BLUE1 lentää rikkinäisillä

koneilla?

8

1830

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten olis?

      Olisiko ollut iskevämpi otsikko?

    • laajenee

      Yleensähän SAS-vetoisten yhtiöiden koneissa on ollut laskutelinevikoja. Tämä merkitsee monipuolisuuden kasvua yhtiössä!

      Muistissa on kuitenkin ne vanhat hyvät ajat, jolloin SAS laskeutui kerran vuosikymmenessä mereen, koska norjalaiset ovat vanhaa merenkulkijakansaa.

    • meininki_

      Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?

      Hyvin te taas vedätte :)

      • SAS:lle

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.


      • viat löytyvät
        SAS:lle kirjoitti:

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?


      • tarkastetaan
        viat löytyvät kirjoitti:

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.


      • lööppiretostelua
        tarkastetaan kirjoitti:

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.


      • JHP
        lööppiretostelua kirjoitti:

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.

        Itse koneessahan ei ollut mitään vikaa vaan yhdessä tärkeässä turvalaitteessa. Konetta on yhtä turvallista lentää ELTin kanssa ja ilman sitä. ELT ei siis vaikuta lentoturvallisuuteen sinäänsä vaan auttaa pelastajia löytämään koneen, jos se esim tippuu metsään tai veteen. Mutta toki kaikkien turvalaitteiden tulee olla kunnossa jokaisella lennolla, sitä ei voi kiistää. Tarkoitukseni oli vain sanoa, ettei kyseisessä Parisiin tapauksessa matkustajille aiheutunut mitään vaaraa. Jos Elttiä joudutaan käyttäämään, on jokin muu jo mennyt pahasti vikaan. Toimimaton ELT ei konetta taivaalta tiputa alas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe