Normaali syke

pikkuaskareissa

Mikä on normaali pulssi esim. imuroidessa, tiskatessa, siivotessa rauhalliseen tahtiin? Minulla 100-115, mikä lienee aika korkea.

16

9770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syke 65

normaali syke sulla siivotessa
      levossa ja istuessa pitäisi olla 65-75

• sepäsepä

se riippuu ihmisen iästä ja kunnosta mikä katotaan normaaliksi ja mikä ei

• tero§13

Riippuu vähän kuinka kovaa siivoaa :)

• os..

Normaali syke on n.50-100. Sinulla on aihetta käydä lääkärillä.

• hyppyheikki

minulla on aikoja, jolloin nousee heti yli 100:n jos nousen tuolista. Käden heilautus istuessa nostaa sykettä. Mutta tavallisesti ei syke kovin nouse. Nyt istuessa 70, seistessä 90.

• mylleris

hivenen kehnokuntoisen sykehän tuo on, jos hitaalla tempolla siivoilet...ei kummosempaa syytä huoleen kuitenkaan.Kokeile käydä vaikka hölkkälenkillä 3km ja mittaa syke heti lenkin jälkeen ja uudestaan puolen tunnin päästä...jos on vieläkin yli 80 niin kunnossa olisi parantamisen varaa.

• järki käteen

Jos kunto kovin huono, älä ihmeessä lähde mihinkään hölkkälenkille! käy ensin lääkärissä ja aloita sitten tekemään pieniä kävelylenkkejä kuntosi mukaan. Et maininnut ikääsi, etkä kertonut harastako liikuntaa missään muodossa?!

• jamppalääkköri

Hei.. ilokseni huomasin että täältö löytyy suomen kaikki parhaimmat lääköri spesialistit ette itarvitse edes sairaalaankaan lähteä .Leikkauksetkin tehdään täällä virtuaalisesti ja kaikki onnistuu!

• Melkein kuolonkankea

Niin se vain on. Monesti näitten epämääräisten sydänjuttujen takia saa rampata sinne sun tänne ja itse pitäisi osata hoitaa ja tietää, kun ei apua lääkäristä saa.

Hyvähän tuo on, jos edes puhetta löytää jostain.

• lanasjärvellä

Onko kukaan mitannu paljonko on syke naidessa kiihkeää mimmiä ja sitten sellaista joka on vain lahnana,,, onko paljonkin eroja ja mikä on epänormaali syke, näissä akteissa ..... niin ja entäs verenpaine paljonko pitäs olla kun seisokki on päällä ? voisiko tämän palstan erikois lääkärit tähän vastata , tiedän että täällä heitä on paljonkin kun katselee eri viestiketjuja terveys palstalta .mutta onko tehty tietteelistä tutkimusta aiheesta vai perustuvatko havainnot kuultuihin juttuihin baarissa vai itse kokemaan hurmokseen. Sitten vielä se tärkeä kysymys saako luontaistuotteilla merkittäviä parannuksia vaikkapa sykkeeseen aktin aikana tms....meinas unohtua vielä yks juttu kun ollaan nuotiokahveilla niin kumpaa pannaan enemmän Katriinaa vai Paulaa , siis nämä ovat kahvimerkkejä jos joku ei satu tietämään . Meinaan vaan tuon koletserolin takia kyselen?

• ml213.

>Onko kukaan mitannu paljonko on syke naidessa <

On tullu mitattua tuokin asia.Vuodenvaihteessa sain keuhkoembolian ja kuntoutuksen yhteydessä sykkeeni pyrin pitämään mieluimmin alle 100. Rakastelu vaimoni kanssa syke nousi 120 lukemiin, jonka sallin määrätyin perustein.

Muuten leposyke lie yksilökohtainen.Itselläni leposyke keuhkoembolian pahimmassa vaiheessa oli 100 tienoilla ja nyt 55 tuntumassa.Naapurilla peräti 47.

Mutta, jo pienissä askareissa syke nousee helposti 100.Kävellessä tasaista tietä myöten 4kmh nopeutta sykkeeni on nykyisin 95 molemmin puolin.

• kipu vahvistaa sydän

Ei herkästi nouseva syke ole merkki huonosta kunnosta, vaan myös mahdollisuutena autonomisen hermoston sympaattisen puolen herkkyys.. Kuten itselläni. (sinustakykardia) tulee päälle jopa kun nousen sängystä ylös 120syke hetken aikaa, ja sit laskee tasaseen. Pyöräillessä 45min suht nopeeta tahtiin, tai 6min täysiä, ei aiheuta voiman loppumisen tunnetta, vaan pikemminkin sydämmen räjähtämisen tunnetta kun hakkaa niin pirun lujaa. Ennen sykkeet normaalissa elämässä/nukkuumaan mentäessä ~60hujakoilla, nyt propralin kanssa 80-90. Ja kunto ok, vaikka iskeemistä kipua välillä onkin korkean sykkeen takia.

• llkofoojfs

" - - iskeemistä kipua välillä onkin korkean sykkeen takia." --> siis tarkoittaako tuo "iskeemistä kipua" että sinulla on sepelvaltimotauti/ oireisto? Vai voiko terveellä olla iskeemistä kipua pulssin noustessa korkealle?

• tykyttelee

Sinustakykardia/korkea syke voi aiheuttaa lievää iskeemistä rintakipua ILMAN sepelvaltimotautia (näin ymmärsin, tai en tiedä aiheuttaako se autonomisen sympaattisen hermoston liikatoiminta noi kivut, mutta se autonominen hermosto aiheuttaa tuon sinustakykardian mulle), näin sanoi yliopistosairaalan dosentti/kardiologi professori.. Ja terve sydän kuulemma vahvistuu tämän kivun takia, ja sitten kun se varsinainen sepelvaltimotauti/kohtaus tulee, sydän kestää kivun paremmin, ja ei ole niin suurta vaaraa menehtyä..

Aika rajulle minusta kuullostaa kun dosentti sanoi että jos sinulla rupee rintaa puristamaan, jatka vain kovempaa harjotusta, saat siitä etuja vanhemmiten, mikäli sairastut sepelvaltimotautiin. Nykysiin rintakipuihin ei kuulemma VOI kuolla. :( just sanon minä.

• Koripalloilija

minun leposyke on 59, mitattiin jus torstaina :D

• MATTI 75

38-40 Hujakoilla se on pyörinyt levossa,en harrasta liikuntaa juuri lainkaan, oon kyllä joskus ihmetellyt sitä,,, mutta kun kerran muuten terve niin se on kai ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      380
      2968
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1599
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1390
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      17
      1215
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      59
      1068
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      29
      1040
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      983
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      81
      975
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      153
      939
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      206
      864
    Aihe