MATKAN MAKSU LUOTTOKORTILLA

Jarkko ***

Moi, kuulin et olis ehkä järkeä maksaa suuren riskin matkatoimiston matka luottokortilla. Eli oon lähdös aventuran reissuun ja tuohan oli iltasanomien listauksen mukaan riskein toimisto. Osaako joku tarkentaa mulle mihin toi luottokorttijuttu perustuu??

10

5027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtäimellä

      Olen ymmärtänyt asian niin, että voit kieltää luottokorttifirmaa maksamasta erääntyvää laskua, jos et ole saanut ostamaasi palvelua tai luonnollisesti jos lafka on mennyt peräti konkkaan.

      Eli aika lyhyen tähtäimen toimintaa, jos ostat matkan tänään, Visa-lasku erääntyy ensi kuun lopussa ja siihen voit vaikuttaa. Jos sen sijaan ostat nyt luottokortilla reissun vasta kesäkuulle, et konkkatapauksessa saa rahoja enää takaisin muualta kuin ehkä matkatoimiston konkurssipesältä aikanaan.

      • tähtäimellä

        Luottokunta on joutunut Korkeimman Oikeuden päätöksellä korvausvastuuseen toimittamattomasta tavarasta vuosienkin kuluttua. Voi olla että matkoihin voi näin soveltaa samaa periaatetta, jos se on maksettu kortilla. Nythän tosin kortit siirtyy Luottokunnalta pankkien valvontaan, joten voi siitä vääntöä tulla kun rahoja aletaan kinuamaan takaisin!

        http://www.kko.fi/38358.htm


      • kortin käyttäjä
        tähtäimellä kirjoitti:

        Luottokunta on joutunut Korkeimman Oikeuden päätöksellä korvausvastuuseen toimittamattomasta tavarasta vuosienkin kuluttua. Voi olla että matkoihin voi näin soveltaa samaa periaatetta, jos se on maksettu kortilla. Nythän tosin kortit siirtyy Luottokunnalta pankkien valvontaan, joten voi siitä vääntöä tulla kun rahoja aletaan kinuamaan takaisin!

        http://www.kko.fi/38358.htm

        Visalla maksettaessa Luottokunta on aina odottamattoman "tapaturman" takana, esim matkatoimiston konkurssissa, tai kortin varkaustapauksessa, joten aina kannattaa maksaa sillä. Jos maksat itse maksutavasta riippumatta, siis olemassa olevilla varoilla, kärsit konkurssitilanteessa tappion itse ja vaadit omia saataviasi konkurssipesältä aikanaan ja voi mennä kauankin. Itse teen näin juuri tästä syystä ja maksan visalla.


      • jarkko***
        kortin käyttäjä kirjoitti:

        Visalla maksettaessa Luottokunta on aina odottamattoman "tapaturman" takana, esim matkatoimiston konkurssissa, tai kortin varkaustapauksessa, joten aina kannattaa maksaa sillä. Jos maksat itse maksutavasta riippumatta, siis olemassa olevilla varoilla, kärsit konkurssitilanteessa tappion itse ja vaadit omia saataviasi konkurssipesältä aikanaan ja voi mennä kauankin. Itse teen näin juuri tästä syystä ja maksan visalla.

        Kiitoksia näistä tiedoista. Kun ei ole liiaksi omaisuutta, mutta haaveita sitäkin enemmän täytyy koettaa olla varovainen =)


      • jfkdisl
        jarkko*** kirjoitti:

        Kiitoksia näistä tiedoista. Kun ei ole liiaksi omaisuutta, mutta haaveita sitäkin enemmän täytyy koettaa olla varovainen =)

        Muistaako kukaan miten meni silloin Töölön matkatoimiston kohdalla. Muistikuva on, että luottokortilla maksaneet olis saaneet rahansa nopeammin takaisin???? ..muistikuva vain..


      • Matkalainen
        tähtäimellä kirjoitti:

        Luottokunta on joutunut Korkeimman Oikeuden päätöksellä korvausvastuuseen toimittamattomasta tavarasta vuosienkin kuluttua. Voi olla että matkoihin voi näin soveltaa samaa periaatetta, jos se on maksettu kortilla. Nythän tosin kortit siirtyy Luottokunnalta pankkien valvontaan, joten voi siitä vääntöä tulla kun rahoja aletaan kinuamaan takaisin!

        http://www.kko.fi/38358.htm

        Kun korttifirmat ovat pankkien valvonnassa ne ovat samalla valtiovallan (veronmaksajien) suojeluksessa. Elikkä valtio korvaa jos huonosti käy.


      • minäkin..
        jfkdisl kirjoitti:

        Muistaako kukaan miten meni silloin Töölön matkatoimiston kohdalla. Muistikuva on, että luottokortilla maksaneet olis saaneet rahansa nopeammin takaisin???? ..muistikuva vain..

        Näin minäkin muistelen.


    • Amexeeraaja

      Maksan aina kaikki matkani American Express -luottokortilla, sillä tällöin saan automaattisestii ao. matkaan samalla myös matkavakuutuksen! Varmaan muillakin luottoyhtiöillä on jotain vastaavia etuja?

    • uudet ehdot

      Nordean uudet Visakortin ehdot ovat aivan käsittämättömät:

      ... Ehtojen mukaan nettiostoksia saa tehdä vain Verified by Visa tunnuksilla varustetuilla sivuilla.

      Et voi siis ostaa ehtoja rikkomatta esim: Finnair, Blue1, Finncomm lentolippuja. Area, Kohdematkat-Kaleva, SMT, Ebookers, Tjäreborg... sivujen kautta MITÄÄN.

      Töölön matkatoimiston ja Flying Finn lentoyhtiön konkurssissa luottokotilla matkansa maksaneet saivat rahansa kohtuu kivuttomasti takaisin. Vastaavassa tilanteessa Nordea ei nyt korvaisi MITÄÄN!

      Lisäksi ehdoissa on uusi kohta, jossa pieleen menneen kaupan (ei tavaraa/väärä/liian suuri maksu...) asiakas neuvottelee kaupan kanssa, Nordea vetäytyy vastuusta!

      PS. S-pankin (asiakasomistajalle ilmainen) Visaehdoissa ei ole ko. tiukennuksia...


      Tätä Nordean ilosanomaa on syytä levittää myös työkavereille, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

      • defr

        Miksi Nordean pitäisi toimia maksumiehenä tai vastata sinun tekemistä mokista tai että menet ja ostat palvelua tiedossaolevalta ei "hyväksytyltä" kauppakumppanilta??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe