http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ranskan ilmailuhallinto esti Blue1n koneen paluulennon Pariisista/1135243863219
BLUE1 lentää rikkinäisillä
8
1849
Vastaukset
- Miten olis?
Olisiko ollut iskevämpi otsikko?
- laajenee
Yleensähän SAS-vetoisten yhtiöiden koneissa on ollut laskutelinevikoja. Tämä merkitsee monipuolisuuden kasvua yhtiössä!
Muistissa on kuitenkin ne vanhat hyvät ajat, jolloin SAS laskeutui kerran vuosikymmenessä mereen, koska norjalaiset ovat vanhaa merenkulkijakansaa. - meininki_
Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?
Hyvin te taas vedätte :)- SAS:lle
"Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"
Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella. - viat löytyvät
SAS:lle kirjoitti:
"Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"
Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella."Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."
Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?
Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä? - tarkastetaan
viat löytyvät kirjoitti:
"Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."
Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?
Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."
Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?
Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."
Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että
a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.
b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen. - lööppiretostelua
tarkastetaan kirjoitti:
""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."
Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?
Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."
Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että
a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.
b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?
b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.
Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.
HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.
Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa. - JHP
lööppiretostelua kirjoitti:
a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?
b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.
Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.
HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.
Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.Itse koneessahan ei ollut mitään vikaa vaan yhdessä tärkeässä turvalaitteessa. Konetta on yhtä turvallista lentää ELTin kanssa ja ilman sitä. ELT ei siis vaikuta lentoturvallisuuteen sinäänsä vaan auttaa pelastajia löytämään koneen, jos se esim tippuu metsään tai veteen. Mutta toki kaikkien turvalaitteiden tulee olla kunnossa jokaisella lennolla, sitä ei voi kiistää. Tarkoitukseni oli vain sanoa, ettei kyseisessä Parisiin tapauksessa matkustajille aiheutunut mitään vaaraa. Jos Elttiä joudutaan käyttäämään, on jokin muu jo mennyt pahasti vikaan. Toimimaton ELT ei konetta taivaalta tiputa alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717532Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18712454Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736202MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny325100Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään755029Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.544162Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513753Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623286Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463149