Meillä on pitkät perinteet kuuliaisuuteen ja tottelevaisuuteen. Tsaarinvalta ja myöhemmin suomettuminen on meidöt opettanut.
Tänäkin päivänä esimerkiksi tulli pompottaa kansalaisia mielin määrin. Kyseessä on käytettyjen ajoneuvojen maahantuonti.
On lupa odottaa, että EU panee Suomessakin demokratian toimimaan.
Suomen kansalta ei juurikaan kysellä. Se olisi demokratiaa.
13
486
Vastaukset
Suomi taitaa olla Eu:n epädemokraattisin maa.
Suomessa on kansanäänestyksiä vähiten EU alueella.
Onneksi saadaan sentään valita missi kansanäänestyksellä.
Neljän vuoden välein annetaan valtakirja edustajille, joista vain muutama päättää meidän yhteisistä asioista, muut sen kun vikisee ja ovat tyytyväisiä saamiinsa ruhtinaallisiin korvauksiin tekemäänsä työhön nähden.
Ei ole kumma, että kansa haluaa säilyttää suoralla kansanäänestyksellä valitun presidentin vallan, koska se on ainoa jarru tuon pikku ryhmän tekemisille ulkopolitiikassassa.
Sisäpoliittinen valtahan presidentiltä on jo käytännössä viety.- Ulrika*
Ihan asiaa ovat edelliset jutut. Tulevaisuuden visiona, kuten se yksi venkoilija 2011 lupaa, näen hänen monet edesottamukset olevan seuraavien vaalien mainontana.
Olkoon hänen visionsa oikeita tai vääriä mutta sissänpäin kääntynyttä, sulkeutunutta luonnetta ne kuvastavat.
Eikö edes kerran voisi luoda sanoillaan selviytymisen ilmapiiriä yhteiskuntaan, mutta kun ei.
Ilmoitetaan suraavan hallituksen pitää olla konsessus hallitus, jossa kaikki puolueet ovat mukana selviytyäksemme laman kourista.Kaikkea mahdollista on leikattava, joka vain hitusenkin sivuaa kansalaisten elämää.
Näillä eväillä käy kuin -90 luvun tehdyssä lamassa, muu kansa köyhtyy vain hautausurakoitsijat rikastuvat.
Tässä menee ihan alamaihin näiden pessimisten ennusteiden kanssa. Kansalaisten mielenterveydelle on vahingoksi, kun pitkälle tulevaisuuteen tähtääviä voimakkaasti negatiivisia ennusteita aina vaan vellotaan, rummutetaan ja kun ennusteita lietsotaan puheissa tiedotusvälineiden kautta. Jos mikä niin negatiivisuus on varsin voimakkaasti leviävä asenne elämässä.
Selviytymis strategioiden esilletuominen ei sitten kiinnostakaan jonka uskoisi olevan tärkeintä tässä tilanteessa.
Ilmeisesti seuraava oopperaesitys on joku mörkö-ooppera, pääesiintyjänä..... - Sairastutte tuolla
Ulrika* kirjoitti:
Ihan asiaa ovat edelliset jutut. Tulevaisuuden visiona, kuten se yksi venkoilija 2011 lupaa, näen hänen monet edesottamukset olevan seuraavien vaalien mainontana.
Olkoon hänen visionsa oikeita tai vääriä mutta sissänpäin kääntynyttä, sulkeutunutta luonnetta ne kuvastavat.
Eikö edes kerran voisi luoda sanoillaan selviytymisen ilmapiiriä yhteiskuntaan, mutta kun ei.
Ilmoitetaan suraavan hallituksen pitää olla konsessus hallitus, jossa kaikki puolueet ovat mukana selviytyäksemme laman kourista.Kaikkea mahdollista on leikattava, joka vain hitusenkin sivuaa kansalaisten elämää.
Näillä eväillä käy kuin -90 luvun tehdyssä lamassa, muu kansa köyhtyy vain hautausurakoitsijat rikastuvat.
Tässä menee ihan alamaihin näiden pessimisten ennusteiden kanssa. Kansalaisten mielenterveydelle on vahingoksi, kun pitkälle tulevaisuuteen tähtääviä voimakkaasti negatiivisia ennusteita aina vaan vellotaan, rummutetaan ja kun ennusteita lietsotaan puheissa tiedotusvälineiden kautta. Jos mikä niin negatiivisuus on varsin voimakkaasti leviävä asenne elämässä.
Selviytymis strategioiden esilletuominen ei sitten kiinnostakaan jonka uskoisi olevan tärkeintä tässä tilanteessa.
Ilmeisesti seuraava oopperaesitys on joku mörkö-ooppera, pääesiintyjänä.....Eikö tosiaankaan ole mitään myönteistä, muuttakaa Kiinaan siellä ei tarvitse itse edes ajatella!
- yksi esimerkki
Sairastutte tuolla kirjoitti:
Eikö tosiaankaan ole mitään myönteistä, muuttakaa Kiinaan siellä ei tarvitse itse edes ajatella!
Kerro edes yksi esimerkki maan hallituksen myönteisestä puheesta kansalle.
Omat piimäs sulla happanee, sinun paikkasi on päästä Aussiin raivaustöihin tulipalon jäljiltä kuokka ja raivaus hommeleihin. - Hyvä olla vapaassa Suomessa
yksi esimerkki kirjoitti:
Kerro edes yksi esimerkki maan hallituksen myönteisestä puheesta kansalle.
Omat piimäs sulla happanee, sinun paikkasi on päästä Aussiin raivaustöihin tulipalon jäljiltä kuokka ja raivaus hommeleihin.Puheet ja puheet ,,,paljon ei nämä puheet täällä auta ketään, sen kummemmin kuin näitä kirjoittajia, tehkää adresseja ja niitten avulle viestiä eteenpäin.
Olette niin puheissanne niin energisiä ja vitun tietäviä. - merimies
Hyvä olla vapaassa Suomessa kirjoitti:
Puheet ja puheet ,,,paljon ei nämä puheet täällä auta ketään, sen kummemmin kuin näitä kirjoittajia, tehkää adresseja ja niitten avulle viestiä eteenpäin.
Olette niin puheissanne niin energisiä ja vitun tietäviä.Minkälainen on kun sanotaan vitun tietävä. Kokemuksesta tiedän olen nähnyt niitä eri rotuisia ja käyttänytkin, olen luullut ettei se tiedä mitään mutta tuntee.
Sano nyt mitä merkitsee kättämäsi sanonta vitun tietävä, tiedätkö sinä syntymäsijasi paikan? - Yksin nauraja
merimies kirjoitti:
Minkälainen on kun sanotaan vitun tietävä. Kokemuksesta tiedän olen nähnyt niitä eri rotuisia ja käyttänytkin, olen luullut ettei se tiedä mitään mutta tuntee.
Sano nyt mitä merkitsee kättämäsi sanonta vitun tietävä, tiedätkö sinä syntymäsijasi paikan?Jokaisen on jotain synnyinpaikastaan tiedettävä, enpä taida kuitenkaan ketoa.
Luulen ettei minulle tuo kysymys ollut, vaan hymähtelin aihekäänteelle.
Jokainen tekee joskus mahalaskun v-malliin - hiihdon selostajat
Yksin nauraja kirjoitti:
Jokaisen on jotain synnyinpaikastaan tiedettävä, enpä taida kuitenkaan ketoa.
Luulen ettei minulle tuo kysymys ollut, vaan hymähtelin aihekäänteelle.
Jokainen tekee joskus mahalaskun v-malliinNaisten hiihtoa selostetaan: nyt rako venyy, nyt pienenee...
- Puun Takaa
hiihdon selostajat kirjoitti:
Naisten hiihtoa selostetaan: nyt rako venyy, nyt pienenee...
Loppujen lopuksi Suomi alkaa talviurheilussa nousun
Hurraaa! - Julius ll
Puun Takaa kirjoitti:
Loppujen lopuksi Suomi alkaa talviurheilussa nousun
Hurraaa!Antakaa kansalle sirkushuveja, niin kyllä se on ihan tyytyväinen.
- 00700
Julius ll kirjoitti:
Antakaa kansalle sirkushuveja, niin kyllä se on ihan tyytyväinen.
Eikös ihminen muka tarvitse muuta kuin työn, se on minun mielestä yksitoikkoista, huvia tarvitaan kanssa ja harrastuksia, olkoon ne sitten mitkä tahansa.
- sinisirkku<
00700 kirjoitti:
Eikös ihminen muka tarvitse muuta kuin työn, se on minun mielestä yksitoikkoista, huvia tarvitaan kanssa ja harrastuksia, olkoon ne sitten mitkä tahansa.
kyllä huveja löytyy omastakin päästä,ihan tarpeeksi,huvittavaahan tämän lukeminenkin on,kun nii luetaan synkkyyyyksiä,eihän lehdistä saa kuin likaiset kädet.
Kulttuurisivut sentään kiinnostaa,jos sillä tuulella olen. J,K jos urheilu ei vie kaiken tilan. Mutta tulli on tarpeen! Ja tarkkakin. - Eläkeiässä
Julius ll kirjoitti:
Antakaa kansalle sirkushuveja, niin kyllä se on ihan tyytyväinen.
Kansa vatii kultaa ja hopeaa.
Milläs niihin päästään? Kannattaisiko sittenkin hoitaa politiikka kuntoon?
Miten sen eläkeiänkin kanssa tässä sirkuksessa käy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3564135Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1303652Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92381Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei92213Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1471845- 1181769
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181748Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241389Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1511038Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79915