Monella tuntuu olevan hakusessa hyvä lääkäri.
Itsekin haluaisin kuulla kokemuksia ortopedeista ja fysiatrian erikoislääkäreistä täällä Keski-Suomessa.
Olen valmis matkustamaan kauemmaksikin hyvän lääkärin perässä, jos ei täältä sellaista löydy (esim. Tampere, Turku). Julkisen puolen toiminta ei ainakaan minun kohdallani ole saanut aikaan muuta kuin mielipahaa.
Eli hyvät kanssakärsijät: onko teillä ollenkaan hyviä kokemuksia tules-sairauksia hoitavista lääkäreistä?
Hyvä ortopedi/fysiatri
14
18397
Vastaukset
- minä vaan
Minun kohdallani kaikki terveyskeskuslääkärit ja erikoislääkärit ovat olleet erinomaisia. Tehnyt voitavansa. Tules vaivat ovat siitä ongelmallisia että hoidot eivät voi antaa mitään takuita 100 parantumisesta.Esim luudutsleikausten onnistumisprosentti on siinä 60 luokkaa. Noh mitä on tehtävissä? hoitaa tietenkin konservatiivisesti ja pelata varman päälle sillä jos kulluu siihen 40 prossaan tilanne huononee lopullisesti ja uusista leikkauksista on harvoin mitään hyötyä. EN ymmärrä tätä ketjua sillä olemme suomessa eikä venäjällä ja suurin osa lääkäreistämme on todella hyciä työssään.
- sinulla
on käynyt tuuri! Kaikilla ei. Kun saisi edes lähetteen fysioterapeutille saamaan jumppaohjeita. Ei oikein onnistu, kun lääkäri ei ole sisälukutaitoinen eikä ota vastaanotolleen vaan pyörittelee vaan 20 v. vanhoja papareita potilasta näkemättä.
- kysyä
missäpäin asut? Minä kun olen kuullut uskomattomia kertomuksia siitä miten selkäkipuja vähätellään. Vähemmän tietysti kommentoidaan sitä että jossain olisi asiat oikein hyvinkin.
- minä vaan
kysyä kirjoitti:
missäpäin asut? Minä kun olen kuullut uskomattomia kertomuksia siitä miten selkäkipuja vähätellään. Vähemmän tietysti kommentoidaan sitä että jossain olisi asiat oikein hyvinkin.
ei selkäkipuja vähätellä. Kaikki lääkärit antavat tutkimuslähetteen ainakin röntgeneihin jossa poissuljetaan nikamien virheasennot. Prolapsi joka todetaan mri:issä yleensä arpeutuu ja näin korjaantuu itsestää. Pitäisi prolapsitapauksissa aina ruveta puukottamaan selkää vai jossa riskit on olemassa????!!! selkävaivaisia suomessa on 500,000 pitäisikö kaikki heidät heti miten leikata....?? vai kannattaisiko odottaa mahdollista arpeutumista. Manuaalinen terapia on hyvä hoitomuoto lukuunottamatta manipulaatiota. Monasti lääkärit suosittelevat konservatiivista hoitoa ja tämä on paras hoitomuoto. Manipulaatio on vaarallista ja ei ole täten suositeltavaa ja tutkimustuloksetkin ovat hoitomuotoa vastaan.
Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään. - Krooninen selkäsärky
minä vaan kirjoitti:
ei selkäkipuja vähätellä. Kaikki lääkärit antavat tutkimuslähetteen ainakin röntgeneihin jossa poissuljetaan nikamien virheasennot. Prolapsi joka todetaan mri:issä yleensä arpeutuu ja näin korjaantuu itsestää. Pitäisi prolapsitapauksissa aina ruveta puukottamaan selkää vai jossa riskit on olemassa????!!! selkävaivaisia suomessa on 500,000 pitäisikö kaikki heidät heti miten leikata....?? vai kannattaisiko odottaa mahdollista arpeutumista. Manuaalinen terapia on hyvä hoitomuoto lukuunottamatta manipulaatiota. Monasti lääkärit suosittelevat konservatiivista hoitoa ja tämä on paras hoitomuoto. Manipulaatio on vaarallista ja ei ole täten suositeltavaa ja tutkimustuloksetkin ovat hoitomuotoa vastaan.
Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään.Jumalattoman kipeä olin viimeyönäkin, valvoin koko yön, eikä mikään lääke auttanut! Itkin ja toivoin saavani syanidipillerin, loppuis tää selkävaiva,,,kirosana!
- vähätellään
minä vaan kirjoitti:
Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään.jos on mri:ssä v.2004 pullistumalöydös joka yhä vie jalat alta (ei siis ole ARPEUTUNUT!) eikä mihinkään hoitoon ole päässyt, niin voitko rehellisesti sanoa että tällainen ihminen kuuluu noihin puoleen miljoonaan, joiden "heti pitäisi päästä leikkaukseen". Vai voisiko suomalaisessa terveydenhoidossa ihan oikeasti olla vikaa? Kyllä monet roikkuvat vuosia jnkl "hoidossa" eli seurataan tilannetta ja leikataan sitten kun viimeinen pakko on eli päivystyksenä. Kuitenkin lähes puolet hyötyvät leikkauksesta ja tulevat työkykyisiksi muutamassa kuukaudessa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että lääkärit eivät ole jumalia. Täälläkään ei ylilääkäri ole kovin sisälukutaitoinen.
Onkohan sinulla edes selkä"ongelmaa"? Pistää epäilemään. - Anonyymi
vähätellään kirjoitti:
jos on mri:ssä v.2004 pullistumalöydös joka yhä vie jalat alta (ei siis ole ARPEUTUNUT!) eikä mihinkään hoitoon ole päässyt, niin voitko rehellisesti sanoa että tällainen ihminen kuuluu noihin puoleen miljoonaan, joiden "heti pitäisi päästä leikkaukseen". Vai voisiko suomalaisessa terveydenhoidossa ihan oikeasti olla vikaa? Kyllä monet roikkuvat vuosia jnkl "hoidossa" eli seurataan tilannetta ja leikataan sitten kun viimeinen pakko on eli päivystyksenä. Kuitenkin lähes puolet hyötyvät leikkauksesta ja tulevat työkykyisiksi muutamassa kuukaudessa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että lääkärit eivät ole jumalia. Täälläkään ei ylilääkäri ole kovin sisälukutaitoinen.
Onkohan sinulla edes selkä"ongelmaa"? Pistää epäilemään.Kaikki lääkärit eivät anna tutkimus lähetettä.Kaatumisen seurauksena kipukohta rintakehän luiden alaosassa. Pahaan kipuun annetaan vain lääkkeitä.
- Stop mielivallalle
Ei lääkärit ole jumalia, mutta käyttäytyvät kyllä kuin olisivat.Monilla ei ammattiylpeys anna myöden, että voisi kuunnella potilasta -ja sitten usein metsään mennään.
Ammattietiikka ja moraali peliin, niin parempi lopputulos.
Lääkärien tehtävähän on kuitenkin auttaa potilaita.Vaan onko siinä, että palkka julkisella puolella tulee vaikka ei hyvin työtä tekisikään.- Merita49
Hei !
Täällä kai kysyttiin hyvää lääkäriä eikä kiistelyä kenenkään vaivoista ?
Itsekin toivoisin vinkkiä pk- seudulta samasta asiasta. Myös minulla on aika ankeat kokemukset T&K- puolelta jono fysikaaliseen kestää 3 kk vaikka tuskin pystyn kävelemään.
- Merita49
Hei !
Vaikea sanoa kun ei tiedä tarkempaa vaivaa ? Tiedän pari hyvää ottoa mutta toinen on keinonivelkirurgi ja toinen yleinen. Molemmat Helsingissä - potilas222
Erinomainen fysiatrian erik. lääkäri löytyy Kauhavalta!
Lasse Vuoto : http://www.lassevuoto.com/ - avunsaaja
http://www.lassevuoto.com/ .Tuossa linkki todella ammattimiehen vastaanotolle. Varaa kunnolla aikaa potilasta kohden ja tutkii perusteellisesti. Paras tuntemani fysiatrian erikoislääkäri. Apu löytyy varmasti, mutta hänellä on pitkät jonot, koska tieto on kiirinyt ammattitaidosta. En ole tavannut hänen vertaistaan muualla.
- Anonyymi
On todella ihmisen huomioon ottava lääkäri. Vaimoni vuosia jatkunut päänkipu sai avun lääkäri Lasse Vuodon luona tehdyn tutkimuksen tuloksena.Olemme vuosia etsineet lääkäriä joka voisi löytää avun tuohon jatkuvaan sänkyyn. Vuoto käytti aikaa ja tutki kaikki aiemmin tehdyt tutkimukset ja kuvaukset niskasta ja päästä.
- Anonyymi
Edellinen kirjoitus on täyttä asiaa. Lasse Vuoto on huippu , löytää asiakkaan kipukohdan ja löytää siihen sopivan lääkkeen. Vuosia jatkunut päänsärky vaivasi ja siihen etsittiin lääkärien joukolla (10 kpl tietäviä) lääkettä , ei löytynyt. Vasta Lasse Vuodon perusteellisella tutkimuksella löytyi lääke ja pääni parani, on mahtava olo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947