VL suhtautuminen "tavallisiin" ihmisiin?

flyonthewall

Elikkäs yksi hyvä ystäväni (olen itse 17, kaveri 16) on vanhoillislestaadiolainen, ja yhdessä ollaan pyöritty n. 9v iästä saakka.

Paljon oleskelen kaverin kotosalla ja touhuan perheen pienempien kanssa, perheessä 12 lasta..

Nyt vasta ruvennut mietityttämään, miten perhe (kaverille varmasti ihan ok) suhtautuu että ei vl pyörii kotona, kun ihan päältäpäinkin olen ei-vl, värjätyt hiukset, meikkiä ja lävistyskin naamassa..

Voisiko tytön vanhemmat ajatella että on väärin olla hyvä ystävä minunlaiseni kanssa? Kaikki muut kaverini lähimmät ystävät taitavat olla lestaadiolaisia myös. Tottakai ihmisissä ja ihmisten mielipiteissä on eroja, mutta miten uskoisitte asian olevan, tai miten itse suhtautuisitte?

9

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttuleena

Ystävät ovat hieno juttu, ja tärkeitä. Isä tai äiti ei sais tulla ystävysten väliin...

• Kempelainen

Lestadiolaisuudessa on kuitenkin uskovia valta- osa. Heille olet lähimmäinen sellaisena kun olet, ja he varmaan rukoilevat puolestasi.

Ole tyytyväinen ystävääsi ja Hänen perheeseen.

Tässä näet, mitä todella uskova, ja Jeesukseen luottava ihminen parhaimmillaan on.

Pidä se ystävyys.

• miksiköhän.

"Älä istu siellä, missä pilkkaajat istuu"

Ja myöskin vl-vanhemmatkin ajaa kotoa pois seuroissa käymättömän lapsen.

• Missä avaaja kertoi "pilkkaajasta"?

• sivulle

sivulle

• Veeällä

Oon ite vl ja monesti seuroissa yms. Sanotaan et on hyvä olla muitaki ku vl kavereita ni ei ne sua ihan heti aja pois sieltä:)) ihanaa ku suhtaudut siihen niin avoimesti♥️

• olenpa.minä.utelias

Miten niin elikkäs?

• 7777777777777

VL- lahko ei ole synonyymi uskolle. Sielä on uskottelevia, kuten muissakin suunnissa. Ulkoinen olemus ei välttämättä kerro koko totuutta. Sinäkin voit muuttua sydämeltäsi.
      Tärkeintä on sydämen usko Jeesukseen, luottaa Hänen voimaansa ja ristin uhriinsa.
      On hienoa, kun olet pienempienkin kanssa. Vanhemmat saavat piniä lepohetkiä.
      Näitä päällimmäisenä tuli mieleen. Lukekaapa yhdessä Raamattua. Aloittakaa rukoillen viisautta ymmärtää luettua. Markuksen evankeliumista voi aloittaa. Johanneksen evankeliumikin on hyvä. Kaikkihan ne on, mutta helpompia ymmärtää.
      Iloisia yhteisiä hetkiä ystävyksille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      66
      2265
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2162
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1468
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1232
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      113
      1120
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      885
    Aihe