Onko hindujen merkkinä jokin puuvilla ranneke?
Sellainen puuvilla nyöri? Olen nähnyt joillakin suomalaisilla... Kyselen tässä vaan Mistä niitä saa???
onko
3
429
Vastaukset
- Madhava
Kyseessä lienee "Rakhi", suojeleva ranneriipus joita ystävät, ja eritoten sisaret ja veljet, antavat toisilleen. Esineen magia piilee antajan tahdossa, joten sellaisen voi halutessaan punoa itsekin ja antaa jollekulle. Perinteinen aika tämän tekemiseen on Sravana-kuun (heinä-elokuu) täydenkuun päivä, Rakhi-purnima eli http://en.wikipedia.org/wiki/Raksha_Bhandan .
Ensi kerralla otsikkoon hieman kuvaavampi aihenimi, esimerkiksi "Hindujen puuvillaranneke". Että näistä kostuu tulevaisuudessakin joku. - välttämättä
Ei se välttämättä tarkoita yhtään mitään. Kunhan on joku koriste ranteessa. Eikä hindulaisilla ole yhtään mitään yhtäläistä ulkoista merkkiä siitä, että he ovat hinduja. Et voi päätellä yhtään mitään jokun rannekkeesta.
- Madhava
Lisäksi tällaisia käteen sidottuja nyörejä saadaan usein temppeleistä. Alttarilla ja jumalhahmojen edessä uhratuilla esineden uskotaan kantavan kyseisen jumalan siunaavaa vaikutusta.
Samanlaisiin voi usein törmätä myös buddhalaisen tradition temppeleissä ja luostareissa, ainakin Intiassa ja tiibetinbuddhalaisuuden parissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801907
- 1241610
- 1251144
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52906
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4848