On jo maaliskuu

Talvi heittää hyvästejään
laittaa valoillaan
maailman palamaan

toivoa sädettämään

lempeyden kehtoa kantaen
talvea uneen jo keinuttaa

-hiljaa hiipien koskettamaan-

kevään suloa
arkana katsomaan

väräjämään jäätyneet
kannel kielet saa
sulamaan

kevään ovea raottaen
sisään valoa pisaroittaen

talven hohkaa
lumen valkeaa kultaa
värejään vaihtamaan.

Tulethan kynnykselleni
sen yli astumaan
meidät yhteen saattamaan

-ja nyt jo maaliskuu.

16

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runosi ainakin kertoili niin.
      Ihanaa valoon päin,,,kuljetaan

      • Toivotaan jotta tuo Aurinko
        kuin täällä vallitseva hyvyys
        tarttuisi jokaiseen

        edes hetkeksi
        kevääseen että
        kesään.

        Kiitokseni
        Sinulle.


    • Kevättä kohti mennään
      kevättä ja valoa kohti
      lämpöä ja vihreyttä
      kesää joka lumipeitteen alla
      talviunillaan uinuu ja herää.

      Väri valkoinen vaihtuu vihreään
      kummasti meitä jokaista piristää
      kynnysmattokin on raikastettu
      viimeisillä pakkasilla tuuletettu.

      Mieltä piristävän runon kirjoitit maaliskuusta "minun kuustani" :)

      • Hyvä jo vuoden ikäinen ystäväni

        Kiitos ja halaisin
        jos voisin

        kävisikö
        virtuaallisesti.

        Hyvää viikkoa
        Sinulle.


      • dolan kirjoitti:

        Hyvä jo vuoden ikäinen ystäväni

        Kiitos ja halaisin
        jos voisin

        kävisikö
        virtuaallisesti.

        Hyvää viikkoa
        Sinulle.

        Kiitos virtuaali- halauksesta, kyllä se näinkin käy.
        Ystävyys on ilon asia, sitä saa olla kiitollinen.

        Kiitos!


      • diinaliin1 kirjoitti:

        Kiitos virtuaali- halauksesta, kyllä se näinkin käy.
        Ystävyys on ilon asia, sitä saa olla kiitollinen.

        Kiitos!

        Hyvältä tuntui lukea tämä viestisi
        tässä uudessa aamussa,josta

        Kiitokseni
        Sinulle.

        Toivotan Hyvää tätä
        päivää sinne suuntaan
        -sydämesi
        viereen.


    • kaaru

      Sie Dolan meinaat jäädä
      tänne sodan jalkoihin
      mikä ihme sen taas sytytti
      kun tosiaan on ihana
      maaliskuun alku

      aurinkoa ei näy
      mutta kevään tuoksu
      tuntui päivällä
      miellyttävältä

      valoisat aamut
      laittaa heräämään
      aikaisemmin
      kuuntelemaan
      kevään ääniä

      "Tulethan kynnykselleni
      sen yli astumaan
      meidät yhteen saattamaan"

      kaunis runo, sydämellä kirjoitettu:)

      • Minä nyt olen taas kuin hiukan
        eksymässä "sotapoluille"mutta
        yritän jos voisin hiukan

        huumoria
        kaikille heittää
        vaiko
        hermotus jo keittää

        lempo soikoon.

        Kaarulle Kiitos,johken kuitenkaan
        kaadu ?


    • *MURUKULTA*

      Nyt sitten kehun tässä ja nyt - runosi on aivan huippu!
      Löysin monia tasoja, heräämisestä, hiljaisuudesta valosta,
      kirkkaista auringon sulattamista pisaroista, virtaavien paikkojen hauraaseen 'lasijäähän'
      ja viimein kauan kaivatun rakkauden innokkaaseen odottamiseen ja saapumisen.
      Kuvana, kuin kaunis kevätpvä! :) Ja on maaliskuu...

      • EI ei,et saa kehua,sillä olen niin
        heikko niitä kestämään,kai syy on
        puutteellisen koulutuksen

        mutta Elämänkoulua kyllä
        käynyt ja kiivaana kiivaana
        tulta kohden,sitten sammuttamaan
        mutta ei sinne makamaan.

        Sanoisin tässä jotain mutta
        riittä kun tunteena elät
        edes hetkisen matkani.

        Kiitos ja hyvänä
        sanoistasi pidän
        niitä kiillotan
        Sinua vuoksesi.

        Kiitos !


    • padme_amidala

      ..kiitokset uskaltautumisesta tänne naisten runojen pariin. Ja vielä tälläisellä upealla herkällä rakkausrunolla. Kaunista kevään tulon kuvausta on runosi täynnä.

      Kiitos tästä lukuhetkestä : )

      • Olen ollut huomaavinani,että
        mihin miehet ovat kadonneet,
        vai olenko ihan väärässä
        sarjassa.
        Vaatinee minulta tarkistamista.

        Kiitos Sinulle ja kyllä
        hernerokka maistuisikin.

        Ilo on minun puolellani,kun
        ja jos runostani niinkin paljon
        pidit...yleensä luon särmiä
        tarkoituksella runoihini mutta
        olihan minun edes yritettävä
        saada tälläinenkin aikaan.

        Kiitän Sinua.


    • Belethiel

      Kaunis, lempeästi koskettava oodi Keväälle ja Rakkaudelle on runosi. Niin pehmeästi soivat tunteiden kanteleen kielet keväässä. Kevättä ja Häntä pyydät luoksesi tulemaan. Kauniista lukukokemuksesta kiitän Sinua!

      • Lyhykäisyydessään runoni olisi
        mahtunut kommenttiisi hyvinkin,
        ehkä jotain oleellista
        laittanut lisää.

        Kiitos - kiinnitän
        yhteen huomioni
        mutta en sano mihin.


    • Minanoita

      Maaliskuu kulkee kulkuaan
      kevät sulattaa lumia maan

      noitakin voi vanheta
      taas vuodella
      ennen huhtikuun alkua..

      Maaliskuu on melkoisen mukava
      kuukausi ja todentotta runon arvoinen=)))

      • Lienet Sinäkin kevään lapsia,jos
        oikein tulkkaan tuota ja
        mitä aarteita on pitänyt
        syntyessään tuoda maailmaan.

        Jos Onnea hiukan jo
        yritän sepustaa,mikä
        lienee vaihteen ajoitus.

        Kiitos
        tulkoon täältä Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe