Kiesi oli tänään 60 tkm:n huollossa ja tuli hieman lunta tupaan. Työnjohtaja kertoi, että sylinterikannen "välikannen tiiviste/liimaus" vuotaa öljyä 2- ja 3-sylinterien sytytystulppien kuoppiin. Vika pitäisi korjata, sillä jos öljypinta kuopassa nousee sytytystulpan johdon tasolle, menee kuulemma virrat sekaisin ja siinä voi aiheutua vaikka mitä. Kustannusarvio korjaukselle on noin 600 EUR.
Itse en ole mikään moottoriasiantuntija, mutta eikös öljy ole aika hyvä eriste? Kyselin työnjohtajalta vian yleisyyttä ja hänen mukaan "on näitä joitakin ilmennyt". Vika havaitaan tyypillisesti 60 tkm ja 120 tkm huoltojen yhteydessä (tulpat vaihdetaan). Omassa autossa kyseinen "vika" ei ole toistaiseksi aiheuttanut mitään harmia, edes öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä (30 tkm). Öljynsyönti on kuulemma ko. moottorilla melko yleistä. En tiedä, mahtaako tauti hoitamattomana pahentua. Tulpat ovat sellaisessa paikassa ettei itse pysty edes seuraamaan taudin kehittymistä.
Onko muilla kokemuksia/tietoa moisesta?
Auto on siis Passat Variant 2.0 FSI Confortline vm. 2006.
Öljyä sytytystulpan kuopassa
10
11371
Vastaukset
- seurata
kyllä sitä öljyä voi sieltä tulpan propusta kuivata jollain tupolla 600 € edestä aika monta kertaa. Tee nyt aluksi kerran vuodessa.
- niin idiootilta
että auton valmistajan tulisi tällaiset korjata automaattisesti omilla rahoillan itse kun kyseessä on lähes uusi auto.
Aivan kauheaa shtittiä on nämä nykyajan autot ja maksavat vieläpä järkyttävästi. Eikö laatua saa edes rahalla?- vagger
Vaihdata venttiilikopan tiiviste jollain pienemmällä pajalla joka voi imeä öljyt nesteimurilla pois, aika perushommia mutta ihmettelen vaan että miksi jo noin uudessa autossa.
Ps. auto menoerä, ei tuloerä, laatuahan olet ostanutkin mutta se on aina autoilussa hyväksyttävä että hyödyke voi mennä rikki ja siitä tulee kuluja, siksi voi ostaa halvempaa laatua ja suhtautua korjauksiin hieman rennommin, itse budjetoin oman passatin korjauksiin n. 300e vuoteen, pienemmät huollot teen itse. :)
- seuraavan kerran
POLKUPYÖRÄ ON PIENET KORJAUSKUSTANNUKSET
- oop
Välikannen tiivisteen vuotaminen on vanha juttu 80-luvulta Fiatin moottoreista.
- varmasti
80-luvulla Fiateissa, VW:llä nykypäivää. Eipä tainneet 80-luvun Fiatit viedä öljyä yhtä paljon kuin nykyiset VW:t.
VW taitaa johtaa tilastoja uusien autojen tyyppivioissa: LongLife öljynkulutus, TSi koko konstruktio, TSi jakoketjun kiristin, DUU laatikon tuhoutuminen, kuuluisat lukkoviat, Passatin tukivarret jne. - viaton passat
varmasti kirjoitti:
80-luvulla Fiateissa, VW:llä nykypäivää. Eipä tainneet 80-luvun Fiatit viedä öljyä yhtä paljon kuin nykyiset VW:t.
VW taitaa johtaa tilastoja uusien autojen tyyppivioissa: LongLife öljynkulutus, TSi koko konstruktio, TSi jakoketjun kiristin, DUU laatikon tuhoutuminen, kuuluisat lukkoviat, Passatin tukivarret jne.Taas tämä sama jannu on liioittelemassa täällä. Ootko jonkun kilpailevan merkin hopottaja?
Menkää lukemaan ultimatevw.comiin miten nämä VW:t oikeasti toimii. - poikkeuksia
varmasti kirjoitti:
VW taitaa johtaa tilastoja uusien autojen tyyppivioissa: LongLife öljynkulutus, TSi koko konstruktio, TSi jakoketjun kiristin, DUU laatikon tuhoutuminen, kuuluisat lukkoviat, Passatin tukivarret jne.pikkusen ojennusta tuohon vikajuttuun. Ensinnäkin ainakaan minun LongLife vaihtovälillä oleva passat 2,0 tdi ei edes kuluta saati syö öljyä, eihän sillä ole ajettukaan kun vasta vajaa 100 tkm mutta silti. Lukkovikoja ei ole, minulla on myös vanhempi jolla ajettu 450 tkm, eikä yhtään lukko ongelmaa. Kumpaankaan pasattiin ei ole vaihdettu yhtään tukivartta!!
Että silleen ja kumpikin on ollut uudesta, ettei ole mutu tuntumia tai toisen merkin kautta tulleita tietoja.
Tällaiset autot on varmaan poikkeuksia !!??
Empä usko että samalle ostajalle olisi sattunut samat poikkeukset....?
- kolfi
joo. on joskus muistakin vw-autoista löytynyt öljyä syt.tulppien syvennöksistä. nää uudet venttiilikopat on kasattu tiivisteliimalla eikä siellä käytetä enää tiivisteitä. jostain kohdasta saattaa sitten vähän tihkua öljyä tulppa syvennökseen. ikävä puoli hommassa on se että jos huollossa huomattua vikaa ei korjata ja nyt esim.autosi jättää tielle syt.puolahäiriön takia ei autossa ole kyseisen vian takia liikkumisturva voimassa. huollossa havaitut viat täytyy olla korjattu ennenkuin liikkumisturvaa voidaan käyttää.
autolla on takuu tehtaan puolesta 2-vuotta.
Jos olet kyseisen auton ensimmäinen omistaja niin ehkä automyyjä ja maahantuoja hoitanevat kyseisen korjauksen veloituksetta. jos taasen olet hommannut auton esim.yksityiseltä mahdollisuudet vian korjaamiseen veloituksetta on olemattomat. jos auto on hommattu jostain liikkeestä niin liikkeellä on myymästään tuotteesta vastuu kuten kuluttajansuojassa kerrotaan.
huoltofirma tuskin haluaa korjata vikaa ilman että saa rahaa korjauksesta???
jos kyseessä on merkkihuolto niin todennäköisesti kysyvät korjauksesta maahantuonnin kantaa asiaan. maahantuonnissa sitten pohditaan kuka on vastuussa virheestä takuuajan jälkeen.- xyz5
Öljyvuoto on nyt korjattu ja otin tuon reilun 500 EUR:n kustannuksen omaan piikkiini.
Auto on ostettu yksityiseltä henkilöltä ja mahdollisuudet löytää muita maksajia on tosiaan olemattomat. Sen riskin ottaa autokaupassa yksityisen kanssa, mutta toisaalta myös kauppahinta on selkeästi halvempi autoliikkeen vastaavaan autoon verrattuna. Kyllä tuolla hintaerolla autoon pystyy tarvittaessa melkoisen remontin tekemään.
Viasta voisi ehkä alkaa riitelemään maahantuojan kanssa, mutta antaa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835