Varastoni lattiassa on kellariin johtava lattialuukku.Kellari on tehty kaivonrenkaista ja on kuiva.Nyt meinasin tehdä varastosta makuuhuoneen jolloin kellaria ei enää käytetä.Mitenkä kellari/luukku täytyisi eristää jotta kellarista ei tulisi hajua eikä kylmää? eikä lattia kellarin päällä alkaisi homehtua.
kuinka eristää kellariluukku?
3
2799
Vastaukset
- käytetä niin
tuki se luukun reikä eli umpeen vaan.
- mobile
eikö tarvitse kosteus-sulkua tai eristeitä?
- alapohjaeristys
Kyllä mä sun tilassa täyttäisin sen murskeella tai hiekalla. Pohjalle kuitenkin reilu kerros pestyä ja seulottua puhdasta mursketta, katkoksi ettei kosteus nouse ylös. Sitten tiivistys jollakin ettei painu kauheesti. Sitten styroksit niinku normaalisti lattiaan. Sitten vielä raudoitus, poraa tartunnat lattiaan luukun reunoihin, jos täyttö painuu hiukan niin tartunnat pitää ehkä paikan paikoillaan. 8mm harjateräs riittää 10mm aina parempi. Nää vinkit pätee jos ympärillä oleva lattia on betonia. Ei sinne tyhjää tilaa kannata jättää muhimaan. Mulla itellä samanlainen kellari varastonlattian alla. Näin mä tekisin sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209