Kevät helmoineen

Tulla tupsahti pyörähti,
ylhäältä alas valahti,
kaulaa pikin,
korvaan kuiskii, tules ulos.

Vastassa avoin sylin,
ottaa, ottaa,
valtaansa saa ja
otanki ja riemastunki.

Kipuaa joka paikkaan,
saunalle vievän tienki,
katsoo järvelle sinne,
suunnittelee sielä kohta
aallotki ilakoi.

Asettuu suo lämmön,
kutsuu tässä on sinun paikka,
tässä me taas taas,
etsitään sitä mihis me jäätiinkää?

Jäikös meillä joku kesken,
olikos meillä suunnitelmaa,
no olihan meillä,
oli, oli , nyt sen muistan.

Mahotonta, rantaanhan me jäätiin,
nyt sen muistan,
jokoha me saatas se purjehdus lupa,
joko saatas nostaa nuo elämän purjeet?

Niissä sitä ois katsomista,
miten nee iloita taitaa,
hipovat riemussaan taivaita,
vihdoinki ollaan irtaannuttu.

Rantakiville hyvästejä jätellään,
missä istuttu katseltu,
kaihoisin silmin kutsuvaa merta.

Kaikelle kerran sanotaan hyvästi,
kaikelle kerran tulee viimein kerta,
käsin ja sydämin katsein
tuntien eläen lämpöäs läsnäolos henkii.

8

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      mikä ettei myös tulevaa unelmaa
      kuljetit taas kerran
      minua omissa maisemissasi
      sieluni silmin kaiken näen

      suunnitelmia tehdään
      ne eivät aina vain toteudu
      mutta unelmia pitää olla
      silloin on elämää

      Kiitos läsnäolostasi runon kera:)

      • Tuo kevät kyllä sen,
        ensväreilyjä aistin.
        Niistä herää,
        esiin nuokki rantakivetki.

        Sielä sieltä
        syöpynny katseen tiet,
        siinä rantakivi jospa,
        tarinoida taitais.

        Elämän sen ihmeellisyys,
        filminauhana meissä elää.

        Väkevää uudsi kevät julistaa,
        tulee tahtoo mukaan,
        nostaa päänsä leskenlehti ja
        tarttua elämän purjeisiin.

        kaaru

        kuljetaan toisiamme tukien,
        "kappaleen matkaa"
        vaivalloinenki tie hämärtyy.

        Tähänki uuteen aamuus,
        lämmin ajatus ja kiitos eilisestä..Liisa


    • Kiitos Liisukka.
      Sait silmiin kaihoisan katseen.

      • Kaihoisaa tietä
        miten se vaeltaa ja
        etsii jokaiseen aamuun,
        lähestyvää uutta kevättä.

        Margitta

        Aamuus kevät ottannu askeleen,
        eilisestä vierailustas kiitän..Liisa


    • tomppa2006

      ...otan itselleni valtuudet myöntää se purjehduslupa...

      Hieno ja kaunis runo. Minä pidin.

      • Hienoa
        elämän meri odottaa purjehtijoitaan,
        elämän purjeet saaneet luvan,ylös nousta.

        tomppa2006

        Sinun uuteen päivääs,
        kiitos palautteestas, luvasta..Liisa


    • pups

      Jos sen aina tietäisi, että viimeinen kerta...
      Ja jos sen aina tietäisi, että viimeiset hyvästit...
      Mutta kevät tulee kuitenkin, aina.
      Jokin tässä runossa saa kyyneleet tulvimaan silmiin...
      Hieno runo!

      • Uutta kevättä kohti taas mennään,
        elämänmeri matka, aallokko sen arvoitus.
        Muokkaa ajatusmaailmaa matkallaan,
        läpi käyneenä niitäki viimeisiä kertoja.

        pups

        Onneks tunteitten purjeet, niilläki on lupa.
        Neki kyyneleet helmiä jotka hohtaa.
        Sinulle eilisestä kiitos, kosketti kyynelees.
        Jospa tänää ois niitä ilonkyyneleitä,
        kiitos kukkia tielles..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe