Ablaation jälkeinen tiheä syke

Kuuluuko asiaan?

Minulle tehtiin maanataina onnistunut sydämen katetriablaatio,josta olen toipunut hyvin.Ainoastaan syke on tavallista korkeammalla jatkuvasti,90/min luokkaa.Beetasalpaaja lääkitys edelleen menossa kammiolisälyöntien takia,joita ablaatiolla eihoidettu vaan svt:ni saatiin ablaatiolla korjattua.
Tuo syke oli aiemmin n.60-70/min,ja nyt siis tiheä ollut jo pari vrk.Soiti jo sairaalaankin asiasta,mutta eivät olleet huolissaan.
Eli mites te,joilla ablaatio tehty,oletteko huomanneet sydämen toinnassa mitään poikeavaa toimenpiteen jälkeen?

13

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapselle tehtiin 02/09 alussa

      Lapselleni 10-v. tehtiin sama operaatio ja sen jälkeen syke on normaalia korkeampi, niin kerrottiin.

      • kun viitsit vastata!

        Olen käynyt jo kahdesti sydänfilmissä viime viikolla ja kaikki on normaalia paitsi tuo syke on korkea.Soitin perjantaina sairaalaan,jossa toimenpide tehtiin ja sieltäkin sanottiin,että syke voi olla viikkoja korkealla,eivät aina muista potilaalle asiasta mainita...lisäksi mulla eteisperäisiä lisälyöntejä ollut nyt runsaasti,näkyivät myös nauhalla.Epäilivät niidenkin liittyvän ablaatioon,kun eteistä on polteltu...
        Inhottava tunne kuitenkin koko ajan...
        Mitä sun lapsen kohdalla sanottiin,että kauanko kestää tuo kiivaampi syke vai onko rauhoittunut jo?


      • lapsen syke
        kun viitsit vastata! kirjoitti:

        Olen käynyt jo kahdesti sydänfilmissä viime viikolla ja kaikki on normaalia paitsi tuo syke on korkea.Soitin perjantaina sairaalaan,jossa toimenpide tehtiin ja sieltäkin sanottiin,että syke voi olla viikkoja korkealla,eivät aina muista potilaalle asiasta mainita...lisäksi mulla eteisperäisiä lisälyöntejä ollut nyt runsaasti,näkyivät myös nauhalla.Epäilivät niidenkin liittyvän ablaatioon,kun eteistä on polteltu...
        Inhottava tunne kuitenkin koko ajan...
        Mitä sun lapsen kohdalla sanottiin,että kauanko kestää tuo kiivaampi syke vai onko rauhoittunut jo?

        Operaatiosta on nyt pian kolme viikkoa. Rytmi on rauhoittunut, mutta eteisperäisiä lisälyöntejä tulee joinakin päivinä enenmmän, voi olla muutama päivä välissä, ettei tule ollenkaan ja sitten taas enemmän. Kardiologi sanoi, että niitäkin tulee, mutta niistä ei tarvitse välittää. Sanottiinko sinulle eteisperäisistä lisälyönneistä jotakin?


      • lisälyöntejä
        lapsen syke kirjoitti:

        Operaatiosta on nyt pian kolme viikkoa. Rytmi on rauhoittunut, mutta eteisperäisiä lisälyöntejä tulee joinakin päivinä enenmmän, voi olla muutama päivä välissä, ettei tule ollenkaan ja sitten taas enemmän. Kardiologi sanoi, että niitäkin tulee, mutta niistä ei tarvitse välittää. Sanottiinko sinulle eteisperäisistä lisälyönneistä jotakin?

        ei muuten ole kommentoitu,kuin että kuuluvat myös asiaan. Jokatapauksessa mulla on kuukauden kuluttua 3 vrk holter-nauhoitus siksi,ettei mitään ylimääräistä radanjäänneettä ym.olisi jäänyt ablaation jälkeen tai svt ei ole muuttanut muotoaan tms. Mulla kuitenkin onnistunut ablaatio,tehtiin magneettilaitteella,jonka avulla päästiin tarkkaan kohtaan polttelemaan.
        Eteisperäiset lisälyönnit aistin nukkumaan mennessä,toissa yö meni hyvin,viime yönö taas heräsin niihin ja tuli tiuhaan,pelästyin taas ja kaduttikin koko ablaatio,että tällaistako tää nyt jatkossa sit on,just kun svt-kohtauksista päästiin...
        Ihmettelen vaan tuota sykettä,kun nyt Emconcor 2 x 5mg/vrk,ja silti tykyttää..ja tuosta beetastakin kun pitäisi jo vierottautua pikkuhiljaa.
        Mikä vaiva sun lapsella oli,jos saan kysyä? Mulla on 6-vuotias tytär,jolla olen huomannu samoja vaivoja kuin mulla,ykskaks syke jossain 200:ssa ja loppuu äkisti..meinaan viedä nyt kardiologille tutkittavaksi..


      • oireilu
        lisälyöntejä kirjoitti:

        ei muuten ole kommentoitu,kuin että kuuluvat myös asiaan. Jokatapauksessa mulla on kuukauden kuluttua 3 vrk holter-nauhoitus siksi,ettei mitään ylimääräistä radanjäänneettä ym.olisi jäänyt ablaation jälkeen tai svt ei ole muuttanut muotoaan tms. Mulla kuitenkin onnistunut ablaatio,tehtiin magneettilaitteella,jonka avulla päästiin tarkkaan kohtaan polttelemaan.
        Eteisperäiset lisälyönnit aistin nukkumaan mennessä,toissa yö meni hyvin,viime yönö taas heräsin niihin ja tuli tiuhaan,pelästyin taas ja kaduttikin koko ablaatio,että tällaistako tää nyt jatkossa sit on,just kun svt-kohtauksista päästiin...
        Ihmettelen vaan tuota sykettä,kun nyt Emconcor 2 x 5mg/vrk,ja silti tykyttää..ja tuosta beetastakin kun pitäisi jo vierottautua pikkuhiljaa.
        Mikä vaiva sun lapsella oli,jos saan kysyä? Mulla on 6-vuotias tytär,jolla olen huomannu samoja vaivoja kuin mulla,ykskaks syke jossain 200:ssa ja loppuu äkisti..meinaan viedä nyt kardiologille tutkittavaksi..

        Hänellä syke nousi kohtauksissa myös yli 200 (jopa 240). Onneksi tykytys saatiin tuolloin nauhalle, niin selvisi sen aiheuttaja. Diagnoosina SVT. Lääkityksenä oli 2005 vuodesta alkaen Propral. Odoteltiin, että hän painaa noin 30kg ennen toimenpidettä.
        Ablaatiossa tuhottiin kaksijakoinen oikorata jäädyttämällä. Lääkitys jätettiin pois ja tykytykset ovat pysyneet poissa.
        Kuukausi toimenpiteestä määrättiin holter eli olemme hakemassa laitetta reilun viikon kuluttua. Lisäksi on lastenlääkärin kontrolli.


      • sydänpuoli
        oireilu kirjoitti:

        Hänellä syke nousi kohtauksissa myös yli 200 (jopa 240). Onneksi tykytys saatiin tuolloin nauhalle, niin selvisi sen aiheuttaja. Diagnoosina SVT. Lääkityksenä oli 2005 vuodesta alkaen Propral. Odoteltiin, että hän painaa noin 30kg ennen toimenpidettä.
        Ablaatiossa tuhottiin kaksijakoinen oikorata jäädyttämällä. Lääkitys jätettiin pois ja tykytykset ovat pysyneet poissa.
        Kuukausi toimenpiteestä määrättiin holter eli olemme hakemassa laitetta reilun viikon kuluttua. Lisäksi on lastenlääkärin kontrolli.

        Ablaatio tehtiin 3 päivää sitten. Normaali sinusrytmi mutta runsaasti lisälyöntejä ja ihan sellasia kohtauksiakin. Kai niissä on mukana jonkun verran kammiolisälyöntejäkin. Tiedustelin asiaa sairaalasta ja eivät kyllä heti osanneet sanoa suorilta että kuuluvatko ne asiaan vaiko ei.

        Lisäreitä on ennenkin ollut mutta ei missään nimessä tätä tahtia. Olen lueskellut näitä keskusteluforumeita ja siellä jotkut ovat kertoneet, että lisärit jäivät sitten pois jossain vaiheessa. Minä uskon siihen, että ei lisärit pahemmaksi voi mennä ainakaan jos johtuvuutta on huononnettu vasemmasssa eteisessä.

        Mut kertokaa ihmeessä miten teillä tila on kehittynyt ablaation jälkeen.


    • Eteisvärinää

      Minä kävin ablaatiossa seitsemän viikkoa sitten ja kaikki muuten tosi hyvin mennyt mutta juurikin tuo syke on edelleen korkea. Levossa, istualtaan ja seisaaltaan. Rasituksen jälkeen laskee hitaasti, mutta nousee nopeasti. Onko muilla ollut näin pitkään tällaista?

    • Flimmeri

      Ablaatiossa käyty kanssa viimeviikolla. Ennen leposyke oli 40-50 nyt 80-90 Operaatio onnistui hyvin, ja tykyttely nopea syke ovat ohimenevää settiä. Johtuu kulemma siitä kun on mekaanisesti käyty sydämmessä niin vähän aikaa kestää taas palautua. Flimmeriä hoidettiin😊

      • Anonyymi

        Minulle tehtiin katetriablaatio 1 kuukausi sitten vasempaan( flimmeri) ja oikeaan ( eteislepatus ) sydämen eteiseen.. Lääkärin mukaan operaatio onnistui hyvin. Ensimmäisellä viikolla ei mitään oireita. 2 viikolla ablaation jälkeen päivittäin tykytystä iltaisin mutta menivät ohi 2-3 tunnin kuluttua. Lisäksi Meilahdessa päivystyksessä todettiin flimmeri joka meni itsestään ohi 3 tunnissa. 3:sta ablaation jälkeisestä viikosta lähtien ei oireita ole ollut eli 2 viikkoa ilman oireita. Lepopulssini ollut aiemmin 50-55 mutta nyt 70-75. Kuulunee asiaan. Kontrolli ja Holteri 2 kuukauden päästä.


    • Anonyymi

      Minulle tehtiin 4 päivää sitten ablaatio flimmerin estoon ja leposyke nousi tasolta 50 tasolle 60-65. Todennäköisesti laskee ajan kanssa alemmas. Ei kuulemma huolta.

    • Anonyymi

      Noin 20 lyöntiä nopeampi leposyke nyt

    • Anonyymi

      Tehtiin kryoablaatio viikko sitten.
      Norm syke oli 50-55 vaiheilla. Nyt leposyke 85-90/min. Ei kerrottu että syke nousisi.
      Kolme päivää ablaation jälkeen tia kohtaus. Kuvattiin kaulavaltimot ja pää. Ei tukoksia. Verenpaineet nousseet 155/95 paikkeille. Ennen oli 125/78 noin..
      Ei flummereitä ole tullut, joitain eteisekstroja tuntenut.
      Loppuukohan tuo korkea syke ollenkaan??
      Huolestuttaa..

      • Anonyymi

        Mitä sinulle nyt kuuluu? Syke?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe