Mazda 6

Notron

Ostin tasan vuosi sitten Mazda 6:sen vm 2005 2.0 bensiini eleganse varusteilla. Olen tosi tyytyväinen, ihmekös tuo olen ajellut 323 ja 929 malleilla viimeiset 14 vuotta, ilman ongelmia. Vein auton normaaliin huoltoon jossa sitten sanottiin, että auto menee takuu maalaukseen, itse en huomannut siinä mitään ongelmaa mutta ilmeisesti liittyi Mazdan ruoste-ongelmiin. Autosta maalattiin muistaakseni vasemman puolen ovet ja konepelti ja työnlaatu on hyvä. Autoa olen huollattanut Hyrylässä Mastan huollossa tähän asti, ja huollatan jatkossakin.

7

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faceliftattu malli ???

En ole ainakaan kuullut että uudempaa faceliftattua mallia olisi takuumaalailtu.

• pelleile

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

• kokemusta on
        pelleile kirjoitti:

On muuten maalattu, joten ole huoleti kyllä ruostuu facelift. Ruostuu muuten maalauksen jälkeenkin, se nimittäin lähinnä sellainen myyntifiksaus, jolla saadaan ne tyytyväiseksi 2-3 vuoden ajaksi ne jotka eivät ymmärrä autoista mitään.

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

• uudemmat
        kokemusta on kirjoitti:

3.5 vuotta olen faceliftillä ajellut ja 2 kertaa on ollut 3 päivän reissun pajalla ruosteen ja heikon maalauksen takia. Takuuseen meni, mutta tulevat vuodet kertovat korjauksen hyvyyden...kilometrejä takana noin 70 000 ja muuten ollut idioottivarma peli.

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

• auta
        uudemmat kirjoitti:

Onkohan uudempiin tehty takuukorjauksia alkaen helmikuussa 2006 valmistetuista jolloin suojausta kohennettiin tuntuvasti (Autobild 3 15.2.2008) ? Ruotsin ”Vi Bilägaren” tehdasruostesuojaustutkimuksen Mazda/6 (2008-) arvosana on edelleen sama huono 2.
        Viime keväänä suojautin ostamani vm.07 M6:n. Suojaamon huomautus: ”Tyypillistä alkavaa hilseruostumista”.

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

• Notron
        auta kirjoitti:

Omani kuutonen suojattiin heti uutena vaan ei auttanut. Tähän mennessä auto ollut 2 kertaa Mazdan peltipuolella. Ensin maalasivat kaikkien ovien ja luukkujen sisäsaumat (uudet kitit) ja toisella kertaa laittoivat jonkun suoja-aineen ovien sisään. Nyt tuossa katselin, niin alkaa pikkuhiljaa sisäsaumat uudelleen kuplia. Auto on -04 mallia. Se hyöty oli suojauksesta, että samalla kertaa laitetut sisälokarit ovat estäneet takakaarien ruostumisen. Ja on pesty, vahattu ja pidetty muutoinkin hyvin, mutta ei auttanut.

Juu sama juttu, aineet ovien sisään ja sillai. Ajelin 323:lla viimeiset 8-vuotta enkä siinä ollut mitään vastaavia ongelmia, ihme juttu....

• ruostetta ei ovissa ei kaarissa ei luukuissa...

ihme juttu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      125
      3123
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      195
      2755
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      66
      2190
    4. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      259
      1530
    5. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      4
      1464
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      25
      1352
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1211
    8. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      952
    9. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      910
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      883
    Aihe