Osaisiko joku neuvoa miten tehdään exceliin makro joka kopioisi tietyistä soluista, esim A1 ja B1 sheet 1:stä tiedot toiselle sheetille tiettyihin soluihin. Eli tarkoitus olisi käyttää vakiopohjaa mittaustulosten syöttöön, jotka sitten napilla saisi tallennettua arkistoon toiselle sheetille päivämäärän mukaan.
Kiitos jos joku jaksaa antaa neuvoja!
tiedot kopioiva makro
3
450
Vastaukset
moduuliin...
Sub Siirrä()
Range("A1:B1").Copy Destination:=Sheets("Sheet2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub- vielä noviisi
sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla mutta kun yritin soveltaa tätä vanhaan valmiiseen pohjaan, niin tulee herja "run time error 9", subscript out of range.
Mikähän vikana? mitähän tuo Range("A65536") tossa tarkoittaa? jäi mulle epäselväksi. vielä noviisi kirjoitti:
sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla mutta kun yritin soveltaa tätä vanhaan valmiiseen pohjaan, niin tulee herja "run time error 9", subscript out of range.
Mikähän vikana? mitähän tuo Range("A65536") tossa tarkoittaa? jäi mulle epäselväksi.käytät enkku versiota koska se toimi tyhjällä työkirjalla...(sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla) ja vanhassa työkirjassasi ei ole Sheet2 nimistä taulukkoa, joten muuta koodissa se oikeaksi.
Range("A65536")on A sarakkeen viimeinen solu versioissa ennen 2007. Siitä haetaan ylöspäin viimeinen solu, jossa tietoa ja siitä siirrytään offsetillä 1 solu alaspäin, johon tiedot kopioidaan
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2725089- 514087
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933599- 502709
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 191827
- 1001669
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981481- 711085
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461063