Mikä on miehen arvoitus.
Onko se järki, joka tekee miehen.
Mikä on miehen arvoitus?
23
1167
Vastaukset
- Ssinisirkku<
Uskoisin kuitenkin,että looginen ajattelukyky
on tyypillistä useimmille miehille.- sinisirkku
Arvoituksista en tiedä,---jaa joutuuhan sitä toki elämänsä aikana ajattelemaan, mikä on tehnyt tuon ihmisen juuri tuollaiseksi! Vaan
jos nyt testataan subjektiivvisiä mielipiteitä
kanssakäymisessä "maskuliinien"kera yritetään sitte
Älykkyys
sydämellisyys
vastuuntunto
empaattisuus, personallisuus,huumorintaju,
Nauraen totean: korkea on kynnys miehen ymmärtää naista!
Mukavaa viikonloppua!
- Katicat*
Miehen arvoitus? Onko miehessä jotain kovin arvoituksellista,josta ei nainen pääsisi perille. Mielestäni miehet ovat helposti "luettavia". Mies luulee olevansa kotonakin pää, mutta nainenhan sitäpäätä kääntää.
Miehet sanovat naisista, että meidän järjenjuoksuamme on vaikea ymmärtää, että se on sitä naisen logiikkaa.
Mahdoitko kuitenkin aloituksessasi tarkoittaa miehen arvottamista, jotta kertoisimme minkälaiset ominaisuudet erikoisesti ovat miehessä arvokkaita. yksi tai kaksi ominaisuutta ei riitä. Miehessä pitää olla kaikkea sitä, että häntä voi katsoa ihailevasti ylöspäin.
täällä kirjoitettiin että miestä ei nosteta jalustalle, miksi se on niin vaikeaa katsoa miestä ylöspäin, jos mies on ansioitunut monellakin tavalla.
Pitääkö hänet laskea tasavertaiseksi naisten tasolle rinnalle kulkemaan?
Olemmmehan ylpeitä ja onnellisia kun lapsemme pärjäävät, nostamme jollakin tavoin jalustalle, sama kunnia ansioituneille miehillekin.
Lisukkeina,,,ymmärtämystä, inhimillisyyttä, hellyyttä ym.- SkillaN*
monica kirjoitti:
täällä kirjoitettiin että miestä ei nosteta jalustalle, miksi se on niin vaikeaa katsoa miestä ylöspäin, jos mies on ansioitunut monellakin tavalla.
Pitääkö hänet laskea tasavertaiseksi naisten tasolle rinnalle kulkemaan?
Olemmmehan ylpeitä ja onnellisia kun lapsemme pärjäävät, nostamme jollakin tavoin jalustalle, sama kunnia ansioituneille miehillekin.
Lisukkeina,,,ymmärtämystä, inhimillisyyttä, hellyyttä ym.siinä se onkin, kun en osaa ylpeillä mistään, en lapsistani, en aikoinaan miehestäni.
Lapseni on omilla kyvyillään sitä mitä on, minun osuus se tavallinen äidin osa ja hyväksyn heidät sellaisina kuin ovat.
Sama oli asia mieheni suhteen, hyvilläni olin hänen saavutuksistaan, milloin niitä sattui, mutta ylpeillä en voinut, minulla oli hyvin pieni osa hänen elämänsä menestyksiin.
Pyrin katsomaan ihmisen kokonaisuutta, antamaan arvoa hyville asioille mihin joku pystyy.
Olemme erilaisia ja katsomme elämää erilaisin silmälasein, mutta kaikki on hyväksyttävää, myös toisenlaiset arvot. - kaunistaa?
SkillaN* kirjoitti:
siinä se onkin, kun en osaa ylpeillä mistään, en lapsistani, en aikoinaan miehestäni.
Lapseni on omilla kyvyillään sitä mitä on, minun osuus se tavallinen äidin osa ja hyväksyn heidät sellaisina kuin ovat.
Sama oli asia mieheni suhteen, hyvilläni olin hänen saavutuksistaan, milloin niitä sattui, mutta ylpeillä en voinut, minulla oli hyvin pieni osa hänen elämänsä menestyksiin.
Pyrin katsomaan ihmisen kokonaisuutta, antamaan arvoa hyville asioille mihin joku pystyy.
Olemme erilaisia ja katsomme elämää erilaisin silmälasein, mutta kaikki on hyväksyttävää, myös toisenlaiset arvot.Hyvänen aika, miksi pitäisi esittää noin vaatimatonta! Minä olen aina avoimesti ylpeillyt aikaansaavasta ja huolehtivasta miehestäni, samoin lasten menestyksestä, nyt lastenlasten. Aina kun on aihetta, täytyy sanoa: olen ylpeä sinusta. Miksei sitä saisi maailmalle näyttää. Ehkäpä me ymmäräämr eri tavoin tuon sanan sisällön.
Totta kai ihminen on kokonaisuus, johon rakastumme. Sanot että kaikki on hyväksyttävää - tuota en usko! SkillaN* kirjoitti:
siinä se onkin, kun en osaa ylpeillä mistään, en lapsistani, en aikoinaan miehestäni.
Olemme erilaisia ja katsomme elämää erilaisin silmälasein, mutta kaikki on hyväksyttävää, myös toisenlaiset arvot.en usko kirjoituksesi rehellisyyteen. On ihmeellistä jos läheisesi on menestynyt hyvin ja päässyt eteenpäin, niin et tunne ylpeyttä. Joka on luonnollinen tunne.
- lankeaa
monica kirjoitti:
en usko kirjoituksesi rehellisyyteen. On ihmeellistä jos läheisesi on menestynyt hyvin ja päässyt eteenpäin, niin et tunne ylpeyttä. Joka on luonnollinen tunne.
helposti,
- sinulle kävi
lankeaa kirjoitti:
helposti,
-------
monica kirjoitti:
en usko kirjoituksesi rehellisyyteen. On ihmeellistä jos läheisesi on menestynyt hyvin ja päässyt eteenpäin, niin et tunne ylpeyttä. Joka on luonnollinen tunne.
epäillä, mutta en tätä asiaa tarvitse täällä ruveta puolustelemaan.
Olen ehkä poikkeus ihmisenä, mutta väitän että en ylpeile kyseisillä asioilla, en ehkä ajattele asioita noin, mistä nyt puhutaan, yleensäkin ylpeys on aika outoa minulle.
Toki onnellinen ja hyvilläni olen ilman muuta.
Kaunistaa nikille sannon, että hyväksymistä kaikessa, tarkoitin juuri tätä erilaisuutta, mikä meistä löytyy tämänkin ketjun myötä.
Antaa tämän asian nyt olla, olkaa ylpeitä, kertokaa se, varmaan olette oikeassakin.
Aloitus oli miehen mallista, siitä kerroin, ei suinkaan tarvitse minun mielipiteestäni keskustella.
- Utopisti
ihmisen paras ystävä!
- ??Arvoitus
Voisin ottaa kokeeksi yhden kesäkissaksi, eikös se pyydystä hiiriä..
- SkillaN**
järkikö olisi miehen mitta, milläpä sitä mitataan.
Tosi mies on minun mielestä, jolla on ymmärrystä, inhimillisyyttä, hellyyttä ja ennen kaikkea huumorin tajua.
Turhan nauraja ei kuitenkaan, se huumorin taju parhaimmillaan tilanteen mukaan.
Miestä en halua katsoa ylöspäin, rinnalla haluan kulkea, en miestä nostaa, sen paremmin itseänikään, tasaveroisesti astellen, toinen toisensa huomioon ottaen.
Ulkokuori siisti, ryhti ylväs ja itseänsä kunnioittava, sellainen on mies minun mieleen.
Siis melko hyvin sopii useaan suomalaiseen mieheen.- ~~~
Varsinkin viimeinen kappale tekstissäsi oli aivan kuten olisin itsekin sen kirjoittanut.
Hyvä itsetunto, järki ja tunteet!
Siinäpä se mies minun makuuni.
Kasvonpiirteet eivät merkitse mitään,
ne ovat niitä Luojamme taideteoksia, kaikki kauniita.
:) ~~~ kirjoitti:
Varsinkin viimeinen kappale tekstissäsi oli aivan kuten olisin itsekin sen kirjoittanut.
Hyvä itsetunto, järki ja tunteet!
Siinäpä se mies minun makuuni.
Kasvonpiirteet eivät merkitse mitään,
ne ovat niitä Luojamme taideteoksia, kaikki kauniita.
:)Minusta miehet ovat salaperäisiä..jos on kysymys
arvoituksesta.En tunne moniakaan kovin hyvin..
Jopa oman mieheni kanssa, olin yli 50 vuotta ja
hän piti kyllä ajatuksensa kovin piilossa..Oli puhelias mies,mutta silti oli täydellisen arvaamaton..Arvostuksesta sanoisin,että arvostan heidän kykyään olla tukena,vaikeinakin aikoina.
Oikeastaan,on kyse yksilöistä,yleistää ei voi mitään.Ystävällisyys on esim. tärkeää, kaikissa ihmisissä.Minusta,me miehet ja naiset ,olemme tärkeitä ja elämme kunnioittaen toinen toistamme.
Kalevalaisittain:
"Niin on mieli miekkosien
kuin keväinen päivännousu..." ja
"Varjele vakainen luoja
miesten mielijuohtehista,
akkojen ajatuksista..."
Nämä sattuivat sopivasti silmiini,kun katselin äsken häidenviettoa Karjalan laulumailla,vuodelta 1921.Upea harvinainen dokumentti!Määritellä toista ihmistä-miestä !
Olisiko ihan tavallinen, reilu,rehti, hyvällä itsetunnolla ja oikeanlaisella huumorilla varustettu suomalainen mies !
Joka elää rinnalla tasaveroisena, toista arvostaen ja kuunnellen ja huomioonottaen lähimäisensä.
Jos on hyvä,terve itsetunto, silloin huolehtii myös itsestään!
Siinä olis aika tasapainoinen paketti !
Jos naisena ajattelee, on plussaa saada joskus
(yllättäin) kukkakimppu ja joku kaunis sana !- sinisirkku<
meri-kukka98 kirjoitti:
Määritellä toista ihmistä-miestä !
Olisiko ihan tavallinen, reilu,rehti, hyvällä itsetunnolla ja oikeanlaisella huumorilla varustettu suomalainen mies !
Joka elää rinnalla tasaveroisena, toista arvostaen ja kuunnellen ja huomioonottaen lähimäisensä.
Jos on hyvä,terve itsetunto, silloin huolehtii myös itsestään!
Siinä olis aika tasapainoinen paketti !
Jos naisena ajattelee, on plussaa saada joskus
(yllättäin) kukkakimppu ja joku kaunis sana !sitten sen täytyy osata hurmata ja vietellä,
ettei kaikkea tarvitse opettaa! sinisirkku< kirjoitti:
sitten sen täytyy osata hurmata ja vietellä,
ettei kaikkea tarvitse opettaa!Ihan jetsulleen ! hurmatakin pitäis vielä osata,,
- Tähdykkä
meri-kukka98 kirjoitti:
Ihan jetsulleen ! hurmatakin pitäis vielä osata,,
Kun lueskelin noita kanssasisarieni kirjoituksia
olen hyvin paljon samaa mieltä SkillaniN kanssa ,
tasavertaisia meidän kuuluisi olla vaikka olemme eri sukupuolta, muta turha ylistys omastaan panee ajattelemaan onkohan..minä henkilökohtaisesti arvostan miestä joka on luotettava luja ja mutkaton suomalainen mies joka pitää huolen perheestään liikoja uhoamatta ja jolla on myöskin oma mielipide asioista.
- sinisirkku<
mihin olemme menneet rehellisyydessämme.
Jos nyt ajatellaan ,että joku mies laittaa tällaisen kyselyn alulle,johon hän odottaa ilman muuta naisten vastaavan.
Voimme siis tehdä ensimmäisen johtopäätöksen.
Hän siis tarvitsee mielipiteitä naisilta,hän kysyy tekeekö järki miehen?
Itse näen tuon nimimerkin jo perhokalastuksen symboolina.
Toinen johtopäätös.Hän siis kalastaa mielipiteitä.
Kolmas j.päätös hän tarvitsee niitä jostain syystä!Nyt se jo,että hän ei tule itse keskustelemaan välikysymyksillä,osoittaa tämän yksilön olevan heikoilla jotenkin!
Toinen vaihtoehto on,että hän nauttii tällaisesta.
Saattaa myös olla,että jokin on sattunut häneen syvästi joskus,jonka hän tällä tavalla yrittää
kompensoida itselleen.
Ei voi kuin toivoa,ettei jo lapsuudessa saadut traumat olisi aiheuttaneet jälkiä. Ainakin ollaan kaikki yrittäneet täyttä tämän kysyjän toiveet,mitkä lie,siitä ei edes otsikko anna viitettä. Kaikkea hyvää toivoen.jäi tämä juttu..Herää kysymys,mistä oli kysymys..
Mies voisi vähän avata Pandoran lipastaan..
Mitähän sieltä paljastuisikaan. Olisikohan se järkevämpää,että me emme edes yrittäisi.
Vai sisältäisikö se toivon,niinkuin alkuperäinen lipas?Kysymyshän oli arvoitus,eikä arvostus..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192365- 961588
- 421185
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1741109Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771037Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61927Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28927Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu24915Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38840Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56800