syyhy

kokemuksia

Perheessämme on syyhy. Ensimmäinen rasvaus ohi. Vaikeaksi tämän asian tekee pienet lapset, joiden rasvaus ei yhtä helppoa olekaan.. Onko muilla kokemuksia syyhyn hoidosta, milloin kutina helpottaa ja lähtikö kaksilla rasvauksilla pois?
Pyykkiä valtavat kasat, ja tässä tulee punkkien suhteen ihan neuroottiseksi.

Kiitokset etukäteen!

5

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meri

      Meillä lähti pois toisen rasvauksen jälkeen,kun pitää vain huolen että kaikki hoitaa syyhyn saman aikaiesti pois-tarkoitan tuttuja yms.joiden kanssa olette olleet tekemisissä.
      Kutina saattaa jatkua parisen viikkoa sen jälkeen...

    • syyhyn omistaja

      itelle epäilen syyhyä kun sormien valissä pikku patteja mitkä kutiaa iha hulluna. mutta onko normaalia että kivespussiin tulee isoja punasia pahkuroita?

      • eloco

        Selvä tapaus. Sormien välissä olevat pienet kutisevat patit, samoin kivespussin kutina ja isot punaiset pahkurat on selvä merkki.


    • syyhytohtori

      On kokemusta :) Älä huoli, kyllä se pois lähtee! Mä olin ihan täysin neuroottinen sen kanssa... Meidän keskimmäisellä oli ollu ilmeisesti jo parisen kuukautta syyhypunkkeja, oli valittanut että selkä kutisee ja sielä olikin niitä patteja... Enhän mä tajunnu että se oli syyhypunkki. ja selässä!! No, sitten yksi päivä katsoin lapsen käsiä kun nekin kutisivat ja oli näppylöitä...erottui niitä valkoisia uria. Ja niitä punkkeja oli paljon ja jaloissakin! Käsistä ne näkyi käytävän päässä mustina pisteinä (kun oikein-oikein tarkasti katsoi), joita ongin neulan kanssa mikroskoopin alle. Siellä ne kaverit heilutteli jalkojaan mulle, arvaas oksettiko!! Tollasia ihon alla!! Hyh...

      No sitä rasvaa sitte laitettiin ja aikamoinen urakka se olikin, kolme lasta, nuorin joku reilu puolivuotias... Nukkumaan mennessä kaikki rasvattiin ja täys siivous, lapset ja mies istui olohuoneessa kun mä imuroin ja vaihdoin kumihanskojen kans petivaatteet :D Kaksi tai kolme kertaa rasvattiin ja lähtihän ne sitte pois. Tosin lapset kutisi vielä hetken sen jälkeen. Punkkien kuoleman totesin mikroskoopin kanssa... Jätin ihoon tahallaan joitakin punkkeja ja sitten rasvauksen jälkeen tarkistin, oliko kaverit vielä elossa. Ensin säikähdin, kun rasvauksesta huolimatta punkin jalat heilui, mutta rasva ei ollut ilmeisesti vaikuttanut tarpeeksi kauan... Kahdella vanhemmalla löysin punkkeja, muulla porukalla ei ollu..miehellä tosin oli jotain näppyjä ollut käsissä, mutta punkkeja en siltä löytänyt.

      Tapauksesta on jo vuosi aikaa, mutta sitä piinaa en unohda koskaan. Koita kestää!

    • inhottavaa

      Oli silloin kun omat olivat pieniä kiersi päiväkodissa ja sieltä tuli tieto tarkastakaa. Oli myös märkärupi...

      Nyt on lapsenlapsilta saatuna Kihomatoja...

      Kaksi kertaa olen lääkinnyt ja pessyt koko kodin... tein helpottavia sisustusmuutoksia..
      Kutina jäi ilmeisemmin psyyken puolelle,
      Hermostui todella.
      Olin Paksunsuolen tähystyksessä, hankin vatsan tyhjennys aineet, pyysin erikseen toimenpiteessä katsokaa onko siellä matoja tai munia: ei ollut silti kutian...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4298
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3574
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      33
      2530
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2459
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      141
      2102
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1946
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1821
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1535
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1423
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      20
      1338
    Aihe