lapsillemme puhuterapia ja toimintaterapia olleet avuksi mutta apuna on ollut myös isojen motoristenliikkeiden jumpat eli 4v paini ja yleiurheilujumppa ,UIMAKOULUT, telinejumppa ja permantojumppa 5v muksujudo
painotan nämä kaikki ovat samanlaisia liikkumistavoiltaan ja motooriselta pohjalta kaikissa opetetaan värejä suuntia yms. muita määreitä
kaikki kestävät alle tunnin
emme ole sotkeneet musiikillisia tai hienomotorisia juttuja tähän ennen kuin tyttö oppii lukemaan ettei mene liian rankaksi
eli useasti viikossa paikkaan jossa joutuu kuuntelemaan ja kuullunmukaan toimimaan toisten kanssa jos ei ymmärtänyt oppii 2v aikana kun matkii muita ja sama käsky tulee satojakertoja
jolloin oppii
ehkä se menee näin
"kävele sinistä viivaa pitkin"
mitähän nyt pitää tehdä en tiedä mutta matkin muita
hetkinen ainakun tulee tuo sama käsky toiset kävelevät tuota viivaa pitkin se varmaankin on se ihmesana sininen
eli kun kuulen "kävele sinistä viivaa pitkin"
alan kävelemään aina tätä viivaa pitkin
näinköhän se määrrepohja ja sanavarasto kasvaa
apuna on ollut myös kaikki 1v taso ylöspäin olevat opetusromput, tietokone (jussijänö) minipelit "goldpanik#, dvd mitä lapsi nyt on halunnut itse tehdä ja katsoa
jokaisesta kehittävästä jumpassakäynnistä on tullut palkinnoksi 2e koottava lego mies tai 5e auto jos on osattu käyttäytyä
lapsi osaa jo vaatia "nyt jumppaan sitten saan legon" ja se kootaa selkeän ohjeenmukaan ja veli on apuna ohjaa lasta kuinka lasketaan lego osasen nastojen määrä ja väri jotta tiedetään onko se kuvassa oleva seuraava osa
4v ja 5v-ikävuode välillä lapsi oppipuhumaan lähes täydellisesti ja muodostaa jo lauseita joita ikäisillään ei ole tapana sanoa
ei osaa viellä sanoa kaikia aakkosia oikein mutta ammatti-ihmiset kyllä hoitavat asian aikanaan
eli
olemme tosityytyväisiä ja kiitollisia
puheterapeutille
toimintaterapeutille
yleiurheilujumpan ohjaajille
painiohjaajille
judo-ohjaajille
voimisteluohjaajille
uimaohjaajille
lapsemme ei ole käynyt näitä kaikkia yhtä aikaa
vaan aivan mitensattuu
noin 3jumppaa viikko (yleisurheilua ja painia kokoajan)
jokapuolelta on tullut positiivista palautetta
ja vain sellaista osaamme auttajillemme antaa
tyttö oppi luistelemaan 20minuutissa pukkaamalla luistimilla olevaa isäänsä eteenpäin
ps. mitä enemmän olet perheesikanssa sitää pienempi prosentuaalinen osuus on riidoilla eli
jos tulet kotiin myöhään ja yhdessäoloaikaa on vain 30min se menee kiireessä asioidenkäsittelyyn riidellen
kun yhdessäoloaikaa on 3h se menee asioidenkäsittelyyn sovussa kun ei ole kiire nukkumaan ja loput 2h ja puoli tuntia menee hienosti yhdessäolon merkeissä
lapset opiskelevat mielellään jo synnyttyään mutta sen pitää olla leikkiä ja ei saa kestää kuin 2-10min ellei lapsi vaadi lisää
omat on kysellet mitä tässä lukee ja onko tuo i niinkun isi äiti tuossa lukee äiti " sana alkoi ä-kirjaimella" tais olla äänekäs
sori kun kirjoitin oli ehkä asian vierestä
puheviivästyneiden laste
vanhemmille hyvä info
1
793
Vastaukset
- -kirja on täynnä vinkkejä.
oko se puhuu? -kirja on täynnä vinkkejä puheen kehityksen tukemiseksi. Kirjastoista löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391