hei.kuntoutustuki tehdään sairastodistus aina puoleksi vuodeksi.nyt päättyy taas 30.3.ja uusi lääkärintodistus vielä saamatta.eläke oli aina maksussa jotenkin erilailla kuin normaalisti muut.tarkistelisin että onhan vielä 1.3.eläke maksussa kun todistus päättyy 30.3.kiitos jos joku vahvistaa ja tietää.
eläkkeen maksusta(varma?
11
1712
Vastaukset
- Oma kokemus
Kyllä kuntoutustuki maksetaan maaliskuuhun saakka. 1.4. onkin sitten tenkkapoo, jos et ole vielä laittanut papereita eteenpäin. Yleensä 3 kk ennen kannattaa alkaa hoitamaan "jatkoa".
Sinuna soittaisin työeläkelaitokseen ja kyselisin asiasta. Ainakin työeläkelaitoksen kuntoutussuunnitelman kopio pitäisi saada itselle. - VAIN..
puoleksi vuodeksi kerrallaan? Katso se eläkepäätöksesi, sieltä se selviää mihin asti sitä nyt on myönnetty. Jos ensi kuun loppuun niin toki on maksussa sitten 1.3, siis aina kuun ensim. pankkipäivänä=) Itse saan eläkkeeni, toistaiseksi sellaisen, kys.vakuutusyht. Olen saanut jo liki 20 v.
Pidähän tosiaan kiirettä jos sairauslomasi vielä jatkuu, voi tulla katkos tuohon kunt.tuen maksuun jos et vielä ole saanut uutta todistusta.
Miksi sinulle kirjoitetaan vain 6 kk kerralla? Vai kirjoitetaanko sairauslomaa enemmän mutta vak.yhtiä hyväksyy vain 6 kk kerralla?- en tiedä...
olen tai jäin vuonna 05 sairaslomalle ja kuntoutustuelle siitä.silloin lääkärit sanoivat ettei haeta eläkepäätöstä ikäni tähden.olin 36v.nyt kirjoittavat sen puolivuotta aina lausuntoon.hoidot sairaalassa jatkuvat säännöllisesti.eikä työhön paluuta odotetakaan lääkäreiltä.en tiedä sitten miten kuntoutustuki ja eläke poikkeaisi toisistaan?paitsi tämä uusi anomus aina.saan varmasti aika minimi korvauksen kun ei työvuosia ollut juuri kerääntynyt.saan kansaneläkettä ja ns.hoitorahan myäskin.
- 1.3 on sunnuntai
en tiedä... kirjoitti:
olen tai jäin vuonna 05 sairaslomalle ja kuntoutustuelle siitä.silloin lääkärit sanoivat ettei haeta eläkepäätöstä ikäni tähden.olin 36v.nyt kirjoittavat sen puolivuotta aina lausuntoon.hoidot sairaalassa jatkuvat säännöllisesti.eikä työhön paluuta odotetakaan lääkäreiltä.en tiedä sitten miten kuntoutustuki ja eläke poikkeaisi toisistaan?paitsi tämä uusi anomus aina.saan varmasti aika minimi korvauksen kun ei työvuosia ollut juuri kerääntynyt.saan kansaneläkettä ja ns.hoitorahan myäskin.
Mitä tulee tuohon kuntoutustukeen ja eläkkeeseen, niiden eroon. Kuntoutustuki on entinen määräaikainen eläke ja toistaiseksi eläke (jolla itse olen, vastasin sinulle tuossa toisena) on ns. pysyvä.
En tiedä sairauttasi, mutta tuosta iästä....olin itse kuntoutustuella 3,5 vuotta ja sen jälkeen sitten toistaiseksi eläke, eli pysyvä eläke, ikää tuossa vaiheessa 32 v.
Itse en saa muualta kuin Varmalta eläkettä, on sen suuruinen etten saa KELA:lta enää mitään. Onko tuo hoitoraha (tarkoitatko hoitotukea??) myönnetty kustannuksia varten? Esim. suuria lääkekuluja, terapiaa tms. varten? - Ei kai se iästä--
1.3 on sunnuntai kirjoitti:
Mitä tulee tuohon kuntoutustukeen ja eläkkeeseen, niiden eroon. Kuntoutustuki on entinen määräaikainen eläke ja toistaiseksi eläke (jolla itse olen, vastasin sinulle tuossa toisena) on ns. pysyvä.
En tiedä sairauttasi, mutta tuosta iästä....olin itse kuntoutustuella 3,5 vuotta ja sen jälkeen sitten toistaiseksi eläke, eli pysyvä eläke, ikää tuossa vaiheessa 32 v.
Itse en saa muualta kuin Varmalta eläkettä, on sen suuruinen etten saa KELA:lta enää mitään. Onko tuo hoitoraha (tarkoitatko hoitotukea??) myönnetty kustannuksia varten? Esim. suuria lääkekuluja, terapiaa tms. varten?Hei,
varmaan kannattaa selvittää asiaa, voiko hoitava lääkäri kirjoittaa 1,5 vuotta tai enemmän kuntoutustuki-aikaa. Mulla oli heti kärkeen 1 vuosi, sitten 1,5 ja nyt lopullinen eläke.
Hakemusrulianssi on melkoinen stressi, jos kuitenkaan mitään uutta parannuskeinoa tai vastaavaa ole keksitty sun tapaukseen.
Eläkeläisen hoitotuki yleensä seuraa kuntoutustuen päivämäärää, ainakin mulla on seurannut.
Hoitotukea ei kuitenkaan voi hakea toistaiseksi, vaan siinä on varmaan ne 1 - 1,5 vuoden säännöt??
Kelan pitäisi maksaa uusinta-b-lausunnot. - alkuperäinen.....
Itse en saa muualta kuin Varmalta eläkettä, on sen suuruinen etten saa KELA:lta enää mitään. Onko tuo hoitoraha (tarkoitatko hoitotukea??) myönnetty kustannuksia varten? Esim. suuria lääkekuluja, terapiaa tms. varten?jouduin tähän sairasloma,kuntoutuslomaan.ison infektio herkkyyden takia,saan tähän sairaalassa hoitoa säännöllisesti.ja siihen muita diagnooseja on krooninen keuhkoputkentulehdus,astma,kaihi,vaikea osteoporoosi.mm.saan hoitotukea koska sairaalan hoitopäivät vähintään kolmen viikon välein.sekä lääkelista pitkä.kansaneläke tietääkseni,en kyllä olekaan varma?maksetaan kun eläke pieni.no kuntoutustuella ei ainakaan saa.vapautusta terveyskeskusmaksusta.junasta eläkealennusta,tai yleensäkään jos jossain on ilmoitettu hinnasto.ja maininta eläkeläiset jne.se ei kuntoutustukilaisilla ole.eläkkeellä on joku korttiko?
- sama....
Itse en saa muualta kuin Varmalta eläkettä, on sen suuruinen etten saa KELA:lta enää mitään. Onko tuo hoitoraha (tarkoitatko hoitotukea??) myönnetty kustannuksia varten? Esim. suuria lääkekuluja, terapiaa tms. varten?onkohan kuntoutustuki ja eläke noin suunnilleen saman verran?verojahan nyt menee eläkkeestä ja kansaneläkkeestä minulla.
- ne.
sama.... kirjoitti:
onkohan kuntoutustuki ja eläke noin suunnilleen saman verran?verojahan nyt menee eläkkeestä ja kansaneläkkeestä minulla.
Kyllä ne vaan ovat saman suuruisia, tai silloin olivat, kun minä kuntoutustukea sain.
- mukana aina
alkuperäinen..... kirjoitti:
jouduin tähän sairasloma,kuntoutuslomaan.ison infektio herkkyyden takia,saan tähän sairaalassa hoitoa säännöllisesti.ja siihen muita diagnooseja on krooninen keuhkoputkentulehdus,astma,kaihi,vaikea osteoporoosi.mm.saan hoitotukea koska sairaalan hoitopäivät vähintään kolmen viikon välein.sekä lääkelista pitkä.kansaneläke tietääkseni,en kyllä olekaan varma?maksetaan kun eläke pieni.no kuntoutustuella ei ainakaan saa.vapautusta terveyskeskusmaksusta.junasta eläkealennusta,tai yleensäkään jos jossain on ilmoitettu hinnasto.ja maininta eläkeläiset jne.se ei kuntoutustukilaisilla ole.eläkkeellä on joku korttiko?
Kelakorttiin merkitään Kelan leima, mutta kun olet kuntoutustuella, siitä ei tule merkintää. Ota kuntoutustukipäätöksestä kopio ja kuljeta sitä kopiota mukanasi. Näyttämällä sitä, saa eläkeläisalennuksen.
VR:stä en nykyisin tiedä, ennen VR:lta lunastettiin eläkkeensaajan kortti, jota sitten näytettiin lippua ostettaessa. En tiedä, vieläkö on tällainen eläkeläiskortti voimassa? - alkup...
Ei kai se iästä-- kirjoitti:
Hei,
varmaan kannattaa selvittää asiaa, voiko hoitava lääkäri kirjoittaa 1,5 vuotta tai enemmän kuntoutustuki-aikaa. Mulla oli heti kärkeen 1 vuosi, sitten 1,5 ja nyt lopullinen eläke.
Hakemusrulianssi on melkoinen stressi, jos kuitenkaan mitään uutta parannuskeinoa tai vastaavaa ole keksitty sun tapaukseen.
Eläkeläisen hoitotuki yleensä seuraa kuntoutustuen päivämäärää, ainakin mulla on seurannut.
Hoitotukea ei kuitenkaan voi hakea toistaiseksi, vaan siinä on varmaan ne 1 - 1,5 vuoden säännöt??
Kelan pitäisi maksaa uusinta-b-lausunnot.en tiedä miksi lääkäri sanoi että eläke hylätään helposti tämän ikäisillä.
- alkup...
mukana aina kirjoitti:
Kelakorttiin merkitään Kelan leima, mutta kun olet kuntoutustuella, siitä ei tule merkintää. Ota kuntoutustukipäätöksestä kopio ja kuljeta sitä kopiota mukanasi. Näyttämällä sitä, saa eläkeläisalennuksen.
VR:stä en nykyisin tiedä, ennen VR:lta lunastettiin eläkkeensaajan kortti, jota sitten näytettiin lippua ostettaessa. En tiedä, vieläkö on tällainen eläkeläiskortti voimassa?junalippua jos katsoo niin on eläkelippu.terveysaseman vuosimaksu tai maksusta ei saa vapautusta kuntoutustuella,kun taas työtön,eläkeläinen tai opiskelija saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743