Osaisiko joku neuvoa miten tehdään exceliin makro joka kopioisi tietyistä soluista, esim A1 ja B1 sheet 1:stä tiedot toiselle sheetille tiettyihin soluihin. Eli tarkoitus olisi käyttää vakiopohjaa mittaustulosten syöttöön, jotka sitten napilla saisi tallennettua arkistoon toiselle sheetille päivämäärän mukaan.
Kiitos jos joku jaksaa antaa neuvoja!
tiedot kopioiva makro
3
489
Vastaukset
moduuliin...
Sub Siirrä()
Range("A1:B1").Copy Destination:=Sheets("Sheet2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub- vielä noviisi
sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla mutta kun yritin soveltaa tätä vanhaan valmiiseen pohjaan, niin tulee herja "run time error 9", subscript out of range.
Mikähän vikana? mitähän tuo Range("A65536") tossa tarkoittaa? jäi mulle epäselväksi. vielä noviisi kirjoitti:
sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla mutta kun yritin soveltaa tätä vanhaan valmiiseen pohjaan, niin tulee herja "run time error 9", subscript out of range.
Mikähän vikana? mitähän tuo Range("A65536") tossa tarkoittaa? jäi mulle epäselväksi.käytät enkku versiota koska se toimi tyhjällä työkirjalla...(sain tän toimimaan uudella tyhjällä excel-tiedostolla) ja vanhassa työkirjassasi ei ole Sheet2 nimistä taulukkoa, joten muuta koodissa se oikeaksi.
Range("A65536")on A sarakkeen viimeinen solu versioissa ennen 2007. Siitä haetaan ylöspäin viimeinen solu, jossa tietoa ja siitä siirrytään offsetillä 1 solu alaspäin, johon tiedot kopioidaan
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505217Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.753010Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2981549Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751184Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781136Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611095- 1301082
- 1711054
- 49944