Silmälääkäri

diabeetikolle

Tietääkö joku pääkaupunkiseudulta hyvän silmälääkärin, joka olisi erikoistunut hoitamaan diabeetikon silmiä ja silmäongelmia?

11

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenellä

      Eikö kukaan tiedä? Kenellä silmälääkärillä te käytte pääkaupunkiseudulla?

      • täältä

      • missään

        En ole käynyt vielä millään silmälääkärillä diabetekseni takia. Terveyskeskuslääkäri pistää säännöllisesti silmäpohjakuvauksiin ja kun ei ole vielä mitään oireita, ei ole tullut mentyä silmälääkärille ja silmälasitkin on määrännyt optikko.


      • sisäänlämpiävä
        täältä kirjoitti:

        Kysäisepä asiaa myös Diabetesliiton Kohtauspaikalta. Saat varmaan vastauksia paremmin.

        http://www.diabetes.fi/ubbthreads/ubbthreads.php

        Olen lueskellut Kohtauspaikkaa välillä, mutta minusta se on niin sisäänlämpiävä mesta, ettei sinne viitsi mennä kirjoittelemaan. Samat nimimerkkikirjoittajat ovat aina äänessä jne.

        Olen joskus eksynyt lueskelemaan viestejä samaan aikaan, kun porukka hyökkää jonkun toisen henkilön mielipiteen kimppuun kuin nälkäinen naarassusilauma. Aivan kammottava kokemus ulkopuoliselle! Saatikka jos joskus joutuisi itse sellaisen hyökkäyksen kohteeksi!

        Kiitos kuitenkin vinkistä. Toivottavasti joku vaivautuu kertomaan hyvän silmälääkärin tälläkin palstalla?


      • Kohtauspaikasta
        sisäänlämpiävä kirjoitti:

        Olen lueskellut Kohtauspaikkaa välillä, mutta minusta se on niin sisäänlämpiävä mesta, ettei sinne viitsi mennä kirjoittelemaan. Samat nimimerkkikirjoittajat ovat aina äänessä jne.

        Olen joskus eksynyt lueskelemaan viestejä samaan aikaan, kun porukka hyökkää jonkun toisen henkilön mielipiteen kimppuun kuin nälkäinen naarassusilauma. Aivan kammottava kokemus ulkopuoliselle! Saatikka jos joskus joutuisi itse sellaisen hyökkäyksen kohteeksi!

        Kiitos kuitenkin vinkistä. Toivottavasti joku vaivautuu kertomaan hyvän silmälääkärin tälläkin palstalla?

        Itselläni on samanlainen käsitys Kohtauspaikasta. Siellä on paljon asiaakin. Mutta jos joku on esittänyt valtavirrasta poikkeavan mielipiteen perustellusti ja jopa tutkimustietoja linkattuna, on hän saanut yleensä vastauksia, joissa tunne on ollut päällimmäisenä. Asioihin ei yritetäkään perehtyä, vaan vastaanväittäminen on tärkeintä. Ehkä Diabetesliiton ote on liian kova.

        Silmälääkäriasiasta en osaa valitettavasti sanoa mitään. Olen ollut lähetteellä vain silmänpohjakuvauksissa. Onko muuten niin, että "tavallinen" silmälääkäri ei omaa tarpeeksi tietämystä diabeetikon silmäongelmista?


      • tarvit???
        sisäänlämpiävä kirjoitti:

        Olen lueskellut Kohtauspaikkaa välillä, mutta minusta se on niin sisäänlämpiävä mesta, ettei sinne viitsi mennä kirjoittelemaan. Samat nimimerkkikirjoittajat ovat aina äänessä jne.

        Olen joskus eksynyt lueskelemaan viestejä samaan aikaan, kun porukka hyökkää jonkun toisen henkilön mielipiteen kimppuun kuin nälkäinen naarassusilauma. Aivan kammottava kokemus ulkopuoliselle! Saatikka jos joskus joutuisi itse sellaisen hyökkäyksen kohteeksi!

        Kiitos kuitenkin vinkistä. Toivottavasti joku vaivautuu kertomaan hyvän silmälääkärin tälläkin palstalla?

        Silmänpohjavalokuvauksiinhan diabeetikot (ainakin 1-tyyppiläiset) pääsevät Hesassa ihan kunnalliselle puolelle. Kuvaus toimii hoitavan d-lääkärin lähetteen perusteella Herttoniemen sairaalan yhteydessä. Ja kuvaukset tutkii/katsoo siellä tietääkseni silmälääkäri ja hänen lausuntonsa perusteella tulee mahdolliset jatkojutut sitten HYKS:in silmäklinikalle.

        Ja monet silmäklinikan silmälääkärit pitävät myös yksityisvastaanottoa, joten ei muuta kuin yksityisiltä asemilta kyselemään/netistä katsomaan. Ainakin Keskuskadun silmäsairaalassa mulla (D1) harmaakaihin leikkasi myös silmäklinikalla hommia tekevä henkilö.

        Suoraan nimiä en halua mainita, koska en tiedä missä tarkoituksessa silmälääkäriä tarvit. Ja sekin kiinnostaisi käytkä niissä silmänpohjakuvauksissa, jotka sulle kuuluvat? Vai oletko mahdollisesti kokonaan julkisen hoidon ulkopuolella jostain syystä.


      • silmälääkäriä
        missään kirjoitti:

        En ole käynyt vielä millään silmälääkärillä diabetekseni takia. Terveyskeskuslääkäri pistää säännöllisesti silmäpohjakuvauksiin ja kun ei ole vielä mitään oireita, ei ole tullut mentyä silmälääkärille ja silmälasitkin on määrännyt optikko.

        Diabeteksen silmänpohjamuutosten seurantaan tuo silmänpohjakuvaus on paras. Eli et tarvi diabeteksen vuoksi mitään silmälääkäriä. Ne kuvathan katsoo silmälääkäri ja jos kaikki on ok, miksi haluaisit rahasi yksityiselle silmälääkärille pistää?

        Jos kuvissa on jotain, niin sitten tulee lähete Silmäklinikalle jatkotutkimuksiin.

        Ja sorry, vastasin jo tuonne väliin lukematta koko keskustelua läpi...


      • aloittaja
        silmälääkäriä kirjoitti:

        Diabeteksen silmänpohjamuutosten seurantaan tuo silmänpohjakuvaus on paras. Eli et tarvi diabeteksen vuoksi mitään silmälääkäriä. Ne kuvathan katsoo silmälääkäri ja jos kaikki on ok, miksi haluaisit rahasi yksityiselle silmälääkärille pistää?

        Jos kuvissa on jotain, niin sitten tulee lähete Silmäklinikalle jatkotutkimuksiin.

        Ja sorry, vastasin jo tuonne väliin lukematta koko keskustelua läpi...

        Tuo edellinen vastaus taisi olla jonkun muun, minä olen aloittaja ja minä tarvitsen silälääkärin, kun nykyinen silmälääkärini siirtyi kokonaan lasten silmälääkäriksi.

        Silmänpohjan kuvaukset on tehty säännöllisin väliajoin, mutta hoitopaikasta on silti kehoitettu käymään myös silmälääkärissä, koska kuvaukset eivät kerro kaikkea riittävän tarkasti. Lääkäri sanoi, että silmälääkäri näkee vastaanotolla vielä tarkemmin silmänpohjiin ja siksi hän suositteli säännöllisiä käyntejä myös omalla silmälääkärillä.


      • silmälääkäriä
        aloittaja kirjoitti:

        Tuo edellinen vastaus taisi olla jonkun muun, minä olen aloittaja ja minä tarvitsen silälääkärin, kun nykyinen silmälääkärini siirtyi kokonaan lasten silmälääkäriksi.

        Silmänpohjan kuvaukset on tehty säännöllisin väliajoin, mutta hoitopaikasta on silti kehoitettu käymään myös silmälääkärissä, koska kuvaukset eivät kerro kaikkea riittävän tarkasti. Lääkäri sanoi, että silmälääkäri näkee vastaanotolla vielä tarkemmin silmänpohjiin ja siksi hän suositteli säännöllisiä käyntejä myös omalla silmälääkärillä.

        Juu, selvä juttu nyt, kun tarkensit.

        Itse käyn siömänpohjatarkastuksissa yksityisellä silmälääkärillä, mutta mulla syynä on se, että slmänpohjakuvat eivät kohdallani toimi. Mulla siis ensinkin pupillit eivät niillä tipoilla laajene tarpeeksi ja toisaalta mulla on sellaista hyvänlaatuista lasiaissamentumaa, joten juvat eivät tosiaan riitä. Ei niitä edes enää oteta tuon vuoksi, vaan käyn ainoastaan silmälääkärillä.

        Itse käyn Keskuskadulla Helsingin yksityisessä silmäsairaalassa ja luotan siellä kyllä kaikkiin lääkäreihin ainakin omissa silmänpohja-jutussa. Esimerkkinä että silmälääkäri löysi toisesta silmästäni pienen uudissuonimuodostuman silmän reunalla ja lähetti minut silmäklinikalle laserointiin. Ja silmäklinikalla nimenomaan näitä juttuja päähommanaan tekevät silmälääkärit eivät meinanneet millään löytää tuota kohtaa, kun oli niin reuna-alueella, että näkyvyys oli huono. Uskoivat kuitenkin tän yksityisen (nuoren, juuri erikoistuneen) silmälääkärin antamiin tietoihin ja löytyihän se pientä laserointia vaatinut kohtakin lopulta.

        Ja minullekin hoitopaikka kehotti käymään yksityisellä, mutta siksi, että valokuvat eivät kohdallani ole tarpeeksi tarkat (valokuvat analysoiva silmälääkäri kirjoitti suoraan lausuntoonsa, että kuvien perusteella ei pysty mitään arviota/lausuntoa antamaan). En sitten myöskään niissä valokuvissa turhaan käy.


      • D-1
        sisäänlämpiävä kirjoitti:

        Olen lueskellut Kohtauspaikkaa välillä, mutta minusta se on niin sisäänlämpiävä mesta, ettei sinne viitsi mennä kirjoittelemaan. Samat nimimerkkikirjoittajat ovat aina äänessä jne.

        Olen joskus eksynyt lueskelemaan viestejä samaan aikaan, kun porukka hyökkää jonkun toisen henkilön mielipiteen kimppuun kuin nälkäinen naarassusilauma. Aivan kammottava kokemus ulkopuoliselle! Saatikka jos joskus joutuisi itse sellaisen hyökkäyksen kohteeksi!

        Kiitos kuitenkin vinkistä. Toivottavasti joku vaivautuu kertomaan hyvän silmälääkärin tälläkin palstalla?

        Samat "nimimerkit" täälläkin kirjoittelee, tosin ilman nimimerkkiä.
        Osa ei ole edes kuullut diabeteksesta saati sen hoidosta sen verran arveluttavia hoitoohjeita antavat.


      • mitä mieltä olette?
        D-1 kirjoitti:

        Samat "nimimerkit" täälläkin kirjoittelee, tosin ilman nimimerkkiä.
        Osa ei ole edes kuullut diabeteksesta saati sen hoidosta sen verran arveluttavia hoitoohjeita antavat.

        Tuolta toisesta viestistä sain ajatuksen kysyä mitä mieltä olette Diabetesliiton Kohtauspaikasta, joka löytyy täältä http://www.diabetes.fi/ubbthreads/ubbthreads.php?Cat=0 ?

        Tässä se toinen ketju http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000043&posting=22000000042171190

        Kerroin jo toisessa viestissä, että itse vierastan koko mestaa sen sisäänlämpiävyyen vuoksi.

        Olen välillä käynyt lukemassa sitä ja joskus seurannut, kun 'kana-kukkolauma' yrittää parhaansa mukaan nokkia jotain toista tai kun joku erehtyy kirjoitamaan vääränlaisen mielipitteen, niin joku fiksu vastaa siihen tosi töykeesti.

        Ei yhtään houkuta tuollaset hyökkäykset ja töykeyet sinne, jos vaikka sattuu omalle kohalle.

        On siinä mestassa se hyvä puoli ettei tarvii kirjautua jos haluua lukea sitä, mut niinhän se on täälläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe