Hitas

Kuka kertois

ollaan ostamassa helsingistä rivarinpätkää. usein törmää hitas-asuntoihin, voiko ostaa muut kuin hki:läiset? muut ehdot? asutaan tuusulassa.

aika harvoin kiinteistö omistaa tontin, kuinka on tuon tontinvuokrakehityksen laita? onko noussut viimeisen 10v aikana %?

ei olla rasisteja, muttei myöskään itähelsinkiin haluta, millaista seutua on malminkartano-kannelmäki ympäristöineen?

5

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Kuka tahansa voi ostaa, mutta kaupunki määrittelee maksimihinnan, jota voi virallisesti pyytää. Samoin on kaupungilla muistaakseni lunastusoikeus, jota erittäin harvoin on käytetty.

Malminkartano-kannelmäki on mitä on... Kannelmäestä ei ole kokemuksia, mutta Malminkartanossa on joskus tullut pyörähdettyä. Ei kovin innostavaa seutua... Toki sielläkin on rauhallisempia alueita. Suosittelen, että kohteen löydyttyä käväisette vaikkapa perjantaina illasta kiertelemässä ympäristöä. Itähelsingistäkin löytyy ihan kivaa seutua, kuten Herttoniemenranta. Tiedä sitten, minkä verran sieltä asuntoa teille löytyy.

Hitasin hintatasosta vielä. Malminkartanossa ei yleensä täyttä maksimia joudu maksamaan, keskustammassa aina. Suosittelen iskemään kiinni hyvään hitasiin.

Ja vuokrista, ei niitä kesken vuokrakauden tarkisteta. Yleensä vuokra-aika on jotain 50v luokkaa, eli jos ette 60-luvun hitasiin muuta, on tarkistukseen vielä aikaa (tosin nousee aika varmasti ja paljon).

Hitasin laadun kanssa kannattaa olla tarkkana. Virallisesti nimi on jotain tyyliin "hinta- ja laatuvalvonta", mutta tuntuu keskittyvän hintaan laadun kustannuksella. Eli tarkkana pitää olla...

• Vanhimmat Hitas-yhtiöt ovat vuosilta 1978-79, joten 60-luvun yhtiöitä ei löydy. Hitakset ovat myös aina(!) vuokratontilla.

• L.S..nen

"ei olla rasisteja, muttei myöskään itähelsinkiin haluta, millaista seutua on malminkartano-kannelmäki ympäristöineen? " Ei Kannelmäki juuri Itäkeskuksesta eroa. Malminkartanon pohjoispuoli on ihan OK,Malminkartanontien eteläpuoli pelkkä slummi.

• Hjtas

Kyllä se tontin vuokra nousee vuokrasopimus aikanakin vuosittain indeksillä,joka nyt ei tosin suuria tee.
      Hitas enimmäishinnat ovat mielestäni ylikorkeat,
      verrattuna vapaiden markkinoiden hintaan. Malminkartanon suunnallahan pyynnit ovat jo pitkään olleet alle enimmäishinnan (ostajia ei kaiketi maksimihinnalla löydy). Koko enimmäishintahan on hämärä juttu tuossa Hitas järjestelmässä. Mistään ei tavalliselle tallaajalle taida löytyä ohjetta, jolla kaupunki sen kertoimen kullekkin 3 kuukauden jaksolle määrittää. Jokin lähemmäs 30 vuotta vanha huoneisto ilman kummempia perusparannuksia (jos mitään) maksaa lähemmäs uuden hinnan, jota sitten viimekädessä saatetaan perustella vain sijainnilla. Lyhyesti: tarkkana saa olla!

• ex_hitas asukas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3792
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3175
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2807
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2457
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2450
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2304
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2296
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe