Mazda 6

Notron

Ostin tasan vuosi sitten Mazda 6:sen vm 2005 2.0 bensiini eleganse varusteilla. Olen tosi tyytyväinen, ihmekös tuo olen ajellut 323 ja 929 malleilla viimeiset 14 vuotta, ilman ongelmia. Vein auton normaaliin huoltoon jossa sitten sanottiin, että auto menee takuu maalaukseen, itse en huomannut siinä mitään ongelmaa mutta ilmeisesti liittyi Mazdan ruoste-ongelmiin. Autosta maalattiin muistaakseni vasemman puolen ovet ja konepelti ja työnlaatu on hyvä. Autoa olen huollattanut Hyrylässä Mastan huollossa tähän asti, ja huollatan jatkossakin.

7

1338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faceliftattu malli ???

En ole ainakaan kuullut että uudempaa faceliftattua mallia olisi takuumaalailtu.

• pelleile

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

• kokemusta on
        pelleile kirjoitti:

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

• uudemmat
        kokemusta on kirjoitti:

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

• auta
        uudemmat kirjoitti:

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

• Notron
        auta kirjoitti:

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

Juu sama juttu, aineet ovien sisään ja sillai. Ajelin 323:lla viimeiset 8-vuotta enkä siinä ollut mitään vastaavia ongelmia, ihme juttu....

• ruostetta ei ovissa ei kaarissa ei luukuissa...

ihme juttu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      225
      5250
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5080
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      206
      2797
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      138
      2391
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      2012
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1814
    7. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1694
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      184
      1333
    9. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      315
      1162
    10. Talokauppoja

Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj
      Suomussalmi
      8
      946
    Aihe