arvoja mahdollista saada "yhdistettyä" seuraavasti.

Jos lomakkeella asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "väri" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "punainen, vihreä, keltainen"

Ja jos taas asetan hakukentän yksi arvoksi esim: "koko" niin hakukentässä kaksi on arvoina esim: "XS, S, M"

5

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa222

      Rakennenäkymässä vaan muokkaat kenttätyypin halutuksi, esimerksi "alasvetovalikoksi", ja sen jälkeen lisäät ne arvovaihtoehdot mitä haluat.

      • Access aloittelija

        Osaan kyllä tehdä normaalin hakukentän ja asettaa sille arvot.

        Ongelmana on siis miten saan nuo hakukentän arvot muuttuman toiseen hakukentään haetun arvon perusteella?


    • Access

      tarkoitat varmaan että sinulla on kaksi esim comboboxsia joista toiseen kun valitset jonkun alueen niin sen vaihtoehdot tulee näkyviin toiseen jne..
      Yksi hyvin simppeli ehdotus on että tee taulu jossa sinulla on eka sarakkeessa tyyppi ja toisessa arvo. Eli tyyppi voisi olla vaikka väri ja arvo punainen, seuraava taas väri ja vihrea, Ja sitten seuraava koko ja M ja koko ja S jne..
      Eli joko näin tai sitten jos sinulla on nuo tiedot kaikki eri tauluissa yhsitä ne union kyselyllä. Ja sitten noihin kahteen comboboksiin niin toisessa näkyy tuo tyyppi ja toisen combon kyselysstä tuo edellinen antaa sen tyypin jne.. Auttaisikohan tämä...

      • Access aloittelja

        Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

        Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

        Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

        Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

        Esimerkkinä:

        Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

        Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

        Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

        Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4


      • Dige
        Access aloittelja kirjoitti:

        Aloittelija kun olen en ihan täysin ymmärtänyt opastustasi.

        Jos yhtään ymmärsin mitä yritit opastaa niin en tarkoittanut tuolla tavalla.

        Yritän vielä avata ongelmaani tarkemmin.

        Eli haluaisin tehdä sellaisen hakusarakkeen jonka arvot muuttuisivat sen mukaisesti mikä arvo on valittu toiseen hakusarakkeeseen

        Esimerkkinä:

        Hakusarake 1 valittavina arvoina olisi VÄRI, KOKO ja MÄÄRÄ

        Jos valitsen Hakusarake 1 arvoksi väri olisi hakusarakkeessa 2 valittavina vaihtoehdot PUNAINEN, VIHREÄ JA MUSTA

        Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi koko olisi hakusarakkeen 2 valittavanina vaihtoehdot S, XS JA M

        Jos valitsen hakusarake 1 arvoksi määrä olisi hakusarakeen 2 valittavina vaihtoehdot 2, 3 ja 4

        Mä tekisin kyllä samalla tavalla kuin edellinen vastaaja, eli toiseen kenttään kyselyn sen ensimmäisen kentän arvon mukaan. Ei pitäisi olla mahdoton tehdä, vaikken ihan vastaavaa itse olekaan tehnyt.

        Olettaisin myös että tuon voisi toteuttaa filtteroimallakin. Riippuu kamalasti siitä miten itse tietokannan rakenne on tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe