Ostimme rivarin lapuissa luki että tulevat remontit ovat harjakatto nyt kuulemma pistettäs julkisivut ja kaikki mahdollinen uusiksi.Kuuluuko minun maksaa remontti josta en tiennyt ostohetkellä? Ja joka varmasti olisi vaikuttanut ostopäätökseeni.
Vastaukset 2
Suurin asiaan vaikuttava asia on itse korjausten päättämisajankohta. Eli jos päätös korjauksista on tehty vasta sen jälkeen kun kauppa on tehty, niin mahdollisuudet maksattaa korjausta myyjällä pienenee.
Toinen asia on yhtiössä mahdollisesti käydyt keskustelut korjausten laajuudesta, joista myyjä mahdollisesti on ollut tietoinen. Mikäli myyjä ei ole antanut kaikkia tietoja on kyseessä AsKL 6. luvun mukainen taloudellinen virhe josta voi saada korvauksia.
Välittäjäkin voi joutua vastuuseen mikäli on laiminlyönyt selonottovelvollisuuttaan (eli ei ole soittanut isännöitsijälle/hallituksen puheenjohtajalle). Toisaalta välityslaki tuntee vain erityisen selonottovelvollisuuden joka syntyy kun välittäjällä on syytä epäillä annettuja tietoja. Eli jos myytävä talo on esim. 50 vuotta vanha on välittäjällä syytä uskoa että putkiremontti on tulossa lähiaikoina, ja hänen täytyy pyrkiä selvittämään mahdollisen remontin ajankohta. Teidän tapauksessa tämä erityisen selonottovelvollisuuden edellytykset tuskin täyttyy..- Itse selvää
Etkö itse ottanut ennen kauppaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen/isännöitsijään ja kysellyt mahdollisista suunnitelluista remonteista?
Luitko edellisen yhtiökokouksen pöytäkirjan, mitä siellä oli päätetty remonteista? Jos yhtiökokouksessa oli jo päätetty remonteista, niin et voi syyttää kuin itseäsi. Tuollaisia remontteja ei voi päättää kuin yhtiökokouksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t68898Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää227803Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️67738- 49654
On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien59548Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh26523- 46497
Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä29489- 35479
Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞24477