Joku joka tietää asiasta, kertokaa minulle millaisin testein/kuvin/tutkimuksin/verikokein tms keuhkosyövän mahdollisuuden voi poissulkea, jos normaali keuhkoröntgenkuva on puhdas. Ainahan se syöpä ei niissä näy, mutta jos on kummalliset oireet ja asia pelottaa, kuinka sen voi sulkea pois?
Lääkäri ei ota vakavasti, koska olen nuori.
keuhkosyövän poissulkeminen
5
2172
Vastaukset
- on aika
luotettava vaihtoehto, itse sairastan syöpää ja eikä minulla ole koskaan otettu normaalia rtg kuvaa kummempaa kerran jos keuhkot on puhtaat niin ne on.
Yksi vaihtoehto on viipalekuvaus mutta sitä ei kyllä varmaan tehdä jos kerran normi rtg on puhdas, veriarvot eivät yleensä muutu miksikään vaikka syöpä jylläisi missä vain.
tuttuni sairastui keuhkosyöpään ja hänen kasvain kyllä näkyi ihan tavallisessa kuvassa.
harkitse ettei oireesi johdu (mitkä sitten ovatkaan oireesi) astmasta, allergioista, ylipainosta tai sitten että esimerkiksi jos selk on poispaikoilta niin henki ei kulje ja tuntuu että ilmaa ei saa kunnolla.
keuhkosyöpä on vanhempien ihmisten tauti joten luottasin kyllä lääkärin sanaan kerran kuvatkin on puhtaat. taas toisaalta voit pyytää kuvia itelle ja näyttää niitä toiselle läkärille mutta jos sinulla kasvaimia olisi niin ne näkyisivät varjostumina rtg kuvassa.- huolestunut kyllä
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ensin oli puhtaat kuvat, sitten muutaman päivän päästä terveyskeskuspäivystyksessä otetuissa kuvissa todettiin pieni keuhkokuumepesäke, minkä kuitenkin epäilen olevan syöpä, sillä oireita oli kauan ennen tätä ja keuhkokuumeeseen määrätty antibiootti joka on loppunut jo 5 päivää sitten, ei poistanut rintakipuja ja tunnetta että keuhkot ei toimi. Olen laihtunut lähiaikoina 4 kg, ei ruokahalua, hiukset lähtee, yms. On koko ajan lievää kuumetta ja oon ihan väsynyt. Kyllästyttää ku lääkäri vaan määrää verikokeita joista ei näy mitään. Taidan pyytää huomenna keuhkokuvat jotka päivystyksessä otettiin, ja viedä ne jonneki keuhkolääkärille. Alan jo epäillä että syöpä on levinnyt luihinkin, kun selkäkivut on kaameet, niiden takia lääkäri jopa ohjasi fysiatrille, joka on perjantaina. On todettu välilevyn pullistuma kaularangassa...sitäkään ei lääkärit uskonu. Menin siis yksityiselle. Mutta kaikkia selkäoireita ei kyllä toi pullistumakaan selitä. ikäni kun on vasta 26 niin "ei sulla mitään oo ku oot niin nuori"
- Sini12354
huolestunut kyllä kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ensin oli puhtaat kuvat, sitten muutaman päivän päästä terveyskeskuspäivystyksessä otetuissa kuvissa todettiin pieni keuhkokuumepesäke, minkä kuitenkin epäilen olevan syöpä, sillä oireita oli kauan ennen tätä ja keuhkokuumeeseen määrätty antibiootti joka on loppunut jo 5 päivää sitten, ei poistanut rintakipuja ja tunnetta että keuhkot ei toimi. Olen laihtunut lähiaikoina 4 kg, ei ruokahalua, hiukset lähtee, yms. On koko ajan lievää kuumetta ja oon ihan väsynyt. Kyllästyttää ku lääkäri vaan määrää verikokeita joista ei näy mitään. Taidan pyytää huomenna keuhkokuvat jotka päivystyksessä otettiin, ja viedä ne jonneki keuhkolääkärille. Alan jo epäillä että syöpä on levinnyt luihinkin, kun selkäkivut on kaameet, niiden takia lääkäri jopa ohjasi fysiatrille, joka on perjantaina. On todettu välilevyn pullistuma kaularangassa...sitäkään ei lääkärit uskonu. Menin siis yksityiselle. Mutta kaikkia selkäoireita ei kyllä toi pullistumakaan selitä. ikäni kun on vasta 26 niin "ei sulla mitään oo ku oot niin nuori"
VAADI tarkemmat tutkimukset, ne viipalekuvat vai mitkä ne nyt onkaan. Läheiseni, tosin jo iäkkäämpi, kävi tavallisissa kuvissa ja söi antibiootteja keuhkokuumeeseen. Tarkemmissa kuvissa tulikin keuhkosyöpädiagnoosi. Ei ole tarkoitus peloitella, mutta jotta et kiusaa itseäsi pelolla, niin vaadi tarkemmat tutkimukset.
- varjostumat
aina merkki kasvaimesta/syövästä? Mulla on todettu röngten kuvissa vasemmalla puolella keuhkoa pieni pyöreä varjostuma...
Mutta eikö syöpäkasvaimet näkyisi erilailla kuvissa?
- geeärär
kannattaa vaatia muitakin tutkimuksia kuin röntgenkuva ! itselläni se ei näyttänyt mitään. koska kasvain pieni 8mm sijaitsi keuhkoputkistossa sisällä...löytyi vasta keuhkoputkien tähystyksessä ja tehtiin viipalekuvaus levinneisyyen varmistamiseksi. minulta otettiin useita röntgenkuvia ja lääkärit vvan väittivät johtuvan astmasta, jota sairastin. oireina oli painon tunnetta rinnassa. limaisuutta keuhkoissa ja joskus pistelyä tai lihaskipuja sekä hiukan hengenahdistelua...sinnikkyys kannattaa aina ja tutkimusten vaatiminen, itse en ole koskaan tupakoinut ja olen suhteellisen nuori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi613238Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj883055SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1752985- 1292321
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361714Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3961626Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579- 951129