Ihmettelen mikä voisi olla syynä turvotukseen? Syön verenpainelääkkeitä. (cotzart comp forte ja norvas). Olen hyvin hermostunut onko jotain vakavaa.
turvotusta jaloissa ja käsissä
5
2236
Vastaukset
- turvoksissa
Ei sitä näkemättä osaa sanoa, mutta kun mainitset verenpainetaudin, siihenhän helposti liittyy myös sydämenvajaatoiminnan kehittyminen. Sydämen vajaatoiminta taas näkyy turvotuksena jaloissa.
Vajaatoiminta saadaan kätevästi verikokeellakin selville.
Myös laksimosairaus - suonikohjutauti voi olla taustalla.
Mutta kipaiseppa lääkärille näyttämässä niitä jalkoja, niin että jos sydämen vajaatoiminta olisi alkanut, saat sopivat lääkkeet ja nesteenpoiston, etteivät munuaiset vahingoitu. - piirustaja Maarit
verenpainelääkitys itselläni Atacand 8mg ja läjä lujia kiputroppeja ollut n.8vuotta jo. Turvotus ensin varpaat, parin pvn jälk nilkat jne hiipien. Nyt jo selkä, kädet, kasvot. Aamulla kohtalainen olo, iltapvä ihan h....iä. Puoli vuotta odottanut verisuonikirurgille kun fysiatrian erik.lkri kirjoitti lähetteen. Tämän kuun loppupuolella vast pääsen. Tk:n 'perusverikokeet' suht ok. Reumaa on 'haettu' jo vuosia ja pyörätuoliinkin jo jouduin täs niveloireiden ja jännevikojen epätoivoses diagnoosin ja oikean hoidon etsinnässä.. Tämä turvotus pelottaa todella paljon. Ja ei johdu istumisesta, turvottaa sitä enemmän kuin liikun, kuume nousee rasitukses ja villasukat kiristää... Nesteenpoistolääke ei ainakaan Furesis vaikuttanut minul mitenkään, vaan lkri ei uskonut. Nyt odotan verisuonikirurgin aikaa ja odotan ehkä liikaakin. Tsemppiä sinulle! En tiedä mitä sinul muuta sanoisin kuin jot lkrille ja pikaisesti, ja verisuonikirurgille. Tämä vain ehdotus kun en itsekään muuta kuin turvottelen..ja pelkään kipuni kanssa.
- lääkäri sanoi (avauslääkäri)
Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.
- Anonyymi
lääkäri sanoi (avauslääkäri) kirjoitti:
Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.
Oli tyhmä lääkäri. Vaadi tutkimuksia.
- Anonyymi
Sinulla oli/on siis turvotusten lisäksi jänteissä oireita. Miten tutkimukset etenivät ja selvisikö oireiden syy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386