Nyt olisi ongelma!
Nuorempi koira on nyt 8kk. Se tekee pissat sisälle melkein joka yö vaikka on muuten sisäsiisti. Työpäivänkin pystyy olemaan pissaamatta, eli 8h menee helposti. Paitsi öisin. Koira kun herää kesken unien niin käy aina pissillä olohuoneen lattialla. Aamuisin olen torunut vaikka eihän se siinä vaiheessa juuri enää auta. Iltaruoan saa niin aikaisin, että sen jälkeen käydään vielä kerran tai kaksi ulkona, eli ei pitäisi olla kyse siitä että on PAKKO päästä pissille.
Itse olen päätellyt, että ongelma on se, että koira lulee edelleen että on ok pissata sisälle. Vieraassa paikassa ei ole koskaan käyttäytynyt näin ja jaksaa nukkua hyvin yön yli.
Miten hemmetissä tämän tavan saa pois???? KAIKKI vinkit ja neuvot on todella tervetulleita, sillä minulla alkaa olla keinot loppu! Häkkiin en koiraa yöksi laita (vaikka suht iso häkki olisikin kyllä käytettävissä) enkä myöskään ota vesikuppia pois sillä ei ole mikään yölitkijä (ja toisella koiralla on oltava vettä öisinkin tarjolla).
Koirani kusee yöllä sisälle...
8
410
Vastaukset
estää sitä pääsemästä yöllä olohuoneeseen, jos se ei pääse yöllä makuuhuoneesta pissalle se joko lopettaa kokonaan yöpissat tai sitten herättää sut ja saat vietyä sen ulos.
- Tersi
vaikeaa tämä viestin lähettäminen, koko palsta taas ihan jumissa eikä viestiä saa perille sitten millään!!
Tuo vaan on vähän kimurantti juttu kun koirat nukkuu keskenään olkkarissa ja me makkarissa ovi kiinni. Sitä testasin että laitoin yöksi pöydän kusipaikalle eli ei päässyt vakkaripaikalleen mutta kyllähän siinä olkkarin lattialla on tilaa... eli ei auttanut.
Itse mietin olisiko vaikutusta jos jättäisi yöksi valot päälle :) Täytyy testata (jep, olen epätoivoinen jo :)) - vai narttu?
Tersi kirjoitti:
vaikeaa tämä viestin lähettäminen, koko palsta taas ihan jumissa eikä viestiä saa perille sitten millään!!
Tuo vaan on vähän kimurantti juttu kun koirat nukkuu keskenään olkkarissa ja me makkarissa ovi kiinni. Sitä testasin että laitoin yöksi pöydän kusipaikalle eli ei päässyt vakkaripaikalleen mutta kyllähän siinä olkkarin lattialla on tilaa... eli ei auttanut.
Itse mietin olisiko vaikutusta jos jättäisi yöksi valot päälle :) Täytyy testata (jep, olen epätoivoinen jo :))yksi tuttuni sai samaan ongelmaan avun narttukoiralleen, kun laittoi aina yöksi koiralle nartunjuoksusuojahousut, ei pissinnyt koira housuihin.
Tersi kirjoitti:
Itse mietin olisiko vaikutusta jos jättäisi yöksi valot päälle :) Täytyy testata (jep, olen epätoivoinen jo :))ottaisin kuitenkin koiran makuuhuoneeseen nukkumaan, näkisit sitten pissaako se silloin makkariin vai lopettaako moisen typeryyden.
- Tersi
Haukullinen kirjoitti:
ottaisin kuitenkin koiran makuuhuoneeseen nukkumaan, näkisit sitten pissaako se silloin makkariin vai lopettaako moisen typeryyden.
Kyseessä on uros. Jos sen ottaa makkariin, veikkaan että ei pissaa, koska ei pissaa kylässäkään ja siellä nukutaan samassa tilassa. Eli pissalle ei pääse "salaa".
Vaippoja olen minäkin harkinnut! Kyse on kuitenkin siitä, että koira pystyy pidättämään ja tämä vessassakäynti tuntuu olevan vaan tapa. - Tersi
Haukullinen kirjoitti:
ottaisin kuitenkin koiran makuuhuoneeseen nukkumaan, näkisit sitten pissaako se silloin makkariin vai lopettaako moisen typeryyden.
Minulla on uroskoira. Jos sen ottaa makkariin, veikkaan että ei pissaa, koska ei pissaa kylässäkään ja siellä nukutaan samassa tilassa. Eli pissalle ei pääse "salaa".
Vaippoja olen minäkin harkinnut! Kyse on kuitenkin siitä, että koira pystyy pidättämään ja tämä vessassakäynti tuntuu olevan vaan tapa.
- Pukeli 1
pelkästään psyykkistä. Muu lauma nukkuu makuuhuoneessa ja minä poika olen suljettu lauman ulkopuolelle nukkumaan ihan yksikseni. Meillä ei yksikään koira pissannut koskaan lattialle, no nehän nukkuivatkin jalkopäässä. Kannattaa myös miettiä koiran sielunelämää. Jokainen niistäkin on yksilö ja tuntee omalla tavallaan.
Niin ja niin katala koira ei ole, että se pissailisi salaa. - litkijä-09
toisella oltava vettä yöl..hhhmm..miten niin oltava ??en itse pidä koirilla vettä öisin tarjolla.minusta se ei ole pakollista.koira oppii säännöstelemään juomisen tarpeen niin ettei yöllä juo.. mulla taas se paska ongelma..pentu tekee aina yöl tortut sisään.i tee muullon enää.7 kk ikänen otus ja aika iso rotu kyseess..kyllä jurppii.ja saa ruuan alku illasta,tekee tarpeet ulos,mut silti aina aamulla pökäleet eteises..mmmmrrrrhhh..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505197Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.752980Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2901494Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721153Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781126Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924