Yöpissaaminen

pois pois

Meillä on lapsi ollut jo kaksi vuotta päiväkuiva mutta edelleen 3,5vuotias pissaa öisin vaippaan. Olen aina silloin tällöin kokeillut viikon ajan ilman vaippaa mutta joka yö on tullut pissat sänkyyn. Nyt meillä on taas meneillään kokeiluviikko tauon jälkeen, pari ekaa yötä meni kuivana kun herätin kolme kertaa pissalle. Viime yönä kokeilin miten käy kun en herätä niin pissat oli tullut housuun ja kaikenlisäksi lapsi ei edes herännyt siihen vaan nukkui sikeästi märkine vaatteineen. Mitä siis tehdä? Onko mitään keinoa millä me saatais vaippa pois, ei näytä auttavan että vaan jätetään pois. Auttaako yhtään asiaa jos jatkan herättämistä, oppisiko sillä tavalla itse heräämään vai mitä tehdä?

8

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla........

      hänellä vielä yöllä.Toisilla voi kestää kauankin ennenkuin ovat yökuivia.
      Älä kanna murhetta tuollaisesta,kyllä hän varmasti oppii!:)
      Ja en kyllä ollenkaan ymmärrä lapsen yöllistä herättelyä!Eihän unta saa katkaista!Pieni ihminen tarvitsee kunnon leponsa,anna hänen nukkua yöt.
      Aamulla aina ensi töiksi vaippa pois ja pissalle.
      Ja jos vaippa on kuiva niin muista kehua!
      Jos märkä niin älä toru.
      Anna ajan kulua ja lapsen nukkua!

    • täältä
    • lastasi

      öisin sen tähden että oppisi yökuivaksi!
      Oppii kun sen aika on.Ja tosiaan vasta 5v puhutaan yökastelusta.Rauhoitu!Ja nukkukaa yönne.

    • lapsensa herättävä

      Kiitokset kovasti vastauksista, laitanpa yöksi normaalisti vaipan taas ja nukumme yömme hyvin. Tuli vaan taas kokeiltua ku mun kavereiden lapset kaikki on ollu jo kauan yökuivia ja oon kuullu jostain et aivot oppis opettamal ku aikansa on märkänä. Mut ei tuo tosiaan ees herää vaik olis housut märät joten ehkä se ei viel valmis.

      • päätös.:)

        Ja hyvää ja rauhallista unta teidän perheelle.
        Kyllä hän vielä oppii yökuivaksi.Ei lapsia kannata niin kovasti vertailla,jokainen oppii aikanaan ja omalla tavallaan.:)


    • ++++

      Yökuivaksi ei opita vaan kasvetaan ja hehitytään.

      Jotkut lapset ovat yökuivia jo 9 kk ikäisinä, mutta muutamat eivät vielä 9 vuotiainakaan. Ja on ihan normaalia, että 3,5v tarvitsee vielä yövaippaa.

      Jos ei 5 vuotiaana pysy yövaippa kuivana, ota asia puheeksi lääkärin kanssa.

    • päätit

      jatkaa vaipan käyttöä. Itse aikoinaan jätin väkisin pois ja äitini neuvosta herättelin yöllä. Oppi siihen ja heräilee vieläkin (14v). Lääkitykseen suostuin vasta 10-vuotiaalle ja se oli suurin virhe minkä olen tehnyt. Jäi monta yökyläreissua ja leiriä (joille lapsi olisi muuten halunnut osallistua) turhaa väliin kun pelkäsi kastelua. Mutta se tilannehan tulee vastaan vasta kouluiässä eikä lääkkeitä tarvinnut yhden pidemmän jakson jälkeen syödä kuin kuureina (aloitettiin kuuri n. viikkoa ennen reissua).

    • kahen äiti

      No ei kuule oo mitään kiirettä!! anna lapsen rauhassa nukkua yönsä, jos ei itse herää pissalle. Kyllä se siihen oppii kun on valmis! Omat lapseni ovat kaikki olleet päiväkuivia noin 2 vuotiaista asti, mutta yövaipat ollaan jätetty pois vasta joskus siinä reipas 4v.. Annetaan lastemme kehittyä omaa vauhtiaan, ei verrata koko ajan tuttujen lapsiin.. jokainen on yksilö!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe