Jos muukalaiset haluaisivat tuhota ihmiskunnan

Catsy_666

Jos avaruuden muukalaiset haluaisivat tuhota ihmiskunnan, silloin he olisivat lähettäneet tänne Raamatun.
Reilussa välienselvittelyssä ihmiskunnan ja muukalaisten välillä olisi saattanut muukalaisia kuollakin ja loukkaantua.

Raamattu ei ole mitään muuta kuin pitkä uhkauskirje. Sen takana piilevän henkiolennon todellinen luonne paljastuu samasta kirjasta. Kun jumalan pojat eli henkiolennot yhtyivät ihmisiin, jälkikasvusta tuli julmia sortajia ja koko juttu päättyi vedenpaisumukseen. Mitä tästä tarinasta pitäisi oppia. No, itse päädemoni Jehova tekee raskaaksi naisen, tuloksena lapsi, joka aiheuttaa runsaasti sekasortoa. Lopuksi uhataan vielä koko ihmiskunnan lopulla.

Jahve tekee itse samaa mistä kieltää omia demoneitaan sitä ensin, välittämättä että edellinen kokeilu päättyi ihmiskunnan tuhoon.

Tällaista saatanallista olentoa (anteeksi, Lucifer!) pitäisi sitten rakastaa!

Kuinka voi rakastaa kun ei ole vapautta? On vain se pelko, minkä tämä salaperäinen uhkauskirje on meidän keskuuteemme luonut. Jos pelkää koko ajan, niin ei voi olla utelias, sillä uteliaisuus tarkoittaa omasta kuorestaan ulos tulemista rohkeasti. Jos ei ole utelias, ei voi oppia oikeasti tuntemaan ketään, ihmistä eikä jumalaa. Jos ei tunne ketään, ei voi rakastaa ketään.

Siksi vapauden menettäminen ja rakkaus ovat toistensa vastapooleja. Ei voi rakastaa kun on peloteltu kuoliaaksi. Kun ei voi rakastaa, elämällä ei ole oikeasti merkitystä. Kun on kuolettanut itsensä, on kuollut. Silloin avaruuden muukalaiset ovat voittaneet.

7

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ardea_C

      Tulkintasi on mielenkiintoinen. Lähestymme samaa asiaa eri suunnista. Täytyy myöntää, että vaikka minulla henkilökohtaisesti on mielikuvitusta, olen jättänyt tämän skenaarion täysin huomiotta.

      Minun täytyy kiittää sinua, avasit silmäni näkemään myös tämän puolen asiasta. Uskon että tästä voi syntyä aito dialogi, toisin kuin uskovaisten kanssa raamattupalstalla, koska siellä kaikki ovat tosiuskovaisia ja aina oikeassa. Vai oletko sinäkin niitä jotka ovat aina oikeassa? (sittenhän Lusiferus on kironnut jo sinutkin).

      Lähdetään siitä että kummankaan tulkinta ei välttämättä ole täysin oikea, mutta keskustelemalla mielipiteistä ja näkemyksistä, kaivamalla esiin faktat, voimme päätyä yhteiseen kompromissiin. Sanoisin, ettei se edes ole kompromissi, jos kaksi erehtyväistä, heikkoa ihmistä yhteistuumin saavuttaa jonkun päämäärän - sehän on enemmän mihin yksin kumpikaan tahoillamme voisimme päätyä. Tämähän voi johtaa siihen että pystymme pelastamaan maailman ja ihmisen lopulliselta tuholta?

      Tässä jutussa on vissi tosi kysymyksessä, sillä kiinalainen sanalasku sanoo että "Jos haluat miellyttää jotakuta kerro siitä hänen ystävälleen. Ja kun hän kuulee sen ystävältään hän on todella iloinen." Sama toimii myös toisin päin, jos haluat tuhota kahden ihmisen ystävyyden kerro toisen haukkuneen toista sinulle jne.

      Lusiferus, vai mikä se nyt oli, ei halunnut tahrata käsiään tuhoamalla ihmistä ja päätti antaa ihmisen tuhota itse itsenä ja toisensa. Näin hän pääsi kuin koira veräjästä. Ovela tuo Lusiferus.

      • Laumasielu

        Kaikki liittyy ja vaikuttaa kaikkeen. Myötätunto on avain, jotta tulevaisuus ei olisi täysi helvetti.


    • mutta silti

      kaukaa haettu ajatuskulku..Vaikeaa demonisoida (tai alienisoida) Raamattua, koska ihmiselle on annettu syntymälahjaksi järki, jolla sitä maailmaa on tarkoitus tulkita. Oli se sitten kirjoitettua, puhuttua tai koettua;)

      Toki uskonto ihmiskunnan syöpänä on melkein verrattavissa jumalattomuuteen. Tai kaiken sallivaan mukateismiin.

    • muutakin ajatusta

      1) Miksi ihmiskunnan tuhoamiseen erityisesti tarvittaisiin jokin suunnitelma, kun se tuntuu hoituvan ihan itsestään.

      2) "Ihmiset potevat syyllisyyttä, koska he OVAT syyllisiä".

      Cee - anteeksi dogmaattisuuteni, mutta miksi ylipäätään pidät "uhkauksena" ihan järkeenkäypää ajatusta siitä, että ihminen on itsekeskeinen, viettiensä ja halujensa ohjailema (a.k.a. syntinen)? Siis kaukana siitä puhtaasta ja ihanteellisesta minästä, jota henkinen ja hengellinen puolemme yrittää tavoittaa.

      Jos hyvän elämän ideaali kadottaa merkityksensä, sitten filosofit, hengenmiehet ja mystikot voivat yhdestä suusta julistaa ihmisyyden kadonneeksi?

      • quo

        "...että ihminen on itsekeskeinen, viettiensä ja halujensa ohjailema (a.k.a. syntinen)?.."

        Ihminen on juuri tuota ja mitä väärää siinä on paitsi se että emme sitä tahdo myöntää.

        Olen itsekäs ja myönnän sen enkä en näe siinä mitään väärää. Mutta sillä on rajansa. Kun vaadin muita elämään halujeni mukaan menen sen rajan yli. Kenenkään ei tarvitse urata "onneansa" minun takiani eikä päinvastoin.
        Miten siis eteenpäin sillä täällä me elämme yhdessä halumme sitä tai emme. Eikö silloin olisi opittava tuntemaan itsensä (myös viettinä) ja nähdä mitä todella olen, nähdä sen arvo ja antaa sen muillekin. Kun yhdessäolo ei pohjaudu pakkoon vaan haluun ajatukset lentää ja voi löytää paras yhteinen ratkaisu ilman pakon tunnetta puoli eikä toisin. Tämä on mielestäni se vapaus jossa rakkaudella on mahdollisuus elää.


    • vai etkö...

      korrektiuskrampissasi uskaltanut kritisoida muita uskontoja ;)

      Islam takapajuisuudessaan ja väkivaltaisuudessaan, puhumattakaan ekspansiivisesta luonteestaan, aiheuttaa tällä hetkellä maailmassa _lievästi_ ilmaistuna _hieman_ enemmän pahaa kuin kristinusko.

      Eikö Koraani siis olisi oikeampi pahuuden symboli?

      Ei ole pakko vastata jos aihe tuntuu kiusalliselta.

    • järkitajunta

      kaikki uskonnot ovat ihmiskunnalle vain haitaksi ja ne johtavat lopulta koko ihmiskunnan tuhoon... harmi etteivät resurssit riitä viiden miljardin ihmisen massamurhaan, tekisin sen mielelläni, epäröimättä... pidän uskonnollisia ihmisiä kaikin puolin absurdeina, idioottimaisina, alkuliman bakteereina, jotka eivät, ja eivät tule ikinä tajuamaan faktoja. ellei sitten käytä väkivaltaa. on monta kertaa tullut todistetuksi, että kun vetäisee uskovaista turpaan, niin sillä alkaa palaset vähän loksahdella kohdilleen ja ne tajuaa mitä se eläminen oikeastaan on. se on tässä hetkessä olemista. vaikka aika-avaruus käsite tarkoittaakin sitä, että elämme oikeastaan ikuisesti, synnymme joka hetki uudelleen ja uudelleen paraabeleissa aika-avaruuksissa... elämä on tässä ja nyt, varjojen jahtaaminen on turhaa, jos käsitätte mitä tarkoitan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe