Omistan Kadett 1.6i vm 89 ja siinä on ollu parin vuoden ajan kiusallinen vika. Lähinnä syksy ja talviaikaan (sää kylmä/kostea) autossa on käynnistymis ongelma. Sitä esiintyy kun on ajanut autolla noin 1-20 km, sammuttanut sen ja sen jälkeen yrittää uudelleen startata alle tunnin kuluttua sammuttamisesta. Auto lähtee hyvin vaikeasti käytiin ja ei mahdollisen käyntiin lähdön jälkeenkään pyöri kunnolla vaan meinaa tukehtua kun painaa kaasua(röpeltää). Joskus auto ei lähde kyseisessä tilanteessa käyntiin vaikka starttaa miten pitkään mutta tunnin kuluttua auto lähtee käyntiin. Auto on aina lähtenyt käyntiin kylmänä, eli esim aamulla käynnistäessä. Olisinkin kiinnostunut jos jollain on ollut samanlainen vika tai muuten vaan osaa sanoa missä vika voisi olla. Autoon on vaihdettu muutaman vuoden sisällä polttoainepumppu, polttoaineen suodatin ja tulpat säännöllisesti. Joku on arvellut että vika voisi olla tulpan johdoissa tai virranjakajassa. Kiitos etukäteen kommenteistä
Kadett vm89 1.6i vika??
6
835
Vastaukset
- hese
Luultavasti automaattiryypyn bimetallijousi on kuoleentunut ja ei toimi kunnolla.
- aikansa korjaillut
käynnistysvika saattaa johtua automaatti ryypystä jossa on veden lämpö tunnistin, eli ryyppy jää päälle vaikka moottori on lämmin! liika bensan saanti kastelee tulpat joten auto ei lähde kunnolla käyntiin! kun kone on jähtynyt tunnin odotuksen jälkeen niin se kertomuksesi mukaan lähtee moitteettomasti jälleen käyntiin, eli vika on ruiskussa! ruisku moottorissa ei saa myöskään painaa yhtään kaasua käynnistäessä!! toivottavasti minusta oli jotain apua!
- KADET 1.3 -88
Mulla on ollu kadetis samaa vikaa nii kauan ku muistan.Tulppia on vaihdeltu ja tulpanjohtoja oon ostellu, mut mikää ei auta.Varsinki kosteus vaikuttaa...ei meinaa käynnistyä ja jos käynnistyy..nii nykii mahrottomasti.Se voi olla kans et jos sytytys o pieles..liian pienellä...mun syttyä sääti katsastus äijä pienemmälle jottei ilma saastu...ja ny saa kaasuttaa nii tottavie et pysyy käynnis.Moottorin kans meinaa olla ongelmaa...nokka akseli vaihdettu 3 vuotta sitte ja ny jo aiva kulunu...klapajaa eikä toimi. Bensaa pääsee jostain öljyn sekaan...ei hyvä.On kans bensapumppu vaihdettu yms...mut mikää ei tunnu auttavan..aina o bensaa öljyn seas..koitappa nuuhkia onko sulla!!ootko virran jakajan kantta vaihtanu...vois olla apua...tai sit tuki ilman putsarin se ns haitari putki ettei vedä kosteeta ulkoilmaa vaan pelkästään lämmintä ilmaa pakosarjasta...jottei ne tulpat kostu...mä oon kans niin kauan takunnu to auton kans jotta tullu tutuuuksi kaikki vippaskonstit!Toiv. apua ees jostain...mulla edes moottorin osto. Jos moottori käy klapisten nii katto onko nokka kulunu...pitäs näkyä ku aukasee "öljy korkin"...ei saa yhtää olla lovia reunoos!!!Mulla ei ittellä ollu nuohin nykimisiin mitää apua ku ostin tulpanjohtoja ja tulppia...käykö sun auto kaikilla tulpilla???Mulla käy monasti kolmella tulpalla varsinki kosteella...säädätä sytty!!!!
- kadett
Hyvin samanlaista on minunkin auton ongelmat ja ne liittyy just kosteeseen ilmaan ja talveen. Auto pyörii huonon käyntiin lähdön jälkeen kolmella tulpalla niinku sanoit. Virranjakajan kantta ei ole vaihdettu, eli sitä vois kokeilla ja sitten voihan siinä automaatti ryypyssäkin olla vikaa, miten kalliita mahtaa vaan olla nämä vaihdot. Sen ilmanputsarin kylmänilman putken ajattelin kokeeksi sulkea, eikai siitä mitään haittaa ainakaan voi olla. sytytystä on säädetty mutta se vaan meni huonommaks. Moottori muuten käy hyvin tasaisesti, johtuu varmaan siitäkin ku autolla on ajettu vasta 150000km. Muutenkin en tahtoisi ihan vielä luopua autosta kun se on muuten oikein hyvässä kunnossa. Kiitos vaan sinulle ja muille vastauksista ja turvallisia kilometreä.
- virtaa
kadett kirjoitti:
Hyvin samanlaista on minunkin auton ongelmat ja ne liittyy just kosteeseen ilmaan ja talveen. Auto pyörii huonon käyntiin lähdön jälkeen kolmella tulpalla niinku sanoit. Virranjakajan kantta ei ole vaihdettu, eli sitä vois kokeilla ja sitten voihan siinä automaatti ryypyssäkin olla vikaa, miten kalliita mahtaa vaan olla nämä vaihdot. Sen ilmanputsarin kylmänilman putken ajattelin kokeeksi sulkea, eikai siitä mitään haittaa ainakaan voi olla. sytytystä on säädetty mutta se vaan meni huonommaks. Moottori muuten käy hyvin tasaisesti, johtuu varmaan siitäkin ku autolla on ajettu vasta 150000km. Muutenkin en tahtoisi ihan vielä luopua autosta kun se on muuten oikein hyvässä kunnossa. Kiitos vaan sinulle ja muille vastauksista ja turvallisia kilometreä.
koneen ja rungon maadoitusjohdot (myös laturin luona oleva) kannattaa jakajan romppeiden ja tulppapiuhojen ohella uusia, ne tahtoo haihtua pois iän myötä, aiheuttaa sytkäongelmia varsinkin kosteilla keleillä. nim. kokemusta on
- kyllästynyt ooppelii
mikä on kun kadet 1.6i:n ruisku tulvii ja bensaa menee öljyjen sekaan litra tolkulla kun aikansa starttaa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818