sali pazari

torimummo

sali pazari on siis loppu Kadiköystä, mutta se jatkuu nykyisin Hasanpasassa. Ainakin näin aluksi kauppiaat ovat järjestäneet ilmaisen kuljetuksen entiseltä torilta nykyiselle.
Kävelen se on vähän kaukana, mutta ei mahdottoman matkan päässä. Jos löytää tien rautatien alikäytävän luo ja seuraa sieltä viittoja "sali pazari", paikalle kyllä osaa.

6

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen torimummo

      Kiva kun laitoit viestiä,mun ehdoton suosikki oli juuri sali bazar, niin kauan kun Istanbulissa olen käynyt ja olin aivan järkyttynyt huomatessani sen hävinnee... Kiitos kun kerroit mihin suuntaan pitääpi lähteä,hasanpasa nimenä tuttu mutten koskaan muista ainakaan käyneeni siellä joten lisää vaan vinkkiä jos tulee mieleen mikä voisi helpottaa sinne löytämistä.

      • ekä kertaa

        ottaisin sen bussin sieltä vanhalta torilta tai menisin taksilla. Mulle matka on kävellen liikaa, mutta ei taksilla liian kallista.


    • kerro lisää

      Kerrotko lisää tuosta Sali pazarista. Onko siis bazaari alue? ilmeisesti Aasian puolella, en löytänyt Hasanpasan nimistä paikkaa kartalta. Mitä siellä myydään? Koska se on auki? Hintataso verrattuna muihin ostospaikkoihin? Pitääkö siellä tinkiä? Mitä olet itse sieltä ostanut ja mihin hintaan (noin)?

      • tuloo

        Se siis on hyvin laaja avoin tori. Entisessä paikassa oli pelkkä maapohja ja voit varmaan kuvitella millaista lälliä se sateella oli kun sadat ihmiset siellä päivän mittaan pörräsivät.
        Nykyinen aukio on laatoitettu ja myyntipaikat maalattu keltaisella niin, että kauppiaat osaavat paikoilleen. Olin kuulevinani, että vielä numeroisivatkin ne paikat, mutta eihän meille asiakkaille toki kuulu.
        Torilta löytyy sekä syötävää että muuta tavaraa. Hinnat ovat kauppoja edullisempi ainakin vihennesten ja hedelmien osalta. Samoin tuoreempia. Uskallan väittää, että siltä osin laadukkaampia tuotteita kuin muualta löytyy.
        Jos taas puhutaan siitä rätti ja kretonki osastosta, ei voi sanoa samaa. Laatua ei yllä kaupppojen tarjonnan tasolle juuri muussa kuin ehkä pyyheliinoissa. Sanoisin, että muoti on sitä "maalaismuotia". Laukut ja kengät samoin.
        Tällä kertaa oli paljon kankaita, mutta vähän sellaista mikä olisi miellyttänyt. Verhoja saattaa löytää hyviäkin ja edullisesti.
        Sinänsä ihan mukavahan siellä on katsella, mutta kannattaa muistaa, että jos missä niin siellä pitää olla laukkunsa ja rahojensa kanssa huolellinen.

        Jos haluatte vaatteita tai kenkiä ostaa käykää ihmeessä Beyoglussa tai Kadiköyssä ihan normaaleissa kaupoissa ennemmin kuin torilla. Hinnat ovat kalliimmaat, mutta niin on laatukin parempi.
        Ainahan sitä voi tinkiä, mutta osaatko? Moni tekee sen virheen, että alkaa inttää ja pitää tiukasti kiinni siitä mitä ensiksi sanoo. Niinhän se ei kuitenkaan toimi. Kiertele ensin ja kysele hintoja, vertaile ja tee päätöksesi. Helompaa elämää silleen.
        Vuosien varrella olen ostanut jos vaikka mitä, mutta nyt en ostanut mitään. Ehkä huonosta säästä ehkä muusta syystä, tarjonta oli mielestäni vähäistä ja kehnohkoa. Ensikertalainen ei ehkä niin ajattelisi. Olen ostanut verhot. 12 metriä kultalangalla kirjottua valoverhoa maksoi 70 euroa ja täällä kangaskaupassa sanoivat, että samantyyppisten hinta olisi ollut 48 eurosta alkaen per metri. Alushousuja, sukkia, huiveja, pöytäliinoja yms. on tullut sieltä rahdattua. Olen kuitenkin "vanha kettu" siellä asioimisessa, että ihan ilman hyvää tuuria ei ehkä onnistu yhtä hyviä kauppoja tekemään.

        Hasanpasa löytyy kun lähtee Sögütlücesmen rautatiesillan alta seurata viittoja "sali pazari".
        Pahoittelen kirjoitusvirheitä, mutta ei nyt jaksa alkaa niitä oikoa.


      • torimummo2
        tuloo kirjoitti:

        Se siis on hyvin laaja avoin tori. Entisessä paikassa oli pelkkä maapohja ja voit varmaan kuvitella millaista lälliä se sateella oli kun sadat ihmiset siellä päivän mittaan pörräsivät.
        Nykyinen aukio on laatoitettu ja myyntipaikat maalattu keltaisella niin, että kauppiaat osaavat paikoilleen. Olin kuulevinani, että vielä numeroisivatkin ne paikat, mutta eihän meille asiakkaille toki kuulu.
        Torilta löytyy sekä syötävää että muuta tavaraa. Hinnat ovat kauppoja edullisempi ainakin vihennesten ja hedelmien osalta. Samoin tuoreempia. Uskallan väittää, että siltä osin laadukkaampia tuotteita kuin muualta löytyy.
        Jos taas puhutaan siitä rätti ja kretonki osastosta, ei voi sanoa samaa. Laatua ei yllä kaupppojen tarjonnan tasolle juuri muussa kuin ehkä pyyheliinoissa. Sanoisin, että muoti on sitä "maalaismuotia". Laukut ja kengät samoin.
        Tällä kertaa oli paljon kankaita, mutta vähän sellaista mikä olisi miellyttänyt. Verhoja saattaa löytää hyviäkin ja edullisesti.
        Sinänsä ihan mukavahan siellä on katsella, mutta kannattaa muistaa, että jos missä niin siellä pitää olla laukkunsa ja rahojensa kanssa huolellinen.

        Jos haluatte vaatteita tai kenkiä ostaa käykää ihmeessä Beyoglussa tai Kadiköyssä ihan normaaleissa kaupoissa ennemmin kuin torilla. Hinnat ovat kalliimmaat, mutta niin on laatukin parempi.
        Ainahan sitä voi tinkiä, mutta osaatko? Moni tekee sen virheen, että alkaa inttää ja pitää tiukasti kiinni siitä mitä ensiksi sanoo. Niinhän se ei kuitenkaan toimi. Kiertele ensin ja kysele hintoja, vertaile ja tee päätöksesi. Helompaa elämää silleen.
        Vuosien varrella olen ostanut jos vaikka mitä, mutta nyt en ostanut mitään. Ehkä huonosta säästä ehkä muusta syystä, tarjonta oli mielestäni vähäistä ja kehnohkoa. Ensikertalainen ei ehkä niin ajattelisi. Olen ostanut verhot. 12 metriä kultalangalla kirjottua valoverhoa maksoi 70 euroa ja täällä kangaskaupassa sanoivat, että samantyyppisten hinta olisi ollut 48 eurosta alkaen per metri. Alushousuja, sukkia, huiveja, pöytäliinoja yms. on tullut sieltä rahdattua. Olen kuitenkin "vanha kettu" siellä asioimisessa, että ihan ilman hyvää tuuria ei ehkä onnistu yhtä hyviä kauppoja tekemään.

        Hasanpasa löytyy kun lähtee Sögütlücesmen rautatiesillan alta seurata viittoja "sali pazari".
        Pahoittelen kirjoitusvirheitä, mutta ei nyt jaksa alkaa niitä oikoa.

        tästä tuli mieleeni että kun puhuttiin laadusta niin kyllä se usein (ei aina)pätee että mitä maksaa niin sitä saa joten jos saat 3liiralla topin bazarista niin se ei (ehkä ) kestä,tosin luulen että harvempi suomalainen joka siellä käy odottaakaan että vaatteet jotka sieltä ostaa bazarista kestää vuosia...
        Osta halvalla ja kun kyllästyt/sekä vaatteet hajalla niin eikun siivousrätiksi!
        Mutta niinkuin sanoit niin jos on joku turkin taitoinen mukana niin helpottaa asiointia,muuten voi olla aika vaikeata ja joutua maksamaan ylihintaa koska ei osaa turkkia...Siellä ei kauppiaat osaa englantia.
        Sanoisin myös että laukut ja kengät kannattaa jättää väliin koska laatu sitä ja tätä...tosin jos ne maksavat 8euroa niin ehkäpä ne ovat hintansa väärti...


      • ja kengät
        torimummo2 kirjoitti:

        tästä tuli mieleeni että kun puhuttiin laadusta niin kyllä se usein (ei aina)pätee että mitä maksaa niin sitä saa joten jos saat 3liiralla topin bazarista niin se ei (ehkä ) kestä,tosin luulen että harvempi suomalainen joka siellä käy odottaakaan että vaatteet jotka sieltä ostaa bazarista kestää vuosia...
        Osta halvalla ja kun kyllästyt/sekä vaatteet hajalla niin eikun siivousrätiksi!
        Mutta niinkuin sanoit niin jos on joku turkin taitoinen mukana niin helpottaa asiointia,muuten voi olla aika vaikeata ja joutua maksamaan ylihintaa koska ei osaa turkkia...Siellä ei kauppiaat osaa englantia.
        Sanoisin myös että laukut ja kengät kannattaa jättää väliin koska laatu sitä ja tätä...tosin jos ne maksavat 8euroa niin ehkäpä ne ovat hintansa väärti...

        Kannattaa tosiaan ostaa muualta. Pienijalkaiselle löytyy todella kauniita ja hyviä kenkiä, mutta ei torilta.
        Laukkuja myös. Löysin kaupan, jossa oli myynnissä aivan ihania todella hyviä, samoja laukkuja 140 eurolla joita täältä voi löytää 304 eurolla. En kuitenkaan raskinut siihen rahojani laittaa. Kannattaa kierrellä ja vertailla sekä laatua että hintoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe