Oletteko muistaneet kertoa lapsillene ja lapsenlapsillenne millaista oli ennen. Silloin kun olitte itse lapsia ?
Ihmeellistä oli elämä
6
245
Vastaukset
- kiinnosta ollenkaan
mitkään lapsuuteni aikaiset jutut, joita yritän kertoa.
- alima
meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin. - Mietteliäs U
alima kirjoitti:
meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin.Niin, tässä se vitsi piilee, meillekin on ollut kaikikki (radio, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri.. Leevi and the Livings), jo niin pitkään normaalia käytäntöä, vaikka kun ajattelee, ei se aika niin hirveän pitkä ole.
Miten meidän jälkipolvet voisivat meitä ymmärtää ?
Joskus hirvittää oma ikänsä.. huh, huh ! - Aatami Autuas
alima kirjoitti:
meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin....kai vasta sitten, kun heillä itsellään on lapsia. Ihmettelevät kakaroitaan katsellessaan, jotta olivatko itse yhtä vaikeita tapauksia...
- Iines Ankka
Aikaisemmin en tullut paljoa kertoneeksi. Joskus muistin miten kiehtovilta tuntuivat aikoinaan oman äitini kertomukset. Nyt olen kertoillut pieninä paloina sekä omasta lapsuudesta että äitini ja mummun kertomuksia suvun historiasta, ja nuoret ovat olleet hyvin kiinnostuneita.
Itsellenikin on arvokasta pääomaa kaikki se tieto mitä olen saanut aikaisemmilta sukupolvilta. Oman nuoruuden muistelu hätkähdyttää - kuinka kauheasti maailma onkaan muuttunut! Kertoilen omasta lapsuudestani ja myös siitä kun minun vanhempani olivat lapsia (senverran kuin siitä tiedän).
Lapsia kiinnostaa kovasti, samoin lastenlapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453