Oletteko kurkkuoireset refluksi-ihmiset käyttäneet apteekista saatavia Bepanthen imeskelytabletteja? Ne on tarkoitettu limakalvovaurioiden hoitoon suu ja nielusairauksissa. Itse olen syönyt n. 2vkoa, 5-7/päivä. Viimeisen vajaan viikon aikana olen huomannut äänen terävöitymistä. Tällä tarkoitan, että jaksan puhua hyvinkin pitkään ilman, että tulee krahinaa ja käheyttä yms. Kurkunpää on jotenkin kevyemmän ja ilmavamman tuntuinen.
Voi olla myös, että suolisto alkaa olla niin hyvässä kunnossa, että ylösnousut ovat vähentyneet. Olen syönyt gastronel -kapseleita 2/päivä ja lisäksi yhden maitohappobakteerikapselin päivässä. Ruokavalion olen kiinnittänyt kaksi kuukautta erityistä huomiota.
Vielä odotan yörefluksiin tarkoitettua erikoispatjaa (backmax) ja tilasin myös lisää gaviscon advancea, jota otan ennen nukkumista.
PS. Jos hankitte tota Bebanthenia, niin kannattaa ostaa 100kpl purkki. Tulee suhteessa aika paljon halvemmaksi kuin 20kpl purkki.
Kurkunpää ja Bepanthen
9
12000
Vastaukset
- jaazaa
kokeiltua, kurkkuoirelut minulla vähentyneet, kärsin niistä nykyisin vain ajoittain mutta pitääkin tuo pitää mielessä jos vaivoja tulee.
Mulla oli tuossa kurkkuoireilussa outo juttu, eli kun kurkku oli kutiseva ja kipeän tuntuinen, niin minulla juuri tuo puhuminen auttoi. Puhumisen aikana huomasin että kurkkuvaivoja ei ollut lainkaan.
Samoin, minä myös otan Gastronel tuotetta kaksi kertaa päivässä ja käytössä on myös Gaviscon Advance, eli ennen nukkumaanmenoa sitä nestemäistä ja ennen ruokailua Advance purutabletteja.
Gefilus LGG Max-jogurttijuomaa menee purkillinen päivässä (siinähän on myös näitä maitohappobakteereja)ja soveltuu stressivatsaisille.
Sängynpää on ollut minulla sängyn jalan korottajilla koholla 30cm vuoden päivät, en tiedä onko sillä ollut mitään merkitystä koska öiseen aikaan minua ei refluksit koskaan ole vaivanneet.
Kiitos kovasti tiedoista! - Laryngo
- oliko kunnon juhlat? :-)
- kysyn taas .
lääkäri ?
- Lare26
Kiitoksia vaan. En juhlistanut ainakaan alkoholilla, sattuneesta syystä :)
- tuo
ei ole hyvä konsti, Bepanthenin jälkeen oli suussa kauan tosi paha maku, sitten se vielä tarttui hirveesti kieleen ja ikeniin, lisäksi erittin vaikea niellä. Montako lusikallista sitä pitäisi ottaa ?
- Lare26
Nyt en kyllä tiedä millaista versiota olet ottanut... Itse olen käyttänyt imeskelytabletteja, joita suositellaan käytettäväksi 2-6 päivässä. Ne annetaan liueta hitaasti suussa. Mielestäni ei maistu miltään, eikä mitään nieluongelmia ole ollut ainakaan minulla. Korostettakoon, että en osaa sanoa, kuinka iso vaikutus Bepanthenilla on ollut kurkunpään kuntoon. Selkeästi parantumista olen kuitenkin huomannut.
- pyysin
Lare26 kirjoitti:
Nyt en kyllä tiedä millaista versiota olet ottanut... Itse olen käyttänyt imeskelytabletteja, joita suositellaan käytettäväksi 2-6 päivässä. Ne annetaan liueta hitaasti suussa. Mielestäni ei maistu miltään, eikä mitään nieluongelmia ole ollut ainakaan minulla. Korostettakoon, että en osaa sanoa, kuinka iso vaikutus Bepanthenilla on ollut kurkunpään kuntoon. Selkeästi parantumista olen kuitenkin huomannut.
apteekista tätä Bepanthenia niin se oli kyllä voidetta, pitäisköhän vilkaista käyttöohjeesta, vaikka ei siitä putkilosta enää paljon jäljellä ole, minulle on se alkanut tehdä nyt enemmän käytettynä myös huonovointisuutta.
- Lare26
pyysin kirjoitti:
apteekista tätä Bepanthenia niin se oli kyllä voidetta, pitäisköhän vilkaista käyttöohjeesta, vaikka ei siitä putkilosta enää paljon jäljellä ole, minulle on se alkanut tehdä nyt enemmän käytettynä myös huonovointisuutta.
Pyysitkö nimenomaan kurkunpään ja nielun hoitoon tarkoitettua Bepanthenia?
Kannattaa välittömästi tarkistaa mihin tarkoitukseen se sinun Bepanthenisi on. Mikäli se on voidetta, niin se on todenäköisesti tarkoitettu johonkin ihan muuhun, kuin kurkunpään hoitoon. Bepanthen valmistaa mm. ihovoiteita.
Tuosta taulukosta näkee mihin eri tarkoituksiin bepanthenia on:
http://www.bepanthen.fi/flash/tuote.swf
Eli kaiken järjen mukaan vain imeskelytabletit on tarkoitettu kurkun limakalvoille. - oli kyllä tarpeeksi
Lare26 kirjoitti:
Pyysitkö nimenomaan kurkunpään ja nielun hoitoon tarkoitettua Bepanthenia?
Kannattaa välittömästi tarkistaa mihin tarkoitukseen se sinun Bepanthenisi on. Mikäli se on voidetta, niin se on todenäköisesti tarkoitettu johonkin ihan muuhun, kuin kurkunpään hoitoon. Bepanthen valmistaa mm. ihovoiteita.
Tuosta taulukosta näkee mihin eri tarkoituksiin bepanthenia on:
http://www.bepanthen.fi/flash/tuote.swf
Eli kaiken järjen mukaan vain imeskelytabletit on tarkoitettu kurkun limakalvoille.selkeä - mainitsit heti ensimmäisessä
lauseessa tabletit.kiitos vinkistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713