BLUE1 lentää rikkinäisillä

koneilla?

8

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten olis?

      Olisiko ollut iskevämpi otsikko?

    • laajenee

      Yleensähän SAS-vetoisten yhtiöiden koneissa on ollut laskutelinevikoja. Tämä merkitsee monipuolisuuden kasvua yhtiössä!

      Muistissa on kuitenkin ne vanhat hyvät ajat, jolloin SAS laskeutui kerran vuosikymmenessä mereen, koska norjalaiset ovat vanhaa merenkulkijakansaa.

    • meininki_

      Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?

      Hyvin te taas vedätte :)

      • SAS:lle

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.


      • viat löytyvät
        SAS:lle kirjoitti:

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?


      • tarkastetaan
        viat löytyvät kirjoitti:

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.


      • lööppiretostelua
        tarkastetaan kirjoitti:

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.


      • JHP
        lööppiretostelua kirjoitti:

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.

        Itse koneessahan ei ollut mitään vikaa vaan yhdessä tärkeässä turvalaitteessa. Konetta on yhtä turvallista lentää ELTin kanssa ja ilman sitä. ELT ei siis vaikuta lentoturvallisuuteen sinäänsä vaan auttaa pelastajia löytämään koneen, jos se esim tippuu metsään tai veteen. Mutta toki kaikkien turvalaitteiden tulee olla kunnossa jokaisella lennolla, sitä ei voi kiistää. Tarkoitukseni oli vain sanoa, ettei kyseisessä Parisiin tapauksessa matkustajille aiheutunut mitään vaaraa. Jos Elttiä joudutaan käyttäämään, on jokin muu jo mennyt pahasti vikaan. Toimimaton ELT ei konetta taivaalta tiputa alas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe