Kesä- heinäkuussa tekemistä ala-asteikäisille lapsille? Leirejä tms.?

Kahden elohopeatenavan äiti

Hei!

Tietääkö kukaan järjestetäänkö vielä lasten kesäleirejä, kuten minun lapsuudessani oli tapana? Olen kahden lapsen äiti (tyttö 9 v ja poika 12 v) ja asumme pääkaupunkiseudulla.

Kesä-heinäkuussa olisi mukavaa saada viikko tai kaksi omaa aikaa ja samalla lapsille jotakin järkevää tekemistä.

Isovanhempia ei lapsillani ole ja haluaisin tarjota heille elämyksiä, toimintaa ja mahdollisuuden oppia itsenäisyyttä sekä kehittää sosiaalisia taitojaan.

9

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkisleiri

      eli heinäkuun ekalla viikolla Lounais-Suomen liikunta ja urheilu ry järjestää perinteisen PITKIS-leirin Kokemäen Pitkäjärven leirikeskuksessa. Googleta niin saat lisätietoja. Todella hyvin järjestetty, turvallinen leiri liikunnan merkeissä, mutta ei tarvitse olla mikään aktiiviharrastaja vaan leirilla tutustutaan eri lajeihin ja paljon muutakin ajanvietettä on järjestetty, lisäksi hintakin on kukkarolle ystävällinen.

    • Janne-Jussi

      Törmäsin keväällä matkamessuilla tämmöseen tapahtumaan kuin Mekkala-aika seikkalu leiriin.
      Häppeninki järjestetään Haminassa kesäkuun alussa 9-13 vuotiaille tenaville. Bussikuljetukset taisi olla suurimmilta paikkakunnilta. Leiriohjelmassa oli vaikka mitä saaristoretkestä kaupunkiseikkailupäivään ja siltä väliltä. Hinta oli sisältöön nähden varsin edullinen.
      Meidän muksu lähtee ainakin sinne viikoksi kattelemaan menoa.
      www.mekkala.com löytyy lisätietoja.

      • Janne-Jussi

        Terve!

        Tässä vielä suora linkki Mekkala-leiriin. Ei näköjään toiminut tuossa minun edellisessä viestissä.

        http://www.mekkala.com


    • N.S.

      Itsekin etsiskelen lasten leirejä ja törmäsin tällaiseen sivuun: http://perhoslaakso.fi siellä ei tosin vielä ole tämän vuoden leireistä tietoa. Onko kenelläkään kokemusta ko. paikasta?

    • järjestää

      kesäkuun alusta elokuun puoliväliin maksullisia kesäleirejä. Haku juuri menossa, joko netin kautta tai hakulomake tilaamalla. Oma lapsi viikoksi menossa nyt kolmatta kertaa. On viihtynyt mainiosti. Tutki nettisivuja.. järjestetään Kiljavalla ja Hangon edustalla saaressa. Helsingistä kuljetuskin jos ei itse halua paikan päälle kuljettaa =).

    • Kahden elohopeatenavan äiti

      Kiitos kaikille vastanneille, toivottavasti tästä keskustelusta saavat muutkin vanhemmat vinkkejä!

      Omat elohopeatenavani lähtevät Haminaan kesäkuussa purkamaan ylimääräistä energiaansa :)

    • Nuorisotoimi
    • Marjukka

      Terve!

      Minun 9-vuotias Sami-poikani osallistui viime kesänä Espoon Tapiolassa järjestetylle futisleirille. Poika sai leiriltä 2 uutta kaveria ja kipinän lajin aloittamiseen.

      Suosittelen tätä leiriä. Leirillä on muistaakseni kotisivut jotka olivat muistaakseni osoitteessa: www.futisleiri.fi

    • Vierailija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe