Mazda 6

Notron

Ostin tasan vuosi sitten Mazda 6:sen vm 2005 2.0 bensiini eleganse varusteilla. Olen tosi tyytyväinen, ihmekös tuo olen ajellut 323 ja 929 malleilla viimeiset 14 vuotta, ilman ongelmia. Vein auton normaaliin huoltoon jossa sitten sanottiin, että auto menee takuu maalaukseen, itse en huomannut siinä mitään ongelmaa mutta ilmeisesti liittyi Mazdan ruoste-ongelmiin. Autosta maalattiin muistaakseni vasemman puolen ovet ja konepelti ja työnlaatu on hyvä. Autoa olen huollattanut Hyrylässä Mastan huollossa tähän asti, ja huollatan jatkossakin.

7

1325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faceliftattu malli ???

En ole ainakaan kuullut että uudempaa faceliftattua mallia olisi takuumaalailtu.

• pelleile

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

• kokemusta on
        pelleile kirjoitti:

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

• uudemmat
        kokemusta on kirjoitti:

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

• auta
        uudemmat kirjoitti:

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

• Notron
        auta kirjoitti:

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

Juu sama juttu, aineet ovien sisään ja sillai. Ajelin 323:lla viimeiset 8-vuotta enkä siinä ollut mitään vastaavia ongelmia, ihme juttu....

• ruostetta ei ovissa ei kaarissa ei luukuissa...

ihme juttu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      162
      5616
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      262
      3302
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3293
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2718
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1854
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1596
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1467
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23