Tässäpä toimiva

luontaistuote:

Ruotsissa varoitetaan hengenvaarallisesta ravintolisästä
25.02.2009 15:37   

Ruotsin lääkelaitos varoittaa yrttipohjaisesta ravintolisästä nimeltä Fortodol.

Neljä valmistetta käyttänyttä on Ruotsissa saanut maksaongelmia ja yksi on jopa kuollut. Myös Norjasta on tietoa yhdestä kuolleesta.

Ruotsin lääkelaitos on löytänyt valmisteesta nimesulidia, joka on tulehduskipulääke. Suomessa nimesulidi on poistettu myynnistä vuonna 2002 vakavien sivuvaikutusepäilyjen vuoksi.

Fortodol on Suomessa myynnissä ainakin verkkokaupassa. Sen väitetään auttavan muun muassa nivel- ja lihassärkyyn.
STT

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1657139

Ai niin, se olikin käytöstä poistettu, vaarallinen lääke. Nyt sitä sai ilman reseptiä ja näin kävi. Eipä taida "luontaislääketeollisuudellakaan" puhtaat jauhot pussissa olla, vai mitä sanoo Aritta?

54

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googlettakaapa

      Fortodol. Ylistystä piisaa vaihtoehtoväeltä. Tässäköhän "luontaispilsujen" toimivuuden salaisuus: otetaan halpaa (viranomaisten vaaralliseksi toteamaa lääkeainetta), sotketaan tehtaassa johonkin rikkaruohoon ja sitten vain puskaradio päälle (tai luonnonmukaisesti viidakkorumpu kumisemaan).

      Kuka enää uskaltaa mättää tutkimattomia ravintolisiä? Saattaa mennä rahat ja henki.

      • luulet. Montako

        suomalaista kuolee vuosittain virallisiin lääkkeisiin? En tarkoita yliannostusta.


      • sinä,
        luulet. Montako kirjoitti:

        suomalaista kuolee vuosittain virallisiin lääkkeisiin? En tarkoita yliannostusta.

        minä en tiedä. Laita lisäksi viite, mistä asia voidaan tarkistaa.


    • livuissa

      Fysikaalinen hoitolaitokseni osteopaatti suositteli sitä, että kokeile, se on auttanut monia kivuissa.

      Kokeilin, mutta ei yksi purkillinen oisoittanut hitustakaan kipujen laantumisen suuntaan. Ei ainakaan minun tapauksessani auttanut kipuihin.

      • Nimediä

        vuosia sitten, kun lääkäri kirjoitti minulle siitä reseptin iskiaskipuun. Ei se minuakaan auttanut, mutta tiesin ainakin mitä söin, eikä sitä mainostettu minulle "curcuman" ja muiden "parantavien yrttien" sekoituksena.

        Nimed kuuluu muuten samaan lääkeaineryhmään kuin paljon parjattu Vioxx. Varokaa vaan seuraavaa "toimivaa" yrttilääkettä!


      • Aritta

        yksi kapseli.

        Kättäni oli särkenyt vuoden verran eikä särkylääkkeet enää auttaneet. Illalla otin yhden kapselin ja aamulla oli käteni terve.

        Ystävättärelläni on jokin parkinsontyyppinen vaiva jonka vuoksi hän ei voi pitää päätään paikoillaan esim autoa ajaessa. Ensimmäisen Fortodolin jälkeen hän voi ajaa autoa.

        Mieheni kyynärpää ei parantunut särkylääkkeillä mutta Fortodol auttoi.

        Mutta luulen että se on yksilöllistä. Toisilla auttaa, toisilla ei.


      • kivuissa
        Aritta kirjoitti:

        yksi kapseli.

        Kättäni oli särkenyt vuoden verran eikä särkylääkkeet enää auttaneet. Illalla otin yhden kapselin ja aamulla oli käteni terve.

        Ystävättärelläni on jokin parkinsontyyppinen vaiva jonka vuoksi hän ei voi pitää päätään paikoillaan esim autoa ajaessa. Ensimmäisen Fortodolin jälkeen hän voi ajaa autoa.

        Mieheni kyynärpää ei parantunut särkylääkkeillä mutta Fortodol auttoi.

        Mutta luulen että se on yksilöllistä. Toisilla auttaa, toisilla ei.

        Otin kolme ja parhaimpina päivinä neljäkin kapselia, mutta minulle ei ollut siitä apua, eikä myöskään inkivääripuristeista.


      • Aritta
        kivuissa kirjoitti:

        Otin kolme ja parhaimpina päivinä neljäkin kapselia, mutta minulle ei ollut siitä apua, eikä myöskään inkivääripuristeista.

        en tiedä mistä johtuu ettei kaikilla toimi. Toisaalta se on sääli koska särkylääkkeiden ottaminen vuositolkulla ei ainakaan ole terveellistä.

        Nyt olen kokeillut MSM-jauhetta ja kun otan kaksi teelusikallista päivässä saan nukuttua ilman että herään yöllä kauheaan niska-ja päänsärkyyn. Mutta hyvää se ei ole. Yäk!


      • ole onnellinen

        Ruotsissa tehdyissä tutkimuksissa paljastui, että osaan myytävästä tavarasta oli pantu vaikuttavaa ainetta eli nimesulidia. Osa ostajista sai tietenkin vain tehottomia yrttejä.

        Sinulla kävi sikäli huono tuuri, että ostamassasi erässä ei ollut vaikuttavaa ainetta ollenkaan, pelkkää kurkumiinia. Toisaalta, olet edelleen hengissä eikä maksasi ole revennyt. Älä enää kuuntele osteopaattien lääkitysneuvoja vaan käy lääkärillä!


      • kivuissa
        Aritta kirjoitti:

        en tiedä mistä johtuu ettei kaikilla toimi. Toisaalta se on sääli koska särkylääkkeiden ottaminen vuositolkulla ei ainakaan ole terveellistä.

        Nyt olen kokeillut MSM-jauhetta ja kun otan kaksi teelusikallista päivässä saan nukuttua ilman että herään yöllä kauheaan niska-ja päänsärkyyn. Mutta hyvää se ei ole. Yäk!

        MSM-orgaaninen rikki toimii minullakin, mutta järjettömän suurilla annoksilla vasta. Minimi on 20 g päivässä. Olen oppinut ottamaan sen niin ettei se maku tunnu suussa.

        Mutta haittapuolena on löysä suoli, että joka kerran kun käy vessassa (yliaktiivinen rakko) on myös sokea silmä asialla ruikuloimassa.


      • kivuissa
        ole onnellinen kirjoitti:

        Ruotsissa tehdyissä tutkimuksissa paljastui, että osaan myytävästä tavarasta oli pantu vaikuttavaa ainetta eli nimesulidia. Osa ostajista sai tietenkin vain tehottomia yrttejä.

        Sinulla kävi sikäli huono tuuri, että ostamassasi erässä ei ollut vaikuttavaa ainetta ollenkaan, pelkkää kurkumiinia. Toisaalta, olet edelleen hengissä eikä maksasi ole revennyt. Älä enää kuuntele osteopaattien lääkitysneuvoja vaan käy lääkärillä!

        Älä ala neuvomaan, kun et tiedä oikeasti kuitenkaan. Lääkäri on hampaaton vaikeissa kivuissa. Se ei kuulu suomalaiseen hoitoetiikkaan. Suomessa kivun hoito on vielä alkuasteella.
        Suomeen tuota virheellistä erää Fortodolia ei ole tuotu.

        Se että ei toiminut minulla, ei tarkoita, etteikö se toimisi. Eihän minulla toimi edes kipulääkkeetkään odotetulla tavalla.
        Luontaistuotteissa on kuitenkin tuotteita, jotka taas toimivat minun kipuuni, vaikka joillain toisella taas ne ei toimi.

        Ja mitä tuohon maksa-asiaan tulee, siitä sun kannattaisi pitää pienempää suuta, kun et tunnu siitä edes tietävänkään.


      • Aritta
        kivuissa kirjoitti:

        MSM-orgaaninen rikki toimii minullakin, mutta järjettömän suurilla annoksilla vasta. Minimi on 20 g päivässä. Olen oppinut ottamaan sen niin ettei se maku tunnu suussa.

        Mutta haittapuolena on löysä suoli, että joka kerran kun käy vessassa (yliaktiivinen rakko) on myös sokea silmä asialla ruikuloimassa.

        isompaa annosta mutta sain kovan säryn yöllä joten pienensin ja särkyä ei ole ollut. Varmaan olisi hyvä lisätä vähän kerrallaan eikä olla liian innokas. :-)


      • älä osta
        kivuissa kirjoitti:

        Älä ala neuvomaan, kun et tiedä oikeasti kuitenkaan. Lääkäri on hampaaton vaikeissa kivuissa. Se ei kuulu suomalaiseen hoitoetiikkaan. Suomessa kivun hoito on vielä alkuasteella.
        Suomeen tuota virheellistä erää Fortodolia ei ole tuotu.

        Se että ei toiminut minulla, ei tarkoita, etteikö se toimisi. Eihän minulla toimi edes kipulääkkeetkään odotetulla tavalla.
        Luontaistuotteissa on kuitenkin tuotteita, jotka taas toimivat minun kipuuni, vaikka joillain toisella taas ne ei toimi.

        Ja mitä tuohon maksa-asiaan tulee, siitä sun kannattaisi pitää pienempää suuta, kun et tunnu siitä edes tietävänkään.

        >Suomeen tuota virheellistä erää Fortodolia ei ole tuotu.

        Kyseessä ei ollut mitenkään virheellinen erä. Vai kuvitteletko, että luontaistuotetehtaalla olisi vahingossa lipsahtanut osaan tuotteista oikeaa kipulääkettä (joka tosin on käyttökiellossa)?

        Ei todellisuudessa ole mitään tietoa, kuinka suuri osa Donsbachin tuotteista on ollut jotain muuta kuin mitä paketin kyljessä on sanottu.

        >Ja mitä tuohon maksa-asiaan tulee, siitä sun kannattaisi pitää pienempää suuta..

        Tämmöistä toivomusta on tosiaan ollut luontaispuodeissa, että oltaisiin hiljaa maksaa puhdistavan tökötin ikävistä sivuvaikutuksista. Ajatelllaan, että kuluttajat ovat tyytyväisiä kun saavat rahat takaisin.


      • moka kävi
        älä osta kirjoitti:

        >Suomeen tuota virheellistä erää Fortodolia ei ole tuotu.

        Kyseessä ei ollut mitenkään virheellinen erä. Vai kuvitteletko, että luontaistuotetehtaalla olisi vahingossa lipsahtanut osaan tuotteista oikeaa kipulääkettä (joka tosin on käyttökiellossa)?

        Ei todellisuudessa ole mitään tietoa, kuinka suuri osa Donsbachin tuotteista on ollut jotain muuta kuin mitä paketin kyljessä on sanottu.

        >Ja mitä tuohon maksa-asiaan tulee, siitä sun kannattaisi pitää pienempää suuta..

        Tämmöistä toivomusta on tosiaan ollut luontaispuodeissa, että oltaisiin hiljaa maksaa puhdistavan tökötin ikävistä sivuvaikutuksista. Ajatelllaan, että kuluttajat ovat tyytyväisiä kun saavat rahat takaisin.

        "että luontaistuotetehtaalla"
        No kylläpäs nyt keksit jutun, että oikein luontaistuotetehdas. Ainahan ootte väittäneet, että lääketehtaissa ne luontaistuotteetkin valmistetaan.

        Olisko nyt käynyt lääketehtailla harkitsematon moka?


      • kivuissa
        Aritta kirjoitti:

        isompaa annosta mutta sain kovan säryn yöllä joten pienensin ja särkyä ei ole ollut. Varmaan olisi hyvä lisätä vähän kerrallaan eikä olla liian innokas. :-)

        Käytin jo vuoden pienemmillä annoksilla, eikä mitään tuloksia. Nostin sitten pikkuhiljaa, kunnes se toimiva taso löytyi.


      • Aritta
        kivuissa kirjoitti:

        Käytin jo vuoden pienemmillä annoksilla, eikä mitään tuloksia. Nostin sitten pikkuhiljaa, kunnes se toimiva taso löytyi.

        lieventyvät pienemmällä määrällä ja jostain syystä ei suurempi määrä ole hyvä, mutta ajattelin kokeilla lisätä vähän kerrallaan.


    • Ei uutta auringon alla

      "Aasialaisissa rohdosvoiteissa kortisonia"

      http://www.nam.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/laakelaitos/embeds/tabu_tabu12004.pdf

      http://www.nam.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/laakelaitos/embeds/tabu_tabu42004.pdf

      20 %:ssa yrttivalmisteista on vaarallisen paljon raskasmetalleja.

      http://www.sciam.com/article.cfm?id=herbal-remedies-found-to

      Myös särkylääkkeitä on sotkettu "luontaistuotteisiin" ja hörhöt ihastelevat kuinka hyvin ne toimivatkaan...

      Bonuksena Arittalle linkki, jossa kerrotaan hopeavedestä. Niille, jotka eivät jaksa sitä itse lukea, tarjoan ns. ydinasian: "Hopeavedellä ei voi parantaa, lievittää tai ehkäistä mitään sairauksia tai niiden oireita. Pitkäaikainen runsas hopeaveden käyttö voi aiheuttaa palautumattoman ihon ja limakalvojen hopeanharmaaksi värjäytymisen. Hyöty-haittasuhde on siis negatiivinen.

      Yhdysvaltojen lääke- ja elintarvikevalvontaviranomainen FDA on kieltänyt hopeaveden myynnin lääkkeenä, koska sen turvallisuudesta ja lääkkeellisestä vaikutuksesta ei ole näyttöä. Yhdysvalloissakin, kuten Suomessa, valmisteita voi edelleen myydä elintarvikkeina, mutta niitä ei saa markkinoida sairauksien hoitoon tai ehkäisyyn."

      • Aritta

        Se ei aiheuta siniseksi värjäytymistä koska se ei enää ole sama ainekaan kuin silloin kun argyriaa ilmaantui.

        Ja kun nyt olen sitäkin kokeillut itse niin tiedän sen toimivuuden.


      • Aritta

      • Todella syvältä
        Aritta kirjoitti:

        Se ei aiheuta siniseksi värjäytymistä koska se ei enää ole sama ainekaan kuin silloin kun argyriaa ilmaantui.

        Ja kun nyt olen sitäkin kokeillut itse niin tiedän sen toimivuuden.

        Aiemmin hopeavesi sisälsi hopeaa, jonka nauttiminen suun kautta aiheutti argyrian, kun elimistön hopeapitoisuus nousi n. neljään grammaan.

        Aritta suosittelee edelleenkin hopeavettä, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Aritan mukaan argyriaa ei tarvitse pelätä, koska hopeavesi ei enää sisällä argyriaa aiheuttavaa ainetta. Argyria johtuu yksinomaan liialliasesta hopean saannista. Aritta siis paljastaa, että nykyään hopeaveden nimellä myytävä valmiste ei edes sisällä hopeaa, mutta rummuttaa kuitenkin hopean parantavan vaikutuksen puolesta. Tässäpä on taas yksi esimerkki siitä, kuinka alas puoskarihuijarit voivat vajota.


      • Aritta
        Todella syvältä kirjoitti:

        Aiemmin hopeavesi sisälsi hopeaa, jonka nauttiminen suun kautta aiheutti argyrian, kun elimistön hopeapitoisuus nousi n. neljään grammaan.

        Aritta suosittelee edelleenkin hopeavettä, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä, pelkästään haittaa. Aritan mukaan argyriaa ei tarvitse pelätä, koska hopeavesi ei enää sisällä argyriaa aiheuttavaa ainetta. Argyria johtuu yksinomaan liialliasesta hopean saannista. Aritta siis paljastaa, että nykyään hopeaveden nimellä myytävä valmiste ei edes sisällä hopeaa, mutta rummuttaa kuitenkin hopean parantavan vaikutuksen puolesta. Tässäpä on taas yksi esimerkki siitä, kuinka alas puoskarihuijarit voivat vajota.

        nitraattia. Siksi ihmiset saivat argyrian.

        Hopeavesi sisältää hopeaa mutta ei nitraattia.

        Mutta jos sinua huvittaa pistää halvalla vaihtoehtoja niin siitä vaan. Minua se ei kyllä häiritse. Olet vain pateettinen.


      • Voi tuota tyhmyyden määrää
        Aritta kirjoitti:

        nitraattia. Siksi ihmiset saivat argyrian.

        Hopeavesi sisältää hopeaa mutta ei nitraattia.

        Mutta jos sinua huvittaa pistää halvalla vaihtoehtoja niin siitä vaan. Minua se ei kyllä häiritse. Olet vain pateettinen.

        Ja Aritta jatkaa sinnikkäästi valitsemallaan linjalla. Valehtelee silmät ja korvat täyteen ilmiselvää asiaa vastaan. Ketä luulet petkuttavasi jos sinua itseäsi ei lasketa mukaan? Kyllä siinä on ihan varmasti kyse hopeasta!

        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energycosts.pl

        http://emedicine.medscape.com/article/1069121-overview

        Paljon, paljon lisää hakusanalla (yllätys, yllätys) "argyria"

        Tulokset:

        http://images.google.fi/images?hl=fi&q=argyria&um=1&ie=UTF-8&ei=kNumSeJywcz4BpT87dgC&sa=X&oi=image_result_group&resnum=4&ct=title


      • Aritta
        Voi tuota tyhmyyden määrää kirjoitti:

        Ja Aritta jatkaa sinnikkäästi valitsemallaan linjalla. Valehtelee silmät ja korvat täyteen ilmiselvää asiaa vastaan. Ketä luulet petkuttavasi jos sinua itseäsi ei lasketa mukaan? Kyllä siinä on ihan varmasti kyse hopeasta!

        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energycosts.pl

        http://emedicine.medscape.com/article/1069121-overview

        Paljon, paljon lisää hakusanalla (yllätys, yllätys) "argyria"

        Tulokset:

        http://images.google.fi/images?hl=fi&q=argyria&um=1&ie=UTF-8&ei=kNumSeJywcz4BpT87dgC&sa=X&oi=image_result_group&resnum=4&ct=title

        kuinka tyhmiä skeptikot oikein ovat. Näköjään ei ole mitään rajaa.


      • todennut vain
        Aritta kirjoitti:

        kuinka tyhmiä skeptikot oikein ovat. Näköjään ei ole mitään rajaa.

        En enää aikoihin ole ihmetellyt skeptikkojen typeryyttä ja tyhmyyttä, olen sen todennut aikoja sitten. Skeptikkojen palstaa hieman seuranneena, ei voi kun naureskella, miten tympääntynyttä, itseään täynnä olevaa sakkaia ovatkaan.


      • Aritta
        todennut vain kirjoitti:

        En enää aikoihin ole ihmetellyt skeptikkojen typeryyttä ja tyhmyyttä, olen sen todennut aikoja sitten. Skeptikkojen palstaa hieman seuranneena, ei voi kun naureskella, miten tympääntynyttä, itseään täynnä olevaa sakkaia ovatkaan.

        ole kiinnostusta ottaa mistään selvää. He vain pistävät hanttiin joka asiassa. Ihan kuin he olisivat jokin oma kansa. Skeptimaasta. :-)


      • rumpuli
        Aritta kirjoitti:

        ole kiinnostusta ottaa mistään selvää. He vain pistävät hanttiin joka asiassa. Ihan kuin he olisivat jokin oma kansa. Skeptimaasta. :-)

        Voin samaan hengenvetoon todeta, että skeptikot pyörivät hyvin pienen argumentoinnin varassa.

        Käsitykseni mukaan hopea on vain tuotekehitetty niin pitkälle lääketarkoituksessa, että sen ilmiselvä vaikutus mikrobien tehotappajina on varmaa.

        Suomessa tuotetta valmistaa ainakin Oy Carnoimpex Ltd

        Löysin tietoa lisää linkeistä:
        http://www.medisilver.info/Carno/fi/kolloidi_hopea.htm

        Ja tässä kyseisen firman tutkimustuloksia:

        http://www.medisilver.info/particle1.pdf
        http://www.medisilver.info/particle2.pdf
        http://www.medisilver.info/particle3.pdf


      • Aritta
        rumpuli kirjoitti:

        Voin samaan hengenvetoon todeta, että skeptikot pyörivät hyvin pienen argumentoinnin varassa.

        Käsitykseni mukaan hopea on vain tuotekehitetty niin pitkälle lääketarkoituksessa, että sen ilmiselvä vaikutus mikrobien tehotappajina on varmaa.

        Suomessa tuotetta valmistaa ainakin Oy Carnoimpex Ltd

        Löysin tietoa lisää linkeistä:
        http://www.medisilver.info/Carno/fi/kolloidi_hopea.htm

        Ja tässä kyseisen firman tutkimustuloksia:

        http://www.medisilver.info/particle1.pdf
        http://www.medisilver.info/particle2.pdf
        http://www.medisilver.info/particle3.pdf

        Luultavasti skeptikot toteavat että kaikki tuo on valhetta. :-)


    • scebo

      kaikki luontaistuotteiden ihannoijat nyt?

      • Sulle, urpo

        Mä aion jatkossakin käyttää Fortodolia. En todellakaan menettänyt yöuniani tämän vuoksi. Suomeen ei ole tuotu tätä kyseistä erää valmistetta. Lisäksi nämä kuolleet käyttivät muita lääkeaineita. Niin, lääkkeethän eivät ole koskaan ketään tappaneet, ainakaan särky- ja kipulääkkeet. Ja kuinka suuri kustannus onkaan edellämainittujen käytöstä aiheutuneet vatsa- ja maksaongelmat?

        Tää on taas tätä hätävarjelun liioittelua.


      • Aritta

        on luontaistuotteet turvallisempia kuin apteekin särkylääkkeet.

        Joten olen edelleen luonnontuotteiden ihannoija.


      • magneettien

    • Aritta

      paras skeptikon tuntomerkki on että hän on mahdollisimman vahingoniloinen ja ilkeä ihminen. Eikä suo muille mitään hyvää.

      On paljon ihmisiä joilla on erilaisia kipuja, jotkut niin kovia etteivät he tule toimeen normaalissa elämässä.

      Särkylääkkeet ehkä auttavat jonkin aikaa mutta ne vasta aiheuttavatkin maksavaurioita ja koko kehon myrkytystä.

      Kun sitten löytyy jokin luontaistuote josta on hyötyä niin tottakai sitä haluaa käyttää. Terveiden skeptikoiden on vaikea ymmärtää sitä koska he eivät ole olleet siinä tilanteessa ja koska heidän intelligenssinsä on aika pieni koska he eivät näytä tajuavan sitäkään että särkylääkkeet ovat vaarallisia.

      Sitten kun joku tekee munauksen luontaistuotteensa kanssa ja aiheuttaa monille sairaille ikävyyksiä ja ehkä kuolemaakin ei skeptikoiden ilolla ole rajoja.

      Tätä olen tarkoittanut kun olen kirjoittanut että en halua keskustella asiattomien skepojen kanssa.

      • skeposusi

        Aritta innostui varsin pitkään puheenvuoroon tavallisten yhden lauseen tokaisujensa sijaan.

        Hänen purkauksessaan tuli hyvin esille eräs luontaishoitojen ja -lääkkeiden vakava ongelma: niitä ei tutkita. Enkä tarkoita, että pitäisi tutkia tutkimisen (tieteen tekemisen) ilosta, vaan siksi, että opittaisiin tuntemaan hoitojen ja rohtojen mahdolliset haittavaikutukset. Onhan kyse potilaan turvallisuudesta.

        Enpä usko, että aritta on ihan oikeassa siinä, että skeptikot iloitsevat luontaishoitojen aiheuttamista kuolemista ja muista ikävyyksistä. Minä en ainakaan iloitsisi siitä, että sukulaiseni kuolisi tai saisi vakavia haittoja noista hämärähoidoista, joihin eräs "avustaja" häntä kuskaa. Päin vastoin.

        Ja muutenkin haluaisin huomauttaa arittalle, että pata kattilaa soimaa. Kyllä täällä nk. hörhöt ilkkuvat ja ivailevat lääketieteelle ja lääkäreille ihan samaan malliin kuin "pahat skepot" vaihtoehtoilijoille.


      • Aritta
        skeposusi kirjoitti:

        Aritta innostui varsin pitkään puheenvuoroon tavallisten yhden lauseen tokaisujensa sijaan.

        Hänen purkauksessaan tuli hyvin esille eräs luontaishoitojen ja -lääkkeiden vakava ongelma: niitä ei tutkita. Enkä tarkoita, että pitäisi tutkia tutkimisen (tieteen tekemisen) ilosta, vaan siksi, että opittaisiin tuntemaan hoitojen ja rohtojen mahdolliset haittavaikutukset. Onhan kyse potilaan turvallisuudesta.

        Enpä usko, että aritta on ihan oikeassa siinä, että skeptikot iloitsevat luontaishoitojen aiheuttamista kuolemista ja muista ikävyyksistä. Minä en ainakaan iloitsisi siitä, että sukulaiseni kuolisi tai saisi vakavia haittoja noista hämärähoidoista, joihin eräs "avustaja" häntä kuskaa. Päin vastoin.

        Ja muutenkin haluaisin huomauttaa arittalle, että pata kattilaa soimaa. Kyllä täällä nk. hörhöt ilkkuvat ja ivailevat lääketieteelle ja lääkäreille ihan samaan malliin kuin "pahat skepot" vaihtoehtoilijoille.

        Faktaahan on että lääketeollisuuden lääkkeet ovat myrkkyä. Ei ole soimaamista jos sen sanoo.

        Sen sijaan on skeptikoiden asenne täällä vaihtoehtoja kohtaan erittäin aliarvoista ja ylimielistä.

        Enkä sitten usko hiukkaakaan että teikäläiset ajattelevat ihmisten hyvinvointia. :-) Tekopyhää bullshittia suorastaan.


      • Fakta faktaa
        Aritta kirjoitti:

        Faktaahan on että lääketeollisuuden lääkkeet ovat myrkkyä. Ei ole soimaamista jos sen sanoo.

        Sen sijaan on skeptikoiden asenne täällä vaihtoehtoja kohtaan erittäin aliarvoista ja ylimielistä.

        Enkä sitten usko hiukkaakaan että teikäläiset ajattelevat ihmisten hyvinvointia. :-) Tekopyhää bullshittia suorastaan.

        Kaikki aineet ovat "myrkkyä", ainakin haitallista, kyse on vain määrästä. Lääkkeistä tiedetään mitä ja kuinka paljon niitä ihmisille annetaan. Tiedetään myös milloin on myrkytysvaara, mitä siitä seuraa ja miten se hoidetaan. Luontaistuotteista ei tiedetä mitään edellä mainituista sen enempää kuin minkä lääketiede on niistä pakosta joutunut selvittämään, jotta voisi auttaa poloisia myrkytyksen uhreja.

        Eikä kyse ole skeptikoista vaan ihan tavallisista, omilla aivoillaan ajattelevista, reaalimaailmassa elävistä ihmisistä.


      • yli 80 lasta
        Fakta faktaa kirjoitti:

        Kaikki aineet ovat "myrkkyä", ainakin haitallista, kyse on vain määrästä. Lääkkeistä tiedetään mitä ja kuinka paljon niitä ihmisille annetaan. Tiedetään myös milloin on myrkytysvaara, mitä siitä seuraa ja miten se hoidetaan. Luontaistuotteista ei tiedetä mitään edellä mainituista sen enempää kuin minkä lääketiede on niistä pakosta joutunut selvittämään, jotta voisi auttaa poloisia myrkytyksen uhreja.

        Eikä kyse ole skeptikoista vaan ihan tavallisista, omilla aivoillaan ajattelevista, reaalimaailmassa elävistä ihmisistä.

        Hiukan tarkennusta.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Myrkyllinen lääke tappanut yli 80 lasta Nigeriassa/1135243346243?ref=rss


      • Aritta
        Fakta faktaa kirjoitti:

        Kaikki aineet ovat "myrkkyä", ainakin haitallista, kyse on vain määrästä. Lääkkeistä tiedetään mitä ja kuinka paljon niitä ihmisille annetaan. Tiedetään myös milloin on myrkytysvaara, mitä siitä seuraa ja miten se hoidetaan. Luontaistuotteista ei tiedetä mitään edellä mainituista sen enempää kuin minkä lääketiede on niistä pakosta joutunut selvittämään, jotta voisi auttaa poloisia myrkytyksen uhreja.

        Eikä kyse ole skeptikoista vaan ihan tavallisista, omilla aivoillaan ajattelevista, reaalimaailmassa elävistä ihmisistä.

        Että lääkkeistä tiedetään kuinka paljon niitä voi antaa? :-)

        Kyllä se on suurin harhaluulo minkä lääketeollisuus on istuttanut ihmisiin.


      • maailmankuvasi
        Aritta kirjoitti:

        Faktaahan on että lääketeollisuuden lääkkeet ovat myrkkyä. Ei ole soimaamista jos sen sanoo.

        Sen sijaan on skeptikoiden asenne täällä vaihtoehtoja kohtaan erittäin aliarvoista ja ylimielistä.

        Enkä sitten usko hiukkaakaan että teikäläiset ajattelevat ihmisten hyvinvointia. :-) Tekopyhää bullshittia suorastaan.

        Bullshitia sinulle. Minun kiinnostukseni näitä luontaishommeleita kohtaan alkoi vain ja ainoastaan siitä huolesta, jota tunnen läheiseni hyvin-, tai oikeastaan pahoinvoinnin vuoksi. Koska hän alkoi kertoa yhä sekavampia tarinoita lentelevistä energioista, taikakivistä, uutteista ja voiteista, lisäravinteista ja puristeista, oudoista hierojista ja puhelinparannussessioista. Mitähän tekopyhää siinä on, että huolestuu läheisensä henkisestä ja ruumiillisesta voinnista?


      • Aritta
        maailmankuvasi kirjoitti:

        Bullshitia sinulle. Minun kiinnostukseni näitä luontaishommeleita kohtaan alkoi vain ja ainoastaan siitä huolesta, jota tunnen läheiseni hyvin-, tai oikeastaan pahoinvoinnin vuoksi. Koska hän alkoi kertoa yhä sekavampia tarinoita lentelevistä energioista, taikakivistä, uutteista ja voiteista, lisäravinteista ja puristeista, oudoista hierojista ja puhelinparannussessioista. Mitähän tekopyhää siinä on, että huolestuu läheisensä henkisestä ja ruumiillisesta voinnista?

        vain tiedon puutetta.


      • haluaisikaan tietää
        Aritta kirjoitti:

        vain tiedon puutetta.

        Ennen suht tervejärkisen ihmisen muuttuminen "höyrypäiseksi" ei ole kylläkään naurun asia hänelle itselleen, ei myöskään omaisille.
        Samanlaista kuin johonkin scientologiaan tai muuhun uskonlahkoon sekoaminen.


      • Aritta
        haluaisikaan tietää kirjoitti:

        Ennen suht tervejärkisen ihmisen muuttuminen "höyrypäiseksi" ei ole kylläkään naurun asia hänelle itselleen, ei myöskään omaisille.
        Samanlaista kuin johonkin scientologiaan tai muuhun uskonlahkoon sekoaminen.

        sellaistakin tapahtuu. Mutta höyrypäiksi ei voi kutsua kaikkia vaihtoehtoilijoita.


      • Pimeää bisnestä
        yli 80 lasta kirjoitti:

        Hiukan tarkennusta.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Myrkyllinen lääke tappanut yli 80 lasta Nigeriassa/1135243346243?ref=rss

        Afrikka on piraattilääkkeiden luvattu maa, eikä kontrollissa ole kehumista. Näköjään joku keksi ruveta tekemään omaa "Fortodolia", hankki raaka-aineen "erikoistarjouksesta", mutta ei saanutkaan sitä, mitä tilasi. Mitä voi odottaakkaan yhdistelmältä rahanhimo, olematon kontrolli, luontaistuotetyrkyn moraali.


      • Jotain konkreettista
        Aritta kirjoitti:

        Että lääkkeistä tiedetään kuinka paljon niitä voi antaa? :-)

        Kyllä se on suurin harhaluulo minkä lääketeollisuus on istuttanut ihmisiin.

        Pistähän joku esimerkki lääkkeestä josta sinun mielestäsi ei tiedetä, kuinka paljon sitä voi antaa.


      • lahkoon
        haluaisikaan tietää kirjoitti:

        Ennen suht tervejärkisen ihmisen muuttuminen "höyrypäiseksi" ei ole kylläkään naurun asia hänelle itselleen, ei myöskään omaisille.
        Samanlaista kuin johonkin scientologiaan tai muuhun uskonlahkoon sekoaminen.

        Olet siis sekoontunut scientoloogeihin? Mistäpäs muuten tietäisit


      • lääkkeet
        Jotain konkreettista kirjoitti:

        Pistähän joku esimerkki lääkkeestä josta sinun mielestäsi ei tiedetä, kuinka paljon sitä voi antaa.

        Periaatteessa kaikki lääkkeet, jotka metaboloituvat maksan kautta voivat jo suositeltuinakin annoksina tappaa, jos henkilöllä on poikkeava entsyymisnipsi maksassa. Tuorein tapaus oli keskisuomalainen tyttö, joka kuoli ihan normaaliannokseen serotoniinin takaisinoton estäjään. Näinhin törmää tutkijana jatkuvasti.


      • Aritta
        Jotain konkreettista kirjoitti:

        Pistähän joku esimerkki lääkkeestä josta sinun mielestäsi ei tiedetä, kuinka paljon sitä voi antaa.

        Kaikki määrät ovat vain arvioita. Kaikki ihmiset eivät siedä samoja määriä. Ja pitemmän päälle ei kukaan siedä lääkkeitä. Esim särkylääkkeitä joita voi ostaa ilman reseptiä.

        Kaikkeista typerintä on kun ainakin täällä Ruotsissa mainostetaan lasten Alvedonista. Ihan niinkuin se olisi erittäin turvallista. Mitä se ei ole.


      • itse kaikkea ;)
        lahkoon kirjoitti:

        Olet siis sekoontunut scientoloogeihin? Mistäpäs muuten tietäisit

        Niinkö? Eikö mielstäsi siis voi tietää mitään mitään, ennen kuin on itse "sekaantunut" kyseiseen ilmiöön? Jännää. Sittenhän sinun pitänee kokeilla itse esim. heroiinia vakuuttuaksesi sen vaarallisuudesta.

        Jotkut voivat "keksiä" tai tiedostaa eräiden ilmiöiden hyödyttömyyden tai vaarallisuuden ihan ilman henkilökohtaista kokeilemistakin. Ei esim. tarvitse hypätä kaivoon todetakseen, että syvähän tämä oli, niin kuin äitikin varoitti, kyllä tänne hukkui! ;)


      • Tieto taustalla
        Aritta kirjoitti:

        Kaikki määrät ovat vain arvioita. Kaikki ihmiset eivät siedä samoja määriä. Ja pitemmän päälle ei kukaan siedä lääkkeitä. Esim särkylääkkeitä joita voi ostaa ilman reseptiä.

        Kaikkeista typerintä on kun ainakin täällä Ruotsissa mainostetaan lasten Alvedonista. Ihan niinkuin se olisi erittäin turvallista. Mitä se ei ole.

        Eivät ole arvioita. Niiden kulku ihmisen elimistössä kartoitetaan ja pitoisuuksi mitataan. Lääkkeistä ilmoitetaan niiden famakokineettiset ominaisuudet.

        Aritta kirjoitti taas paskaa.


      • Älä huhuile
        lääkkeet kirjoitti:

        Periaatteessa kaikki lääkkeet, jotka metaboloituvat maksan kautta voivat jo suositeltuinakin annoksina tappaa, jos henkilöllä on poikkeava entsyymisnipsi maksassa. Tuorein tapaus oli keskisuomalainen tyttö, joka kuoli ihan normaaliannokseen serotoniinin takaisinoton estäjään. Näinhin törmää tutkijana jatkuvasti.

        Kerrohan lisää, miksi päädyttiin arvelemaan, että kyse oli serotoniinin takaisinoton estäjän metaboliaongelmasta. Ettei vain olisi ollut muuta takana?


      • Aritta
        Tieto taustalla kirjoitti:

        Eivät ole arvioita. Niiden kulku ihmisen elimistössä kartoitetaan ja pitoisuuksi mitataan. Lääkkeistä ilmoitetaan niiden famakokineettiset ominaisuudet.

        Aritta kirjoitti taas paskaa.

        oletko idiootti? Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Toiset eivät siedä mitään ja toiset sietävät enemmän.


    • kolkuttaa?

      Mitään kuolemia ei vielä ole osoitettu, on vain epäilyjä, media on mestari vetämään hihasta myyviä lööppejä. Nimsulidia on edelleen myynnissä muutamissa EU-maissa, ovatkohan lääketehtaat lahjoneet lääkeviranomaiset siellä, onneksi suomen lääkelaitos järkevänä poisti "lääkkeen" Suomen myynnistä jo 2002

    • Kipsi

      Kllä prkl Aritta on oikeassa hopeavedestä !!!

      Moon sitä käyttänyt, itse tekemääni nimittäin, kohta vuoden, eipä ole naama smurffin värinen, ei ole flunssaa joka mulle yleensä iskee aina ekana kun aalto tulee, on parantanut kymmeniä muita ikuisuuksia kiusanneita vaivoja mihin mikään muu ei ole tehonnut.

      Haistakaa te SKEPOT VANHA V***U ja yrittäkää saada itsellenne elämä jos ikuna siinä enää onnistutte.

      HOPEAVESI JYRÄÄ !!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe