Onko minulla verenpainetauti, jos vain yläpaine on jatkuvasti koholla, yli 150- 160, alapaine on aina 70-80?
Olen 60v. vartaloltani hoikka, en ole koskaan tupakoinut, liikun kohtalaisesti.
Pitäisikö tehdä jotain
epäilijä
2
627
Vastaukset
- Pulssipaine on korkea
Ns. pulssipaine eli yläpaineen ja alapaineen välinen erotus on sinulla korkea. Jossain ihannetilanteessa 120/80 pulssipaine on 40, mutta sinulla se on paljon korkeampi. Jos selaa pulssipaineeseen liittyvää tietoa verkosta, niin korkeaa pulssipainetta pidetään selvänä terveysriskinä. Lisäksi pelkkä yläpaine on myös liian korkea, jos se jatkuvasti on mainitsemissasi lukemissa?
- epäilijä
Tuota en ole tullut ajatelleeksi. Minulla on onneksi lääkäri ensi viikolla. Pitää ottaa puheeksi.
Kiitos Sinulle, ja hyvää kevättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852410- 431990
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851788- 821610
- 491300
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261274Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471235- 771221
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481142- 591121