En tiedä onko tämä nyt varsinaisesti oikea paikka kysyä, kun tämä ei välttämättä viittaa ms-tautiin, mutta heitänpä kysymyksen nyt kuitenkin.
Mulla on jo pidempään ollut vasemmassa jalassa sellainen outo oire, että kun erityisesti istuessa, kun nostan kantapohjan ylös lattiasta (eli sama liike kuin varpaille nousussa) ja lasken sen alas, jalka alkaa tärisemään/vapisemaan. Liikkeen nopeudella ei ole vaikutusta, mutta jos esim. nojaan polviin, vapina on selvästi pahempaa. Pystyn pysäyttämään vapinan ihan tietoisesti lihaksilla, mutta jos taas en tee mitään vaan annan jalan olla rentona, se voi jäädä vapisemaan ikäänkuin itsekseen, eikä tosiaan lopu ellen itse sitä lopeta.
Kotioloissa tästä nyt ei ole haittaa, se voi korkeintaan olla hieman kiusallista, mutta auton ajamista se haittaa jonkun verran, kun vapinaa esiintyy melkein joka kerta kun painan kytkimen pohjaan, tosin se on silloin ihan lyhytkestoista ja loppuu siinä vaiheessa kun kytkin on pohjassa eli jalan liike on loppunut.
Muista oireista sen verran, että samalla eli vasemmalla puolella on kädessä selvästi heikompi lihasvoima kuin oikealla puolella ja sormet jäykistelevät herkästi, jos esim. luen kirjaa niin että pitelen sitä käsissä. Kummankin käden sormiin tulee välillä elohiiriä, ja kummankin jalan lihakset kramppaavat todella herkästi.
Jalan vapina
5
7974
Vastaukset
- Normaalia
..jokaisella. Ainakin itselläni on herkässä tuo vapina jos istuessa nostan kantapäätä niin alkaa tytinä. Varsinkin jos nojaan jalkaan. Muistan koulussa meillä oli matalat pulpetit ja jos tein vahingossa noin niin koko pulpetti hytky. Ihan normaalia on.
Noista muista oireista en osaa sanoa. kramppeihin voisi auttaa magnesium.- WaltterRedder
Voisivat nuo olla jotain muutakin. Magnesium auttaa kramppeihin. Samoin säännöllinen liikunta. Mikäli koet olosi myös väsyneeksi ja voimattomaksi - olisi syytä tarkistaa asia
- juuujuu
WaltterRedder kirjoitti:
Voisivat nuo olla jotain muutakin. Magnesium auttaa kramppeihin. Samoin säännöllinen liikunta. Mikäli koet olosi myös väsyneeksi ja voimattomaksi - olisi syytä tarkistaa asia
Minullaki sama juttu
- ms tautinen
myös täällä tuttu juttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579