ollaan ostamassa helsingistä rivarinpätkää. usein törmää hitas-asuntoihin, voiko ostaa muut kuin hki:läiset? muut ehdot? asutaan tuusulassa.
aika harvoin kiinteistö omistaa tontin, kuinka on tuon tontinvuokrakehityksen laita? onko noussut viimeisen 10v aikana %?
ei olla rasisteja, muttei myöskään itähelsinkiin haluta, millaista seutua on malminkartano-kannelmäki ympäristöineen?
Hitas
5
512
Vastaukset
- The Rat
Kuka tahansa voi ostaa, mutta kaupunki määrittelee maksimihinnan, jota voi virallisesti pyytää. Samoin on kaupungilla muistaakseni lunastusoikeus, jota erittäin harvoin on käytetty.
Malminkartano-kannelmäki on mitä on... Kannelmäestä ei ole kokemuksia, mutta Malminkartanossa on joskus tullut pyörähdettyä. Ei kovin innostavaa seutua... Toki sielläkin on rauhallisempia alueita. Suosittelen, että kohteen löydyttyä käväisette vaikkapa perjantaina illasta kiertelemässä ympäristöä. Itähelsingistäkin löytyy ihan kivaa seutua, kuten Herttoniemenranta. Tiedä sitten, minkä verran sieltä asuntoa teille löytyy.
Hitasin hintatasosta vielä. Malminkartanossa ei yleensä täyttä maksimia joudu maksamaan, keskustammassa aina. Suosittelen iskemään kiinni hyvään hitasiin.
Ja vuokrista, ei niitä kesken vuokrakauden tarkisteta. Yleensä vuokra-aika on jotain 50v luokkaa, eli jos ette 60-luvun hitasiin muuta, on tarkistukseen vielä aikaa (tosin nousee aika varmasti ja paljon).
Hitasin laadun kanssa kannattaa olla tarkkana. Virallisesti nimi on jotain tyyliin "hinta- ja laatuvalvonta", mutta tuntuu keskittyvän hintaan laadun kustannuksella. Eli tarkkana pitää olla...Vanhimmat Hitas-yhtiöt ovat vuosilta 1978-79, joten 60-luvun yhtiöitä ei löydy. Hitakset ovat myös aina(!) vuokratontilla.
- L.S..nen
"ei olla rasisteja, muttei myöskään itähelsinkiin haluta, millaista seutua on malminkartano-kannelmäki ympäristöineen? " Ei Kannelmäki juuri Itäkeskuksesta eroa. Malminkartanon pohjoispuoli on ihan OK,Malminkartanontien eteläpuoli pelkkä slummi.
- Hjtas
Kyllä se tontin vuokra nousee vuokrasopimus aikanakin vuosittain indeksillä,joka nyt ei tosin suuria tee.
Hitas enimmäishinnat ovat mielestäni ylikorkeat,
verrattuna vapaiden markkinoiden hintaan. Malminkartanon suunnallahan pyynnit ovat jo pitkään olleet alle enimmäishinnan (ostajia ei kaiketi maksimihinnalla löydy). Koko enimmäishintahan on hämärä juttu tuossa Hitas järjestelmässä. Mistään ei tavalliselle tallaajalle taida löytyä ohjetta, jolla kaupunki sen kertoimen kullekkin 3 kuukauden jaksolle määrittää. Jokin lähemmäs 30 vuotta vanha huoneisto ilman kummempia perusparannuksia (jos mitään) maksaa lähemmäs uuden hinnan, jota sitten viimekädessä saatetaan perustella vain sijainnilla. Lyhyesti: tarkkana saa olla! - ex_hitas asukas
ennen kuin ostat. Tutustu tarkkaan allaolevissa linkeissä olevaan ennen kuin ostat
http://www.hel.fi/wps/portal/Kiinteistovirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Kv/fi/Asuntoasiat/Hitas
http://www.kolumbus.fi/pauli.leppaaho/hitas/home.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080