Tämä ketju on jatko sille toiselle, jossa kävimme keskustelua hardcore-fanneille tarkoitetuista harvunaisuuksista keikoilla. Vaikka tässäkin hieman sivutaan kyseistä aihetta, päätin kuitenkin aloittaa uuden ketjun.
QPR-kiertueilla mukana olevat Another One Bites To Dust ja eteenkin I Want To Break Free ovat niitä harvoja biisejä jota eivät istu muuten niin loistavasti Queenia tulkitsevan Paul Rodgersin suuhun (kuin ei myöskään A Kind Of Magic joka kesken Rock The Cosmos-kiertueen siirtyikin tekijänsä Rogerin laulamaksi). Mainitsemani kaksi Johnin tekemää biisiä ovat kuitenkin mitä ilmeisimmin, paitsi suurelle yleisölle sopivia kaikkien tuntemia hittejä, niin myös kunnianosoituksia Queenin pitkäaikaisimmalle basistille, joka matalaa profiilia pitäen jättäytyi suosiolla muiden taakse mutta jonka kädenjälki näkyy silti vahvasti Queen-musiikissa.
Mietin vain, että miten pakollisia kyseiset biisit loppujen lopuksi ovat Queen Paul Rodgersin settilistalla? Kuinkahan paljon Roger on päässyt vaikuttamaan settilistaan, sillä hänhän tunnetusti inhoaa Another One Bites To Dustia ja ehkä juuri tämän vastapainoksi on vaatinutkin mukaan Break Freen, joka puolestaan tuntuu kuuluvan hänen suosikkeihinsa, ainakin sen perusteella että se on ollut mukana lähes hänen kaikilla soolokeikoillaan, ainoana John-biisinä.
Jos Queen Paul Rodgers (toivottavasti) tekisivät toisenkin levyn ja lähtisivät sen myötä kiertueelle, niin oliskohan niin kaikkien tuntemia hittejä kuin hardcore-faneille suunnattuja herkkupaloja mahdollisuutta päivittää? Hittibiiseistä AOBTD:n ja Break Freen voisi korvata esim. Now I'm Herellä ja/tai Headlongilla jotka suuri yleisö kyllä tuntee ja jotka sopisivat Paulin äänelle varmasti paremmin.
Vanhoista harvinaisisemmista biiseistä I'm In Love With My Car tulee varmasti pysymään settilistassa loppuun saakka mahtavan ja itsepäisen Rogerin bravuurinumerona, mutta jos vaikka '39:n (niin paljon kun tätä biisiä rakastankin) tilalle Brian säveltäisi jonkun uuden menevän akustisen rallin, saataisiin näin raivattua tilaa paitsi uusille biiseille niin myös vanhoille nostalgiapaloille.
Johnin tekemää työtä voisi sitten kunnioittaa esim. hardcore-faneja ajatellen Spread Your Wingsillä (vaikkapa Brianin laulamana) joka tosin on julkaistu singlenäkin ja jonka sen myötä luulisin olevan tuttu myös suuremmallekin yleisölle. Tai sitten akustisessa osuudessa Misfirella (liekö tämä kuitenkin vähän liian epärealistinen jopa faneille koska alkuperäinenkään Queen ei sitä ole livenä koskaan vetänyt).
Toivottavasti ei mennyt liian sekavaksi. Vaikuttaa enemmänkin pitkältä yksinpuhelulta mutta toivottavasti tästäkin saisi hyvän keskustelun aikaan.
Johnin biisit QPR-keikoilla
25
1199
Vastaukset
- one vision
" I Want To Break Free ovat niitä harvoja biisejä jota eivät istu muuten niin loistavasti Queenia tulkitsevan Paul Rodgersin suuhun (kuin ei myöskään A Kind Of Magic joka kesken Rock The Cosmos-kiertueen siirtyikin tekijänsä Rogerin laulamaksi)."
Täytynee olla samaa mieltä ja eri mieltä.
I want to break free ei kuulosta kovin hääviltä Paulin laulamana, mutta "Return of the champions" CD:llä A kind of magic on ehkä se biisi joka kuulostaa kaikkein parhaimmalta Paulin laulamana.
Tosin ei tuota CD:tä oikein voi kuunnella, ostin sen jostain kirpparista ja olen varmaan hukannut sen johonkin kun ei ole pariin vuoteen nähnyt. DVD kuvan kanssa on kyllä ihan hyvä, en oikein käsitä miksi ne edes vaivautui julkaisemaan CD versiota, kuka sellaista oikeasti haluaisi kuunnella?
Eipä nuo malta biisilistaa paljon muuttaa. Ehkä yllättävintä on että MIHiltä ei soiteta mitään, olisi odottanut että 'Heaven for everyone' olisi päässyt settiin mukaan, miksei myös Mother love. Myös 'Innuendo' biisi olisi hyvin sopinut ohjelmaan.- Sammy who was low
"Ehkä yllättävintä on että MIHiltä ei soiteta mitään"
Japanin keikoilla Brian ja Roger vetivät akustisen version Japanissa hitiksi nousseesta I Was Born To Love Yousta. En tiedä onko tämä kuitenkaan verrattavissa perusssettilistaan kovinkan hyvin, koska kyseistä biisiä, samoin kuin Teo Torriatea, ei tosiaankaan kuultu muuta kuin kyseisellä nousevan auringon saarella.
- Bad Co.
"QPR-kiertueilla mukana olevat Another One Bites To Dust ja eteenkin I Want To Break Free ovat niitä harvoja biisejä jota eivät istu muuten niin loistavasti Queenia tulkitsevan Paul Rodgersin suuhun (kuin ei myöskään A Kind Of Magic joka kesken Rock The Cosmos-kiertueen siirtyikin tekijänsä Rogerin laulamaksi). Mainitsemani kaksi Johnin tekemää biisiä ovat kuitenkin mitä ilmeisimmin, paitsi suurelle yleisölle sopivia kaikkien tuntemia hittejä, niin myös kunnianosoituksia Queenin pitkäaikaisimmalle basistille, joka matalaa profiilia pitäen jättäytyi suosiolla muiden taakse mutta jonka kädenjälki näkyy silti vahvasti Queen-musiikissa."
***
Makuasioita toki nämäkin. I Want To Break Free on yleisön yksi ehdottomista suosikeista. Itse pidän kovasti myös Paulin versiosta, joten en missään nimessä olisi toivonut, että kyseinen biisi olisi settilistalta pudotettu. Onneksi näin ei tapahtunutkaan.
Another One Bites The Dust on erittäin makea biisi, josta nautin suunnattomasti livenä. Ei välttämättä ihan pakollista kamaa, mutta kun pyörivää settilistaa Q tai Q PR ei oikein koskaan ole varsinaisesti harrastanut, niin kyllähän se sinne sopii varsin mainiosti.
A Kind of Magic sopii varsin hyvin Rogerin suuhun, joskaan AKOF-ista luopuminen ei hirveästi harmittaisi, sillä se ei sinänsä ole mikään korvaamaton kappale.
Ollakseen realistinen, arkistohelmistä (à la Misfire & Spread Your Wings) on aika turha haaveilla, sille ne tuskin koskaan päätyvät enää settilistaan. Niitä varten on enemmänkin CD-t ja vinyylit :D - SoBro
Sammy:"Hittibiiseistä AOBTD:n ja Break Freen voisi korvata esim. Now I'm Herellä ja/tai Headlongilla"
Tuollainen muutos vaikuttaisi settilistan balanssiin jo aika lailla, kun kaksi poppibiisiä vaihdettaisiin kahteen rokkibiisiin. Rockin parissa QPR kyllä minun(kin) mielestäni on parhaimmillaan, mutta settilistassa on kiva olla eri tyylisiä biisejä tuomassa kontrastia perusrockille.
Sammy:"Spread Your Wingsillä (vaikkapa Brianin laulamana) joka tosin on julkaistu singlenäkin ja jonka sen myötä luulisin olevan tuttu myös suuremmallekin yleisölle."
Ei kai se tee biisistä suure(mma)n yleisön tuntemaa, että kappale on julkaistu sinkkuna kolme vuosikymmentä sitten? Kuka sellaista enää muistaa? Harmi, ettei ko. biisi päätynyt aikanaan GH:lle, jotta suuri yleisökin olisi päässyt nauttimaan tästä Deaky-helmestä.
one vision:"Ehkä yllättävintä on että MIHiltä ei soiteta mitään, olisi odottanut että 'Heaven for everyone' olisi päässyt settiin mukaan, miksei myös Mother love. Myös 'Innuendo' biisi olisi hyvin sopinut ohjelmaan."
MIH-biisit on aika emotionaalista kamaa monille faneille ja assosioituvat vahvasti Freddieen/ Freddien kuolemaan. QPR-seteissä on ollut aina ihan riittävästi (jopa liikaa) Freddie-muisteloita, joten MIH-biisien mukaanotto olisi vaatinut, että LOML, Bo Rhap tai TATDOOL oltaisiin jätetty pois. Näistä kaksi ensin mainittua ovat kuitenkin niin pakollisia numeroita, ettei niiden poistumisesta setistä ole toivoa. Viime kiertueella Bijou oli kyllä mielestäni hyvä uusi idea, joka virkisti Brianin ikiaikaista sooloa ja toi samalla Freddien mukavalla tavalla esiin.
Ja siitä olen täysin samaa mieltä että Innuendo olisi ehdottomasti pitänyt ottaa settiin. Yksi mahtavimmista Queen-biiseistä ikinä.- HC-fanina
No joo, itse asiassa nykyinen kokoonpano ei voi ikinä täyttää HC-fanien märkiä unia
- märkää.
HC-fanina kirjoitti:
No joo, itse asiassa nykyinen kokoonpano ei voi ikinä täyttää HC-fanien märkiä unia
nimimerkki Bad Co on tosta varmaan eri mieltä ;)
- Bad Co.
märkää. kirjoitti:
nimimerkki Bad Co on tosta varmaan eri mieltä ;)
"nimimerkki Bad Co on tosta varmaan eri mieltä ;)"
***
...niin mistä asiasta? - Sammy who was low
Kuuntelin kyseisen kappaleen liveversioita sekä On Firelta, Live At Wembleylta että Return Of The Championseilta. Taitaa miehillä ikä alkaa painaa, koska viimeksi mainitulla biisi menee paljon hitaammalla tempolla.
Lisäksi Spike on onnistunut taikomaan syntikoistaan säkeistöjen alkuun samanlaisen efektin, mitä alkuperäisessä studioversiossa (mikä kuulemma on Red Specialilla tehty eikä syntikoilla, toisin kuin yleisesti on luultu). Vuosina 1982-1986 kyseisen efekti on soitettu elektorniurku-soundilla. Itse kyllä tykkäsin kyseisestä efektistä enempi mutta makuasioitahan nämä taas... - tyylitajua
Sammy who was low kirjoitti:
Kuuntelin kyseisen kappaleen liveversioita sekä On Firelta, Live At Wembleylta että Return Of The Championseilta. Taitaa miehillä ikä alkaa painaa, koska viimeksi mainitulla biisi menee paljon hitaammalla tempolla.
Lisäksi Spike on onnistunut taikomaan syntikoistaan säkeistöjen alkuun samanlaisen efektin, mitä alkuperäisessä studioversiossa (mikä kuulemma on Red Specialilla tehty eikä syntikoilla, toisin kuin yleisesti on luultu). Vuosina 1982-1986 kyseisen efekti on soitettu elektorniurku-soundilla. Itse kyllä tykkäsin kyseisestä efektistä enempi mutta makuasioitahan nämä taas..."Taitaa miehillä ikä alkaa painaa, koska viimeksi mainitulla biisi menee paljon hitaammalla tempolla."
vai oisko niin, että paulin tyyliin ei sovi laulaa nopeasti. ja biisiin tulee enemmän voimaa, kun vähän hidastaa.
- Sammy who was low
...olisivat sitten '39:n ja I'm In Love With My Carin rinnalla tarpeeksi realistisia vaihtoehtoja korvaamaan kyseiset harvinaisuudet maata tai maanosaa katsomatta? Edelleenkin pidän varsinkin ensinmainitusta biisistä kovasti ja olin ikionnellinen kun sain kuulla sen Riikassa livenä itsensä maestro-Mayn tulkitsemana, mutta vaihtelu virkistäisi.
Teo Torriate sopii lähinnä Japaniin, Las Palabras De Amor espanjan kielisiin maihin, Dragon Attack Jenkkeihin. Under Pressure on suuren yleisön tuntema hitti joten sitä ei voine harvinaisuudeksi laskea. Bijou toimi hyvänä selkäpiin viilentäjänä mutta ei liene kovinkaan realistien vaihtoehto kestobiisiksi.
Miten olisivat sitten Stone Cold Crazy tai Keep Yourself alive? Kummatkaan eivät ole hittejä mutta ensin mainitun on Metallica tehnyt tunnuetuksi ja jälkimmäinen oli alusta lähiten aina Works-kiertueelle asti (Hot Space-kiertuetta lukuuottamatta) settilistassa mukana ollut keikkasuosikki.- Bad Co.
Stone Cold Crazy tai Keep Yourself vaikuttaisivat näin ensituntumalta melko epätodennäköiseltä. Jälkimmäinen vaihtoehto eksyy silloin tällöin Brianin kitarasooloon ja siihen se todennäköisesti myös jää. Sen sijaan Breakthruta ainakin soitettiin viime kiertueen soundcheckissä, joten siinä mielessä se voisi olla ihan kelpo vaihtoehto. Livenahan sitä ei ole koskaan soitettu.
Minulle henk.kohtaisesti olisi ollut herkullista, jos uudelta levyltä oltaisiin soitettu Small & Still Burnin`, joita kumpaakin kokeiltiin myöskin soundcheckissä. Lisäksi Call Me olisi ollut oiva lisäys akustiseen osioon, jolle vaikkapa A Kind of Magic olisi voinut raivata tietä pikkusen.
Samaan hengenvetoon on todettava, että itse olin todella tyytyväinen pääätyneen kiertueen settilistaan, sillä n. 30 biisin pituiseen vakiosettiin oli ilmestynyt noin 10 uutta biisiä paluukiertueeseen verrattuna. Enkä todellakaan ole sellaista tyyppiä, joka olisi keikan jälkeen pettynyt siitä syystä, ettei tiettyä biisiä esitettykään. Sellaisiakin tapauksia löytyy, jotka tulee parin yksittäisen biisin takia keikalle. - no spekuloidaan nyt sitten...
"Millaiset herkkupalat teidän mielestänne olisivat sitten '39:n ja I'm In Love With My Carin rinnalla tarpeeksi realistisia vaihtoehtoja korvaamaan kyseiset harvinaisuudet maata tai maanosaa katsomatta?"
Miksi ihmeessä olet vaihtamassa juuri näitä biisejä? Kyllä niitä kasarihittejäkin voisi vaihdella. Friends Will Be Friends, Who Wants To Live Forever, Breakthru toisisivat kivaa vaihtelua AKOMille, Break Freelle yms.
Kuten itsekin totesit IILWMC on Rogerin bravuuri, jossa mies saa esitellä sekä kannuttajan että laulajan lahjojaan samalla kertaa. Varteenotettavia vaihtoehtoja biisille Queen-katalogista löytyy yllättävän vähän (Ride The Wild Wind olisi kyllä kiva, mutta tuskin tulee tapahtumaan). Niin kauan kuin miehen fysiikka biisin kestää, se mitä todennäköisemmin pysyy setissä. Sitten kun Roger alkaa etsiä itselleen helpompaa soolonumeroa, biisi voi vaihtuakin ja vahvimpana kandidaattina on mielestäni miehen soolkeikoiltakin tuttu Tenement Funster.
'39:n uusi versio oli mielestäni loistava, mutta jos QPR vielä joskus kiertueelle lähtee, niin toki akustista settiä saisi minunkin puolestani jo uusia. Brian vaan tuntuu olevan kovasti kiintynyt 39/LOML kaksikkoon. Mutta esim. Long Away on kai realististen mahdollisuuksien rajoissa, jokerikorttina voisi heittää vielä vaikkapa Too Much Love Will Kill Youn, joka myös akustiseksi kitaraballdiksi taittuisi helposti. Some Day One Daysta & Doing All Rightista voidaan vain unelmoida. :)
"Miten olisivat sitten Stone Cold Crazy tai Keep Yourself alive?"
Ja kukakohan nämäkin laulaisi? - SoBro
no spekuloidaan nyt sitten... kirjoitti:
"Millaiset herkkupalat teidän mielestänne olisivat sitten '39:n ja I'm In Love With My Carin rinnalla tarpeeksi realistisia vaihtoehtoja korvaamaan kyseiset harvinaisuudet maata tai maanosaa katsomatta?"
Miksi ihmeessä olet vaihtamassa juuri näitä biisejä? Kyllä niitä kasarihittejäkin voisi vaihdella. Friends Will Be Friends, Who Wants To Live Forever, Breakthru toisisivat kivaa vaihtelua AKOMille, Break Freelle yms.
Kuten itsekin totesit IILWMC on Rogerin bravuuri, jossa mies saa esitellä sekä kannuttajan että laulajan lahjojaan samalla kertaa. Varteenotettavia vaihtoehtoja biisille Queen-katalogista löytyy yllättävän vähän (Ride The Wild Wind olisi kyllä kiva, mutta tuskin tulee tapahtumaan). Niin kauan kuin miehen fysiikka biisin kestää, se mitä todennäköisemmin pysyy setissä. Sitten kun Roger alkaa etsiä itselleen helpompaa soolonumeroa, biisi voi vaihtuakin ja vahvimpana kandidaattina on mielestäni miehen soolkeikoiltakin tuttu Tenement Funster.
'39:n uusi versio oli mielestäni loistava, mutta jos QPR vielä joskus kiertueelle lähtee, niin toki akustista settiä saisi minunkin puolestani jo uusia. Brian vaan tuntuu olevan kovasti kiintynyt 39/LOML kaksikkoon. Mutta esim. Long Away on kai realististen mahdollisuuksien rajoissa, jokerikorttina voisi heittää vielä vaikkapa Too Much Love Will Kill Youn, joka myös akustiseksi kitaraballdiksi taittuisi helposti. Some Day One Daysta & Doing All Rightista voidaan vain unelmoida. :)
"Miten olisivat sitten Stone Cold Crazy tai Keep Yourself alive?"
Ja kukakohan nämäkin laulaisi?No väärin päin meni otsikko ja nimimerkki ed. viestissä, mutta haitanneeko tuo mitään/ketään...
- Sammy who was low
no spekuloidaan nyt sitten... kirjoitti:
"Millaiset herkkupalat teidän mielestänne olisivat sitten '39:n ja I'm In Love With My Carin rinnalla tarpeeksi realistisia vaihtoehtoja korvaamaan kyseiset harvinaisuudet maata tai maanosaa katsomatta?"
Miksi ihmeessä olet vaihtamassa juuri näitä biisejä? Kyllä niitä kasarihittejäkin voisi vaihdella. Friends Will Be Friends, Who Wants To Live Forever, Breakthru toisisivat kivaa vaihtelua AKOMille, Break Freelle yms.
Kuten itsekin totesit IILWMC on Rogerin bravuuri, jossa mies saa esitellä sekä kannuttajan että laulajan lahjojaan samalla kertaa. Varteenotettavia vaihtoehtoja biisille Queen-katalogista löytyy yllättävän vähän (Ride The Wild Wind olisi kyllä kiva, mutta tuskin tulee tapahtumaan). Niin kauan kuin miehen fysiikka biisin kestää, se mitä todennäköisemmin pysyy setissä. Sitten kun Roger alkaa etsiä itselleen helpompaa soolonumeroa, biisi voi vaihtuakin ja vahvimpana kandidaattina on mielestäni miehen soolkeikoiltakin tuttu Tenement Funster.
'39:n uusi versio oli mielestäni loistava, mutta jos QPR vielä joskus kiertueelle lähtee, niin toki akustista settiä saisi minunkin puolestani jo uusia. Brian vaan tuntuu olevan kovasti kiintynyt 39/LOML kaksikkoon. Mutta esim. Long Away on kai realististen mahdollisuuksien rajoissa, jokerikorttina voisi heittää vielä vaikkapa Too Much Love Will Kill Youn, joka myös akustiseksi kitaraballdiksi taittuisi helposti. Some Day One Daysta & Doing All Rightista voidaan vain unelmoida. :)
"Miten olisivat sitten Stone Cold Crazy tai Keep Yourself alive?"
Ja kukakohan nämäkin laulaisi?"Ja kukakohan nämäkin laulaisi?"
...annettaisiin tähän saakka vain stemmoja laulaneiden Spiken, Dannyn ja/tai Jamien tulla esiin taustan pimennoista ja esittää kyseiset kappaleita! :D Heko heko!
Kyllä minä ainakin voisin ihan hyvin kuvitella SCC:n ja KYA:n Paulin tai Rogerin laulamiksi. Brianin akustisiin balladeihin paremmin istuvalle äänelle ne tosin voivat olla ehkä hieman liian rankkoja... - SoBro
Sammy who was low kirjoitti:
"Ja kukakohan nämäkin laulaisi?"
...annettaisiin tähän saakka vain stemmoja laulaneiden Spiken, Dannyn ja/tai Jamien tulla esiin taustan pimennoista ja esittää kyseiset kappaleita! :D Heko heko!
Kyllä minä ainakin voisin ihan hyvin kuvitella SCC:n ja KYA:n Paulin tai Rogerin laulamiksi. Brianin akustisiin balladeihin paremmin istuvalle äänelle ne tosin voivat olla ehkä hieman liian rankkoja...Paulin maalaileva laulutyyli ei oikein toimi tällaisissa nopeissa ralleissa, joissa sanat pitäisi tuottaa tiukassa rytmissä, eikä aikaa ylimääräiselle niekuttelulle ja muulle nuotin ympärillä hyörimiselle ole. Rogerilla taas on kädet täynnä töitä näissä biiseissä muutenkin.
- Sammy who was low
Miltähän kyseinen biisi kuulostaisi Paulin laulamana? Se tosin ei taitaisi sopia esitettäväksi muualle kuin Rio De Janeiroon, jossa QPR marraskuussa kyllä poikkesi, mutta eivät sitä siellä esittäneet.
- *insert your home town here*
Sammy who was low kirjoitti:
Miltähän kyseinen biisi kuulostaisi Paulin laulamana? Se tosin ei taitaisi sopia esitettäväksi muualle kuin Rio De Janeiroon, jossa QPR marraskuussa kyllä poikkesi, mutta eivät sitä siellä esittäneet.
mitenköhän rock in ro blues erosi tokiossa esitetystä tokyo bluesista? eiköhän suunnilleen sama "improvisaatio" esitetty joka keikalla tuolla kiertueella.
Mut parempi jättää nuo falsettitaiteilut freddille. - Sammy who was low
Minkähän tähden mm. The Gamelta, Greatest Hits I:ltä, Rock Montrealilta ja Queen On Fireltä tutut mestaritaokset Play The Game ja Save Me loistavat poissaolollaan? Kuuluvatko nämäkin biisit kenties kategoriaan "liian vaikeita Paulin esitettäväksi"?
- SoBro
Sammy who was low kirjoitti:
Minkähän tähden mm. The Gamelta, Greatest Hits I:ltä, Rock Montrealilta ja Queen On Fireltä tutut mestaritaokset Play The Game ja Save Me loistavat poissaolollaan? Kuuluvatko nämäkin biisit kenties kategoriaan "liian vaikeita Paulin esitettäväksi"?
Play The Gamea ei soitettu , koska
1) Queen on nykyään Brianin ja Rogerin bändi ja he soittavat mielummin omia biisejään kuin Freddien biisejä. Yleisesti ottaen set(e)issä oli todella vähän Freddien biisejä. Vain ne kaikkein suurimmat hitit (Bo Rhap, CLTCL, WATC) live klassikko LOML soitettiin säännöllisesti Freddien repertoaarista.
2) Falsettiulina ei Paulin tyyliin oikein kuulu. Kaipa mies tämänkin biisin olisi omalla tyllillään voinut vetää, mutta sitten fanit olisivat taas valittaneet, ettei mies osaa edes laulaa biisiä oikein. Ehdottomasti oikea ratkaisu jättää pois.
3) The Gamelta soitettiin jo 2 isointa hittiä (USAn kiertueella lisäksi vielä Dragon Attack), joten eiköhän ne riitä tuolta levyltä, kun valinnan varaa hyvistä biiseistä (ja isoista hiteistä), jotka sopivat paremmin bändin ilmaisuun, löytyi.
Save Me'tä vähän itsekin odottelin, koska:
1) se on Brianin biisi.
2)sopisi Paulin tyyliin.
3) on mielestäni parempi biisi kuin The Gamen isot hitit. Mutta vissiin listasijoitus ratkaisi tässä asian, kun ei biisiä kuultu (vrt. aiemmin esittämäni kohta 3).
- Sammy who was low
Return Of The Champions-levyllä mukana olleet All Right Now, Wishing Well, Can't Get Enough ja Feel Like Making Love ainakin ovat hittejä. Mutta entä sitten Riikassa esitetyt Seagull ja Bad Company? Jälkimmäinen ainakin on julkaistu singlenä mutta en tiedä ylsikö se hitiksi asti. Ja kaikki mainitsemani kuusi biisiä ovat ainakin Paulin Live In Glasgow-levyllä mukana, joten voiko Paulin kohdalla puhua harvinaisista herkkupaloista samoin kuin Queenilla?
Ps. Ostin muuten viime viikolla ensimmäisen Rodgers-levyni, Bad Companyn Rough Diamonds-vinyylin vuodelta 1982. En ole vielä ehtinyt kokonaan kuunnella mutta Electricland on tosi hyvä biisi. Olisi mielenkiintoista kuulla se joskus Queenin tulkitsemana. :)- Bad Co.
"Return Of The Champions-levyllä mukana olleet All Right Now, Wishing Well, Can't Get Enough ja Feel Like Making Love ainakin ovat hittejä. Mutta entä sitten Riikassa esitetyt Seagull ja Bad Company? Jälkimmäinen ainakin on julkaistu singlenä mutta en tiedä ylsikö se hitiksi asti. Ja kaikki mainitsemani kuusi biisiä ovat ainakin Paulin Live In Glasgow-levyllä mukana, joten voiko Paulin kohdalla puhua harvinaisista herkkupaloista samoin kuin Queenilla?"
***
Kyllä Seagull ja Bad Company kuuluvat Bad Companyn tuotannon ehdottomaan parhaimmistoon, siinä missä Can't Get Enough ja Feel Like Making Love`kin, joten mistään harvinaisuuksista ei voi puhua. Kyseiset kappaleet ovat myös allekirjoittaneen suuria suosikkeja kyseisen bändin repertuaarista puhuttaessa, joten olipahan nautinto kuulla niitä livenä, varsinkin kun come-back kiertueen Tukhalman keikan settilistassa niitä ei ollut.
_______________
"Ps. Ostin muuten viime viikolla ensimmäisen Rodgers-levyni, Bad Companyn Rough Diamonds-vinyylin vuodelta 1982. En ole vielä ehtinyt kokonaan kuunnella mutta Electricland on tosi hyvä biisi. Olisi mielenkiintoista kuulla se joskus Queenin tulkitsemana. :)"
***
Bad Co:n tuotannosta puhuttaessa suosittelisin ehdottomasti samannimisen debyyttialbumin ja toisen pitkäsoiton Straight Shooter`in hankkimista - siinä on kaksi niin loistavaa albumia, etttä niitä voi jäädä kuuntelemaan loputtomasti. Niitä seuranneet Run with the Pack, Burnin' Sky ja Desolation Angels eivät ole huonoja levyjä nekään, vaikkeivät ihan kahden ensimmäisen tasolle nousekaan. Ostamasi kuudes , ja samalla alkuperäisen kokoonpanon viimeiseksi jäänyt studioalbumi, Rough Diamonds on omassa arvo-asteikossani heikoin kiekko tältä hienolta poppoolta - sillä bändi oli silloin jo hajoamispisteessä ja se on varsin paljon myös lopputuloksessa kuuntavissa. Toki makuasioita nämäkin, kuten moni muukin asia elämässä. - Sammy who was low
Bad Co. kirjoitti:
"Return Of The Champions-levyllä mukana olleet All Right Now, Wishing Well, Can't Get Enough ja Feel Like Making Love ainakin ovat hittejä. Mutta entä sitten Riikassa esitetyt Seagull ja Bad Company? Jälkimmäinen ainakin on julkaistu singlenä mutta en tiedä ylsikö se hitiksi asti. Ja kaikki mainitsemani kuusi biisiä ovat ainakin Paulin Live In Glasgow-levyllä mukana, joten voiko Paulin kohdalla puhua harvinaisista herkkupaloista samoin kuin Queenilla?"
***
Kyllä Seagull ja Bad Company kuuluvat Bad Companyn tuotannon ehdottomaan parhaimmistoon, siinä missä Can't Get Enough ja Feel Like Making Love`kin, joten mistään harvinaisuuksista ei voi puhua. Kyseiset kappaleet ovat myös allekirjoittaneen suuria suosikkeja kyseisen bändin repertuaarista puhuttaessa, joten olipahan nautinto kuulla niitä livenä, varsinkin kun come-back kiertueen Tukhalman keikan settilistassa niitä ei ollut.
_______________
"Ps. Ostin muuten viime viikolla ensimmäisen Rodgers-levyni, Bad Companyn Rough Diamonds-vinyylin vuodelta 1982. En ole vielä ehtinyt kokonaan kuunnella mutta Electricland on tosi hyvä biisi. Olisi mielenkiintoista kuulla se joskus Queenin tulkitsemana. :)"
***
Bad Co:n tuotannosta puhuttaessa suosittelisin ehdottomasti samannimisen debyyttialbumin ja toisen pitkäsoiton Straight Shooter`in hankkimista - siinä on kaksi niin loistavaa albumia, etttä niitä voi jäädä kuuntelemaan loputtomasti. Niitä seuranneet Run with the Pack, Burnin' Sky ja Desolation Angels eivät ole huonoja levyjä nekään, vaikkeivät ihan kahden ensimmäisen tasolle nousekaan. Ostamasi kuudes , ja samalla alkuperäisen kokoonpanon viimeiseksi jäänyt studioalbumi, Rough Diamonds on omassa arvo-asteikossani heikoin kiekko tältä hienolta poppoolta - sillä bändi oli silloin jo hajoamispisteessä ja se on varsin paljon myös lopputuloksessa kuuntavissa. Toki makuasioita nämäkin, kuten moni muukin asia elämässä.Njoo, Rough Diamonds olikin lähinnä heräteostos ja tiedän kyseisen levyn myyneen Rodgersin BC-levyistä heikoiten. Electricland on minusta kuitenkin loistobiisi. Tuo Bad Company-debyyttialbumi onkin ollut minulla kirjastosta pari kertaa lainassa.
Selailin Martinin sivustoa ja mainitsemieni hittibiisien lisäksi satunnaisilla keikoilla on kuultu mm. Freen Fire And Water ja The Stealer, Bad Companyltä Shooting Star.
Vuosiraja Queenin ja Rodgersin biiseissä menee siis selvästi vuoden 1975 kohdalla, A Night At The Operaa vanhempaa Queen-tuotantoa ei Brianin kitarasooloon sisällytettyjä KYA- ja NIH-riffejä lukuunottamatta kiertueella kuulla. Myöskin Rodgersin biisit ovat joko Freeta tai Bad Companyn uran alkuaikaa, Paulin soolomateriaalia esim. vuonna 1983 ilmestyneeltä Cut Looselta ei kuulla lainkaan, kuin ei myöskään The Firmin ja/tai The Lawin tuotantoa. - Bad Co.
Sammy who was low kirjoitti:
Njoo, Rough Diamonds olikin lähinnä heräteostos ja tiedän kyseisen levyn myyneen Rodgersin BC-levyistä heikoiten. Electricland on minusta kuitenkin loistobiisi. Tuo Bad Company-debyyttialbumi onkin ollut minulla kirjastosta pari kertaa lainassa.
Selailin Martinin sivustoa ja mainitsemieni hittibiisien lisäksi satunnaisilla keikoilla on kuultu mm. Freen Fire And Water ja The Stealer, Bad Companyltä Shooting Star.
Vuosiraja Queenin ja Rodgersin biiseissä menee siis selvästi vuoden 1975 kohdalla, A Night At The Operaa vanhempaa Queen-tuotantoa ei Brianin kitarasooloon sisällytettyjä KYA- ja NIH-riffejä lukuunottamatta kiertueella kuulla. Myöskin Rodgersin biisit ovat joko Freeta tai Bad Companyn uran alkuaikaa, Paulin soolomateriaalia esim. vuonna 1983 ilmestyneeltä Cut Looselta ei kuulla lainkaan, kuin ei myöskään The Firmin ja/tai The Lawin tuotantoa."Vuosiraja Queenin ja Rodgersin biiseissä menee siis selvästi vuoden 1975 kohdalla"
***
Niin, suurimmaksi osaksi kyllä. Poikkeuksina tähän toki Freen biisit:
All Right Now (1970)
The Stealer (1970)
Fire and Water (1970)
Little Bit of Love (1972)
Wishing Well (1973) - SoBro
Bad Co. kirjoitti:
"Vuosiraja Queenin ja Rodgersin biiseissä menee siis selvästi vuoden 1975 kohdalla"
***
Niin, suurimmaksi osaksi kyllä. Poikkeuksina tähän toki Freen biisit:
All Right Now (1970)
The Stealer (1970)
Fire and Water (1970)
Little Bit of Love (1972)
Wishing Well (1973)Ei kyllä Sammy on oikeassa ja se jako menee nimenomaan vuoden 1975 kohdalla. Queeniltä soitetaan vain tämän jälkeen tehtyjä biisejä, Paulilta vain ennen tätä rajapyykkiä tehtyjä biisejä. Rock n Roll Fantasy taitaa olla ainoa biisi joka menee rajan väärälle puolelle ja aika harvoin tuotakin biisiä on kuultu.
- Bad Co.
SoBro kirjoitti:
Ei kyllä Sammy on oikeassa ja se jako menee nimenomaan vuoden 1975 kohdalla. Queeniltä soitetaan vain tämän jälkeen tehtyjä biisejä, Paulilta vain ennen tätä rajapyykkiä tehtyjä biisejä. Rock n Roll Fantasy taitaa olla ainoa biisi joka menee rajan väärälle puolelle ja aika harvoin tuotakin biisiä on kuultu.
"Ei kyllä Sammy on oikeassa ja se jako menee nimenomaan vuoden 1975 kohdalla. Queeniltä soitetaan vain tämän jälkeen tehtyjä biisejä, Paulilta vain ennen tätä rajapyykkiä tehtyjä biisejä. Rock n Roll Fantasy taitaa olla ainoa biisi joka menee rajan väärälle puolelle ja aika harvoin tuotakin biisiä on kuultu."
***
Niin, toki. Tulkitsin ensituntumalla hiukan väärin Sammy rajapyykkejä, pahoitteluni siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323827- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1241294VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371259- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102995