Hyvä ortopedi/fysiatri

-ketju

Monella tuntuu olevan hakusessa hyvä lääkäri.
Itsekin haluaisin kuulla kokemuksia ortopedeista ja fysiatrian erikoislääkäreistä täällä Keski-Suomessa.
Olen valmis matkustamaan kauemmaksikin hyvän lääkärin perässä, jos ei täältä sellaista löydy (esim. Tampere, Turku). Julkisen puolen toiminta ei ainakaan minun kohdallani ole saanut aikaan muuta kuin mielipahaa.
Eli hyvät kanssakärsijät: onko teillä ollenkaan hyviä kokemuksia tules-sairauksia hoitavista lääkäreistä?

13

15097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Minun kohdallani kaikki terveyskeskuslääkärit ja erikoislääkärit ovat olleet erinomaisia. Tehnyt voitavansa. Tules vaivat ovat siitä ongelmallisia että hoidot eivät voi antaa mitään takuita 100 parantumisesta.Esim luudutsleikausten onnistumisprosentti on siinä 60 luokkaa. Noh mitä on tehtävissä? hoitaa tietenkin konservatiivisesti ja pelata varman päälle sillä jos kulluu siihen 40 prossaan tilanne huononee lopullisesti ja uusista leikkauksista on harvoin mitään hyötyä. EN ymmärrä tätä ketjua sillä olemme suomessa eikä venäjällä ja suurin osa lääkäreistämme on todella hyciä työssään.

      • sinulla

        on käynyt tuuri! Kaikilla ei. Kun saisi edes lähetteen fysioterapeutille saamaan jumppaohjeita. Ei oikein onnistu, kun lääkäri ei ole sisälukutaitoinen eikä ota vastaanotolleen vaan pyörittelee vaan 20 v. vanhoja papareita potilasta näkemättä.


      • kysyä

        missäpäin asut? Minä kun olen kuullut uskomattomia kertomuksia siitä miten selkäkipuja vähätellään. Vähemmän tietysti kommentoidaan sitä että jossain olisi asiat oikein hyvinkin.


      • minä vaan
        kysyä kirjoitti:

        missäpäin asut? Minä kun olen kuullut uskomattomia kertomuksia siitä miten selkäkipuja vähätellään. Vähemmän tietysti kommentoidaan sitä että jossain olisi asiat oikein hyvinkin.

        ei selkäkipuja vähätellä. Kaikki lääkärit antavat tutkimuslähetteen ainakin röntgeneihin jossa poissuljetaan nikamien virheasennot. Prolapsi joka todetaan mri:issä yleensä arpeutuu ja näin korjaantuu itsestää. Pitäisi prolapsitapauksissa aina ruveta puukottamaan selkää vai jossa riskit on olemassa????!!! selkävaivaisia suomessa on 500,000 pitäisikö kaikki heidät heti miten leikata....?? vai kannattaisiko odottaa mahdollista arpeutumista. Manuaalinen terapia on hyvä hoitomuoto lukuunottamatta manipulaatiota. Monasti lääkärit suosittelevat konservatiivista hoitoa ja tämä on paras hoitomuoto. Manipulaatio on vaarallista ja ei ole täten suositeltavaa ja tutkimustuloksetkin ovat hoitomuotoa vastaan.
        Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään.


      • Krooninen selkäsärky
        minä vaan kirjoitti:

        ei selkäkipuja vähätellä. Kaikki lääkärit antavat tutkimuslähetteen ainakin röntgeneihin jossa poissuljetaan nikamien virheasennot. Prolapsi joka todetaan mri:issä yleensä arpeutuu ja näin korjaantuu itsestää. Pitäisi prolapsitapauksissa aina ruveta puukottamaan selkää vai jossa riskit on olemassa????!!! selkävaivaisia suomessa on 500,000 pitäisikö kaikki heidät heti miten leikata....?? vai kannattaisiko odottaa mahdollista arpeutumista. Manuaalinen terapia on hyvä hoitomuoto lukuunottamatta manipulaatiota. Monasti lääkärit suosittelevat konservatiivista hoitoa ja tämä on paras hoitomuoto. Manipulaatio on vaarallista ja ei ole täten suositeltavaa ja tutkimustuloksetkin ovat hoitomuotoa vastaan.
        Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään.

        Jumalattoman kipeä olin viimeyönäkin, valvoin koko yön, eikä mikään lääke auttanut! Itkin ja toivoin saavani syanidipillerin, loppuis tää selkävaiva,,,kirosana!


      • vähätellään
        minä vaan kirjoitti:

        ei selkäkipuja vähätellä. Kaikki lääkärit antavat tutkimuslähetteen ainakin röntgeneihin jossa poissuljetaan nikamien virheasennot. Prolapsi joka todetaan mri:issä yleensä arpeutuu ja näin korjaantuu itsestää. Pitäisi prolapsitapauksissa aina ruveta puukottamaan selkää vai jossa riskit on olemassa????!!! selkävaivaisia suomessa on 500,000 pitäisikö kaikki heidät heti miten leikata....?? vai kannattaisiko odottaa mahdollista arpeutumista. Manuaalinen terapia on hyvä hoitomuoto lukuunottamatta manipulaatiota. Monasti lääkärit suosittelevat konservatiivista hoitoa ja tämä on paras hoitomuoto. Manipulaatio on vaarallista ja ei ole täten suositeltavaa ja tutkimustuloksetkin ovat hoitomuotoa vastaan.
        Selkäongelmat ovat vaikeasti hoidettavissa ja kaduntallaajat eivät osaa eikä ymmärrä sitä etteivät lääkärit ole jumalia saatika itse hoitaa itse itseään.

        jos on mri:ssä v.2004 pullistumalöydös joka yhä vie jalat alta (ei siis ole ARPEUTUNUT!) eikä mihinkään hoitoon ole päässyt, niin voitko rehellisesti sanoa että tällainen ihminen kuuluu noihin puoleen miljoonaan, joiden "heti pitäisi päästä leikkaukseen". Vai voisiko suomalaisessa terveydenhoidossa ihan oikeasti olla vikaa? Kyllä monet roikkuvat vuosia jnkl "hoidossa" eli seurataan tilannetta ja leikataan sitten kun viimeinen pakko on eli päivystyksenä. Kuitenkin lähes puolet hyötyvät leikkauksesta ja tulevat työkykyisiksi muutamassa kuukaudessa.

        Siinä olet kyllä oikeassa, että lääkärit eivät ole jumalia. Täälläkään ei ylilääkäri ole kovin sisälukutaitoinen.

        Onkohan sinulla edes selkä"ongelmaa"? Pistää epäilemään.


    • Stop mielivallalle

      Ei lääkärit ole jumalia, mutta käyttäytyvät kyllä kuin olisivat.Monilla ei ammattiylpeys anna myöden, että voisi kuunnella potilasta -ja sitten usein metsään mennään.
      Ammattietiikka ja moraali peliin, niin parempi lopputulos.
      Lääkärien tehtävähän on kuitenkin auttaa potilaita.Vaan onko siinä, että palkka julkisella puolella tulee vaikka ei hyvin työtä tekisikään.

      • Merita49

        Hei !

        Täällä kai kysyttiin hyvää lääkäriä eikä kiistelyä kenenkään vaivoista ?

        Itsekin toivoisin vinkkiä pk- seudulta samasta asiasta. Myös minulla on aika ankeat kokemukset T&K- puolelta jono fysikaaliseen kestää 3 kk vaikka tuskin pystyn kävelemään.


    • Merita49

      Hei !

      Vaikea sanoa kun ei tiedä tarkempaa vaivaa ? Tiedän pari hyvää ottoa mutta toinen on keinonivelkirurgi ja toinen yleinen. Molemmat Helsingissä

    • potilas222
    • avunsaaja
      • Anonyymi

        On todella ihmisen huomioon ottava lääkäri. Vaimoni vuosia jatkunut päänkipu sai avun lääkäri Lasse Vuodon luona tehdyn tutkimuksen tuloksena.Olemme vuosia etsineet lääkäriä joka voisi löytää avun tuohon jatkuvaan sänkyyn. Vuoto käytti aikaa ja tutki kaikki aiemmin tehdyt tutkimukset ja kuvaukset niskasta ja päästä.


      • Anonyymi

        Edellinen kirjoitus on täyttä asiaa. Lasse Vuoto on huippu , löytää asiakkaan kipukohdan ja löytää siihen sopivan lääkkeen. Vuosia jatkunut päänsärky vaivasi ja siihen etsittiin lääkärien joukolla (10 kpl tietäviä) lääkettä , ei löytynyt. Vasta Lasse Vuodon perusteellisella tutkimuksella löytyi lääke ja pääni parani, on mahtava olo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe