Voitteko käyttää gluteenittomia tuotteita, joissa on pieniä määriä vehnätärkkelystä. Vai tuleeko oireita? Gluteenittomissa jauhoissahan on käsittääkseni vain hyvin pieniä määriä vehnää. Vai olenko ymmärtänyt väärin... Onko tietäjiä paikalla :)
Aikuiset vehnäallergikot
????
1
415
Vastaukset
- Vehnäallergikko-76
Olen käsittänyt että nykyisin eletään allergioiden kanssa enemmän tai vähemmän "oireiden mukaan" jos ei ole hengenvaarallisia tai erittäin vakavia oireita.
Mulle itselleni välillä tulee oireita pienistä määristä vehnätärkkelystä, välillä niitä ei taas oikein huomaakaan. Mikä on sitten kullekin se oikea määrä - en tiedä. Ja onko "siedättäminen" pienillä määrillä sitten hyvä vai huono juttu - siitäkään ei ole yksimielisyyttä.
Mutta on tosiaan aika rankkaa olla luontaisesti gluteenittomalla dieetillä ja hyvin paljon se karsii vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818