Kesä- heinäkuussa tekemistä ala-asteikäisille lapsille? Leirejä tms.?

Kahden elohopeatenavan äiti

Hei!

Tietääkö kukaan järjestetäänkö vielä lasten kesäleirejä, kuten minun lapsuudessani oli tapana? Olen kahden lapsen äiti (tyttö 9 v ja poika 12 v) ja asumme pääkaupunkiseudulla.

Kesä-heinäkuussa olisi mukavaa saada viikko tai kaksi omaa aikaa ja samalla lapsille jotakin järkevää tekemistä.

Isovanhempia ei lapsillani ole ja haluaisin tarjota heille elämyksiä, toimintaa ja mahdollisuuden oppia itsenäisyyttä sekä kehittää sosiaalisia taitojaan.

9

1338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkisleiri

eli heinäkuun ekalla viikolla Lounais-Suomen liikunta ja urheilu ry järjestää perinteisen PITKIS-leirin Kokemäen Pitkäjärven leirikeskuksessa. Googleta niin saat lisätietoja. Todella hyvin järjestetty, turvallinen leiri liikunnan merkeissä, mutta ei tarvitse olla mikään aktiiviharrastaja vaan leirilla tutustutaan eri lajeihin ja paljon muutakin ajanvietettä on järjestetty, lisäksi hintakin on kukkarolle ystävällinen.

• Janne-Jussi

Törmäsin keväällä matkamessuilla tämmöseen tapahtumaan kuin Mekkala-aika seikkalu leiriin.
      Häppeninki järjestetään Haminassa kesäkuun alussa 9-13 vuotiaille tenaville. Bussikuljetukset taisi olla suurimmilta paikkakunnilta. Leiriohjelmassa oli vaikka mitä saaristoretkestä kaupunkiseikkailupäivään ja siltä väliltä. Hinta oli sisältöön nähden varsin edullinen.
      Meidän muksu lähtee ainakin sinne viikoksi kattelemaan menoa.
      www.mekkala.com löytyy lisätietoja.

• Janne-Jussi

Terve!

Tässä vielä suora linkki Mekkala-leiriin. Ei näköjään toiminut tuossa minun edellisessä viestissä.

http://www.mekkala.com

• N.S.

Itsekin etsiskelen lasten leirejä ja törmäsin tällaiseen sivuun: http://perhoslaakso.fi siellä ei tosin vielä ole tämän vuoden leireistä tietoa. Onko kenelläkään kokemusta ko. paikasta?

• järjestää

kesäkuun alusta elokuun puoliväliin maksullisia kesäleirejä. Haku juuri menossa, joko netin kautta tai hakulomake tilaamalla. Oma lapsi viikoksi menossa nyt kolmatta kertaa. On viihtynyt mainiosti. Tutki nettisivuja.. järjestetään Kiljavalla ja Hangon edustalla saaressa. Helsingistä kuljetuskin jos ei itse halua paikan päälle kuljettaa =).

• Kahden elohopeatenavan äiti

Kiitos kaikille vastanneille, toivottavasti tästä keskustelusta saavat muutkin vanhemmat vinkkejä!

Omat elohopeatenavani lähtevät Haminaan kesäkuussa purkamaan ylimääräistä energiaansa :)

• Nuorisotoimi
    • Marjukka

Terve!

Minun 9-vuotias Sami-poikani osallistui viime kesänä Espoon Tapiolassa järjestetylle futisleirille. Poika sai leiriltä 2 uutta kaveria ja kipinän lajin aloittamiseen.

Suosittelen tätä leiriä. Leirillä on muistaakseni kotisivut jotka olivat muistaakseni osoitteessa: www.futisleiri.fi

• Vierailija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3770
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2762
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2290
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1799
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1540
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1512
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1399
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1261
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1204
    Aihe