Ihmeellistä oli elämä

Mietteliäs U

Oletteko muistaneet kertoa lapsillene ja lapsenlapsillenne millaista oli ennen. Silloin kun olitte itse lapsia ?

6

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnosta ollenkaan

      mitkään lapsuuteni aikaiset jutut, joita yritän kertoa.

      • alima

        meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
        Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
        Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
        Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
        Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
        Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
        Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin.


      • Mietteliäs U
        alima kirjoitti:

        meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
        Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
        Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
        Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
        Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
        Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
        Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin.

        Niin, tässä se vitsi piilee, meillekin on ollut kaikikki (radio, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri.. Leevi and the Livings), jo niin pitkään normaalia käytäntöä, vaikka kun ajattelee, ei se aika niin hirveän pitkä ole.

        Miten meidän jälkipolvet voisivat meitä ymmärtää ?

        Joskus hirvittää oma ikänsä.. huh, huh !


      • Aatami Autuas
        alima kirjoitti:

        meidän lapsia on kiinnostanut kovasti.
        Heille oli parasta, kun iltapäivisin koulun jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä, kahvilla tai kaakaolla ja kerroin heille juttuja. Omasta lapsuudesta sekä myös vanhempieni aikaisesta sen mitä olin heiltä kuullut.
        Monia juttuja pyysivät kertomaan uudestaan ja uudestaan.
        Lapsenlapset ovat sen verran vielä, tai ainakin toinen pieniä, etteivät kovin pitkään juttuun jaksa keskittyä, mutta pieninä annoksina kylläkin.
        Kerron usein siten, et kun jotain tehdään tai puhutaan jostain, niin saatan mainita, et miten ennen tehtiin jne. kyllä heitäkin tuntuu kiinnostavan, tai heistä se on ihan jännää, et ennen on ollut niin erilaista.
        Eihän ne pienet esim. voi ymmärtää, ettei ole ollut kännyköitä tai tietokoneita ym. koska heillä ne on ollut aina.
        Kehitys on mennyt niin nopeaa vauhtia, että meidän elinaikana on muuttunut lähes kaikki, tekniikan alueella ja monessa muussakin.

        ...kai vasta sitten, kun heillä itsellään on lapsia. Ihmettelevät kakaroitaan katsellessaan, jotta olivatko itse yhtä vaikeita tapauksia...


    • Iines Ankka

      Aikaisemmin en tullut paljoa kertoneeksi. Joskus muistin miten kiehtovilta tuntuivat aikoinaan oman äitini kertomukset. Nyt olen kertoillut pieninä paloina sekä omasta lapsuudesta että äitini ja mummun kertomuksia suvun historiasta, ja nuoret ovat olleet hyvin kiinnostuneita.

      Itsellenikin on arvokasta pääomaa kaikki se tieto mitä olen saanut aikaisemmilta sukupolvilta. Oman nuoruuden muistelu hätkähdyttää - kuinka kauheasti maailma onkaan muuttunut!

    • Kertoilen omasta lapsuudestani ja myös siitä kun minun vanhempani olivat lapsia (senverran kuin siitä tiedän).
      Lapsia kiinnostaa kovasti, samoin lastenlapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe