Kadett vm89 1.6i vika??

Kadett

Omistan Kadett 1.6i vm 89 ja siinä on ollu parin vuoden ajan kiusallinen vika. Lähinnä syksy ja talviaikaan (sää kylmä/kostea) autossa on käynnistymis ongelma. Sitä esiintyy kun on ajanut autolla noin 1-20 km, sammuttanut sen ja sen jälkeen yrittää uudelleen startata alle tunnin kuluttua sammuttamisesta. Auto lähtee hyvin vaikeasti käytiin ja ei mahdollisen käyntiin lähdön jälkeenkään pyöri kunnolla vaan meinaa tukehtua kun painaa kaasua(röpeltää). Joskus auto ei lähde kyseisessä tilanteessa käyntiin vaikka starttaa miten pitkään mutta tunnin kuluttua auto lähtee käyntiin. Auto on aina lähtenyt käyntiin kylmänä, eli esim aamulla käynnistäessä. Olisinkin kiinnostunut jos jollain on ollut samanlainen vika tai muuten vaan osaa sanoa missä vika voisi olla. Autoon on vaihdettu muutaman vuoden sisällä polttoainepumppu, polttoaineen suodatin ja tulpat säännöllisesti. Joku on arvellut että vika voisi olla tulpan johdoissa tai virranjakajassa. Kiitos etukäteen kommenteistä

6

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hese

      Luultavasti automaattiryypyn bimetallijousi on kuoleentunut ja ei toimi kunnolla.

    • aikansa korjaillut

      käynnistysvika saattaa johtua automaatti ryypystä jossa on veden lämpö tunnistin, eli ryyppy jää päälle vaikka moottori on lämmin! liika bensan saanti kastelee tulpat joten auto ei lähde kunnolla käyntiin! kun kone on jähtynyt tunnin odotuksen jälkeen niin se kertomuksesi mukaan lähtee moitteettomasti jälleen käyntiin, eli vika on ruiskussa! ruisku moottorissa ei saa myöskään painaa yhtään kaasua käynnistäessä!! toivottavasti minusta oli jotain apua!

    • KADET 1.3 -88

      Mulla on ollu kadetis samaa vikaa nii kauan ku muistan.Tulppia on vaihdeltu ja tulpanjohtoja oon ostellu, mut mikää ei auta.Varsinki kosteus vaikuttaa...ei meinaa käynnistyä ja jos käynnistyy..nii nykii mahrottomasti.Se voi olla kans et jos sytytys o pieles..liian pienellä...mun syttyä sääti katsastus äijä pienemmälle jottei ilma saastu...ja ny saa kaasuttaa nii tottavie et pysyy käynnis.Moottorin kans meinaa olla ongelmaa...nokka akseli vaihdettu 3 vuotta sitte ja ny jo aiva kulunu...klapajaa eikä toimi. Bensaa pääsee jostain öljyn sekaan...ei hyvä.On kans bensapumppu vaihdettu yms...mut mikää ei tunnu auttavan..aina o bensaa öljyn seas..koitappa nuuhkia onko sulla!!ootko virran jakajan kantta vaihtanu...vois olla apua...tai sit tuki ilman putsarin se ns haitari putki ettei vedä kosteeta ulkoilmaa vaan pelkästään lämmintä ilmaa pakosarjasta...jottei ne tulpat kostu...mä oon kans niin kauan takunnu to auton kans jotta tullu tutuuuksi kaikki vippaskonstit!Toiv. apua ees jostain...mulla edes moottorin osto. Jos moottori käy klapisten nii katto onko nokka kulunu...pitäs näkyä ku aukasee "öljy korkin"...ei saa yhtää olla lovia reunoos!!!Mulla ei ittellä ollu nuohin nykimisiin mitää apua ku ostin tulpanjohtoja ja tulppia...käykö sun auto kaikilla tulpilla???Mulla käy monasti kolmella tulpalla varsinki kosteella...säädätä sytty!!!!

      • kadett

        Hyvin samanlaista on minunkin auton ongelmat ja ne liittyy just kosteeseen ilmaan ja talveen. Auto pyörii huonon käyntiin lähdön jälkeen kolmella tulpalla niinku sanoit. Virranjakajan kantta ei ole vaihdettu, eli sitä vois kokeilla ja sitten voihan siinä automaatti ryypyssäkin olla vikaa, miten kalliita mahtaa vaan olla nämä vaihdot. Sen ilmanputsarin kylmänilman putken ajattelin kokeeksi sulkea, eikai siitä mitään haittaa ainakaan voi olla. sytytystä on säädetty mutta se vaan meni huonommaks. Moottori muuten käy hyvin tasaisesti, johtuu varmaan siitäkin ku autolla on ajettu vasta 150000km. Muutenkin en tahtoisi ihan vielä luopua autosta kun se on muuten oikein hyvässä kunnossa. Kiitos vaan sinulle ja muille vastauksista ja turvallisia kilometreä.


      • virtaa
        kadett kirjoitti:

        Hyvin samanlaista on minunkin auton ongelmat ja ne liittyy just kosteeseen ilmaan ja talveen. Auto pyörii huonon käyntiin lähdön jälkeen kolmella tulpalla niinku sanoit. Virranjakajan kantta ei ole vaihdettu, eli sitä vois kokeilla ja sitten voihan siinä automaatti ryypyssäkin olla vikaa, miten kalliita mahtaa vaan olla nämä vaihdot. Sen ilmanputsarin kylmänilman putken ajattelin kokeeksi sulkea, eikai siitä mitään haittaa ainakaan voi olla. sytytystä on säädetty mutta se vaan meni huonommaks. Moottori muuten käy hyvin tasaisesti, johtuu varmaan siitäkin ku autolla on ajettu vasta 150000km. Muutenkin en tahtoisi ihan vielä luopua autosta kun se on muuten oikein hyvässä kunnossa. Kiitos vaan sinulle ja muille vastauksista ja turvallisia kilometreä.

        koneen ja rungon maadoitusjohdot (myös laturin luona oleva) kannattaa jakajan romppeiden ja tulppapiuhojen ohella uusia, ne tahtoo haihtua pois iän myötä, aiheuttaa sytkäongelmia varsinkin kosteilla keleillä. nim. kokemusta on


    • kyllästynyt ooppelii

      mikä on kun kadet 1.6i:n ruisku tulvii ja bensaa menee öljyjen sekaan litra tolkulla kun aikansa starttaa???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      144
      8714
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1433
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      69
      1279
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1077
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      827
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    10. 45
      777
    Aihe