turvotusta jaloissa ja käsissä

Ihmettelen mikä voisi olla syynä turvotukseen? Syön verenpainelääkkeitä. (cotzart comp forte ja norvas). Olen hyvin hermostunut onko jotain vakavaa.
52366
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Ei sitä näkemättä osaa sanoa, mutta kun mainitset verenpainetaudin, siihenhän helposti liittyy myös sydämenvajaatoiminnan kehittyminen. Sydämen vajaatoiminta taas näkyy turvotuksena jaloissa.
Vajaatoiminta saadaan kätevästi verikokeellakin selville.

Myös laksimosairaus - suonikohjutauti voi olla taustalla.
Mutta kipaiseppa lääkärille näyttämässä niitä jalkoja, niin että jos sydämen vajaatoiminta olisi alkanut, saat sopivat lääkkeet ja nesteenpoiston, etteivät munuaiset vahingoitu.

Äänestä

verenpainelääkitys itselläni Atacand 8mg ja läjä lujia kiputroppeja ollut n.8vuotta jo. Turvotus ensin varpaat, parin pvn jälk nilkat jne hiipien. Nyt jo selkä, kädet, kasvot. Aamulla kohtalainen olo, iltapvä ihan h....iä. Puoli vuotta odottanut verisuonikirurgille kun fysiatrian erik.lkri kirjoitti lähetteen. Tämän kuun loppupuolella vast pääsen. Tk:n 'perusverikokeet' suht ok. Reumaa on 'haettu' jo vuosia ja pyörätuoliinkin jo jouduin täs niveloireiden ja jännevikojen epätoivoses diagnoosin ja oikean hoidon etsinnässä.. Tämä turvotus pelottaa todella paljon. Ja ei johdu istumisesta, turvottaa sitä enemmän kuin liikun, kuume nousee rasitukses ja villasukat kiristää... Nesteenpoistolääke ei ainakaan Furesis vaikuttanut minul mitenkään, vaan lkri ei uskonut. Nyt odotan verisuonikirurgin aikaa ja odotan ehkä liikaakin. Tsemppiä sinulle! En tiedä mitä sinul muuta sanoisin kuin jot lkrille ja pikaisesti, ja verisuonikirurgille. Tämä vain ehdotus kun en itsekään muuta kuin turvottelen..ja pelkään kipuni kanssa.

Äänestä
  • Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.

    Äänestä

  • lääkäri sanoi (avauslääkäri) kirjoitti:

    Lääkäri sanoi että minulla turvotus johtuu alkohoolista. Erehdyin sanomaan että 2 viikkoa sitten otin parit pullot keskikaljaa. Hänen mielestään alkohooli on syypää turvotukseen. Se terveyskeskus (arvauslääkärin) arviointi.

    Oli tyhmä lääkäri. Vaadi tutkimuksia.

    Äänestä

  • Sinulla oli/on siis turvotusten lisäksi jänteissä oireita. Miten tutkimukset etenivät ja selvisikö oireiden syy?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


samoin polvissa kirjoitti:

Ihmettelen mikä voisi olla syynä turvotukseen? Syön verenpainelääkkeitä. (cotzart comp forte ja norvas). Olen hyvin hermostunut onko jotain vakavaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu