Ihmettelen mikä voisi olla syynä turvotukseen? Syön verenpainelääkkeitä. (cotzart comp forte ja norvas). Olen hyvin hermostunut onko jotain vakavaa.
turvotusta jaloissa ja käsissä
5
2298
Vastaukset
- turvoksissa
Ei sitä näkemättä osaa sanoa, mutta kun mainitset verenpainetaudin, siihenhän helposti liittyy myös sydämenvajaatoiminnan kehittyminen. Sydämen vajaatoiminta taas näkyy turvotuksena jaloissa.
Vajaatoiminta saadaan kätevästi verikokeellakin selville.
Myös laksimosairaus - suonikohjutauti voi olla taustalla.
Mutta kipaiseppa lääkärille näyttämässä niitä jalkoja, niin että jos sydämen vajaatoiminta olisi alkanut, saat sopivat lääkkeet ja nesteenpoiston, etteivät munuaiset vahingoitu. - piirustaja Maarit
verenpainelääkitys itselläni Atacand 8mg ja läjä lujia kiputroppeja ollut n.8vuotta jo. Turvotus ensin varpaat, parin pvn jälk nilkat jne hiipien. Nyt jo selkä, kädet, kasvot. Aamulla kohtalainen olo, iltapvä ihan h....iä. Puoli vuotta odottanut verisuonikirurgille kun fysiatrian erik.lkri kirjoitti lähetteen. Tämän kuun loppupuolella vast pääsen. Tk:n 'perusverikokeet' suht ok. Reumaa on 'haettu' jo vuosia ja pyörätuoliinkin jo jouduin täs niveloireiden ja jännevikojen epätoivoses diagnoosin ja oikean hoidon etsinnässä.. Tämä turvotus pelottaa todella paljon. Ja ei johdu istumisesta, turvottaa sitä enemmän kuin liikun, kuume nousee rasitukses ja villasukat kiristää... Nesteenpoistolääke ei ainakaan Furesis vaikuttanut minul mitenkään, vaan lkri ei uskonut. Nyt odotan verisuonikirurgin aikaa ja odotan ehkä liikaakin. Tsemppiä sinulle! En tiedä mitä sinul muuta sanoisin kuin jot lkrille ja pikaisesti, ja verisuonikirurgille. Tämä vain ehdotus kun en itsekään muuta kuin turvottelen..ja pelkään kipuni kanssa.
- lääkäri sanoi (avauslääkäri)
Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.
- Anonyymi
lääkäri sanoi (avauslääkäri) kirjoitti:
Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.
Oli tyhmä lääkäri. Vaadi tutkimuksia.
- Anonyymi
Sinulla oli/on siis turvotusten lisäksi jänteissä oireita. Miten tutkimukset etenivät ja selvisikö oireiden syy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082535
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401664Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431305Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971121Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3151085Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561032Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen221030- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12845Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843