Varo välittäjää

Seppooo

Välittäjän rooli on koittaa saada asunto myyntiin mahdollisimman halvalla. Siten se saa helposti ja nopeasti "rahansa" pois. Kilpailessaan kohteesta se voi luvat enempi myyntihintaa, mutta viikon päästä jo haluaa alentaa hintaa. Välittäjä ei vastaa mistään, vetää vaan välistä 10000€. Pankin lakimies tekee samat kauppakirjat 200€. Olkaa tarkkoina näiden huijarien kanssa.

45

6000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehto 2

      Toinen vaihtoehto on että asunto jää myymättä.

      • Seppooo

        Puhetta kyllä riittää, mutta tekoja ei.


      • aika monta kauppaa
        Seppooo kirjoitti:

        Puhetta kyllä riittää, mutta tekoja ei.

        tekevät ja kuluja siitäkin tulee ja elää pitää.

        On siinä muutakin kuin kauppakirjojen teko joka kyllä luonnistuu itseltäkin ilman pankin apua.

        Kaupanvahvistajia on kuntien palveluksessa ja kauppakirjamallit saa kirjastosta. Ja lainhuudon saa ja voi itse hakea raastuvasta. Myös tarvittavat todistukset saa kunnan kiinteistöpuolelta. Vain rahaliikenteen joutuu pankissa hoitamaan tai tietokoneen kautta kotona.


      • 1 ei myynyt 2 myi heti

        Niinpä niin, eli ensimmäinen välittäjä ei myynyt ½ vuoden aikana.
        Myyjä 2 (etelä-espoosta) sai myytyä 6 vrk aikana yli myyjän hintatoiveiden.

        Ei siinä vielä mitään mutta kun ekalla myyntifirmalla oli pari kokenutta miestä mutta kun ei niin ei.

        2 myyjä olikin kokenut nainen ja todella 6 vrk ja rahat tilille muutamia päiviä myöhemmin.

        - palkkio 14700,00 euroa ylitti kipurajan mutta kun tulosta syntyi kivun kyllä sieti..


    • sellaista on elämä

      että on myös ostajia jotka eivät osta yksityisiltä asuntoja kuin välittäjän kautta.

      • autokaupassa

        toiset ei osta suoraan kadulta autoa.


      • The Rat
        autokaupassa kirjoitti:

        toiset ei osta suoraan kadulta autoa.

        Autokaupassa liikkeellä on vastuu myymästään autosta, asuntokaupassa myyjällä.

        Välittäjällä ei ole vastuuta.


    • rahat posi

      kotikirurgurgi ja asunnon itsemyyjä ovat varmsti taitavia omsta mielestään, useimmiten näinä aikoina asunnonmyyjä leikkaa odottamalla lopuksi potilasta enemmän kuin alunperin olisi tarvittu,olen nähnyt 20 vuoden aikana 70 prosentin leikkauksia koska kuulaisa näyttelijä halusi olla myös hyvä asunnon myyjä.... autan jos haluat

    • kokenut itse

      olen kauan sitten myynyt oman kaksioni. Ennen kaupan tekoa kävin yläpuolellla olevassa huoneistossa joka oli aiemmin myynnissä katsasteleassa välittäjän myyntitoimintaa. Asunnossa oli noi 5-7 ostajaehdoksta. Esitettiin kysymys tulevasta putkiremontista. Välittäjä sanoi, ettei tämmöisestä ole mitään tietoja tai edes suunnitelmia. Olin hämmäsrtynyt ja hiljaa, ja kuuntelin edelleenkin naisen kehuja yhtiöstä.
      Itse olin tuon taklon hallituksessa jossa oli juuri noin ½ vuotta aiemmin tehty päätös isosta putkiremontisa kkysesiessä talossa. Asunto oli myytävänä juuri se aiheuttamien kustannustaen takia. tunsin se myyjänkin.

      Hyvä neuvo:
      Jos haluat itse myydä kämppäsi, käy kuuntelemassa ja katsomassa vastaavanlaisten myynttiä samalla seudulla. Opit välittäjiltä jotain, mutta älä sinä valehtele, sillä asunnon myyjä vastaa asuntoon liittyvistä vioista yms. Välittäjä ei käytännössä vastaa mistään.

      En ole tuon koommin enää uskonut vakuuttavanlaisesti käyytäytyvien heorrojen ja rouvin p-puheita lainkaan. Ostajan on itse tarkistettava KAIKKI! Muistakaa se, ostajat. muistakaa myös ettei myyjä saa valehdella - siitä on sanktioita. Välittäjän sanktiot valehtelusta on paljon vähäisemmät (= mentttää korkeintaan sen asunnon myynnin välityspalkkion).

      P-puheesta ei kannata maksaa latiakaan. Hintatasokin selviää nykyään helpommin kuin ennen.

      • kaikenlaisia sitä

        Taloyhtiön hallitus ei päätä putkiremonteista. Eikä välittäjällä eikä talon muillakaan asukkailla ole tietoa mitä taloyhtiön hallituksen kokouksissa keskustellaan tai päätetään. Hallitus voi ehdottaa taloyhtiön yhtiökokoukselle alletaanko putkiremonttia valmistella mutta ennen yhtiökokouksen myönteistä päätöstä putkiremonttia ei ole eikä ole tulossa. Jos yhtiössä josta puhuit, yhtiökokous ei ollut päättänyt mitään ennen myyntiesittelyä välittäjä puhui totta. Jos yhtiökokous on päätynyt remontin kannalle tämä näkyy isännöitsijän todistuksesta joka jokaisella asuntoyhtiön asuntoa myyvällä välittäjällä on ja jonka jokainen ostaja kyllä haluaa nähdä.
        Itse olen ostanut useita asuntoja ja kyllä täytyy sanoa että isojen ketjujen välittäjät osaavat hommansa mutta yksityisten myyjien tiedot ovat liian paljon netin varassa.


      • pappa.
        kaikenlaisia sitä kirjoitti:

        Taloyhtiön hallitus ei päätä putkiremonteista. Eikä välittäjällä eikä talon muillakaan asukkailla ole tietoa mitä taloyhtiön hallituksen kokouksissa keskustellaan tai päätetään. Hallitus voi ehdottaa taloyhtiön yhtiökokoukselle alletaanko putkiremonttia valmistella mutta ennen yhtiökokouksen myönteistä päätöstä putkiremonttia ei ole eikä ole tulossa. Jos yhtiössä josta puhuit, yhtiökokous ei ollut päättänyt mitään ennen myyntiesittelyä välittäjä puhui totta. Jos yhtiökokous on päätynyt remontin kannalle tämä näkyy isännöitsijän todistuksesta joka jokaisella asuntoyhtiön asuntoa myyvällä välittäjällä on ja jonka jokainen ostaja kyllä haluaa nähdä.
        Itse olen ostanut useita asuntoja ja kyllä täytyy sanoa että isojen ketjujen välittäjät osaavat hommansa mutta yksityisten myyjien tiedot ovat liian paljon netin varassa.

        Eikä välittäjällä eikä talon muillakaan asukkailla ole tietoa mitä taloyhtiön hallituksen kokouksissa keskustellaan tai päätetään.
        -----------------------------------------------

        jossain on mennyt pieleen ajatusmaailmasi.

        kyllä taloyhtiön hallitus saa ja pitää puhua tuollaisia asioita kaikille taloyhtiössä asuville,
        se ei ole mitään salaista tietoa.

        toiseksi, jos on suunniteltu, se pitää kertoa ostajalle, ei se mitenkään sitten vasta tule julkiseksi kun se on päätetty.

        Meilläkin on suunniteltu jo 10v remppoja eteenpäin, kaikki on kerrottava, pätetyt vasta kirjataan isännöitsijätodistuksen, se on aivan eri asia.

        Tietysti kaikki ostajat eivät aina etsi vikoja johon takertua,
        mutta nyt on tulossa hyvin vaarallinen aika,
        kun asuntojen hinnat alenevat,
        yhä useampi ostaja pettyy,
        aivan samoin jo -90 lamassa oli puolet valittajia ja nykyään lisää netti vielä tietoa.


      • Seppooo
        pappa. kirjoitti:

        Eikä välittäjällä eikä talon muillakaan asukkailla ole tietoa mitä taloyhtiön hallituksen kokouksissa keskustellaan tai päätetään.
        -----------------------------------------------

        jossain on mennyt pieleen ajatusmaailmasi.

        kyllä taloyhtiön hallitus saa ja pitää puhua tuollaisia asioita kaikille taloyhtiössä asuville,
        se ei ole mitään salaista tietoa.

        toiseksi, jos on suunniteltu, se pitää kertoa ostajalle, ei se mitenkään sitten vasta tule julkiseksi kun se on päätetty.

        Meilläkin on suunniteltu jo 10v remppoja eteenpäin, kaikki on kerrottava, pätetyt vasta kirjataan isännöitsijätodistuksen, se on aivan eri asia.

        Tietysti kaikki ostajat eivät aina etsi vikoja johon takertua,
        mutta nyt on tulossa hyvin vaarallinen aika,
        kun asuntojen hinnat alenevat,
        yhä useampi ostaja pettyy,
        aivan samoin jo -90 lamassa oli puolet valittajia ja nykyään lisää netti vielä tietoa.

        Siksi onkin vaarallista palkata välittäjää,
        kun myyjä joutuu kuitenkin vastuuseen hänen kaupanedistämispuheista (valheista).


      • siis,
        Seppooo kirjoitti:

        Siksi onkin vaarallista palkata välittäjää,
        kun myyjä joutuu kuitenkin vastuuseen hänen kaupanedistämispuheista (valheista).

        kun myyjä joutuu kuitenkin vastuuseen hänen kaupanedistämispuheista (valheista).
        ------------------------

        et siis ole yhtään kauppa tehnyt,

        välittäjän pitää tietää vain mitä on isännöintitodistuksessa ja jos niillä tiedoilla ostaja ostaa niin ei voi valittaa.

        Tietysti ostaja voi esittää pyynnön kysyä myyjältäkin,
        mutta välittäjä osaa kuitenkin kertoa huonotkin asiat niin
        sivistyneesti että ostaja vain innostuu kaupasta.

        Yksityisen pitää kertoa mitä tietää ja luulee kauppaan vaikuttavan, jne. ja yksityinen kertoo ne tökerösti ja heti ostaja pakenee.

        Eli jos ostaja ei kysele myös asunnonomistajalta hän itse tekee virheen ja sellaisia tekee useimmat.


      • Seppooo
        siis, kirjoitti:

        kun myyjä joutuu kuitenkin vastuuseen hänen kaupanedistämispuheista (valheista).
        ------------------------

        et siis ole yhtään kauppa tehnyt,

        välittäjän pitää tietää vain mitä on isännöintitodistuksessa ja jos niillä tiedoilla ostaja ostaa niin ei voi valittaa.

        Tietysti ostaja voi esittää pyynnön kysyä myyjältäkin,
        mutta välittäjä osaa kuitenkin kertoa huonotkin asiat niin
        sivistyneesti että ostaja vain innostuu kaupasta.

        Yksityisen pitää kertoa mitä tietää ja luulee kauppaan vaikuttavan, jne. ja yksityinen kertoo ne tökerösti ja heti ostaja pakenee.

        Eli jos ostaja ei kysele myös asunnonomistajalta hän itse tekee virheen ja sellaisia tekee useimmat.

        On tullut tehtyä sekä kiinteistö että osake kauppoja, välittäjän kautta ja suoraan. Miksi epäilet? Ei välttäjällä ole mitää valehteluoikeutta,
        valehtelevat koska eivät joudu vastuuseen. Sidosryhmät kärsivät


    • isoisi

      1
      kyllä se välittäjäkin tekee kirjat ja satasella,


      2.
      jos itse myyt, ostajat eivät kohtaa ilmoituksiasi vaikka olisi netissä yms,
      moni katsoo vain suurempien välittäjien sivuilta.

      lisäksi, yksityiselle voi tulla huijariostaja, joka heti löytää virheitä ja pyytää alennusta,
      vie oikeuteen ennen 2 vuotta,
      tarkoitan että huijarit eivät edes etsi asuntoja välittäjiltä.

      Totta on
      välittäjille ei ole muuta vastuuta kuin henkilöiden oikeaksi toteaminen ja varainsiirtoveron maksu,
      mutta vapaita todella arvokkaita neuvoja saa.

      • Seppooo

        Kuinka välittäjä torjuu huijarin? Ei mitenkään, eikä paljoa taida kiinnostaa.
        Nettinäkyvyyttä suomessa edustaa oikotie (kaikille avoin) ja etuovi (välittäjien oma). Yksittäisen välittäjän sivuja katsotaa, kun kohde on jo löytynyt. Ei kellään riitä tarmo seurata satoja sivustoja erikseen


      • isoisi
        Seppooo kirjoitti:

        Kuinka välittäjä torjuu huijarin? Ei mitenkään, eikä paljoa taida kiinnostaa.
        Nettinäkyvyyttä suomessa edustaa oikotie (kaikille avoin) ja etuovi (välittäjien oma). Yksittäisen välittäjän sivuja katsotaa, kun kohde on jo löytynyt. Ei kellään riitä tarmo seurata satoja sivustoja erikseen

        "Kuinka välittäjä torjuu huijarin? Ei mitenkään, eikä paljoa taida kiinnostaa."


        kuten kerroin,
        eivät huijarit edes mene onneaan yrittämään,
        koska, tietävät saavansa kovan vastuksen.
        Kyllä välittäjä auttaa kun kysyt, asiallisesti, ei koskaan pois aja ja heillä on laajat verkostot josta apuja saavat.
        Yhden miehen välittäjät ovat luku erikseen, sellaisiin paikallisiin en koskaan veisi.

        "Nettinäkyvyyttä suomessa edustaa oikotie (kaikille avoin) ja etuovi (välittäjien oma)."


        Tiedetään, lapset ovat tehneet jo satoja sivuja, alkaen 1997.
        Lasten kaksi koulukaverikin on mainitsemallasi sivuilla palveluksessa.

        Silti olen täysin eri mieltä,
        (huomaa en mainosta)
        mutta kun on ollut 0-35-0, 0-22-2 asuntoa itse kokemasta puhun.
        Useita, ainakin 5 on ostettu suurien välittäjien kautta, niin että "lapin", "kainuun", "oulun" ja kaksi henkilöä on ostanut vain netin välityksellä, ilman katsomista.

        Kahteen ole jopa tehnyt ostajien laskuunsa pienen remupankin.

        On sitä' minullakin olut ilmoituksia, mutta vain siinä tapauksessa, kun on itse asunut ja ollut vuokralainen, joten ei ole kire myyntiin,
        mutta kyllä tuolin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katomassa.

        Lisäksi,
        myyjilä on paljon "laatusanoja" joita osaavat käyttää eivätkä joudu vastuuseen, eli myyntitaitoja.

        Yksityisen pitää aina välttää liikaa puhumasta,
        puolella ostajista on nauhoittava puhelin auki rintataskussa.

        Jos sanot että remppa ei ole tulossa,
        sen todella pitää pitää paikkansa ja lisäksi,
        sinun pitää kertoa kysymättä kaikki viat kun arvelet vaikuttavan ostopäätökseen.

        Näin minä olen nähnyt kun elämäni ole asuntobisneksellä elänyt,
        nyt 50v jätimme kun tuli viis lastenlasta ja keskityn heihin.

        LISÄKSI,
        useat toteavat että kun itse myyt, pitää myydä edullisemmin.

        Lisäksi, jos ensin myyt itse ja sitte viet välittäjälle, ostajat kyllä muistavat mainita sen välittäjälle.


      • Seppoo
        isoisi kirjoitti:

        "Kuinka välittäjä torjuu huijarin? Ei mitenkään, eikä paljoa taida kiinnostaa."


        kuten kerroin,
        eivät huijarit edes mene onneaan yrittämään,
        koska, tietävät saavansa kovan vastuksen.
        Kyllä välittäjä auttaa kun kysyt, asiallisesti, ei koskaan pois aja ja heillä on laajat verkostot josta apuja saavat.
        Yhden miehen välittäjät ovat luku erikseen, sellaisiin paikallisiin en koskaan veisi.

        "Nettinäkyvyyttä suomessa edustaa oikotie (kaikille avoin) ja etuovi (välittäjien oma)."


        Tiedetään, lapset ovat tehneet jo satoja sivuja, alkaen 1997.
        Lasten kaksi koulukaverikin on mainitsemallasi sivuilla palveluksessa.

        Silti olen täysin eri mieltä,
        (huomaa en mainosta)
        mutta kun on ollut 0-35-0, 0-22-2 asuntoa itse kokemasta puhun.
        Useita, ainakin 5 on ostettu suurien välittäjien kautta, niin että "lapin", "kainuun", "oulun" ja kaksi henkilöä on ostanut vain netin välityksellä, ilman katsomista.

        Kahteen ole jopa tehnyt ostajien laskuunsa pienen remupankin.

        On sitä' minullakin olut ilmoituksia, mutta vain siinä tapauksessa, kun on itse asunut ja ollut vuokralainen, joten ei ole kire myyntiin,
        mutta kyllä tuolin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katomassa.

        Lisäksi,
        myyjilä on paljon "laatusanoja" joita osaavat käyttää eivätkä joudu vastuuseen, eli myyntitaitoja.

        Yksityisen pitää aina välttää liikaa puhumasta,
        puolella ostajista on nauhoittava puhelin auki rintataskussa.

        Jos sanot että remppa ei ole tulossa,
        sen todella pitää pitää paikkansa ja lisäksi,
        sinun pitää kertoa kysymättä kaikki viat kun arvelet vaikuttavan ostopäätökseen.

        Näin minä olen nähnyt kun elämäni ole asuntobisneksellä elänyt,
        nyt 50v jätimme kun tuli viis lastenlasta ja keskityn heihin.

        LISÄKSI,
        useat toteavat että kun itse myyt, pitää myydä edullisemmin.

        Lisäksi, jos ensin myyt itse ja sitte viet välittäjälle, ostajat kyllä muistavat mainita sen välittäjälle.

        Itselle on muodostunut erilainen käsitys välittäjien moraalista ja toimintatavoista.
        Raha se on joka ratkaisee ja nimen omaan oma raha. Toimeksiantajan tai asiakkaan omaisuudella ei ole niin väliä.
        Sanot itsekin, että välittäjät valehtelevat joutumatta vastuuseen. Minusta ei olisi ammattiin.
        Paljon mielummin ostan suoraa myyjältä.


      • Hitto että on sekavaa
        isoisi kirjoitti:

        "Kuinka välittäjä torjuu huijarin? Ei mitenkään, eikä paljoa taida kiinnostaa."


        kuten kerroin,
        eivät huijarit edes mene onneaan yrittämään,
        koska, tietävät saavansa kovan vastuksen.
        Kyllä välittäjä auttaa kun kysyt, asiallisesti, ei koskaan pois aja ja heillä on laajat verkostot josta apuja saavat.
        Yhden miehen välittäjät ovat luku erikseen, sellaisiin paikallisiin en koskaan veisi.

        "Nettinäkyvyyttä suomessa edustaa oikotie (kaikille avoin) ja etuovi (välittäjien oma)."


        Tiedetään, lapset ovat tehneet jo satoja sivuja, alkaen 1997.
        Lasten kaksi koulukaverikin on mainitsemallasi sivuilla palveluksessa.

        Silti olen täysin eri mieltä,
        (huomaa en mainosta)
        mutta kun on ollut 0-35-0, 0-22-2 asuntoa itse kokemasta puhun.
        Useita, ainakin 5 on ostettu suurien välittäjien kautta, niin että "lapin", "kainuun", "oulun" ja kaksi henkilöä on ostanut vain netin välityksellä, ilman katsomista.

        Kahteen ole jopa tehnyt ostajien laskuunsa pienen remupankin.

        On sitä' minullakin olut ilmoituksia, mutta vain siinä tapauksessa, kun on itse asunut ja ollut vuokralainen, joten ei ole kire myyntiin,
        mutta kyllä tuolin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katomassa.

        Lisäksi,
        myyjilä on paljon "laatusanoja" joita osaavat käyttää eivätkä joudu vastuuseen, eli myyntitaitoja.

        Yksityisen pitää aina välttää liikaa puhumasta,
        puolella ostajista on nauhoittava puhelin auki rintataskussa.

        Jos sanot että remppa ei ole tulossa,
        sen todella pitää pitää paikkansa ja lisäksi,
        sinun pitää kertoa kysymättä kaikki viat kun arvelet vaikuttavan ostopäätökseen.

        Näin minä olen nähnyt kun elämäni ole asuntobisneksellä elänyt,
        nyt 50v jätimme kun tuli viis lastenlasta ja keskityn heihin.

        LISÄKSI,
        useat toteavat että kun itse myyt, pitää myydä edullisemmin.

        Lisäksi, jos ensin myyt itse ja sitte viet välittäjälle, ostajat kyllä muistavat mainita sen välittäjälle.

        Hitto että osaa olla sekavaa ja vaikealukuista tuo sinun tapasi kirjoittaa!

        Parhaani mukaan yritän tulkata, mutta tämä meni kyllä yli hilseen:

        "mutta kyllä tuolin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katomassa"

        Kun käännän nuo kirjoitusvirheet, niin saan tulokseksi "mutta kyllä tulin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katsomassa"

        Mutta tuon ajatus ei edelleenkään valkene.

        Olet siis sitä mieltä, että ihmiset jotka eivät halua ostaa asuntoa ilman että käyvät itse siellä asunnossa, ovat "turistiluokan ostajia"?? Mitä ihmeen logiikkaa ja järkeä tuossa väitteessä on?

        En ikimaailmassa ostaisi asuntoa näkemättä sitä ensin! Ei maailman parhaatkaan kuvat anna samaa käsitystä kuin se että saa itse siellä käydä.


      • täl´kertaa
        Hitto että on sekavaa kirjoitti:

        Hitto että osaa olla sekavaa ja vaikealukuista tuo sinun tapasi kirjoittaa!

        Parhaani mukaan yritän tulkata, mutta tämä meni kyllä yli hilseen:

        "mutta kyllä tuolin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katomassa"

        Kun käännän nuo kirjoitusvirheet, niin saan tulokseksi "mutta kyllä tulin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katsomassa"

        Mutta tuon ajatus ei edelleenkään valkene.

        Olet siis sitä mieltä, että ihmiset jotka eivät halua ostaa asuntoa ilman että käyvät itse siellä asunnossa, ovat "turistiluokan ostajia"?? Mitä ihmeen logiikkaa ja järkeä tuossa väitteessä on?

        En ikimaailmassa ostaisi asuntoa näkemättä sitä ensin! Ei maailman parhaatkaan kuvat anna samaa käsitystä kuin se että saa itse siellä käydä.

        "Kun käännän nuo kirjoitusvirheet, niin saan tulokseksi "mutta kyllä tulin vakuuttuneeksi että vain turistiluokan ostajat käyvät katsomassa""

        juuri näin on,
        jos myyt itse, kyllä suurin osa on turistiluokan ostajia,
        aivan samanlaisia yksinäisiä ihmisiä jotka käyvät ahkeraan mm. kirpputoreilla yms.
        On paljon ihmisiä, jotka eivät käy missään maksullisissa paikoissa yms. aikaansa viettämässä.

        Totta kai, asunto yleensä pitää nähdä, mutta ajattelepas tarkemmin.
        - opin jo -70 luvulla että asunnon kunnolla ei ole mitään väliä, jos aikoo sen itse itselleen kunnostaa, saa olla täysin huonokuntoinen ja hinta sen mukainen,
        jos kaikki remppaa, ei puolikuntoisen korjaus tule yhtään edukkaammaksi,
        kuin huonokuntoisen.
        - toiseksi, kun kaukaiset ostajat ostivat minulta, yksiön, ei siinä paljoa ollut pakko tietää kuin pesutilat, hyvin kuvattuna, pohjapiirros, tarkka osoite.
        Yksi ostaja osti jopa jo silloin kun lapsi oli ekaa vuota lukiossa, piti tyhjänä 3 vuotta, muutamilla on rahaa, jos pikku asunnolla on hyvä osoite, sitä ei tarvitse katsoa.


        Lisää turistikatsojista,
        useampikin välittäjä on kertonut että tuntevat he jo heidät kenkien kopinasta ja toiseksi, eivät läheskään kaikki enää kehtaa mennä katsomaan välityksessä olevia kohteita, sillä tietävät, eivät ne välittäjät tyhmiä ole, kyllä he tietävät ja ottavat selvää katsojien taustoja, tuloja ja varallisuutta.
        Usein ne turistikatsojat asuvat vuokralla, ovat työttömiä, ja ikuisesti varattomia, on vai kiva katsella muiden asuntoja.

        Lisäksi turistikatsojissa on yksi vaarakin, niissä on varkaita joukossa,
        he ovat hyvin tarkkasilmäisiä ja lipeväkielisiä, joten olepas tarkkana, varsinkin jos tulee useampia vanhoja ihmisiä, heillä kun ei oe mitään menetettävää, useilla, usko tai älä on suuret ikovelat kuolemaan saakka.


    • Rupea yrittäjäksi

      Kirjoituksistasi paistaa katkeruus ja kateus, kokeile yrittäjyyttä. Perusta vaikka välitystoimisto, kun se tuntuu sinusta niin kultakaivokselta. Sitten vaan Bemarilla ajelet kännykkä korvalla. ;.)

      • palveluista maksa!

        Niinhän se taitaa olla että suomalaisen mielestä palvelu ei ole mikään tuote koska hän voi ihan hyvin itsekin palvella itseään. Suomalaisellehan ajatus että joku vetää "ilmatteeksi" välistä, on kerta kaikkiaan kuvottava. Itse ajattelin asian kuitenkin niin että sen lisäksi että asiansa osaava ihminen hoitaa asuntoni markkinoinnin ja esittelyt ja vastailee kaikenlaisiin kysymyksiin lakeja tuntevammalta pohjalta kuin meikäläinen itse osaisi, hänen tehtävänsä on kaupan suhteen myös varmistaa, että meikäläinen myyjänä saa rahat kaupasta. Nytkin ei tarvi kuin tämä edeltävä keskustelu selaillen lukaista niin voi havaita että maailmassa on paljon sellaista sakkia johon ei noin vain menisi luottamaan ja kun on asunnon myynnistä kyse niin minä haluan että joku asiantunteva ja kokenut ihminen vahtii minun etujani asiassa ja toimittaa asiat sillä tavalla että homma on tasapuolista myös ostajan kannalta. Pakkoko sitä on valehtelevaa välittäjää palkata? Onhan niitäkin niin moneksi. Itse luotan pitkän linjan ammattilaiseen joka on mukana kiinteistönvälittäjien omassa järjestössä nokkaporukassa ja nimenomaan on moneen kertaan peräänkuuluttanut julkisestikin eettisyyttä ja avoimuutta asuntokaupassa. Ostin asuntoni tältä samalta välittäjältä ja sain silloin ostajana hyvää palvelua ja voin nyt luottaa siihen että saan sitä myyjänäkin.


      • Seppooo

        On mulla pienyritys ja kymmen kunta palkollista. Mutta mitä se tähän liittyy? Tai ehkä siksi nämä kuviot on mulle selviä. Raaka-aineetkin pyritään ostamaan suoraa eikä tukkuliike-vähittäisliike portaan kautta.


      • jhygtfrde
        Seppooo kirjoitti:

        On mulla pienyritys ja kymmen kunta palkollista. Mutta mitä se tähän liittyy? Tai ehkä siksi nämä kuviot on mulle selviä. Raaka-aineetkin pyritään ostamaan suoraa eikä tukkuliike-vähittäisliike portaan kautta.

        Jos yrittäjä ottaa raaka-aineet suoraan tuottajalta ja saa ne parempina, tuoreimpina ja edullisemmin kai sitäkin pidetään katkerana ja kateellisena?


    • ostajan avustaja

      ...niin ostajana voit palkata itsellesi asunnon ostajan avustajan. Itse tekisin näin, mikäli olisin epävarma omista taidoistani täyttää selonottovelvollisuuteni asuntoa ostaessa. Ihan sama, olisinko ostamassa yksityiseltä vaiko välittäjältä.

    • ostaa ken ostaa

      Itse en osta yhtään osaketta enkä kiinteistöä yksityiseltä suoraan. Muutaman kerran kokeilin tehdä kauppaa omistajan kanssa suoraan mutta eihän siitä mitään tullut.

    • välittäjää kiinnostaa

      ..tasan oma palkkaansa - aivan kuten meitä kaikkia muitakin.

      Ja välittäjä ei todellakaan tuo mitään turvaa jos asuntokaupassa joku menee pieleen. Välittäjä tuo vaan turvan tunnetta. No voihan siitäkin maksaa ken haluaa.

      Välittäjinä on myös koulutukseltaan ja "pätevyydeltään" jos minkälaista sakkia ja heidän tuntemus rakenteista ja kiinteistöjen teknisestä puolesta monesti lähes nolla. On toki erittäin hyviä ja asiantunteviakin välittäjiä, mutta minun kokemuksien mukaan he ovat harvassa.

      On myös harhaluulo, että etenkin osake-asunnon myyminen olisi jotenkin hankalaa. Siinä ei montaa paperia tarvita ja ne saa tosiaan sieltä pankista.

      En kuitenkaan sano, että välittäjät vetäisivät aina välistä ja hankkisivat jotenkin ilmaista rahaa. En vaan kuitenkaan itse moisesta maksa vaan käytän ne tonnit jotenkin muuten. Ihan sama juttu kun jonkun remontti-firmankin kanssa. He tekevät vaativaa ja tärkeää hommaa, mutten silti halua maksaa keittiöremontista kun voin sen tehdä itsekkin. Tätä näkemystä ei jostain syystä kukaan ihmettele mutta sitä jos ei halua maksaa välittäjästä kyllä jaksetaan ihmetellä.

      • se on.

        Meilläkin kävi välittäjä arvioimassa asunnon hintaa, kun hiukan haistellaan mitä tästä saisi jos isompaan vaihtaisi. Kysyi sitten minulta mitä tästä pitäisi saada. Ei kertonut omaa mielipidettään minkä arvoinen asunto olisi vaikka se oli vierailun tarkoitus - mahtoiko osata arvioidakaan, löi vain nenän eteen listan muista alueella myynnissä olleista saman kokoisista asunnoista ja niiden hinnoista... Asuntoja nyt sattuu olemaan niin monen kuntoisia ja monilla varusteilla, että eipä tuollainen lista kerro mitään just tästä asunnosta.

        Lisäksi oli kovin kiinnostunut saunantekomahdollisuudesta (70-luvun kerrostaloasunto), ja katsoi paikalla nyt olevan narikkanurkan lattiaa ja totesi "No laattalattiahan tässä jo onkin, jos haluaisi tästä saunan tehdä". Eipä älynnyt, että ei taida narikan lattiassa olla tarvittavia kosteuseristyksiä...

        Ja ihan ison välitysfirman mies oli kyseessä.

        Paremmalla ammattitaidolla myyn itse, ja kerään voitot omaan taskuun.


      • tällä viikolla
        se on. kirjoitti:

        Meilläkin kävi välittäjä arvioimassa asunnon hintaa, kun hiukan haistellaan mitä tästä saisi jos isompaan vaihtaisi. Kysyi sitten minulta mitä tästä pitäisi saada. Ei kertonut omaa mielipidettään minkä arvoinen asunto olisi vaikka se oli vierailun tarkoitus - mahtoiko osata arvioidakaan, löi vain nenän eteen listan muista alueella myynnissä olleista saman kokoisista asunnoista ja niiden hinnoista... Asuntoja nyt sattuu olemaan niin monen kuntoisia ja monilla varusteilla, että eipä tuollainen lista kerro mitään just tästä asunnosta.

        Lisäksi oli kovin kiinnostunut saunantekomahdollisuudesta (70-luvun kerrostaloasunto), ja katsoi paikalla nyt olevan narikkanurkan lattiaa ja totesi "No laattalattiahan tässä jo onkin, jos haluaisi tästä saunan tehdä". Eipä älynnyt, että ei taida narikan lattiassa olla tarvittavia kosteuseristyksiä...

        Ja ihan ison välitysfirman mies oli kyseessä.

        Paremmalla ammattitaidolla myyn itse, ja kerään voitot omaan taskuun.

        ..vain lista nenän eteen ja "mitäs ajattelitte pyytää"? -kysymys perään.

        Välittäjän nimen perässä olevilla LKV- ym. tunnuksilla (titteleillä) ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ovat nyt kuukausia kärvistelleet pienillä palkkioilla kun kauppa ei ole käynyt, joten yrittävät saada myytävää hinnalla millä hyvänsä. Ja vielä parempi olisi, jos asunnon omistaja/-jat itse tyytyisivät arvioimaan hinnan heille valmiiksi.

        Entäpä näytöillä olevat välittäjät... Heitä on
        nyt tullut pari kk seurattua: Eivät perehdy pätkän vertaa asuntoihin ja lipsauttelevat mitä sattuu.
        Osalla ei pienintäkään ymmärrystä myyjä-asiakaspalvelijan taidoista - saati halua siihen.

        Erään ison ketjun välittäjää on haastateltu Olivia-lehteen tällä viikolla. Siitä jo saa kuvan muutamasta lauseestaan mistä on kyse.. en tarvinne kirjoittaa tähän sitä sanaa =)


    • yritän välttää

      Paljon mielummin ostan suoraa, jos vaan saa. Välittäjästä ei ole ainakaan apua.

    • Ku pässiä narussa

      Ja heti teuraaksi.

    • OLET VIISAS

      Pankin lakimies ei tosin käy esittelemässä myytävää kohdetta, ei käy hoitamassa kuntokartoitusta, ei järjestä puolestanne kosteusmittauksia..Eikä hän käy myöskään kuuntelemassa ostajien paskapuheita, huonoista tapeteista, keittiönovien rispaantumista,, eikä hänen tarvitse kuunnella rakennusalanammattilaisten ohjeita ja tuttuni osti asunnon sillä ja sillä hinnalla.

      Jotta SEPPOOOOOOOOO hold your horses...

    • jonpppa

      Tiesitkö että yli 50% yksityisten henkilöiden myymistä asunnoista menee käräjille myynti virheiden takia?
      Välittäjä minimoi tämän riskin ja säästytte turhilta oikeuskuluilta!

      En enää koskaa myy ilman välittäjää! Enkä osta yksityisiltä!

      • Dekadivirhe

        """Tiesitkö että yli 50% yksityisten henkilöiden myymistä asunnoista menee käräjille myynti virheiden takia? """
        Just joo


      • garco

        eikö sulle vieläkään tullu selväksi että välittäjä ei vastaan MISTÄÄN VAAN MYYJÄ eli asunto osakkeen tai talon omistaja,pässi!!!!!!!!!!!


      • OikeusTM

        Ostajan kannalta on aivan sama onko välittäjää kaupassa vai ei!Ja jos myy niin välittäjältä saa välitys palkkion hintaa eli säästää vaivaa ja saa näkyvyyttä.Juridiselta kannalta ei mitään muuta vastuu on lähes poikkeuksetta myyjän EI välittäjän!!


    • Teemu19756

      Varo autokauppiasta! ostaa halvalla ja myy kalliilla! Hävisit taas huomattavan summan rahaa!
      Tyhmä!

      Varo ruokakauppiasta! Ostaa halvalla ja vetää hirveät summat välistä, kun myy ruokansa teille tyhmille ostajille!

      Varo parturikampaajaa! Osaat varmasti itsekkin leikata hiuksesi, niin miksi maksaa hiustenleikkuusta julmia summia?

      Mitä opimme? Hyvästä työstä joutuu nykyään jopa maksamaan!

      • halvat myyntikustannukset

        itse 50-luvulla rakennetun talon, korvausvastuulta halusin kuitenkin välttyä. Omat taitoni kauppakirjan laatimiseen eivät olisi riittäneet, joten tilasin palvelun lakimieheltä, joka sujuvin sanakääntein tekikin kannaltani hyvät kauppakirjat. Lasku oli n. 300e.
        Talo oli ensin myynnissä kiinteistövälittäjällä mutta otin sen sieltä pois, kun ei neljään kuukauteen saanut hankituksi yhtään katsojaa. Ainoana myyntikikkana poloisella tuntui olevan hinnan alentaminen.


    • On mentävä taksilla

      Toinen osaa myydä asunnon itse, toinen ei. Jos ei osaa, niin joutuu maksamaan muutaman kuukauden palkan välttäjälle. Ei se sen isompi asia ole.

    • loisia...

      Yritin syksyllä välittäjän kanssa. Laitoin nyt keväällä uudelleen myyntiin itse, koska välittäjän kanssa ei muuta tapahtunut, ku paskapuhetta. Toka kattoja osti asunnon kalliimmalla, kun välittäjällä oli pyynti. Lisäksi säästin väl.palkkiota yli 4000 egee. VÄLITTÄJÄÄ EI TODELLAKAAN TARVITSE MIHINKÄÄN !

      • rozal

        Minulla on pitkä ja kivinen kokemus asunnonvälittäjistä. Ainoat kaupat olen tehnyt minä itse, myynyt kolme tonttia oikein hyvään hintaan.

        Erilaiset välittäjät yrittivät lähes vuoden myydä taloani, hinta-arvio oli aina väärä ja joka kerta välittäjien itse tekemästä arviosta syytettiin minua. Välittäjistä on ollut perheellemme paljon harmia, monet heistä ovat käyttäytyneet aggressiivisesti, häirinneet kotirauhaa tulemalla paikalle ilmoittamatta, kauppoja vain ei ole syntynyt. Lopulta taloni paloi ja välittäjä ei pahoitellut menetettyjä ihmishenkiä, vaan halusi tehdä välityssopimuksen tontista! Antoi selvästi ymmärtää, että myynnissä ollut talo oli kiusankappale josta nyt onneksi oli päästy eroon!!

        Tonttikaupassa olen törmännyt toiseen ääripäähän, välittäjään joka ei tee yhtään mitään, ei edes vaivaudu esittelemään tonttia, odottelee vain toimistossaan. Ei ilmoita myyjälle kuinka paljon on ollut kysyjiä, ei ilmoita edes netin kävijämääriä. Myyjä on sidottu sopimukseen 4:ksi kuukaudeksi teki välittäjä työtään tai ei.

        Eräs tontinvälittäjä teki välityssopimuksen, valehteli törkeästi välityspalkkion suullisesti sopimusta tehdessä 4000 euroa alhaisemmaksi. Kun laskin todellisen välityspalkkion ja huomautin hänelle röyhkeästä valheesta (sopimus oli jo allekirjoitettu), hän höpisi että 'eihän nämä koskaan mene sillä hinnalla millä myydään'. Oli siis niin tyhmä, että paljasti korttinsa heti, oli suunnitellut myyvänsä tonttini 45 000 euroa itse asettamaansa pyyntihintaa halvemmalla ja laski välityspalkkionkin siis tuosta hinnasta!

        Tämä henkilö on myös kiinteistövälittäjien Eettisen lautakunnan jäsen. Mitä kertookaan alan etiikan tasosta?


    • näiin

      tehdä niin että laittaa pikkuilmoituksen lehteen ja sitten välittäjät alkavat hulluina soittamaan ja rupeat tinkimään heidän välityspalkkiostaan. Kaverini rakentaa taloja ja laittaa näin oman ilmon lehteen ja sitten aletaankin tinkimään sikana "kuka tekee halvimmalla" ja lupaa eniten.

    • TR

      Myyjä palkkaa välittäjän myymään asuntoaan, jotta myyjä saisi siitä mahdollisimman hyvän hinnan. Myös välittäjä pyrkii saamaan välittämästään asunnosta mahdollisimman hyvän hinnan, jotta saisi paremman palkkion, mutta siitä huolimatta välittäjän etu ei ole täysin yhteneväinen asunnon myyjän edun kanssa.

      Yleensä myyjän ja välittäjän sopimus rakentuu niin, että välittäjä vastaa myynnin kustannuksista, asunnon esittelystä mahdollisille ostajille sekä kaupanteon paperityöstä. Palkkioksi välittäjä saa 2-5 prosenttia asunnon hinnasta.

      Koska välittäjä saama osuus koko kauppahinnasta on suhteellisen pieni, hänellä on motiivi saada kauppa syntymään mahdollisimman nopeasti. Jos kauppahinta saadaan hinattua esimerkiksi 220000 eurosta 230000 euroon, kyseessä on asunnon myyjälle iso raha, mutta välittäjän palkkio nousee vain muutamalla sadalla eurolla.

      Jos myyntiaika samalla pitenee parilla viikolla, välittäjän lisäpalkkio hupenee markkinointikuluihin.

      Pahin vaihtoehto välittäjälle on se, että myyjä ei myy asuntoaan lainkaan ja antaa sen sopimusajan päätyttyä toiselle välittäjälle.

      Siksi välittäjällä voikin olla houkutus patistella asiakas myymään asunto alle käyvän hinnan, jotta kaupat varmasti syntyvät.

      • SaijaH.....

        Itse olen myymässä, ilmoitus oli kaks päivää netissä ja sitten oli jo potentiaalinen ostaja. Paperit tehdään pankin lakimiehen kanssa tai kiinteistövälittäjillähän on myös palvelu (n.400€), että tekevät kaikki kauppaan liittyvät paperityöt asianmukaisesti. Säästyy se 10 000€..


      • SaijaH..... kirjoitti:

        Itse olen myymässä, ilmoitus oli kaks päivää netissä ja sitten oli jo potentiaalinen ostaja. Paperit tehdään pankin lakimiehen kanssa tai kiinteistövälittäjillähän on myös palvelu (n.400€), että tekevät kaikki kauppaan liittyvät paperityöt asianmukaisesti. Säästyy se 10 000€..

        Kannattaa käyttää välitysliikettä, pankki veloittaa noin tuplahinnan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe